A Művészetek Palotája szomszédságában bővítették a csatornázási művek telephelyét és egy sok méter átmérőjű kutat ástak, ami a megtisztított vizet hivatott a nagy- Dunába átengedni. Nem hallottam róla, hogy ez máshogy lenne. Nagy vízszint esetén szoktak bajban lenni, de állítólag pár napig nem okoz gondot..
1) katasztrofális közlekedés. Csepel jelenleg 3 kijárattal rendelkezik, Kvassay híd, Gubacsi híd, M0, ezek ma már szinte kivétel nélkül folyamatosan be vannak dugulva. Az elkerülő út (alias Teller Ede út) a Posztógyár utca vonalában véget ér, és jelenleg nincs is tervben a folytatása. Az égető/átrakó viszont a Tesco háta mögött van, merre menjen majd a kamion? Tekeregjen a a gyár belső területén, időnként tankcsapda-szerű utakon (néha ott kerülöm ki a dugót) vagy végig fog menni a Rákóczi úton. az egy újabb adag kamionterhelés. Vagy marad a vasút, amihez viszont 1 darab sínpár áll rendelkezésre a Corvin útnál. Múltkor, éjfélhez közeledve két éjszakai busz érte be egymást, mert ment a bohóckodás ott, pedig 30 percenként járnak! Állni akarsz te még többet annál a kereszteződésnél?
2) Csepeltől délre vannak a víznyerő helyek, ahonnan Budapest javarésze nyeri az ivóvizét. Miért elé kell egy újabb, potenciális szennyezőforrás? Elég a legkisebb hiba, és máris lehet kapkodni, hogy a csápos kutakat ez a szennyeződés ne érje el. Másrészt egy sűrűn lakott terület veszi körül, mindenki azt a levegőt fogja szívni.
3) Munkahely, Budapest most is konstans munkaerőhiánnyal küzd az elvándorlás és vízfejűség miatt. Aki meg 20 éve nem heverte ki, hogy nincs többé Csepel Vas és Fémművek és segélyen tengődik, az ide sem fog elmenni dolgozni
Köszönjük az összefoglalást. 20 munkahely vs. a lakók kiírtása..
Egy daganatos betegség kezelése sokkal többe kerül mint, hogy létesül pár munkahely. Az emberi életeknek, egészségnek is fontosabbnak kell lenni. Persze vannak országok, mint pl. Kína, ahol nagy ívben letojják ezeket a dolgokat, miközben sokan követendő példának tartják..
Teljesen szakmaiatlan, és ellenkezik a nemzetközi hulladékkezelési trendekkel a kormány döntése, hogy új hulladékégetők építésével próbálja megoldani a kommunális szeméttárolás problémáját.
Illés Zoltán, a Fidesz korábbi környezetvédelmi államtitkára szerint
legfeljebb az ellopható milliárdok számát növelné, ha újabb égetőket hoznának létre az országban. Egy égetőmű 50-60 milliárd forintba kerül, míg a jelentős arányú újrahasznosítást biztosító utánválogató telep létesítése ennek a tizedéből is kijön.
A korábbi államtitkár, aki épp a napokban tért haza egy nemzetközi hulladékgazdálkodási konferenciáról, Lázár János bejelentésére reagált az Indexnek.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt heti kormányinfón jelentette be: a kormány már rövid távon fontosnak tartja, hogy a folyamatosan betelő hulladéklerakók helyett hulladékégetők is létesüljenek Magyarországon. Lázár szerint mindez az európai uniós irányelvekkel összhangban történne. A miniszter később a Hír tévének azt mondta: új hulladékgazdálkodási stratégiára van szükség, ahol előtérbe kerül az égetés, mert várhatóan a következő öt évben a kapacitásaink betelnek.
Világtendencia, hogy a kommunális hulladékra már kincset érő alapanyagként tekintenek, hiszen szinte teljesen újrahasznosítható
– mondta Illés. Az unióban már nem csupán a megkövetelt szelektív begyűjtést végzik el a kommunális cégek, hanem utóválogatásra viszik a hulladékot, ahol még több továbbhasznosítható nyersanyagot– fémeket, papírt, fát – válogatnak ki a háztartási szemétből.
