Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Most, hogy a WizzAir már előfinanszírozással támogatja a pilótaképzést Nyiregyházán, vajon érdemes a BME-en belevágni a 2 éves szakirányú továbbképzésbe? A saját program végzősei valószínű, előnyt fognak élvezni a külsősökkel szemben.
A WizzAir honlapján az olvasható, az előfinanszírozás törlesztőrészlete 1100 EUR/hónap. Jól gondolom, hogy mellé jön még a Type Rating törlesztője? Ebből kb mennyi nettó marad egy elsőtiszt bankszámláján hónap elején?
nem blicceltem semmit el. egyszerűen nem matekos agyam van. a középiskolai matekot nem tudtam megtanulni - legalábbis nem úgy, ahogy tanítják - de tapasztalataim szerint a többiek is egyik napról a másikra éltek, ha túl voltunk egy témán, már arra koncentráltak, hogy a következőt megtanulják, és mindent el is felejtettek azonnal. ha valaki leült velem korrepetálni, akkor egy idő után megtanultam, de most már úgy gondolom, hogy ami az én agyamnak hiányzott a középiskolai matekból, az a kontextus. nem az egész rendszert tanították, nem a logikáját, hanem kiragadott témákat, amelyek önmagukban teljesen értelmetlenek.
amúgy meg, ha ez lesz az egyetlen probléma ami elválaszt engem a pilótaiskolától, és tényleg elszánom magam, akkor meg fogom oldani. az általad felsorolt tananyagban más nehézséget nem találtam.
2018.11.07-én Nyílt nap lesz a Nyíregyházi Egyetemen. Részletek később a www.nye.hu honlapon tekinthetők meg. Megközelítés az állomásról a 8 és 8A autóbuszokkal (a foci és teniszpályánál kell leszállni). A repülősöknek a tájékoztatót én tartom, bármit lehet kérdezni.
Próbáld pótolni a matek és fizika hiányosságaidat, mert a hatósági vizsgakérdésekben is vannak számpéldák, amit a rövid idő miatt sokszor fejben kell tudni kiszámolni. Ilyen vizsgálat is van a pályaalkalmassági vizsgálatban.
Hogyan fogsz egy súlypontszámítást vagy teljesítményszámítást elvégezni, repülési tervet leadni, ha magad elismered: elbliccelted a középiskolát.
Nem vagyok biztos benne, hogy ezt a pályát Neked találták ki.
Most már nem kell felsőfokú végzettség a közforgalmi pilótának, de a középiskolai ismeretekre szükség van. Gondolj bele, hogy milyen széleskörű a tananyag: repüléselmélet (fizika), légijog, műszaki ismeretek (sárkány, hajtómű, műszerek), repülésmeteorológia (hőtan), navigáció (földrajz), emberi teljesítőképesség és korlátai (fiziológia, pszichológia), súly- és súlypontszámítás (fizika), repülés tervezés, rádióforgalmazás. 2500-3000 oldal a tananyag, 18 óra 15 perc a 14 hatósági tesztrendszerű vizsga össz időtartama és legalább 75% helyes válasz kell a megfelelt minősítéshez. Nem elég, hogy meglegyen a pénzed az ATPL képzéshez, sok energiát kell befektetni, mire sikeresen levizsgázol.
Menj fel a "Nyiregyházi pilótaképzés" oldalra itt a Fórumon és az utolsó 10-12 hozzászólásban találsz tanácsokat, sőt egy jóval korábbi hozzászólásban feltettem a Compass holland cég szórólapját is. Az egész teszt kb.4-5 órás, számitógépes és angol nyelvu"(a matek és fizika feladatok is, ezért ezt is nézd át angolból, hogy megértsd, mert különben nem tudod megoldani). A vizsgálat második felében pszichológusi vizsgálat is van.
megnéztem ezt az 1-es orvosi alkalmasságot, azzal nem lesz gond. bár van egy kis távollátásom, kb. -1.25, de gondolom ezért csak nem vágnak ki. zenészként elég jól hallok (ilyen teszten már voltam), színtévesztő biztos, hogy nem vagyok. a tüdőkapacitásom nagyobb, mint az átlagemberé. a vérnyomásom alkatilag alacsony, de sose ájultam el, nem álmosodom, nem fáj a fejem, stb. sose volt műtétem, csonttörésem.
egy kérdésem mégis felmerült: a fennmaradó rész mennyi?
Ott voltam a nyílt napon, túl sok plusz információt nem adott ahhoz képest amit már a weboldalukon is elolvashatsz.
Önrész kb 20 ezer euró (a fennmaradó részt később a fizudból vonják), Nyíregyházán lesz a képzés első része 17-21 hónap, ezalatt a szállásodat és megélhetésedet magadnak kell biztosítanod.
