Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szirt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5337

"nem zárja ki a lehetőségét, hogy hátragurult"

Azért ha ennyi minden sérül, akkor ott nem gurulgatás volt.

Ha csak nem egy kisteher mondjuk egy magasra tett acélcsővel a végén.

Meredek hegyoldalon történt?

 

"Na most ezek után kezdek csak parázni, mert egy irodában ülő előadó kezében vagyok, ahol csak reménykedhetek, hogy őt hozzák ki 100%-ban hibásnak."

Amit a papírokon lát, az alapján én borúlátó vagyok...

 

Szerintem már igazán nincs mit "igazságügyszakérteni", független tanú nincs, fényképek nincsenek, ők ketten, Te egyedül(?) az autóban az eseménykor, elismerni nem akarja a felelősségét.

De míg nincs ok a csüggedésre, addig reménykedjünk...

Előzmény: Lalamper (5336)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5336

Most beszéltem a károkozóval telefonon. Próbáltam a lelkére beszélni, jobb belátásra bírni. De a felelősségét továbbra sem ismeri el, annyit mondott csak, hogy "nem zárja ki a lehetőségét, hogy hátragurult, ezt mondta a helyszínen is"

Azt is kifaggattam belőle, hogy a rendőrségi papírra három sorban csak annyit írt, hogy álltak a lámpánál és hátulról koccanást észleltek. A felesége aki ott volt, szintén ezt nyilatkozta.

 

Helyszinelés történt, fotó, féknyom nincs ugye (miért is lenne?) a rendőrök segítőkészek voltak, még ők is mondták a végén, hogy emlékeznek is, hogy azt mondta a faszi hogy hátragurult, és ha gondolom akkor tanúsítják is. Ezt most említettem is a károkozónak a telefonbeszélgetésben, erre azt reagálta, hogy a rendőrök félreértették, mivel ő annyit mondott hogy LEHET hogy hátragurult.

 

Na most ezek után kezdek csak parázni, mert egy irodában ülő előadó kezében vagyok, ahol csak reménykedhetek, hogy őt hozzák ki 100%-ban hibásnak.

 

Érdemes ügyvédet fogadni? Vagy igazságügyi szakértőt?

HEEEELP!

Előzmény: szirt (5335)
szirt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5335

"Tudom, hogy rosszul is elsülhet, parázok is tőle kicsit, mivel tanum nem volt, olyan ideg voltam hogy nem tudtam erre is figyelni. De most feltételezzük, hogy az igazság melletem fog állni."

 

A rendőr jegyzett fel valami olyasmit, hogy a sérülések, szilánkok elhelyezkedése alapján a baleset előtt melyik autó milyen irányban mozgott?

Volt komolyatt "helyszinelés"?

Vagy csak adatrögzítés?

Előzmény: Lalamper (5332)
szirt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5334

A rizikó miatt én a helyedben igyekeznék alacsonyan tartani a költségeket.

Több utánajárást jelent, de olcsóbb forrásokat keresnék, mint a márkaszerviz.

A márkaszerviz nem gyárt, csak forgalmaz :), feltehetőleg más értékesítési csatornán keresztül ugyanazon gyártó termékét kevesebből is megveheted.

 

Egyébként tudtommal a karosszériajavítást a márkaszervizek is sok esetben "kiszervezik", fényezőkamrát pl. még egynél sem láttam...

 

Szóval lehet egy független karosszériással jobban járnál, a cserélendő alkatrészek egyike sem olyan szerintem, aminek cseréjéhez, javításához kéne a nagy(?) márkaszervizes tudáshalmaz.

Előzmény: Lalamper (5332)
szirt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5333
"Nem törekszem haszonszerzésre, arra viszont igen, hogy legalább

ugyanolyan, gyári alkatrészekből megjavított hibátlan autóm legyen, hiszen vétlen vagyok."

Az eredeti állapot helyreállítása a biztosító kötelessége.

Az a baj, hogy az autó gyártója nem árul 10+ éves alkatrészeket, a korának megfelelő árért.

