Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.09.26 0 0 44097

Nana !

 

Ne torkolják le az olvtársak JIM olvtársat.

 

Tudnillik az, hogy most, hogy van, az egy történelmi örökség, nem pedig technológiai szükségszerűség.

Egy 40-45 km hosszú vasútvonal általában (95%-ban)  nem igényel kettő járműtelepet.

 

Ha ma építenék meg a vonalat, biztosan nem épülne hozzá kettő járműtelep.

 

Most így van, majd egyszer ésszerűsítik.

6243 Creative Commons License 2017.09.26 0 0 44096

Csúnya lenne, ha Ráckevéről kellene kiállnia az összes vonatnak...

Előzmény: Jim87 (44094)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44095

Eredetileg két vasút volt (BHÉV és HRV), és ha megnézed a bennálló szerelvényeket, látod, hogy nem felesleges egyik sem.

Előzmény: Jim87 (44094)
Jim87 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44094

Mi az oka, hogy egy vonalon van 

Dunaharasztinál és Ráckevén is járműtelep?

a mai kisebb formalom mellett nem lenne elég az egyik helyen?

r1232 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44093

Kötöttpályán viszont még egyszerűbb volna az önvezetés, lásd. nagyvasút,

 

Nem, ott semmi helye semmi annak, amit ma úgy hívunk, önvezetés és legfőképpen nem egyszerű. A vasútnak erre már megvannak az évek óta használt bevált megoldásai.

Előzmény: A-dani (44091)
POLAN.69.B Creative Commons License 2017.09.25 -1 0 44092

Ez még nagyon messze van a globális önvezető világtól, de a kötöttpályás dologban részben egyetértek.

Előzmény: A-dani (44091)
A-dani Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44091

Kötöttpályán viszont még egyszerűbb volna az önvezetés, lásd. nagyvasút, hév pl. Ott eleve lehet abból kiindulni alapból ,hogy sínek között csak a vonatnak van helye, azaz ha szabad útja van, szabad jelzéssel akkor nem lehet előtte senki. Váratlan akadály előtt pedig az automatának még nagyobb is a reakcióideje, a lezárt sorompón átmászó gyógyegereken  meg se az ember se a gép által vezetett vonat nem segít, mert bőven féktávolságon belül van. Mindegy, hogy autóval, biciklivel vagy gyalog megy mint a birka át a piroson. Villamosnál is csak a szabálytalankodó egyéb közlekedők nagyobb száma a plusz rizikófaktor, ott pedig még előny is lehet a minden irányból figyelő automata, ami nanomásodpercek alatt képes reagálni és minden létező féket aktiválni max. erővel. Továbbá nem fárad, nincsenek érzelmei meg biológia szükségletei, ugyanolyan éber a szolgálat utolsó 2 percében is mint az elsőben, nem vonja el a figyelmét semmi, nem éhes, szomjas, nem kell wc-re mennie stb.  Kötöttpályán jóval előbb elterjedhet az önvezetés mint sima személyautónál.

 

Egyébként már sok mai autóban is részben a gép vezet helyettünk, lásd. ESP, ABS stb. És bizony a gép gyorsabban és jobban reagál, ABS pl. évtizedek óta létezik és a havas utat kivéve mindig jobb vele mint nélküle, rutintalanabb meg kevésbé jó sofőrökön is segít, hogy ne balesetezzen, nyomhatja ész nélkül tövig a féket, annyit enged fékezni, amennyit, lehet blokkolás nélkül, így irányítható marad az autó és nem farol ki, ESP nem engedi kipörögni a kerekeket stb.  Sok autóban van már ébrenlétfigyelő is, ami hangjelzéssel figyelmeztet ha bóbiskol a sofőr, innen már csak egy lépés, hogy ha elalvást érzékel önműködően le is fékezzen.

Előzmény: POLAN.69.B (44088)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44090

Mondja valaki, hogy a MÁV-HÉV-korszak óta nincs jól megoldva a pótlás! Még jócskán túl is teljesítenek ezen a téren.
Volt ma valami gubanc a csepeli HÉV-vel, nem tudom, mi, én csak a pótlókat láttam. Lényeg, hogy míg a Szent István úttól a Lukoil benzinkútig (Közvágóhíd előtt még kicsivel) tekertem bringával, ez alatt 1 nagyegységgel találkoztam azonos irányban, 3 nagyegységgel találkoztam szemből, és közben 5-6 pótlóval, ebből néhány szinte üresen jött. Szóval még a 3. vonattal való találkozást (ekkor jártam a benzinkútnál) követően is, míg eljutottam a Szent István úttól a benzinkútig, láttam egy szemből jövő pótlót.

kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44089

Lényegében ugyanolyan hosszú, mint két MIXA/MX/MXA: akkor miért nem lehet?

