Hú, az Moszkvában is így volt. A csóka akkorát köpött, hogy csak néztem, mint a luki nyúl. Mindezt a Lenin-hegyen, ami ott a lokális Rózsadomb. A házigazdi mondta este, hogy "Hja kérem, Európának Leningrádnál vége van."
Valami hasonló kút volt nálunk is, de szélesebb mert belefért a 200 literes vashordó, ugyanis abból szívta a benzint. Gázolajkút a TSz gépállomáson volt csak - belső használatra. Fűtőolajat a benzinkúttal szemben a Tüzépen adtak, de ott nem volt kút. Azt 5-10-20 literes alu mérőkannákkal mérték egy nagy acéltartály csapjánál...
Nagy sumák volt a benzinkutasunk. Volt vagy 5-6 m gumicső a pisztolyon, a kút mellett meg egy bádog locsolókanna. Ha nem volt folyamatosan vevő, hogy egymásnak adják a pisztolyt, akkor a kutas szépen visszafejtette a kannába a csőben maradt benzint és visszaöntötte a hordóba. Aztán mikor jött a következő vevő és elkezdte pumpálni, már bő 3 litert mutatott az óra mire a cső megtelt és elkezdett a pisztolyból csöpögni a benzin. 8-9 Ft haszna volt így minden ilyen tankolásnál, és amikor 3,60 volt a kenyér, nem volt az rossz pénz neki... :-)
Én mindig mondtam neki, hogy "csak most kezd folyni", mire azt válaszolta "nem baj, majd tudja ő". Végül is nekem sosem számolt többet mint ami valójában a tankomba folyt. Furcsa is lett volna ha a Riga tankba 6 liter megy, de autósoknál a 30-40-50 liternél már nem tűnt fel...
amik meg erdekesek voltak. az atlag lakos siman akkorat csulazik a jardan, hogy utana csak korcsolyazol rajta. es ezt a fiatal csajok is.
a palyaudvaron volt egy elso osztalyu etterem. klasszikus, hatalmas belsoteru etterem, impozans volt minden. tenyleg nagyon jo eteleket ettunk. pontosan nem emlekszem, de egy 4 fogasos szuper kajaert kb egy 8-gombos rago arat fizettem.
most neztem a teruletet, de nem igazan tudtam beazonositani. teljesen kiterebelyesedett a varos ebbe az iranyba. nem biztos, hogy laknek ott. itt mifelenk is ismerek teruleteket, ami nagy sittlerako volt, most pedig mar hazak epulnek rajta. haaat, erdekes.
a 80-as evek vegefele jartam nehanyszor bresztben. a .pl .szu hatar atlepese utan nem sokkal, valahol jobboldalt volt egy hatalmas harckocsizo laktanya, ami mogott egy benzinkut. a tankolas menete kb igy zajlott: bementel egy kis bodeba, kifizettel x litko benyat. odamentel a kocsihoz, majd kozpontilag megnyitottak egy csapot. ha szerencsed volt, akkor kevesebbet fizettel, mint ami a tankban volt. ha kisse kevesebb volt a szerencsed, akkor a csovet at tudtad tenni egy marmonkannaba. ha meg kevesebb, akkor elfolyt a foldon. a kutfo felett egy klasszikus ora mutatta, hogy kb hol tart a benya. nem lacafacaztak itt literekkel.
Egy barátomnak volt olyan olasz mopedje, ahol a váz egy része maga volt a tank, és csutka üresen ment bele 1,8 liter, miközben a kiadható legkisebb mennyiség (talán ma is) 2 liter. Sokszor pampogott is a kutas a 1,5 literért, mire megkérdezte: - Kilocsoljam a földre maradékot?
'78-tól mi a szolgálati MZ-hez kaptunk benzinjegyet (meg "menetlevelet"). Unalmas perceinkben meg a kávédaráló motorjával és egy kis darab szelepgumival tekertük a kilométerórát, hogy az úgy megspórolt jegyekből legyen egy kis plusz bevételünk. Régi szép idők... :-)
Nemigen... Akkoriban 2,40 vagy 2,50 volt a benzin litere (+ az Arol a kis féldecis mérővel) és ha jól emlékszem talán 2,5 literes volt a Riga tankja...