Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 2024.04.11 0 1 141553

Ennél még komolyabb gondok is vannak csere esetén. Most már a legtöbb akkucsomagnak folyadékhűtése van, a hűtő pedig valahol a járműben elhelyezve. Megoldandó tehát az automatikus cserénél az, hogy a hűtőfolyadék ne folyjon el, ne levegősödjön le a rendszer, és ne szivárgjon be a hűtőfolyadék a csatlakozásoknál az akkucsomag belsejébe se. Ez az első pár cserénél akár jól is működhet, de a 100-adiknál? 300-adiknál? 

 

Zoli  

Előzmény: JGab (141550)
egylambos Creative Commons License 2024.04.11 -2 0 141552

Ezek is simán megoldhatók. Lehetnek rövidebbek és hosszabbak is az aksik.

Előzmény: JGab (141550)
Panzerbear Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141551

Kapható a számomra tökéletes villanyautó :-)

Hátsókerék hajtás, de nagy akku és 600km hatótáv. 

Sajnos ilyenem majd csak akkor lesz ha lehet 3-4 évesen kapni használtan, de a remény legalább megvan rá...

JGab Creative Commons License 2024.04.11 0 2 141550

Ja, ez simán szokott menni...

 

És nyilván a Q8-ba ugyanakkora akksi kell majd, mint a Renault 5-be...

És akkor a csavarhely az 10 év múlva is ugyanott lesz a villámgyorsan változó technikában, vagy kuka az egész rendszer.

 

Nem értek hozzá, de gondolom a BMS-t azért érdekli, hogy milyen cellák vannak az akksiban, szóval akkor azt is szabványosítani kell...

 

 

Előzmény: egylambos (141549)
egylambos Creative Commons License 2024.04.11 -2 0 141549

Mármint az akksik méretét, és a rögzítési pontokat, aztán hogy belül milyen cellák vannak az kit izgat.

Előzmény: egylambos (141548)
egylambos Creative Commons License 2024.04.11 -3 0 141548

Szabványosítani kell az akksikat és probléma megoldva.

Előzmény: JGab (141545)
egylambos Creative Commons License 2024.04.11 -2 0 141547

Nyilván drágább az infrastruktúra, de megéri, és azóta sokat is fejlődött. A lemerült akksikat ott helyben automatikusan tölti, nem kell ácsorogni és várni mikor lesz kész, csak cserélni.

Előzmény: pásztorkutyaterel (141540)
bananatree Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141546

van benne 3 fázisú töltő?

Előzmény: RFG (141544)
JGab Creative Commons License 2024.04.11 0 1 141545

És egy ilyen cseretelepen milyen és hány féle akkuból kéne cserekészlet legyen? És 5 év múlva?

Az jó, hogy a NIO-nak most van egy fajta, de mi lesz, ha fejlesztenek, mi lesz, ha még 20 autógyár átáll és ők is különböző ütemben fejlesztenek?

Előzmény: toromon36 (141542)
RFG Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141544

Kona 64-t szeretnék tölteni.

Előzmény: bananatree (141534)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141543

Ha megnézed a8lang által bemásolt adatokat, már rég leállt a barátja a qc-vel, és nem zuhant be az akku.

Előzmény: bananatree (141527)
toromon36 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141542

De egy csereállomás nem egy töltőnek felel meg. Egy 100 töltős amerikai placc 10 csereteleppel elintézhető lenne. Kell egy jó pénzügyi konstrukció és akinek sürgős az cseréljen. 

Előzmény: pásztorkutyaterel (141540)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141541

Amit linkbe betettem olyan van, 2x10 A 1x25 a  C-s kismegszakítóm van  volt már ,hogy a 10A lenyomta ,de lekapcsolta a töltést .

Előzmény: bananatree (141539)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141540

Azért erre ne vegyél mérget ! Az első autóm a Renault Fluence cserére volt tervezve,  a dolog nem működött szinte sehol sem . Egy automata csereállomás nagyságrendekkel többe kerül mint egy töltő, arról nem is beszélve ,hogy 10-20 töltőt pill alatt fel lehet állítani ,ennyi csereállomás komoly infrastruktúrát igényel !

Előzmény: egylambos (141535)
bananatree Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141539

Ha jó EVSE-d van, akkor fáziskieséskor lekapcsol.