Felvételi compass teszt, HR cukiságok, matek meg fizika középiskolai szinten kell, erős angol szükséges. A felvételizés ~300 euróba kerül (ezt mára már levették a honlapról), elvileg a képzést nyújtó iskolán múlik a mértéke. Fizikai alkalmassági: Class 1 repülőorvosi alkalmasság. Ezzel kell kezdened, ha nincs meg felesleges minden egyéb erőfeszítés.
Mivel később a fizetésedből vonniuk kell a képzésed költségeit ezért megfogják nézni a hitelkitettségedet ami nem haladhatja meg az 500 eurót havonta.
olvasgattam a fórumot, de a kérdéseimre nem nagyon találtam választ. a wizzair most reklámozott pilóta iskolája nekem is felkeltette az érdeklődésemet, valaki írta, hogy 8 milla az önrész (?), és hogy kb. másfél év képzés kecskeméten.
engem az érdekelne, hogy hol lehetne megnézni az oktatási anyagot, az elvárásokat, pl. milyen szintű matekot és fizikát kell teljesíteni. sajnos matekból kifejezetten sz*r vagyok, bár elképzelhető, hogy folyamatos korrepetálással valahogy megcsinálnám.
továbbá hol lehet megtudni hogy a fizikai alkalmasságnak mik a feltételei?
a nyílt napról sajnos későn értesültem. egyáltalán milyen pilótaiskola van még, amit érdemes megnézni?
egyébként vezettem már motoros túragépet egy jó fél órát (sétarepülés közben a pilóta átadta a kormányt). nem zuhantunk le. imádtam.
Az, hogy valamelyik libalegelon levo "repuloiskola" kihuzott a zsebedbol cca. 200 ezret, mondvan f@sza ATPL tanfolyamot szervez, es te meg beszoptad, az nem jelenti azt, hogy mindenki hulye. Hanem inkabb te nem neztel korul.
Valoban, van 1-2 kokler hely. De az mar a hatosag kompetenciaja, hogy miert nem veri le az engedelyuket. A tobbseg viszont, ahol ATPL tanfolyamot engedelyeztek, azert szinvonalas kepzest ad. (Kiveve, ahol a hallgato magyarazta el a tanarnak a QNH fogalmat :D )
Az ATPL-hez amugy tanfolyam kell, vagy vegigulve, vagy konzultaciosan. Ha nincs meg, nincs felterjesztes. FCL-t azert olvass. :) Szoval azt nem tudod csak az aviationexammel vegigseggelni. (Egyebkent sem 16 ezer kerdes van, hanem cca. 10 ezer, ami kulonbozo fajta, a maradek pedig az ilyen-olyan variacioi a kerdeseknek.)
u.i.: azert egy szivesseget tegyel meg. Ird meg legyszi, hogy melyik legitarsasaghoz mesz, mert en oda biztos, hogy nem veszek jegyet. Kosz.
Az ATPL tanfolyamokon egy-egy tárgyat más-más tanár oktat, azaz nem egy tanárnak kell ismernie a 16000 kérdésre a választ, hanem csak a saját tárgyáét, de azt jól. Emellett, ha nem egy ATO-nál sajátitod el az ismereteket, akkor nem tudom, hogy ki fog hatósági vizsgára felterjeszteni. Nem rossz az Aviationexam, jó segítség a vizsgára való felkészüléshez, de mindenképpen előbb tanfolyamon vagy tankönyvből kell elsajátítani az anyagot. Nem véletlen, hogy hamarosan az Aviationexam tankönyveket is megjelentet(egyik volt hallgatóm írt két könyvet is nekik), hogy megkönnyítse a tananyag elsajátítását és így nemcsak a kérdésbank kérdéseire tudsz válaszolni, ami egyébként nem is egyezik meg, csak hasonlít a hatósági vizsgakérdésekhez. Jó döntést kivánok!
Millió anyag elérhető az interneten ATPL-el kapcsolatban. Persze majd jönnek az okoskodók, hogy jó ezt tanártól hallani, meg oktatás keretében...igen...volt hozzá szerencsém, annyi értelme van, mint halottnak a csók. A legtöbb "oktatónak" fogalma sincs az egészről... ez azért már nem az a szint, mint egy gimnázium, vagy sima mérnöki szak. 16 ezer!!!! kérdés van az ATPL adatbázisban, egyszerűen fizikailag lehetetlen, hogy mind a 16 ezer kérdésből egy oktató felkészült és megfoghatatlan legyen.
Haza kell szépen menni, leülni, előfizetni az aviation examra, neten vadászni hozzá angol nyelvű anyagot és megtanulni.
Én egyet tanácsolok! Szarj le mindenkit! Engem is! :P Ha azt érzed, hogy szeretnél repülni, szeretnél pilóta lenni, akkor szánj rá 30 rongyot, menj el repülni valakivel egy Cessna-val. Ha tetszik, akkor irány a class 1. Ha megfelelsz, akkor vágj bele. Még akár olyan áron is, hogy a következő 20 éve eladósodsz. Ne foglalkozz senkivel és semmivel, csak hallgass a szívedre... Ha úgy döntesz, nem fogod megbánni és sok sikert és kitartást hozzá!