Előzmény: _Nyuszi (44086)
POLAN.69.B Creative Commons License 2017.09.25 -1 0 44088

Ez nagyon rossz összehasonlítás. Nem gondolod? Önvezető autó még csak bizonyos helyeken, és körülmények között használhatók", de gondolj csak bele, ha minden jönne, menne magától? A bőség zavara, na meg a semmi sem tökéletes effektus, és ott vannak a virtuális negatív tényezők. 

Előzmény: A-dani (44084)
POLAN.69.B Creative Commons License 2017.09.25 -1 0 44087

És hol lehet meghúzni a határokat? Pl egy tűzoltó szerkocsi önvezetőnek elég fura lenne, mert ott azért vannak egyéb műveletek is, mint Á-ból B-be eljutni! De akár egy bűnüldöző rendőrautónál is érdekes lenne, ha magát vezetné a verda, és ne keverjük bele mondjuk a drón szállító járőrautó fogalmát, mert erről már olvastam valahol(?) De lehetne még példázni.

Előzmény: Fradista Utazó (44077)
_Nyuszi Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44086

Szerintem egyik megállóban sem fér el, azért.

Előzmény: kihúzóvágány (44083)
NAR Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44085

Mondjuk önvezető autóból sokkal kevesebb is járja az utakat.

Előzmény: A-dani (44084)
A-dani Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44084

önvezető autó okozott 1 balesetet évek alatt. Nem önvezető autós hány baleset okoz egyelten egy nap alatt?

Előzmény: NAR (44081)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44083

Miért ne mehetne két 56 méteres villamos csatolva (azaz 112 méteres) akár a 6 percnél sűrűbben?

Előzmény: Fradista Utazó (44080)
NAR Creative Commons License 2017.09.25 0 1 44082

"Viszont logikusan továbbgondolva elkerülhetetlen az emberek által vezetett gépkocsik közlekedésének betiltása. "

 

Én meg szeretném élni ezt.

Előzmény: Fradista Utazó (44077)
NAR Creative Commons License 2017.09.25 -1 1 44081

Ilyesmiről mindig az jut eszembe, hogy amikor írtam öntanuló neurális hálót számfelismerésre MI gyakorlatra, akkor véletlenszerűen "elrontott" számokkal ellenőriztem, hogy működik-e. Volt egy kép, amiről 50-50% valószínűséggel mondta, hogy 4-es vagy 7-es. Megnéztem - és én sem tudtam eldönteni, hogy ez 4-es vagy 7-es. Az, hogy az önvezető autó hibázott, nem jelenti azt, hogy az emberi sofőr nem követte volna el ugyanazt a hibát. Az önvezető járműnek nem tökéletesnek kell lennie, hanem az emberinél kell jobbnak lennie - és amíg egy ember ilyesmire képes, lehet, hogy jobb lenne az önvezető.

Előzmény: TWdoktor (44076)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44080

A TWdoktor által idézett eset elég rég történt, 2016 májusban. Azóta is az egyetlen olyan esetként van nyilvántartva, amikor az önvezető autó okozott halálos balesetet. 

A konkrét esetet alaposan kivizsgálták, és megállapították, hogy valóban a robot hibázott. A balesethez kellett a másik fél szabálytalan közlekedése is, de a baleset ezzel együtt is elhárítható, de legalábbis annak súlya tompítható lett volna, ha a Teslát egy ember vezeti egy számítógép helyett. Itt az automata nem csak fékezés nélkül rohant bele egy teherautóba, de még az ütközés után sem fékezett. 

 

Az eredeti témához visszatérve: az önvezető villamos elterjedéséhez kell még legalább húsz év. Lehet, hogy több. Ennél előbb lesz olyan járművezető-hiány, ami ki fogja kényszeríteni Budapesten is a villamosok szerelvényméretének és a követési időnek a növelését - mármint legalábbis ott, ahol ez egyáltalán lehetséges, azaz valószínűleg nem a nagykörút lesz az első példa. Az ezzel ellentétes irányú, ráadásul nehezen visszafordítható változások, azaz a csepeli HÉV-en a 106 méteres vonatok 6 percenkénti közlekedéséről az 54-56 méteres szerelvények 3 percenkénti közlekedésére való átállás, az én véleményem szerint, egy nehezen fenntartható irányba történő, alapvetően hibás lépés. 