Ne magadból indulj ki, de ha a biztosító az új alkatrészek árát térítené, akkor ebből (összetöröm, megjavíttatom, új alkatrészeket kiszerelem, eladom, bontottat beteszem, összetöröm, ...) mifelénk sajátos üzletág alakulna ki.

Előzmény: Lalamper (5330)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5332

Szia szirt!

 

Tudom, hogy rosszul is elsülhet, parázok is tőle kicsit, mivel tanum nem volt, olyan ideg voltam hogy nem tudtam erre is figyelni. De most feltételezzük, hogy az igazság melletem fog állni.

 

Azt avulással tisztában is vagyok, észszerű szintig el is fogadom, viszont hogy anyagilag is tisztán lássak, ahhoz ezeket a dolgokat ismernem kell. A rendőrségi hercehurcac miatt, valószinűleg meg fogom előlegezni a javítást, csak ezért mondom,

hogy nehogy túl nagy legyen a számla vége.

Előzmény: szirt (5331)
szirt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5331

"az előttem lévő belém tolatott ... gyakorlatilag nem ismerte el a felelősséget a másik fél"

Legyél óvatos, ez rosszul is elsülhet.

Tanúk vannak?

 

Ha egy '97-es autót márkszervizben, márkaszervizes beszerzésű (értsd drága) új alkatrészekkel kívánsz megjavíttatni, akkor a mai szabályozás szerint neked is a zsebedbe kell nyúlni.

Ezt a dolgot több oldalról lehet megközelíteni, természetesen úgy is, hogy igazságtalan. Mindenesetre tudott dolog, számítani lehet és kell rá.

Előzmény: Lalamper (5330)
Lalamper Creative Commons License 2010.07.15 0 0 5330

Szia Szaki_pali!

 

Elnézést, hogy ismeretlenül rádtörök, kérlek segíts a következőben, mert zavaros számomra a dolog.

 

A lényeg, hogy lámpánál állva az előttem lévő belém tolatott, rendőrségi helyszinelés történt, gyakorlatilag nem ismerte el a felelősséget a másik fél, ezért szabálysértési feljelentés indult. Az világos, hogy addig nem lesz kifizetés, amig le nem zárul az ügy.

 

A károm egy 97-es VW Polon a két lámpa+index, motorháztető, hűtőrács, és a hűtőt tartó homlokfal (műanyag).

 

Beadtam a kárigényt a biztosítójához, ma megtörtént a kárfelmérés, mindent cserére írt a kárszakértő, viszont azt is mondta, hogy új alkatrészek esetén minden avulni fog. Ezt kicsit furcsállom! A kocsi lámpái eredetiek voltak, a motorháztető, a rácsok, stb. mind eredeti és hibátlan állapotban volt. A kapott papírra ráírta, hogy bontott és utángyártott alkatrészek nem avulnak, valamint már előre(!) bejelölte rajta, hogy számlás kárrendezés.

 

Megkérdezte tőlem, hogy hol fogom megcsináltatni, mondtam hogy egy márkaszervízben. Nem törekszem haszonszerzésre, arra viszont igen, hogy legalább

ugyanolyan, gyári alkatrészekből megjavított hibátlan autóm legyen, hiszen vétlen vagyok.

 

Az első dolog amit nem értek, hogy miért nem kérdezte meg tőlem a kárrendezés módját. Aztán tegyük fel a számlásat választom úgyis, akkor honnan fogom tudni, hogy mennyi az az összeghatár ameddig a biztosító állja a cekket. Ugyanis szeretném, hogy minden (ami csak lehet) gyári alkatrészre legyen kicserélve, ha belefér.

 

Illetve honnan fogom tudni előre(!) hogy mennyi lesz majd az avulás,ugyanis nem akarok meglepetést akkor amikor megkapom a számlát a műhelytől, hogy x százezer forint és ebből a biztosító csak mondjuk 50%-ot áll. Ha esetleg tudom előre, hogy

a motorháztetőre pl. 10e Ft-ot kell ráfizetnem és vadi új lesz, akkor abba még lehet

hogy belemegyek.

 

Ezeket tudnom kellene előre, hogy eldönthessem, hogy ezt vagy azt gyáriból, a másik alkatrészt meg mondjuk utángyártottból akarom megjavíttatni.

