Régóta foglalkoztat egy kérdés: a vasút meglévő vonalához (piros) nem lehetne egy új szárnyat építeni (sárga) a Vadaspark bejáratáig? Természetesen az arra alkalmas helyen, a terepviszonyokat és a meglévő tereptárgyakat, épületeket, utakat figyelembe véve...
A KGV kocsit nem sokkal azután szállíttatta a GyV akkori vezérkara Szombathelyre, hogy az AEGV-kocsi is oda került. Nem tudok róla, hogy onnan máshová vitték volna, vagy elbontották.
De a múzeumtól el lehetne még kunyerálni a szegedi kocsit is, habár egyesek szerint a 4 méteres tengelytávja nem biztos, hogy szeretné az íveket (vagy viszont). :-)
A másik kérdezőnek válaszként: egy háromablakos AEGV-kocsi a szombathelyi igazgatóság kertjében áll, egy másik meg Nagycenken a szabadtéri járműkiállításban. Abban van még néhány érdekesebb személykocsi, amit talán lehetne reaktiválni.
Az itt most linkelt, szintén alföldi eredetű nyitott kocsi tiszakécskei testvérén pedig szintén gondolkoztak a korábbi vezetőségből, hogy átmentsék Hűvösvölgybe...
A 41-esben meg maradnak a párnázott ülések és lenne bele kályha?
- Kocsitároló: továbbra is rajta vagyunk, mindenképpen kellene.
- M4: mi szeretnénk, csak nincs miből? De legfeljebb majd apró lépésenként.
- GV 3788: persze, hiszen az "alja" már üzemképes.
- KGV kocsi: miért, ott van? Én nem láttam sehol. Egy másik Bk-t szerettem volna, de az kb. 30 MFt lenne. - -BHÉV kocsi: igen, de érthető módon kb. az lesz az utolsó, ami megújul.
már csak a fedett tárolóra is kéne csurrantani azokból a pénzekből, amiket sikerült felhajtani az infrastrukturális rendbetételekre, hogy a járművek sokáig ilyenek is maradjanak...
- 2001 szinte 100%-ban eredeti kivitel. - LÁEV 41 idénre volt tervezve. Tovább vár. - Zártak: egyelőre marad ez az 5 db. Kettő jogi, egy pedig egyéb ok miatt vár. - 056 itt van, idénre volt tervezve. Tovább vár.
Színezés koncepció dióhéjban:
- Minden piros-fehér, kék csíkkal
- 2 db nosztalgia Mk45 - LÁEV kék-fehér - Nosztalgia sötétzöld, illetve eredeti. - Különcélú bíborvörös.
Szerintem annyi is marad, mert eddig a két debreceni szalonkocsi mellett a "laborkocsi" számított még "különcélú" járműnek, de az ezek szerint most "uniszex" lett, hogy a normál vonatokban is lehessen használni...
Na de akkor próbáljuk meg összefoglalni, hogy mi a helyzet járműfronton:
Mk45: 2002-2005 remot, most már mind egységes színben, 2006 motorcserés és a piros színe megújult - mi van a 2001-el?
LÁEV-motorvonat: motorkocsi és a mellékek közül a 11-es és a 21-es most újult meg, a 12-es és a 22-es úgy 6-7 éve, így még azok is jó állapotban vannak, a 41-es vár még a rendbetételre
Középbejárós zárt kocsik: Két Ganzos kocsi még a Keletiben újult meg, a többi folyamatosan érkezik vissza Jászkísérről, most már az új ablakokkal
Középbejárós nyitott kocsik: folyamatosan újulnak meg Fehérváron, az egyik olyan kinézetet kapott, hogy az Mk49-hez is passzoljon
Kiskilátó kocsi: már elkészült, az Mk49-hez illő kinézettel (nem véletlenül nem mondtam itt se gyártáskori állapotot, hiszen vannak finom részletek, pl, a világításban meg a zárlámpák hiányában)
Debreceni kocsik: az első szalonkocsi még Hűvösvölgyben lett felújítva, bordó színnel de az eredeti ablakokkal, a másik szalon és a laborkocsi az előző képek szerint most... még hátravan a kerékpáros kocsi. Plusz ott van még a két ex kecskeméti poggyászteres, ezek is úgy 6 éve lettek felújítva, de "finomhangolni" (pl. Webasto fűtéssel) még lehetne rajtuk.
AEGV kocsi: erre mindig vigyáztak az elmúlt tizensok évben, így a műszaki-esztétikai állapota jó, csak a fővizsgáját kellett pótolni.
Gőzösök: 039 megy, 056 Istvántelken
És akkor még mindezek mellé hamarosan... Mk49, Mk48 és a nyitott peronos Bax Kecskemétről...
Mi maradhatott még ki, ha a cötveneseket meg a teherkocsikat nem számítjuk? ;-)