Keresés

Részletes keresés

Rantotthus97 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 1893

Azt szeretném megtudni, hogy valaki nem tudja e, hogy a 17-es busz mikor közlekedett Pestlőrinc Béke térig? A bkv-nak van egy ilyen térképe 1957-ből amin úgy mutatja hogy addig megy. Lehet hogy csak rossz a térkép?

Zolcsi67 Creative Commons License 2014.02.17 0 0 1892

A terelés valószínűbbnek tűnik, elég sok térképem van a 80-as, 90-es évekből, de nem találtam nyomát.

Előzmény: Gábrisvitéz (1888)
szl1973 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 1891

Köszönöm, én is a '80-as évek verziót tartom valószínűbbnek. Az is lehet, hogy a 189-es egy időben mégsem a Friss utcán ment be a Toronyházra csőtörés miatt (vagy pedig egy rövid ideig ott ment a tényleges útvonala). A taxi sem kizárt, ez eddig eszembe sem jutott. No, majd még kutakodok, és persze várom az ötleteket.

Előzmény: Gábrisvitéz (1888)
r_tamas Creative Commons License 2014.02.15 0 0 1890

Esetleges megoldás lehet még hogy a 3-as metró építésekor erre került valamelyik, busz pl 199GY

Előzmény: r_tamas (1889)
r_tamas Creative Commons License 2014.02.15 0 0 1889

Elvileg nem jó megoldás, mert akkoriban épült ki a lakótelep, és több
utca is megváltozott.

Előzmény: Zolcsi67 (1885)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.02.15 0 0 1888

Engedjétek meg, hogy én Szegedről fűzzek hozzá pár gondolatot ehhez a Dési Huber utcai "fantommegállóhoz".

 

Én ezt az 1963-as térképen levő 89-est teljesen valószínűtlennek tartom ezzel a burkolati jellel kapcsolatban. (A következő, 1965-ös térképemen már nem is ezen a nyomvonalon jár). Szerintem képtelenség, hogy 50 éve ott volna és nem kopott le teljesen. Ráadásul - javítsatok ki, ha rosszul tudom - a sárga farkasfog burkolati jelet a megállóhelyek jelölésére csak az 1976. január 1-én hatályba lépett Kresz írta elő először.


Aztán ott a felemlített 189-es busz. A térképek szerint - csak ezekre támaszkodhatom - ez sem lehetett a keresett járat, ami ezt a megállót használta volna, mert ez egy lukkal lejjebb, a Friss utcán át érte el a Távíró utcáról a Toronyház utcát, nem a Dési Huberen. Azt viszont én is alátámaszthatom, hogy a 189-es - és a 189A-s - átment a kőbányai oldalra a Blöky2 által írt nyomvonalon. Ez az 1980-as és 1981-es térképeken látható, de az 1982-esen már nincs rajta, sőt az 1982-es (januártól érvényes) BKV-térképen sincs.


Nekem inkább az jutott eszembe, hogy ez esetleg csak egy ideiglenesen, de azért nem túl rövid ideig használt terelőútvonal megállója lehetett valamelyik busznak. Nem volt errefelé az utóbbi 15-20 éven belül - ez már az 50 évnél reálisabb időtartam a felfestés minimális megmaradására - csőtőrés vagy valami közműépítés miatt tartósabb terelés ezen a környéken? Vagy még egy - a környék nem ismeretéből fakadó - ötlet: nem volt itt korábban taxidroszt?


Elnézést, ha nagyon blőd dolgokat vetettem fel, de a térképeken tényleg nem látszik, hogy valamilyen járat ezen az útszakaszon menetrendszerűen járt volna.

Előzmény: szl1973 (1886)
Blöky2 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 1887

Tényleg átment a X. kerületi oldalra (Ecseri - Ceglédi - Fertő - Kőér u.) de a 80-as években pár év agónia után megszűnt.

Előzmény: szl1973 (1886)
szl1973 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 1886

Köszi. Ez egy lehetséges opció, bár érdekes, hogy 50 év alatt nem kopott le teljesen az útburkolati jel.