Hello, köszi, pay-2-fly-ra rákerestem, valaki Wizz Air-t (Lion Air...) is azok közé írta (pl: https://www.dutchnews.nl/news/2013/12/low-cost_airlines_exploit_youn/ vagy https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=587401 ...). Egyik sem hivatalos információ (nem Wizz Air mondta) ez tény, viszont itt úgy láttam vannak páran, akik jobban képben vannak (nálam meg főleg). Ehhez képest akkor meg nincs 40-50000 eurós definic kezdésnél. Bárány székre pedig nem találtam információt miért törölték. Melles doktor honlapján az "Etihad Cabin Crew PreEmployment" PDF-ben csak ennyit találtam mint vétó feltétel: "Severe motion sickness;". Na most ez vagy bemondásra megy vagy kiprovokálják (Bárány-chair). Ezért kérdeztem. A miértet mondjuk még mindig nem tudom, de az előző válaszoló biztos tudja, mert interneten fenn van :D. A hagyom az egészet pedig nem viccből írtam :), de ez már nem érdekel titeket amúgy sem.
Valóban megtalálod a neten, de azért én megválaszolom. Nincs a class 1-nál már forgószék. Mit hívsz pay2fly-nak? A Ryanairnél, ha megfelelsz és felvesznek kell 5 ezer eurot fizetni a képzésért, de a base training napjától kapsz fizetést. A Wizzair rendesen alkalmaz az első perctől van fizu, de a jövedelmedből vonják a TR-et. Remélem, tudtam segíteni.
Helosztok, volna 1-2 kérdésem, PPL-nél már nincs forgószék (Bárány-szék), nem tudjátok miért? Class 1-nél sincs már? Illetve nem tudjátok Wizz Air/Ryanair is pay-to-fly-ban nyomja? Esetleg azt tudja valaki, mennyi náluk a tarifa (gondolom első 500 óra lesz ott is)?
Az egész mai ATPL vizsga rendszer korán sem a tudást méri, hanem azt, hogy ki mennyire tudja beseggelni, memorizálni a kérdéseket. Sajnos.
Valóban elvileg a kérdésbank ugyanaz, viszont az egész vizsga lefolyása máshogy van. Próbáltam már kérdezősködni utána, de senki pontosat nem tudott mondani.
Egy jobaratom kulfoldon repult. Nem volt FCL szerinti ATPL-je (meg kektokos szakszoja volt, amikor tavozott), ugyhogy meg kellett csinalnia, es hamar itthon van, akkor itthon. Nos, az hagyjan, hogy o volt az egyetlen hazai a vizsgan aznap (es eppen hogy atment), de az osszes tobbi torok volt, es ilyen 90%-ot pattintottak ki elsore. Gondolta, hogy vizsga utan elbeszelget veluk, hatha tudnak valami okosat, de azon kivul, hogy "szep az ido" meg hogy "de kar, hogy nincs kave" nem tudott kiszedni beloluk semmit, foleg nyelvi akadalyok miatt.
En is azon gondolkozom azota is, hogy hogy a francba mentek at.
Oke, persze ez csak egy tapasztalat, de valamiert jonnek (meg mindig), es valamiert CPL-el tavoznak. (En meg torok szotarat tartok a terdblokkomban.)
Ausztria konnyebb lenne? Nem hiszem. FCL van, ugyanazok a kovetelmenyek, ugyanolyanok a vizsgakorulmenyek, meg egysegesek a kerdesek is.
A Nyíregyházi Egyetem honlapján (www.nye.hu) a Felvételizőknek levő fejlécpontban megjelent a 2018/2019 tanév II. félévében induló Légiközlekedési-hajózó szakmérnök képzésre a jelentkezési kiírás. Aki erre a képzésre kíván jelentkezni, az minél hamarabb kérjen időpontot a repülőorvosi vizsgálatra (www.repuloorvos.hu), hogy ha véletlenül valamilyen egészségügyi problémája van, azt még kikezelhessék. Később részletesebb tudnivaló is meg fog jelenni!
Ne haragudj, de ez nem igaz. Nem az, hogy nyekegni se nagyon tudnak az sajnos igaz hanem, hogy átmennek a hatósági vizsgán. Amikor PPL vizsgán voltam, a srác aki mellettünk ült 9-ből 7-ből bukott, a legutóbbi ATPL vizsgámon is volt egy srác, Ő is hasalt 3-ból. Azt mondta már inkább Ausztriába mennek, ott sokkal könnyebb levizsgázni.
A Godolloieknel talan az az elony, hogy ott valahogy mindenki atmegy a hatosagi ATPL vizsgakon, meg az angolul egy pohar vizet kerni nem tudo torok is. (Ez nem tulzas, csak hallgass bele az Eszak Info-ba).