Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.04.03 0 0 3676

Mühelygyakorlat képei nálam.

 

  

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.04.03 0 0 3675

Ő még a megújulásra vár letakarva fedett helyen.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.04.03 0 0 3674

Kívánságodra néhány kép az autómról.

 

  

 

  

 

  

 

 

Előzmény: Pitecus (3672)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.03 0 0 3673

http://www.autoalkatresz.hu/auto-bontott_jarmu/jarmu_bontasra/moszkvics_aleko_2141_bontott_jarmu-320721

 

Ez egy Siofoki autóbontó nagyon rendes a tulaj biztosan tug segíteni.

Előzmény: Pitecus (3670)
Pitecus Creative Commons License 2012.04.03 0 0 3672

Az igen!!!!

Gratula! Igényes korrekt munka. Azért elkényeztethetnéd eme topikot szép képekkel.

:-)

Előzmény: Törölt nick (3671)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.03 0 0 3671

Ő már készen van.................                         ő most kerűl sorra....................

 

                   

Pitecus Creative Commons License 2012.03.06 0 0 3670

Sziasztok!

 

Ha valakinek lenne aleko kalaptartója, szivesen megvenném/átvenném.

A hétvégén a sógor kipakolta apám csomagtartóját, majd megfeledkezve áthajtott a szélén.

Help!

 

Pitecus Creative Commons License 2012.02.14 0 0 3669

No még 1 kép 2003. április 05-ről. Igaz, hogy bogártali volt, de találtam egy gyöngyszemet:

Pitecus Creative Commons License 2012.02.14 0 0 3668

Nem hagyom elsüllyedni a topikot. Még akkor sem, ha már nincs Alekóm, csak egy (másik) Zafirám.

 

Nos ma túrtam a DVD-imet, kerestem képeket.

Aztán véletlen ráakadtam egy gyöngyszemre.

Édesapám Alekójában (mely 21-én vizsgázik) ugye könnyített lendkerék van.

2,3 kg-ot szedett le Szuromi tuningmester anno.

Ettől aztán rájött a szapora, érezhetően jobban zedte 185-ös  Michelin tappancsait.

Anno kíváncsiak voltunk, mit jelentett.

Elvittem egy ismerős szakmunkás sulijába, ahol volt fékpad és megmértük.

 

53,7 kW (55kW)-> 57,3 kW teljesítmény növekedés (csk itt jegyzem meg, hogy katalizátor benne volt, ami 73Lóra lefog alapból), ami 6,7%-os javulás

 

123 -> 126,8Nm, ami 3%-os nyomatékjavulást eredményezett.

 

Mondjuk ez eltörpül az ellopott 1,9 CDTI Zafim 120 LE és 280Nm nyomaték mellett, vagy a mostani 1,8-as benyás Zafim 140LE és 165Nm nyomaték mellett, de

kb, 1-1,2 Mp-et jelentett gyorsulásban!!!

Itt a pikcsőr:

 

mr.Szonda Creative Commons License 2012.01.25 0 0 3667

Nekem már megvan. :)

Érdemes aki még tudja és teheti vegye meg, sokkal szebb és kidolgozottabb, mint amit pl. a Ladabolt.hu-nál kapni. (Nekem és Pitének is olyan van)

Pitecus Creative Commons License 2012.01.06 0 0 3666

Szia Szonda!

 

Köszi az infót, meg fogom venni az újságot. :-)

AMúgy van már egy alekó modellem.

Előzmény: mr.Szonda (3665)
mr.Szonda Creative Commons License 2012.01.05 0 0 3665

Alekósok!

 

A retróautók 60. száma az Alekoról fog szólni és adnak hozzá egy aleko modellt is.

2012.01.17-től az újságárusoknál.

bxbreak85 Creative Commons License 2011.12.21 0 0 3663

Ha mégis újra bx-et szeretnél akkor keresd fel a bx.veb.hu oldalt..Ott van egy elég jó kis összetartó csapat,biztosan segítenének egy jót felhajtani.. Én egy agyonüthetetlen szívó dieselt ajánlanék.. (az enyémben 426-ezer van felújítás nélkül..) Akinek egyszer már volt hidropneumatikus citroenje az soha nem tudna megszokni egy alekót..  Az öreg vasakba meg mindegyikbe pumpálni kell a pénzt de akkor legalább nyújtson is valamit...

