Keresés

Részletes keresés

rendezget Creative Commons License 2020.06.08 0 1 3064

A bejelölt vonalon 1670 m hossz, 74 m esés, 44 %o ez átlagosan, néhol nyilván több is. https://turistautak.openstreetmap.hu/turautvonal.php?utv=1591639986j7pk

Esetleg lejjebb kiágazva kisebb lenne a szintkülönbség.

 

Közben keresztezni kell a Budakeszi utat.

 

Értelme amúgy nem igen látszik.

Előzmény: Generic Jingle (3063)
Generic Jingle Creative Commons License 2020.06.08 -3 0 3063

Régóta foglalkoztat egy kérdés: a vasút meglévő vonalához (piros) nem lehetne egy új szárnyat építeni (sárga) a Vadaspark bejáratáig? Természetesen az arra alkalmas helyen, a terepviszonyokat és a meglévő tereptárgyakat, épületeket, utakat figyelembe véve...

 

BahnScorper Creative Commons License 2020.06.08 0 0 3062

Aki kíváncsi...

 

az ilyen információkhoz juthat! :-D

 

 

A KGV kocsit nem sokkal azután szállíttatta a GyV akkori vezérkara Szombathelyre, hogy az AEGV-kocsi is oda került. Nem tudok róla, hogy onnan máshová vitték volna, vagy elbontották.

 

De a múzeumtól el lehetne még kunyerálni a szegedi kocsit is, habár egyesek szerint a 4 méteres tengelytávja nem biztos, hogy szeretné az íveket (vagy viszont). :-)

 

 

 

A másik kérdezőnek válaszként: egy háromablakos AEGV-kocsi a szombathelyi igazgatóság kertjében áll, egy másik meg Nagycenken a szabadtéri járműkiállításban. Abban van még néhány érdekesebb személykocsi, amit talán lehetne reaktiválni.

 

Az itt most linkelt, szintén alföldi eredetű nyitott kocsi tiszakécskei testvérén pedig szintén gondolkoztak a korábbi vezetőségből, hogy átmentsék Hűvösvölgybe...

 

 

 

A 41-esben meg maradnak a párnázott ülések és lenne bele kályha?

Előzmény: emká48 (3057)
RhB Creative Commons License 2020.06.07 0 0 3061

- LÁEV 41 idénre volt tervezve. Tovább vár.

....

Színezés koncepció dióhéjban:

- LÁEV kék-fehér

 

Ez azt jelenti, hogy a 41 is kék-fehér lesz, nem marad a zöld-fehér? Még mindig a pőre kocsin van?

 

Előzmény: emká48 (3051)
Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 3060

Egy múzeumban van, de 1949 és 61 között itt közlekedett.

Előzmény: Abamot1929 (3059)
Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 3059

Néha vannak ilyen nagyon elvetemült ötleteim, például hogy megint lehetne favázas kilátó kocsi.

Ez: https://kisvasut.hu/jarmulista/view_jarmu.php?kbk=C212,0040&i=20784

Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 3058

Értem, köszönöm.
Az, hogy az "alja", az mit takar?
Illetve honnan lehetne volna másik Bk?

Előzmény: emká48 (3057)
emká48 Creative Commons License 2020.06.07 0 4 3057

Aki kíváncsi... :)

 

- Kocsitároló: továbbra is rajta vagyunk, mindenképpen kellene.

- M4: mi szeretnénk, csak nincs miből? De legfeljebb majd apró lépésenként.

- GV 3788: persze, hiszen az "alja" már üzemképes.

- KGV kocsi: miért, ott van? Én nem láttam sehol. Egy másik Bk-t szerettem volna, de az kb. 30 MFt lenne.
- -BHÉV kocsi: igen, de érthető módon kb. az lesz az utolsó, ami megújul.

Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 3056

Erről nem tudok, miért?
De ha itt tartunk a 2 tengelyes normál kocsi?

 

 

Előzmény: BahnScorper (3055)
BahnScorper Creative Commons License 2020.06.07 0 0 3055

...illetve a kecskeméti kocsi, ami most Szombathelyen van?

Előzmény: Abamot1929 (3054)
Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 3054

Illetve a másik C50?

Előzmény: Abamot1929 (3053)
Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 3053

M4 az elkövetkező évtizedben még van tervezve?

Előzmény: emká48 (3051)
BahnScorper Creative Commons License 2020.06.07 0 2 3052

5*

 

már csak a fedett tárolóra is kéne csurrantani azokból a pénzekből, amiket sikerült felhajtani az infrastrukturális rendbetételekre, hogy a járművek sokáig ilyenek is maradjanak...

Előzmény: emká48 (3051)
emká48 Creative Commons License 2020.06.07 0 5 3051

Szinte tökéletes, pár kiegészítés és válasz:

 

- 2001 szinte 100%-ban eredeti kivitel.
- LÁEV 41 idénre volt tervezve. Tovább vár.
- Zártak: egyelőre marad ez az 5 db. Kettő jogi, egy pedig egyéb ok miatt vár.
- 056 itt van, idénre volt tervezve. Tovább vár.