Németországban a kommunális hulladék szinte 0 százalékát viszik szeméttelepre, nálunk ez a szám 70 százalék. A németeknél csak a szemét maradékának a maradékát égetik el, azt, amivel nem lehet mit kezdeni újrahasznosítási szempontból.
A szemét vegyes égetése korszerűtlen, 50 évvel ezelőtti megoldás – állítja Illés, mert az égetőmű ömlesztve égeti a műanyagokat, az ágybetéteket, az ételmaradékokat, és közben rákkeltő dioxinokat termel. Egy ilyen beruházás 40-50 százalékát emészti fel a füstgáztisztítás, de az irdatlan költségek ellenére sem tökéletes a technológia, továbbra is számolni kell a légszennyezéssel. A keletkező salak és pernye szintén rákkeltő, amit veszélyes hulladékként kell kezelni, és speciális lerakóba kell szállítani.
A politikus szerint az újabb égetők felépítése nem jó másra, mint hogy a korszerű szelektáló módszerek helyett a régi, természetkárosító technológiákat konzerválja.
Kb 30 éve , nem tudom miért lenne baj ha ilyen égető itt üzemelne csepelen , megvannak szabályai ezeknek üzemeknek , hogy kell müködnie , hogy pld-ul a környezetet ne szennyezné !
Te Csepelen laksz, nem láttalak még itt? Ha nem ott laksz, akkor nem szeretnéd inkább a lakóhelyed közelében azt a hulladékégetőt? Ott is létesülhetnének munkahelyek.
hol tennéd le kijjebb a kocsit? semmi értelme nem lenne. valószínű egyébként, hogy egyre többen használják P+R-nek a kerületet. illetve egyébként is egyre több az autó, én a városban lassan már rosszul is vagyok, ha vezetnem kell, gyűlölöm a dugókat (meg az összes sorban állást).
kb. én is ezt mondtam. Sajnos mire bejön a hévhez az agglomerát, addigra a fél kertvároson végigautózott. Ezért kéne a hévet minél kijjebb vinni és ott parkolót létrehozni.
Ha így van, (forgalom számlálás bizonyította ) A kerület, a főváros, és az agglomeráció összefogásával új P+R parkolót kell építeni, a HÉV végállomás mellett.
Mivel ott nincs hely, a HÉV vonalat meg kell hosszabbítani .
Új, alacsony padlós szerelvényeket kell üzembe helyezni.
Akkor majd beszoknak a házak elé. Amúgy annyira nem P+Res, de a panelok körül nem túl látványosan, de egyre több az autó. És vasárnap éjjel nem hinném hogy kerülleten kívüliek jönnének parkolni hétfő reggelig vagy péntekig. 1 óra ingyenes nehéz szabályozni, aztán majd lesz valami.
Azon tűnődtem, hogy egyre több az autó Csepelen. Pl. a Táncsicson haladva délutánonként szinte folyamatosan jönnek az autók a piac parkolója felől. Ennyien vásárolnának? Az 1-es posta környékén szinte lehetetlen megállni.
Nem lehetséges (költői kérdés), hogy nagyon sok autós p+r parkolónak használja Csepelt?
Nem kellene a p+r parkolást kijjebb tolni? Ideális lenne az Auchan, de tudom ez ki van zárva..
Első körben be lehetne vezetni a parkolási díjat, mint ahogy azt sok önkormányzat teszi. Vagy legalábbis azt, hogy az első óra ingyenes, utána fizetős. Egy óra alatt el lehet intézni a bevásárlást, postázást..
Kutyásoknak (főleg akik szabadon engedik a kutyákat séta közben): A Dunaparton, a csónakház és a strand közötti szakaszon, patkánymérget láttam kitéve közvetlenül a víz mellett. Lehet, hogy máshol is van, csak nem vettem észre.