Előzmény: trizs77 (44078)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44079

Ebben az esetben a robot tényleg hibázott, mert nem tudta kivédeni a szabálytalan kamionos hülyeségének a következményét, mert a pótot a festése miatt levegőnek nézte. Persze azóta már módosítottak a szoftveren párszor, és az újabb autók hardverén is, az ilyen esetek elkerülése miatt. Az egy másik kérdés, hogy az áldozat miért nem tett semmit az ütközés elkerülése érdekében, pedig lett volna rá ideje és lehetősége.

Előzmény: trizs77 (44078)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 44078

Az ilyen bombasztikus újság cikk címek után, úgy 3-4 hónappal, az esetek 99%-ban kiderül, hogy nem a robotpilóta hibázott.

Előzmény: TWdoktor (44076)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.24 0 1 44077

Egyetértek. Viszont logikusan továbbgondolva elkerülhetetlen az emberek által vezetett gépkocsik közlekedésének betiltása. 

Hogy csak a legfrissebbet mondjam: egy dugó láttán a német A67 autópályán megfordult egy gépkocsivezető, és forgalommal szemben közlekedett, a belső sávban, nagy sebességgel. Két szembejövő autó már nem tudta elkerülni az ütközést, hárman meghaltak. 

Szóval szerintem egyelőre ne legyenek ember által vezetett villamosok se. Az nagyon veszélyes lehet. 

Előzmény: TWdoktor (44076)
TWdoktor Creative Commons License 2017.09.24 0 0 44076
Előzmény: NAR (44075)
NAR Creative Commons License 2017.09.24 0 0 44075

Lehet licencelni a Tesla/BMW/stb. technológiáját a vezetésre a megfelelő módosításokkal. A technológiát csak egyszer kell kifejleszteni, nem minden egyes villamosra darabonként.

Előzmény: trizs77 (44064)
kristoof Creative Commons License 2017.09.23 -3 1 44074

Zongorázni lehet a különbséget a MÁV zöld és a MÁV piros szolgáltatása között Gödöllőre. A piros javára.

Előzmény: POLAN.69.B (44073)
POLAN.69.B Creative Commons License 2017.09.23 -1 1 44073

Ebben a városban nagy a megszoktam effektus" és sokan azért ebben a nézetben vannak, például aki hosszú évek óta használja, annak bekopik a tudatába. Én nem vagyok rendszeres Héven utazó, de voltak és vannak időszakok mikor kéne használnom, mint például volt egy átmeneti időszak mikor rendszeresen Gödöllőre kellett járnom, így a sokat szidott MÁV-ot választottam, nekem az komfortosabb és kényelmesebbnek tűnt, igaz én nem mint rendszeres ingázóként hanem mint alkalmankénti utazóként jobbnak találtam. 

Előzmény: seadxdx (44072)
seadxdx Creative Commons License 2017.09.23 0 0 44072

Az utasok is, ha tehetik, más járművet váltanak. Mikor megjöttek a Flirtök a 150-esre, sokan átváltottak rájuk, mind Harasztin, mind a fővároson belüli szakaszra. A lehetőség meg van a HÉV-ekben, csak ki kéne végre használni.

Előzmény: POLAN.69.B (44071)
POLAN.69.B Creative Commons License 2017.09.23 -1 1 44071

Nem a hévet kell eltüntetni, hanem azt amit Hév néven hosszú évtizedeken át itt hagytak használatra! Ha Hévre nézek még érzem az MIII, MVIII motorkocsik auráját (bár ezeket járműveket tényleg szerettem), de ami akkor elfogadott volt, az a mai járművekkel, és infrastruktúrával nem az. 

Előzmény: batar1987 (44061)
POLAN.69.B Creative Commons License 2017.09.23 -2 0 44070

Nem rühellem, csak nem tartom vonzó kényelmes utazási formának 2017-ben az egész Hév üzemet, és nekem mindegy mi járna helyettük, csak legyen változás, persze jó irányba(?)

Előzmény: M.VIII (44065)
POLAN.69.B Creative Commons License 2017.09.23 -1 0 44069

Kísérlet még nagyon messze van az éles üzemtől!  

Előzmény: ChGeri (44067)
POLAN.69.B Creative Commons License 2017.09.23 -1 0 44068

De az csak jármű! Azért is írtam, hogy egy új vonal, vagy egy meglévő az önvezető üzemre kialakítása indítaná el ezt a folyamatot. Azt nem hinném, hogy 5 év múlva lesz ilyen, hisz még a világ 99% is a hagyományos villamosokba invesztál be. 

Előzmény: NAR (44063)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!