 

Aztán mi alapján fog avulást számolni? Ez szerintem szívás. A lámpák hibátlanok voltak, azon (szerintem) nem avulhat semmi. A homlokfal műanyag, eltörött, szerintem az sem tud avulni. Nincs olyan alkatrész, amely javításával én úgymond "gazdagodnék", viszont utángyártott szarokból értékcsökkenésem lesz.

 

Hol tudom ezt az avulás számítást leellenőrízni, megreklamálni, ha nem értek egyet vele? Biztosítónál vagy kárszakértőnél?

 

Aztán van-e erre mód, hogy esetlegesen az avulásra levont összeget valamilyen úton módon behajtsam a károkozón?

 

Köszönöm előre is!

szaki_pali Creative Commons License 2010.07.12 0 0 5329
én a kárban utazom de azért nem értem a dolgot.

A biztosítónak előre egy évre meg kell hírdetni a díjakat. ha te még ebben az évben újrakötöd (változatlan adatokkal) akkor a díjnak is változatlannak kell lenni, nem lehet eltérés!!!!!!!!
Előzmény: ladarevolution (5326)
ladarevolution Creative Commons License 2010.07.10 0 0 5328
Én értem, hogy azért drágább.

De a kérdésem abban nyilvánult meg, hogy ha a különbözetről kérek papírt a biztosítómtól akkor az alapján követelhetem-e hogy térítse meg az okozó biztosítója a különbséget :)
Előzmény: RetteNETes Lalyos (5327)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.07.10 0 0 5327
Megismétlem: Évközi tarifa...

(A bónuszbesorolásod csak jan. 1-én változik... Viszont a kampánykedvezmények ugrottak... Szép lassan ugranak majd, ahogy egyre kisebb lesz a kampány jelentősége...)
Előzmény: ladarevolution (5326)
ladarevolution Creative Commons License 2010.07.09 0 0 5326
kicsit félreérthetően fogalmaztam.

Szóval tavaly novembermben kötöttem 2010-re évi 20400 ft-ért.

Ezt most felmondtam mivel az autó TK lett.

Ha most vennék egy dettó ugyan ilyen autót, akkor 32500 ft-ért tudnám újrakötni ugyanannál a biztosítónál a biztosítást.

Tehát az év első felében és második felében teljesen ugyanolyan szerződési adatok vannak (kocsi, szerződő, bónusz, stb) csak annyi változott h az autó "rendszáma" más.

Szóval a baleset miatt buktam csak ebben az évben a fennmaradó hónapokban (32500-20400)/2=6050 ft-ot.
szaki_pali Creative Commons License 2010.07.08 0 0 5325
ez így nem stimmel

ha tavaly 20400 volt attól az idén még lehet 30000 is de nem valószínű.
nem vagyok a kötési díjakban otthon de azt nem tartom valószínűleg, hogy ezt meg lehessen csinálni. nekem 5-6 ezerrel lett olcsóbb mint pl 4 éve és pl azért is mert éves díjfizetést választottam. folytatólagosan számoltad a díjat vagy kezdted A0-ról előről?

az eredeti kérdésedre visszatérve ha a díj emelkedik az nem a károkozó terhére írandó magyarán nem térül!
Előzmény: ladarevolution (5323)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.07.08 0 0 5324
év közbeni tarifa...
Előzmény: ladarevolution (5323)
ladarevolution Creative Commons License 2010.07.08 0 0 5323
Mert most drágább :)

Egy éve mikor kötöttem 20400 ft volt. Most ugyanazokkal az adatokkal megnézve a biztosítom kalkulációját 32500 ft lenne.
De pl. más biztosítóknál is drágább lenne, mint 20400 ft.
szaki_pali Creative Commons License 2010.07.08 0 0 5322
miért nem tudsz olyan biztosítást kötni?
Előzmény: ladarevolution (5321)
ladarevolution Creative Commons License 2010.07.03 0 0 5321
Amúgy azon gondolkoztam az egyik nap, hogy a majdani átírási költséget és az eredetiség vizsga díját elvileg ki kell ugye fizetni a biztosítónak.