Az nem lehet, hogy valamikor a 80-as években, amikor a 189-es emlékeim szerint átment a Kékvirág utca környékére, akkor a Határ úton jött vissza, majd Távíró köz, Távíró utca és Dési? Lehet, az egész hülyeség, de valami rémlik, hogy egy járat átment a X. kerületi lakótelepre.

Előzmény: Zolcsi67 (1885)
Zolcsi67 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 1885

A húsz évvel azelőttin (1963) viszont úgy tűnik, megvan a megoldás. Bár nem hajszálpontos (hmm, az ellenség, ugye) a térkép, de a 89-es busz 8-as formát ír le a Désinél.

 

Előzmény: Zolcsi67 (1884)
Zolcsi67 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 1884

Megnéztem jobban, sajnos nem az, amire te is gondolsz - legalábbis az 1984-esen nem. Ott a mai kanyar kissé módosított változata van csak, de nem megy ki a Désin a Távíró utcáig. Kutakodok tovább...

Előzmény: szl1973 (1883)
szl1973 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 1883

Ha esetleg be tudnád szkennelni és elküldeni, azt köszönöm előre is!

Előzmény: Zolcsi67 (1882)
Zolcsi67 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 1882

1984-es térkép szerint a 81-es, 181-es, 189-es buszok tettek ott egy kurflit.

Előzmény: szl1973 (1881)
szl1973 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 1881

A József Attila lakótelepi közlekedés múltjával kapcsolatosan lenne egy kérdésem. Ezen a helyen még ma is láthatóak egy buszmegálló sárga csíkos útburkolati jelének nyomai. A kérdésem, hogy melyik járat és mikor járt erre? A tippem a 189-es, mintha egy időben Kőbányára is átment volna és talán a Határ úton jött vissza a lakótelepre. Ha van esetleg infó, vagy térkép (mail címem publikus), megköszönném.

Blöky2 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 1880

Jó, nyertél :)

Előzmény: bpo-169 (1879)
bpo-169 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 1879

A személyes emlékezet is csalhat néha! 

Előzmény: Blöky2 (1878)
Blöky2 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 1878

Személyes emlékezetből.

Azon a nyáron tanultam autót vezetni, és a felüljárón áthaladás még "újdonság" volt.

 

(1973. december: 69-es villamos)

Előzmény: bpo-169 (1877)
bpo-169 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 1877

Nem 1975 nyarán adták át, hanem 1973 decemberében. Honnan veszed előbbinek forrását? Ha már a Fogarasi-Csömöri féle felüljárót is megemlíted, akkor annak kapcsán mondom, hogy azt pedig 1979.07.16-án adták át.

Előzmény: Blöky2 (1876)
Blöky2 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 1876

Nem. A felüljárót 1975 nyarán adták át.

Egyértelműsítés: a XIV. Csömöri út - Újpalota köztiről beszélünk, és nem a XIV. Fogarasi út - XVI. Csömöri útról

Előzmény: bpo-169 (1865)
Blöky2 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 1875

Igazad van, tényleg hézagos.

Kimaradt a Pestúlyhelyi út és a Nyírpalota (ex-Hevesi?) u.

Előzmény: .Wala-kee. (1859)
geissler Creative Commons License 2013.11.16 0 0 1874

Sziasztok!

Útjára indítottam a gyűjteményemet.

Folyamatos feltöltés alatt:

http://budapestikozlekedestortenet.blogspot.hu/

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 1873

Tisztelt Uraim!

 

Nem kívánok senkit megsérteni, de "pert1" topiktárs 1130. számú 2007.02.23-án írt hozzászólása hagy némi kívánni valót maga után. Nem látja, hogy a képen nem villamosok vannak, hanem autóbuszok - és emberek - és ezt a többi hozzászóló sem ismeri fel, még olyan valaki sem mint BPO-700.

Következés képpen már megbocsássanak, de hülyeségeken vitatkoznak - (aréna remíz, ... stb.).