Előzmény: Gyurmó79 (3662)
Gyurmó79 Creative Commons License 2011.12.20 0 0 3662

Tulképp nem konkrétan ez volt a terv, de miután rongyá törték a TZD Turbo bx emet, hasonló méretű valamit szeretnék. Gyakorlatilag olyan autóra lenne szükség, amibe kényelmesen befér 12-15 banános doboznyi gyerekruha. A bx-be befért. Nézdem azokat is, de jelenleg nem láttam ár-érték arányban megfelelőt. Különben is. azt tavasszal érdemes venni, mikor már jó idő van és azonnal kihajítani az összes csőtoldást.

Előzmény: bxbreak85 (3661)
bxbreak85 Creative Commons License 2011.12.07 0 0 3661

Szerintem,egy aleko vásárlásával nagyon sok problémának nézel elébe...Ha már mindenképpen moszkvics akkor én inkább 412-est vagy 2140-es javasolnék.  Az a lényeg bármire is esik a választás,hogy vigyél magaddal egy szerelöt aki ismeri a tipust,és érdemes felemelni,átlógatni,rohadásokat,olajfolyásokat stb. szemügyre venni..Így legalább nem zsákbamacska..

Előzmény: Gyurmó79 (3660)
Gyurmó79 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 3660

Szép napot mindenkinek!

 

Kérdésem lenne:

 

A közeljövőben tervezek aleko-t venni, de előbb ki szeretném puhatolni, mik azok a dolgok, amire oda kell figyelni vásárláskor.

 

Mi  különbség a két változat közt( azon kívül, hogy az egyik lada, a másik moszkvics motoros) menetteljesítmény és fogyasztás tekintetében?

 

Mennyire hiteles, vagy valós a Winkler-féle aleko-teszt?

Gyurmó79 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3659

Hali! Asszem a ford felni cserezabatos. Legalábbis valamelyik "vélemény-oldalon" ezt olvastam.

Ha viszont a gumiméret miatt kérdezed, szerintem minimum 175R14-est, vagy szélesebbet.

 

Így tudtam segíteni, ha ez sgítség volt.

Előzmény: dindi82 (3658)
dindi82 Creative Commons License 2011.11.11 0 0 3658

Heló mindenkinek!

 

Tudna valaki segíteni? Az Aleko 2141-es gyári felnijének az adatai kellenének... 4x108, 14", de a többit nem tudom... Elöre is kössz!

gacsat Creative Commons License 2011.09.30 0 0 3657

Ilyen rendőrautó áll az osonóúton az Egistől Rákosborzasztóra.

Előzmény: isty66 (3656)
isty66 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 3656

Sziasztok!
Egy Moszkvics 407-eset, vagy egy Volga M-21 et keresek.

Moszkvics jó lenne 250'000 pénz alatt. Tudnátok segíteni?

A minap láttam egy volgát, mint taxi.OT-vel lehet taxizni?

 

Üdv: Beréti I.

totemxxxtotem Creative Commons License 2011.09.19 0 0 3655

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Lenne egy eladó Tavriám. Remélem kell valakinek. Egyezkedni lehet :)

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/tavria/1102/tavria_1102-5096876

 

 

Üdv, s kösz elöre is!

Balázs

AVB Creative Commons License 2011.06.30 0 0 3654

....

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.26 0 0 3653

Egy kellemes hétvége képei!

 

   

AVB Creative Commons License 2011.06.23 0 0 3652

 

2. Szovjet Jármű Találkozó és Túra

(Veterán, oldtimer és nosztalgia járművek részére!)