Színezés koncepció dióhéjban:

- Minden piros-fehér, kék csíkkal

- 2 db nosztalgia Mk45
- LÁEV kék-fehér
- Nosztalgia sötétzöld, illetve eredeti.
- Különcélú bíborvörös.


Előzmény: BahnScorper (3050)
BahnScorper Creative Commons License 2020.06.06 0 0 3050

Szerintem annyi is marad, mert eddig a két debreceni szalonkocsi mellett a "laborkocsi" számított még "különcélú" járműnek, de az ezek szerint most "uniszex" lett, hogy a normál vonatokban is lehessen használni...

 

 

Na de akkor próbáljuk meg összefoglalni, hogy mi a helyzet járműfronton:

 

Mk45: 2002-2005 remot, most már mind egységes színben, 2006 motorcserés és a piros színe megújult - mi van a 2001-el?

 

LÁEV-motorvonat: motorkocsi és a mellékek közül a 11-es és a 21-es most újult meg, a 12-es és a 22-es úgy 6-7 éve, így még azok is jó állapotban vannak, a 41-es vár még a rendbetételre

 

Középbejárós zárt kocsik: Két Ganzos kocsi még a Keletiben újult meg, a többi folyamatosan érkezik vissza Jászkísérről, most már az új ablakokkal

 

Középbejárós nyitott kocsik: folyamatosan újulnak meg Fehérváron, az egyik olyan kinézetet kapott, hogy az Mk49-hez is passzoljon

 

Kiskilátó kocsi: már elkészült, az Mk49-hez illő kinézettel (nem véletlenül nem mondtam itt se gyártáskori állapotot, hiszen vannak finom részletek, pl, a világításban meg a zárlámpák hiányában)

 

Debreceni kocsik: az első szalonkocsi még Hűvösvölgyben lett felújítva, bordó színnel de az eredeti ablakokkal, a másik szalon és a laborkocsi az előző képek szerint most... még hátravan a kerékpáros kocsi. Plusz ott van még a két ex kecskeméti poggyászteres, ezek is úgy 6 éve lettek felújítva, de "finomhangolni" (pl. Webasto fűtéssel) még lehetne rajtuk.

 

AEGV kocsi: erre mindig vigyáztak az elmúlt tizensok évben, így a műszaki-esztétikai állapota jó, csak a fővizsgáját kellett pótolni.

 

Gőzösök: 039 megy, 056 Istvántelken

 

És akkor még mindezek mellé hamarosan... Mk49, Mk48 és a nyitott peronos Bax Kecskemétről...

 

Mi maradhatott még ki, ha a cötveneseket meg a teherkocsikat nem számítjuk? ;-)

Előzmény: Abamot1929 (3048)
emká48 Creative Commons License 2020.06.06 0 3 3049

Előzmény: Abamot1929 (3048)
Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 3048

Jól értelmezem, hogy jelenleg 2 "hegyközi" festésű kocsi van?

 

Előzmény: emká48 (3047)
emká48 Creative Commons License 2020.06.06 0 2 3047

 Na jó. :)

Előzmény: BahnScorper (3046)
BahnScorper Creative Commons License 2020.06.06 0 0 3046

(és saját bútorokat sem kap...)

Előzmény: BahnScorper (3045)
BahnScorper Creative Commons License 2020.06.06 0 0 3045

Más szóval ott maradt ugyanaz a falburkolat, és világítótestek, mint eddig?

Előzmény: emká48 (3044)
emká48 Creative Commons License 2020.06.06 0 1 3044

Üres.

Előzmény: BahnScorper (3043)
BahnScorper Creative Commons License 2020.06.05 0 0 3043

Ha már ennyire benne vagy a képekben, a szalonkocsi belsejét se hagyd ki... ;-)

Előzmény: emká48 (3042)
emká48 Creative Commons License 2020.06.05 0 4 3042

Nem. Ezek teljesen új ablakok, csak ez a tény látvány tekintetében amennyire csak lehet, rejtett.

Nem, kocsinként 1-1 kályha van.

Nem, "csak" fel lett újítva, de nagyon.

Előzmény: BahnScorper (3041)
BahnScorper Creative Commons License 2020.06.05 0 0 3041

Szép munka. Látom, sikerült újrahasznosítani a győri középbejárós kocsik ablakait... ;-)

 

A 11-esben a válaszfal túloldalára is került kályha?

 

 

A két debreceni kocsi belül is átment némi átalakuláson?

Előzmény: emká48 (3036)
emká48 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 3040

Az csak sima kis esővető.

Előzmény: RhB (3039)
RhB Creative Commons License 2020.06.04 0 0 3039

Klassz. :-) Azt jól látom - vagy csak optikai csalódás - hogy az ablaksor fölött is végig van egy perem vagy lemez vagymiaszösz?

Előzmény: emká48 (3038)
emká48 Creative Commons License 2020.06.04 0 3 3038

Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.02 -1 0 3037

Mitől függ?
Illetve milyen felújítás vár rá?

Előzmény: emká48 (3034)
emká48 Creative Commons License 2020.06.02 0 6 3036

Ilyen. :)

Előzmény: BahnScorper (3033)
emká48 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 3035

Szerintem dél körül. Tehervonat az elmúlt hetekben volt sok, most már nemigen lesz.

Előzmény: Generic Jingle (3032)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!