Bocsánat. Ide tartozik egy kis magyarázkodás. Csak akkor használd az M módot, ha nem működik a blendebeugrasztás valamiért (objektív vagy váz hiba). Ha működik, és beugrasztja, akkor természetesen az A mód a célszerűbb.
A felfelé mozdulás a túlexpo, szűkítsd a rekeszt vagy vedd kisebbre a zársebességet.
Ha 'kivágódik' a mutató, akkor akár két értékkel is.
A filmérzékenységgel is játszhatsz, bár a gyakorlatban ez nem változó paraméter, mert a berakott filmtől függ, az meg 24 vagy 36 expoig uaz. De film nélküli gépnél próbálhatod.
A fénymérés akkor jó, ha vízszintesen áll be a mutató, azt a záridő/rekesz kombinációt kell megkeresned. Mindez persze benyomott fénymérő kar mellett!
Tedd A-ba, és állítsd f8-ra, nem látsz a keresőben semmi változást, de ha aktiválod a fénymérést, akkor a rekeszt beugrasztja f8-ra (sötétebb lesz a kereső) és tudsz fényt mérni azon a rekeszen, amin a kép készül majd.
Érintkezési probléma lehet az elem körül, vagy elektronikai probléma a mérő részen.
A második képen látható, az A (automata) M (manual) belndebeugrasztó gyűrű az objektíven. Azzal játssz egy kicsit , és úgy próbálgasd. M állásban ahogy tekered a blende gyűrűjét, úgy nyílik vagy záródik, A módban meg majd a gép az exponálás pillanatában ugrasztja be. MTL-5 -nél a legjobb ha M módban használod, ha akarod használni a belső fénymérőt. Mert csak ekkor lesz pontos a fénymérés.
na most ha a soligor objektívet rárakom mintha nem menne teljesen a helyére
aztán ha megnyomom a felvétel készítő gombot akkor az kissé beragad de nem történik semmi
ha kicsit lazítok az obin akkor "elsül" a gép
aztán észrevettem hogy nem lehet állítani a nyílásértéket ha a gépen rajta van az obi
ha leveszem az obit és benyomom a kis pöcköt a végén akkor lehet állítani az obit de 22 és 8 között nem változik semmi csak 8-2.8 közt változik a lamella
.Eladó kifogástalan állapotu,édesapám által nagy becsben tartott,1980-ban az Ofotértnél vásárolt Praktica MTL-3 fényképezőgép,kézikönyvel,akkori számlájával,vakukkal,kiegészitőkkel,fotós táskával...
Na, ez jó hír! Legfeljebb az érzékenységet állítom át, ha kell. Nagyjából összehangolom másik fénymérővel azonos képszög szerint. Köszönöm a segítséget!
Ártani nem fog, nyugodtan probalhatod. Ha a gepvaz alapban jól dolgozik (gondolok a gyári beállítás mai napi helyessegere), akkor tapasztalatom szerint nem mér annyira mellé, hogy a negatívról korrekcióval ne lehessen jó minőségi képet produkálni.
Szíves segítségeteket szeretném kérni Praktica LTL 3 vázzal kapcsolatban. Még nem fényképeztem vele, és kíváncsi vagyok, hogy a fénymérője megbízhatóan működik PX 625A alkáli-mangán gombelemmel? Ha jól tudom, az eredeti energiaforrása 1.35V-os volt, az előbb említett, ma is forgalmazott gombelem pedig 1.5V-os. Sajnos azt sem tudom, szabad-e ilyennel használni, nem árt-e a CdS-fénymérőnek...
Az M42 menetesekre rámennek. Az MTL-5B lesz a Te géped. Pontos fénymérő, és a legfiatalabb M42 menetes gépek közzül való. 35mm diázásra ezt használom. Kiváló objektíveket lehet rátenni, precíz kis gép.
Sziasztok!
Érdekel valakit Praktica BCA gép(szivacsborítás picit levált,javítható),50/1.8 és 135/2.8(bajonettje lötyög,javítható) objektívekkel.
Az obik egyébként nem szorulnak,lencsék tiszták.
A váz működőképes,van hozzá eredeti nyakpánt is.
Az a kevés mester aki még ért hozzá nem pazarolja az energiát ezekre a gépekre. Lehet keríteni belőle még egyenlőre, inkább a kurrensebb, értékállóbb darabokat vállalják, persze jó pénzért kaphatók egy Prakticára is.
A VLC a közvetlenül a tükörre eső fény alapján értékel, aminek egy része félig áteresztő. A "hagyományos" Praktica a prizmában érzékel.
A tükrön pontosabb mérést lehet elérni. Egy időben szorgalmazták ezt a mérési módot, de az olcsóbb gépeknél valszeg nem volt kifizetődő, csak pár márkánál alkalmazták, és ezek nem voltak a legolcsóbbak.