 

 

 

Dátum: 

2011, augusztus 5. 12:00 2011 augusztus 7. 13:00

 

Helyszín:

Szolnok és környéke

Hungary 

 

Idén - eltérő időpontban a tavalyitól, elkerülve az árvízveszélyt - tartjuk második háromnapos találkozónkat. Várunk szeretettel minden Volga, Csajka, GAZ, UAZ, Moszkvics, Zaporozsec, ZAZ, Zsiguli, VAZ, KRAZ, Ural, Dnyepr, Izs, Riga, Verhovina és egyéb szovjet gyártású jármű tulajdonost, márkarajongót, klubot és érdeklődőt.

 

 

A program várhatóan az alábbiak szerint alakul:

(részletesebben a tájékoztatófüzetben a helyszínen)

 

 

1. nap: 2011. augusztus 5., péntek

 

Programterv:

 

           12:00-  Érkezés, szálláshelyek elfoglalása, ismerkedés, a tavalyiak felelevenítése.

                       Kluboknak, egyesületeknek termeket biztosítunk klubgyűlés céljából.

  15:00-17:00  Ingyenes, mobil közlekedés biztonsági járművizsgáló állomás.

            17:00  Levéltári látogatás.

            19:00  Vacsora.

                       Filmvetítés (tervezett).

                       Szabadprogram.

 

 

2. nap: 2011. augusztus 6., szombat

 

Programterv:

 

           7:30  Ébresztő, reggeli, eligazítás, felkészülés a túrára.

           9:00  Szervezett túra:

                    Békésszentandrás - Horthy duzzasztómű, Ebéd,

                    Szarvas – Szabadprogram

                    Kunszentmárton – Polgárvédelmi kiállítás („tárlatvezetéssel”),

                    (Össz.táv.: 130 km/4 részletben).

 

        18:00-  Visszaérkezés a szállásra, vacsora.

                    Szabadprogram. Gyerekeknek esti mese: szovjet rajzfilm vetítés.

                    Kluboknak termeket biztosítunk klubgyűlés céljából:

                    (18:30 Veterán Zsiguli Egyesület 2011. évi közgyűlése)

        20:00   Eligazítás

        20:30   Meglepetés program (tervezett).

 

3. nap: 2011. augusztus 7., vasárnap

 

Programterv:

 

            7:00  Ébresztő, reggeli, eligazítás, felkészülés a „tájékozódási versenyre”!

    8:00-9:00  A „tájékozódási verseny” folyamatos indítása. 

 8:00-11:00  „Tájékozódási verseny” Szolnok városában.

 9:00-13:00   Kiállítás és közönség találkozó.

          12:30  Eredményhirdetés, díjátadó.

          13:00  Könnyes búcsú egymástól.

 

A találkozó alatt ajánlott az „alkalomhoz illő” ruházat viselése!!! :-)

 

A „műsorváltozás” jogát a rendezőség fenn tartja. :-)

 

Szállás a Szolnoki Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány Turisztikai és Szabadidő Központjában, mely fás, ligetes területen helyezkedik el a Tisza partja mellett.

 

Amit nyújtani tudunk Nektek: szállást (térítés ellenében), szombati túrát duzzasztóműi bejárással (!), polgárvédelmi kiállítást, fürdőzést, egy vasárnapi játékos „tájékozódási versenyt”!

 

Amit Tőled várunk: Gyere el (családoddal, pároddal, barátokkal), túrázz egyet a csapattal, vegyél részt a „tájékozódási versenyen” és érezd jól magad hasonló érdeklődésű emberek közt!

 

Várjuk egyéb ötleteiteket is!

 

A tavalyi rendezvény alapján számíthatunk arra, hogy a szovjet járműipar szinte minden szeglete tiszteletét teszi - motorok, személyautók, katonai járművek, teherautók és munkagépek. Ez eddigi jelentkezők közül érdekességként megemlítve, korabeli rendőrautók, KRAZ túlméretes katonai teherautók is részt vesznek és a szovjet téma jegyében egy nagy vörös meglepetéssel is készülünk.