De ismerek olyat (nem is 1et), aki olcsó EVSE-vel töltött, ami nem kapcsolt le, amikor a 2. fázis kiesett, a Zoe pedig magától csak az 1. fázist figyeli, így lett a vezérlője kuka.

illetve 3-400e közti összegért javították meg végül

Előzmény: pásztorkutyaterel (141538)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141538

A Zoe nem is tölti 10 A-n 13 A már megy  , ami a valóságban olyan 11-12 A legalább is a töltő szerint. Amennyiben  valami okból lecsapja az egyik fázist leáll a töltés ,viszont a hűtő is ha arra a fázisra van kötve  .

Nálam  a lakáskör nagy része egy fázison 25 A  C-s kismegszakítón van, na azt nemigen küldi le semmi .  ::))

Előzmény: bananatree (141534)
egylambos Creative Commons License 2024.04.11 -2 0 141537

Ez a baj hogy nem lett kikísérletezve semmi, de álljunk át át azonnal ev-kre. Kiépítettek feleslegesen töltőhálózatokat ahol hosszan várakozva lehet csak tölteni. Ezek most mehetnek a levesbe.

Panzerbear Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141536

Pont ez a mondandóm lényege. A világ elszigetelt helyeire a sima üzemanyag is rettenetesen nagy költségek árán jut el, de mivel ilyen helyeken gyakorlatilag szinte senki sem lakik , el is engedhetjük a témát...

Előzmény: Capt.IQ229 (141529)
egylambos Creative Commons License 2024.04.11 -1 0 141535

A szar töltőállomások helyett mindenképpen ez a nyerő.

Előzmény: egylambos (141533)
bananatree Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141534

ha jó helyről veszed, akkor nem kamu

 

ha Zoe-t akarsz tölteni, és a 3x16-on a ház is rajta van, akkor kötelező is az áramfigyelő, különben szívni fogsz

 

pl az álmoskönyv szerint 3x12A alatt nem szabad/érdemes Zoe-t tölteni a töltési veszteségek miatt

Előzmény: RFG (141530)
egylambos Creative Commons License 2024.04.11 -1 0 141533

Ez az akksicserélős megoldás a legjobb. 4 perc az egész, nem kell háromnegyed órát szobrozni a töltönél.

 

https://www.youtube.com/embed/ITnTA9LHLkY

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.04.11 -1 0 141532

Onboard kompressziógyújtású motor kipufogógázenergia hasznosítással hatásfokmaximumon, minimalizált szennyezésú bioüzemanyag.

Előzmény: drx65 (141512)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141531
Előzmény: RFG (141530)
RFG Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141530

Sziasztok! 3f-11kW-os fali töltővel kapcsolatban kérek tanácsot. Van ajánlott/nem ajánlott típus (márka)? A hálózatfigyelő kiegészítő hasznos dolog lehet (3x16A van), vagy "szemfáényvesztés"?

köszi

Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141529

Nem mindegy?

Kb. annyi, mint a fotón látott 1db dieseles vésztöltő ausztráliában

 

Előzmény: Panzerbear (141528)
Panzerbear Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141528

Igen és az amerika lakosságának hány %-a? 0,0001 vagy 0,00001?

Előzmény: Capt.IQ229 (141514)
bananatree Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141527

>Mint azt lehet látni a QC-k sokkal nagyobb száma se rontja a helyeztet, csak minimálisan.

 

ez csak a látszat

amíg QC-zod, addig a nagy áram miatt alacsony(abb) marad a cella belső ellenállása.

Ezért marad magasabban az SOH

 

De ez elmúlik

 

30as Leaf-ből is ismerek egyet (de csak 1et!), ami 2016-osként, minimális QC mellett, immáron 140e km fölött jár, és eddig 12 pálcikás volt, idén tavasszal ment le az első pálcika.

 

De a statisztika nem ezt mutatja.

 

És a 40esek statisztikája se azt mutatja, hogy 2x jobb lenne

Előzmény: a8lang (141521)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 2024.04.11 0 0 141526

Nem is azt írtam ,hogy lehetetlen .

 

,, rossz hatásfokkal ,, 

Előzmény: Atis57 (141525)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.11 -1 0 141525

Szia!

 OFF;  Nincs lehetetlen ebben sem! A Déli sarki Amundsen-Scott állomáson is megterem !(  4 rétegű  üvegházban )

 

de egy másik? https://index.hu/tudomany/til/2018/01/28/europa_legnagyobb_bananultetvenye_izlandon_van/

 

On ; 

Előzmény: pásztorkutyaterel (141524)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 2024.04.11 0 1 141524

Jajj már megint egy egyszerű lapos föld hívő ::))

 

Na persze a déli sarkon is elég rossz hatásfokkal terem a banán ::))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!