De megnéztem a biztosítást, és egy teljesen ugyanolyan autóra (évjárat felszereltség, ugyanannak az embernek a nevére mint a balesetben összetört autó) évi 20.400 ft helyett 32.500 lenne a biztosítás.
Tehát a baleset miatt ilyen szempontból is kár ért, hogy nem tudok olyan olcsó biztit kötni évközben egy teljesen ugyan olyan autóra amit az összetört helyett vennék.

Ilyenkor lehet az év fennmaradó különbözetét is követelni az okozó biztijétől a kártérítés során?
ladarevolution Creative Commons License 2010.07.01 0 0 5320
Én is írtam ide nemrég jófejek voltak a srácok :)

Amúgy pl nálam (ma kerek 2 hónapja törtek össze) halad az ügy csak nem kicsit lassan:)
Mondjuk külföldi okozó, külföldi helyszín...
Most Pest és a külföldi biztik szövetsége között tologatják valahol az aktáimat.

Minden esetre így 2010-et írva hihetetlen számomra h ilyen lassan mennek a dolgok, attól függetlenül h a szomszéd EU-s ország is benne van a dologban...

Mondjuk van olyan tapasztalatom is, hogy válaszoltam egy levélre, elsőbbségivel elküldtem pestre hétfőn reggel. (24 óra alatt ott van) Én csüt. felhívtam az embert hogy mi van, kérdezi h küldtem-e levelet mert nem látja, mondom ne vicceljen két napja ott van maguknál. Megnézi, tartsam... 2 perc múlva, megvan a levél, vázolná nagy vonalakban mit írt bele mert látom sokat írt...
Ilyenkor gondolja az ember magában, h: "a fenének írogatok amit úgy is csak odébbtoltok, ennyi erővel lediktálhatnám telefonon amit akarok :D"

Meg olyan is volt hogy hívtam szerdán, mondta h küldi a cuccokat külföldre, kövi héten hívtam és mondta h csak rá 5napjára küldte el. Nem ismerik ezek a faxot? vagy mi?
Jelenleg az osztrákok nem nagyon válaszoltak a Pesti csajnak elvileg másfél hete.

Szóval azért lenne mit gyorsítani az ügyintézésen...

Persze tisztelet a kivételeknek :)
szaki_pali Creative Commons License 2010.07.01 0 0 5319
látom pörgünk! :-)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.06.30 0 0 5318
Oké, akkor kezdjük ismét mintha mi sem történt volna!

Nem publikus az E-mail-ed, az enyém viszont az...
Dobj meg egy levéllel, válaszként átküldök néhány linket.
(Saját honlapomra kiraktam egyszer egy sorozatot a gépjármű kárbejelentés mikéntjéről... Ha kell, átküldöm!)
Előzmény: csillakne (5317)
csillakne Creative Commons License 2010.06.30 0 0 5317
Kedves Rettenetes Lajos és Biovadász!

Igazatok van és elnézést kérek, amiért benneteket támadtalak meg!
Nem akarok mentegetőzni és sorolni az indokokat, hogy miért így történt!
Ti tényleg segíteni akartatok, én meg rajtatok töltöttem ki a dühömet.
Belátom, hogy hiba volt!

Minden jót és köszönöm!
Előzmény: RetteNETes Lalyos (5316)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.06.30 0 0 5316
Csilláknénak még valamit:

Igen nyolc évig volt közöm biztosítóhoz, igaz, nem kárfelvételen dolgoztam...

Az hogy neked mi jön le a topicból az itt olvasottak alapján: Az én tapasztalataim alapján négyféle ügyfél létezik

1. Az ügyét simán elintézik normál folyamatban (Ez az ügyfél a legritkább esetben fog idejönni és beszámolni a pozitív tapasztalatairól)

2. Nem egyszerű a káreset, az ügyfél benéz erre a topicra, tanácsot kér.

3. Bonyolult eset "bonyolult" ügyféllel. Viszont megbeszélhető itt a topicon...

4. Reménytelen ügy... (általában az ügyfél megfelel Moldova György, Bűn az Élet című regényében szereplő ostoba parasztnak, akinek miután elé tárták a megdönthetetlen bizonyítékokat, egyértelműen bebizonyosodott, hogy Ő az elkövető, még mindig csak azt hajtogatja: Bízom benne, hogy kiderül az ártatlanságom!...)