 

Várunk mindenkit, aki nem egy fesztivál jellegű találkozóra vágyik, mint inkább egy kötetlen, baráti jellegű, túrában bővelkedő eseményre, ahol szeretné barátokkal, a családdal jól érezni magát egy hétvégére. Aki szeretne új ismeretségeket kötni és a tavalyi ismerősökkel ismét találkozni, annak szinte kötelező a részvétel 2011-ben is. :-)

 

Jelentkezési határidő: 2011. július 23.


Infó és regisztráció: avb@freemail.hu

 

MINDENKIT SZERETETTEL VÁRUNK!

 

Elvtársi üdvözlettel!

 

ifj Kánya Zoltán,

Szolnoki Alföldi Veterán Börze Kulturális Bizottsága :-)

 

Szolnok, 2011. június 23.

Jaco Pastorius Creative Commons License 2011.06.19 0 0 3651

Helló!
2 db Aleko váltó eladó, darabja 25.000 Ft. (kettő együtt 40.000 Ft.) + karosszéria elemek eladók.
Tel: 06-30-291-42-06
e-mail: mano333@citromail.hu

andraswb Creative Commons License 2011.05.15 0 0 3650

 !

jonnyfer Creative Commons License 2011.05.08 0 0 3649

Moszkvics 412, világoskék, 1.5 benzibes, 1970-es évjáratú,
70.000 kilométerrel, érvényes műszakival, első tulajdonostól
gyűjtőnek eladó. Rendszeresen szervizelt, igen megkímélt,
kitűnő állapotban, rozsdamentes, garázsban tartott.
Több mint 70 féle új és keveset használt alkatrész:
az eredeti motor (felújítható), valamint új karosszéria elemek,
fő darabok, kormánymű, sebváltó, hátsó híd,
új csapágyak tartoznak hozzá. 

 

Képek letölthetők:
http://melifer.atw.hu/Moszkvics.ZIP 

 

Érdeklődni: +36 76 471 093
jonnyferr@freemail.hu

Gyurmó79 Creative Commons License 2011.04.22 0 0 3648

Nekem az utolsók egyike "jutott", az SL előszele. Külsőre semmi szokatlan dolgot nem láttál, de meg lett "álddva" egy egészen más műszerpulttal( like samara). Viszont rendesen elnyűhetetlen volt. Fehérgyarmatról hoztam el Szolnokra, majd fel pestre, vissza szolnok, megint pest( eközben fokozatosan hangosodott valami hátul. rutin híján hozzáértőtől tudtam meg, hogy a difi "sír" olajért) és vissza szolnok.Ekkor már hangosabb volt a difi a motornál és szétszedtem.  difi belsejét kicserélte az előd, de olajat nem töltött bele. Két cspággyal megúsztam és csodálkozva néztem, hogy minden más épségben maradt odabent.

 

egyébként mennyit esznek a 12412-es alekók( "kockám" beérte7,5-8-körül, ha nem hajtottam)

Előzmény: Pitecus (3647)
Pitecus Creative Commons License 2011.04.22 0 0 3647

10 milliós autókhoz szokott embereknek fura ez a "puritánság".

Az a baj, hogy a 412-es blokk hengerfején néminemű módosítást eszközöltek, hogy belemenjen a talbot licencű kasztniba. Innentől kezdve ritka alkalom, hogy a 75 lóból mind a hetvenöt ott maradt volna. Átlag 65 lóerőre sikeredtek. Ettől független, ha volt 2140-ed (nekem is, mégpedig az angol feliratos és elefántfőles 1980-as) és tudsz szelepet, karburátort és gyújtást állítani ott lesz az a 75 paci. Pláne, ha egy 1200-as zsigakarbit felteszel és a rudazatos rendszert bowdenessé átalakítod.

Előzmény: Gyurmó79 (3646)
Gyurmó79 Creative Commons License 2011.04.22 0 0 3646

Megnéztem  Vinkler tesztet az alekóról. Szerintem elég leharcolt példányt fogott ki. Volt 2140-esem, izsem és nem hiszem el, hogy 90-nél nem megy többet a 412-es moci. Persze, lehet, hogy kicsit lomhább mint az 1.6, de annyira nem, mint ahogy Robi elmondta.

Előzmény: Pitecus (3645)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!