Én sem tudom 100%-os bizonyossággal, hogy hol készült a felvétel, de képen szereplő emberek és járművek alapján valamint a feltételezett időpont szerint a Szent Domonkos(Récsei) és ma már nem létező garázsban.

Az biztos, hogy nem villamosok, még akkor sem, ha 8-as ...

 

Sorry, ha valakit megbántottam ....

 

bpo-169 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 1872

A nappali 60-as (a keresztúri) egyébként 1950.02.06. és 1954.11.25 között közlekedett. Az 1950,51,52,53 évi utcajegyzékek, amelyek a betétjáratokról és éjszakai járatokról (elvileg csak éjszakai villamosok léteztek ebben az időszakban)  is tájékoztatnak, nem említik az éjszakai verziót, tehát szerintem poénról van szó!

Előzmény: P.stephenson (1871)
P.stephenson Creative Commons License 2013.10.07 0 0 1871

Ezaz, hogy sehol nem láttam nyomát. Az 52-es menetrendben még nincs, az 58-asban meg már az új 60-as van (Nagyvárad tér-Miklós utca).

Erről a képről lenne szó:

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/5/0/3/3/BIG_0011595033.jpg

 

Kezdem azt hinni, hogy ez valami poén egy korabeli Ludas Matyiból.

Előzmény: bpo-169 (1870)
bpo-169 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 1870

Megkérdezhetem, hol olvastad ezt? Én a FAÜ-s időszakból egyébként nem hallottam még rendszeres éjszakai buszjáratokról.

Előzmény: P.stephenson (1868)
P.stephenson Creative Commons License 2013.10.07 0 0 1869

.

P.stephenson Creative Commons License 2013.10.07 0 0 1868

Tud valaki valamit a 60-as éjszakai buszról? Annyit találtam csak, hogy az ötvenes években volt a nappali 60-as Zalka Máté tér és Keresztúr között, és ekkor indult az éjszakai 60-as: Rákoskert(?) és a János Kórház között(!)

bpo-169 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 1867

Igen, tényleg. Csak 1983. augusztus 1 óta jár a Forgalmi utcáig.

Előzmény: Zolcsi67 (1866)
Zolcsi67 Creative Commons License 2013.09.22 0 0 1866

1972-ben még csak Baross tér-Bornemissza tér.

 

A Kondorosi úton át még csak egy eléggé földút-jellegű szakasz kötötte össze a Tétényi utat a Sáfrány utcával, és a régi patakhíd se bírta volna el a buszt.

Előzmény: bpo-169 (1864)
bpo-169 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 1865

A 73-asról annyit, hogy a csömöri úti felüljáró már 1973.12.29-én elkészült, a 73-as tehát azóta nem kerül.  Érdekességként megemlíthető, hogy a 77-es még 1 évig elkerülte a felüljárót a Cservenka utca kiszolgálása végett illetve a 73-asnak többféle kerülőútvonala is volt 71-73 között (de valóban az említett a legjelentősebb). 

Előzmény: .Wala-kee. (1857)
bpo-169 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 1864

Szia!

 

107-7gy

 

A 7gy még 107-es jelzéssel indult 1971.10.01-én Öv utca és Etele tér között.

 

1972.12.31. üzemkezdettől rövidítik le a Bosnyák térig. 

 

 

7A

 

A Wikipédián említett Hungária - Felszab tér járat valójában Hungária - Móricz között járt és csak pár hónapig, 1953-ban közlekedett.

 

Ezután hosszú évekig nem létezett ez a jelzés. Majd 1962-től a népstadoni mérkezősekkor közlekedő sportjáratként indult 7A számmal járat Népstadion - Móricz Zsigmond körtér  (később Rudas fürdőig rövidült, majd megint később a Bornemissza térig hosszabbodott). A sportjárat 1972-ig közlekedett.

 

 

1972.12.31-én üzemkezdettől indult új, állandó járatként Keleti pu. - Albertfalva, Forgalmi utca között

Előzmény: .Wala-kee. (1857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!