M.Sanyi Creative Commons License 2010.06.30 0 0 5315
:))))))))
Előzmény: Törölt nick (5314)
Biovadász Creative Commons License 2010.06.30 0 0 5313
Drága kedves csillakné,

Ha visszaolvasol cseppet, akkor kiderülhetne számodra, hogy olyan embereket támadtál be, akik itt olyan tanácsokat szoktak osztogatni, amitől a károsult akár párszázezerrel is jobban jöhetett ki a dologból.

Nem tudom olvas-e minket még az a pár évvel ezelőtti emberke, akit kihívtam találkozóra az íjászpályánkra, elmondtam neki hogy mit csináljon, tulajdonképpen lediktáltam neki egy levelet, ami mindenféle asztalcsapkodás nélkül +200.000 Ft-ot jelentett neki, így egész jól jött ki a dologból. Ha még olvassa ezt a topikot megerősíthet, ha nem akkor vagy elhiszed vagy nem, nem érdekel különösebben.

Ha te ügyvédnek szeretnél majd fizetni, vagy a pszáfnak irogatni (ami esetben annyi történik, hogy a pszáf továbbküldi a levelet a biztosítónak, a biztosító válaszol neked és a pszáf hozzátesz annyit, hogy ha nem tetszik a válasz akkor fordulj bírósághoz) akkor csináld úgy.

Ha a kárfelvétel környékén is hasonló stílusban adtad elő magad, akkor ne csodálkozz, hogy nem a kedves segítőkészség volt rá a válasz.

Okosan beszélve többet lehet elérni, mint kiabálva. Főleg hogy semmiben sem dönt az az ügyfélszolgálatos nyuszi akire asztalt tudsz borogatni. :)
Előzmény: csillakne (5311)
M.Sanyi Creative Commons License 2010.06.29 0 0 5312
Pattogsz itt olyanoknak, akik segíteni próbálnak, ahelyett, hogy mondjuk egy harmadikos gyerekkel elolvastattad volna ezt a a három sort.

"És azt elmondtad-e a "bűnösnek" hogy ha szabályosan bejelenti a károkozását ahogy azt kellene, akkor nem kéne még pár hétig helybentopogni? :)

És ez egyben mindjárt tipp a felpörgetésre is. "


Nekik már az olvasás mellett megfelelő a szövegértésük is...
csillakne Creative Commons License 2010.06.29 0 0 5311
Kedves Rettenetes Lajos!

Én megértem, hogy védened kell a mundér becsületét, mert az egyértelműen lejött, hogy "valami közöd" van a biztosítókhoz!

Sajnos a tapasztalat nem ez, és nem csak nekem, ahogyan a topikot elolvastam.
Szomorú tény, hogy csak addig vagyunk jó ügyfelek, míg megkötik velünk a biztosításokat és felveszik utána a jutalékokat, illetve, míg fizetünk rendesen és nem történik semmi káresemény.

" Ahelyett, hogy egyszer az életben leültél volna és legalább azt elolvasod ami válasz volt a kérdésedre...

Biztosan hihetetlen, de ha Te is elolvastad volna a válaszomat bizonyára rájöttél volna, hogy elolvastam. Sőt, végigolvastam az egészet.

"ám annyira már nem futja a rengeteg eszükből, hogy ezeket is felvegyék/felvetessék a listára..."

Milyen listáról beszélsz? Még addig sem jutottunk el 3 hét alatt, hogy azt közöljék, hogy javítható vagy totálkáros az autóm, tehát lista és alkudozás csak ezután következik. De ezt is megírtam már, valószínűleg ez felett is átsiklottál!

A rengeteg eszű kifejezés pedig egyértelműen bizonyítja, hogy mit is gondoltok az ügyfelekről.

"Ám ha megkéred őket, biztos elmagyarázzák mit is kéne tenned. Ebben biztos vagyok!"

Biztosan csak velünk fordult elő, hogy nem tették meg, ugyanis azt se felejtsd el, hogy több károsultja van a balesetnek és senkivel nem történt másképpen.
Egymást hívogatjuk, hogy ki mit derített ki, a biztosító meg tojik a fejünkre! Egyszer sem hívtak fel senkit, és levelet sem kaptunk tőlük idáig!!!

