Ennél még komolyabb gondok is vannak csere esetén. Most már a legtöbb akkucsomagnak folyadékhűtése van, a hűtő pedig valahol a járműben elhelyezve. Megoldandó tehát az automatikus cserénél az, hogy a hűtőfolyadék ne folyjon el, ne levegősödjön le a rendszer, és ne szivárgjon be a hűtőfolyadék a csatlakozásoknál az akkucsomag belsejébe se. Ez az első pár cserénél akár jól is működhet, de a 100-adiknál? 300-adiknál?
Nyilván drágább az infrastruktúra, de megéri, és azóta sokat is fejlődött. A lemerült akksikat ott helyben automatikusan tölti, nem kell ácsorogni és várni mikor lesz kész, csak cserélni.
De egy csereállomás nem egy töltőnek felel meg. Egy 100 töltős amerikai placc 10 csereteleppel elintézhető lenne. Kell egy jó pénzügyi konstrukció és akinek sürgős az cseréljen.
Azért erre ne vegyél mérget ! Az első autóm a Renault Fluence cserére volt tervezve, a dolog nem működött szinte sehol sem . Egy automata csereállomás nagyságrendekkel többe kerül mint egy töltő, arról nem is beszélve ,hogy 10-20 töltőt pill alatt fel lehet állítani ,ennyi csereállomás komoly infrastruktúrát igényel !
De ismerek olyat (nem is 1et), aki olcsó EVSE-vel töltött, ami nem kapcsolt le, amikor a 2. fázis kiesett, a Zoe pedig magától csak az 1. fázist figyeli, így lett a vezérlője kuka.
illetve 3-400e közti összegért javították meg végül
A Zoe nem is tölti 10 A-n 13 A már megy , ami a valóságban olyan 11-12 A legalább is a töltő szerint. Amennyiben valami okból lecsapja az egyik fázist leáll a töltés ,viszont a hűtő is ha arra a fázisra van kötve .
Nálam a lakáskör nagy része egy fázison 25 A C-s kismegszakítón van, na azt nemigen küldi le semmi . ::))
Ez a baj hogy nem lett kikísérletezve semmi, de álljunk át át azonnal ev-kre. Kiépítettek feleslegesen töltőhálózatokat ahol hosszan várakozva lehet csak tölteni. Ezek most mehetnek a levesbe.
Pont ez a mondandóm lényege. A világ elszigetelt helyeire a sima üzemanyag is rettenetesen nagy költségek árán jut el, de mivel ilyen helyeken gyakorlatilag szinte senki sem lakik , el is engedhetjük a témát...
Sziasztok! 3f-11kW-os fali töltővel kapcsolatban kérek tanácsot. Van ajánlott/nem ajánlott típus (márka)? A hálózatfigyelő kiegészítő hasznos dolog lehet (3x16A van), vagy "szemfáényvesztés"?
>Mint azt lehet látni a QC-k sokkal nagyobb száma se rontja a helyeztet, csak minimálisan.
ez csak a látszat
amíg QC-zod, addig a nagy áram miatt alacsony(abb) marad a cella belső ellenállása.
Ezért marad magasabban az SOH
De ez elmúlik
30as Leaf-ből is ismerek egyet (de csak 1et!), ami 2016-osként, minimális QC mellett, immáron 140e km fölött jár, és eddig 12 pálcikás volt, idén tavasszal ment le az első pálcika.
De a statisztika nem ezt mutatja.
És a 40esek statisztikája se azt mutatja, hogy 2x jobb lenne