A stílusról meg csak annyit, hogy én sem azzal kezdtem, hogy vertem az asztalt, de ahogyan mások is leírták már - gondolom ez felett megint átsiklottál- amíg szép türelmesen vár az ember, addig csak szórakoznak velünk.
Érdekes, amint előkerül a PSZÁF és különféle felügyeleti szervek neve, illetve az ügyvéd kifejezés, rögtön felgyorsul a folyamat. Ez is tény, még ha nem tetszik neked, akkor is!!

Természetesen mint mindenhol másutt, itt is vannak kivételek!Tőlük elnézést kérek, és csak reménykedem benne, hogy Te is közéjük tartozol, azért háborodtál fel ennyire. Sajnos azonban egy fecske nem csinál nyarat!!!

Részemről ezt a vitát lezártnak tekintem, minden jót és sok sikert kívánok!
Előzmény: RetteNETes Lalyos (5310)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.06.28 0 0 5310
Mégis csak elmagyarázom...

Kedves Csillákné!
Kérdeztél tőlünk valamit, amire belinkeltem neked a Kötelező Biztosításra vonatkozó törvényt.
Biovadász elmondta neked, hogyan gyorsíthatod fel az ügyet. Én a paragrafussal is megtámogattam.
Aztán jössz kivont karddal és elküldöd a sunyiba a biztosítósokat. Ahelyett, hogy egyszer az életben leültél volna és legalább azt elolvasod ami válasz volt a kérdésedre...
Természetesen neked igazad van, s mindenki ingyenélő ebben az országban és csak Te vagy az aki véres verejtékkel teremti elő a betevőt!

Mesélhetnék neked a kárügyintézésben résztvevők "mesés gazdagságáról"... Itt elsősorban azokra gondolok, akik napi kapcsolatban vannak a hozzád hasonló ügyfelekkel, akik döngetik az asztalt és mindent jobban tudnak, felhánytorgatják, hogy nekik mennyi káruk van, ám annyira már nem futja a rengeteg eszükből, hogy ezeket is felvegyék/felvetessék a listára...

Mondok neked egy megdöbbentő dolgot: Ha hiszed, ha nem a biztosítóban dolgozók is csak emberek! Ahogy Te sem szereted, ha valaki pökhendi módon bánik veled, nekik sem esik jól, legfeljebb többet kell nyelniük. Ám ha megkéred őket, biztos elmagyarázzák mit is kéne tenned. Ebben biztos vagyok!
Előzmény: RetteNETes Lalyos (5309)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.06.28 0 0 5309
Mondtam, hogy reménytelen!!...
csillakne Creative Commons License 2010.06.28 0 0 5308
Nekem pedig a válaszaidból nem a segítő szándék, hanem a cikizés és kukacoskodás jött le.
Bizonyára jobban értesz ezekhez a dogokhoz mint én, ezért is fordultam hozzátok.

Valószínűleg vannak olyan dolgok, amikben Te sem vagy olyan penge, majd akkor megérted milyen érzés ha bajban vagy és lekezelően bánnak veled!

Mindenesetre köszönöm a válaszokat és kívánom, hogy sose kerülj ilyen szituációba!

Minden jót!
Előzmény: Biovadász (5307)
Biovadász Creative Commons License 2010.06.28 0 0 5307

"Hát ezek szerint te egy tökéletes ügyfél vagy, aki szép türelmesen kivárja, míg a hatóságok, szolgáltatók elintézik az ügyeit bármeddig is tart ez!"

 

 

Nos, úgy látom egy szót nem értettél abból amit írtam, mert én éppen arra adtam tanácsot, hogy hogyan juss hamarabb a pénzedhez. :)

 

Kaphattál volna itt még pár tanácsot ahhoz is, hogy többet is kapj mit amit fogsz - mint ahogy más is kapott - de ahhoz itt nem azt kell rugdosgatni aki segíteni próbál. További minden jót és kellemes szórakozást. :)


Előzmény: csillakne (5305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!