szerencsés helyzetben vagyok,mert Hollandiában dolgozom,ahol a panda népautó.a kockát 2006-ig árulták,2007-ben pár száz darab limitált szériást hoztak még megrendelésre.vagyis ki lehet fogni nem túl öreget. 2000db panda van hirdetve a marktplaatson. ebből kb 20 db a kocka panda,pedig minden utcában van. 2 hónapja keresek,egy csomót eltelefonáltam,mert reggel feltették,délután már sorba álltak a vevők.szerencsém volt,mert alkudni akart az előttem érkező,én meg mondtam hogy adom a meghirdetett árat.pedig nem is láttam akkor még az autót. nem limitált szériás ugyan,mert normál 900 cm3-s,de egyben van.egyedül élő nyugdíjas tatáé volt,friss műszakival, 2001-s évjárat.130000 km.végig szervizelt,utoljára e hónap 14-n volt.500 eurót jattoltam érte.
metál kék,motorjának jó hangja van,hibát nem igazán találtam,az alján leszámított felületi rozsda pöttyöket,2 helyen.egy alapos takarítás,meg 4 téligumi,és go.
sajnos csak holland könyvem van.
Ha netán valakinek magyar használati utasítása van,vagy szerelési segéd anyag,és nem kell,gondoljon rám.
egy üveg minőségi piát feldobok érte.(whisky,konyak,vodka,vagy ami kell)
pdf-ben is jöhet
itt is vannak tuning cuccok,csak még nem tudom hol.sajnos a holland nyelvtudásom 10 szóban kimerül.
mondjuk alkatrész,az van a helyi kereskedésben is,minden.
gratulálok a kisautóhoz (és irigy vagyok, mert én is elég régóta vágyom már ilyenre). Mindennap nézem a hirdetéseket és elég erős bennem a gyanú, hogyha nem akarok egy zsák pénzt fizetni egy normális állapotú darabért, akkor mielőbb lépnem kellene, mert vészesen fogynak az utakról.
MPI-t vettél, vagy ez még a láncos verzió? Mennyit futott?
Az alább felsorolt cuccokat a legjobb eséllyel bontóból kaphatod meg, bár pl. ködlámpás hűtőmaszkot szerintem onnan sem, annyira kevés ilyen volt (nem gyári extra). Tetőablakos kocka Panda szerintem szintén nem volt gyárilag, csak a Skyline-ok dupla vászonteteje volt nyitható, de olyat utólag beépíteni... nem egyszerű. Tetőléc gyárilag volt egy rakat jobban felszerelt kivitelen (pl. Hobby, meg a Selecta-kra is mindre felrakták), alufelniből meg az összes kis Fiaté passzol a történelmi időkig visszamenőleg, a legegyszerűbben beszerezhető talán a Cinquecento/Seicento Sporting gyári aluja, ezekhez hosszabb csavarok is kellenek majd. Ha csak szélesíteni akarsz, az újabb Pandák 13'-as acélfelnije is tökéletesen alkalmas rá.
Érdemes lenne esetleg a Panda klubosoknál körülnézni, kurrens cuccok talán náluk fordulnak meg a legnagyobb valószínűséggel. Tavaly pl. láttam a Marktplaats-on a műszerfalba illeszkedő, eredeti Panda időórát is, ez kb. a Szent Grál-kategória, ha jól emlékszem, 50 eurót kértek érte.
Van egy 3 éves Pandám .Fél éve vettem és nagyon keveset használom.
Nagy esőzés után az első kanyarban befolyok az utastérbe fél vödör víz. Azt látom, hogy a kardánbox és az anyósülés között jön be a víz. Tudna nekem valaki segíteni ? Hol folyhat be a víz? Mi lehet az oka?
Egy 94'-es 1000 ie 4×4, okmányok nélkül. Motor, váltó, hajtás rendben. Belső tere nem a legszebb, de van egy másik, 770-es, lejárt műszakis autóm hozzá, amiből sok minden használható hozzá.
Keresek valami gát járására autót, eddig terepjárókat (régi vitarát, pajero pinint) nézegettem, de elég sokba kerül a fenttartásuk, ráaadásul sokat is esznek.
Aztán láttam a pandát, a maga 60 lóerejével nekem nagyon meg is felelne.
A régebbi panda 4x4-esek is viszko kuplungosok voltak? Vagy volt valami kapcsolható terepváltó bennük?
Ha nem, létezik valami nyugati személy auto (2000 előtti) aminek valami normálisabb 4x4 meghajtása van?
Érdeklődöm, hogy van-e a kedves fórumozók között 3-as generációs Panda tulajdonos Veszprémben, vagy a környékén? Szeretném megnézni az autót élőben, és egyik környékbeli szalonban sincs belőle egy darab bemutató autója sem, és nem is bíztattak, hogy a közeljövőben rendelnének le ilyet.
2004-es Pandába hogy tudom nullázni a szerviz intervallum figyelmeztetést? Vagy valaki megtudná nekem csinálni Tata környékén?
Rögtön lenne is még egy kérdésem :) Aux kimenetet,hogy tudok a gyári rádióhoz illeszteni? Ez a típusú CD van a frissen szerzett járgányban: Blaupunkt Fiat CD 169
a hutomaszktol a legszurohazhoz meno csö menetirany szerint jobb oldali könyökenek aljaba kell meg furni egy 8mm-s lyukat, hogy ki tudjon folyni a viz, ha veletlenul kerulne bele
1, legszurohaz: en 20ekm-nel osszetortem a kocsit, akkor raktam bele uj legszurohazat. most van benne 156ekm. mindig ugy csereltem a legszurot hogy levettem a legszurohazat es figyeltem, hogy a kozepso fül is a helyere keruljon. Ha a szerelo lusta, nem erdekli, nem figyel, a legolcsobb legszuro kerul bele, akkor kozepso fül nem kerul a helyere...
2, lanc en is hallottam, de eddig nalam nem volt cserelve. mindig jo olaj volt benne. lehet hogy kene
3,kupplung: nalam uj kora ota szar, szinte lehetetlen beallitani.(vagy rogton elcsuszik, ha ralehelsz a pedalra, vagy akadva veszi a sebbeseget). 130ekm-nel csereltem rajta kupplungot. (mar neha-neha megscsuszot, de egy chip elintezte a veget), uj kupplunggal(valeo mint a gyari) is ugyanolyan szar. a bowden egy gumipogacsaban vegzödik. szerintem ez tul puha, mert a motorterben levo homerseklet tunik a problema forrasanak. ha olyan a beallitas, hogy hidegen nem csuszik meg, akkor melegen (nyaron, dugoban a varosban) nem emel ki rendesen. szerintem tul rugalmas lesz a pogacsa. De annyira nem szar, hogy meg csinaltam volna
4, Turbo:
a Wastegate/nyomaslabda csukloja szokott berohadni [turbo tul tölt, veszuzem, nem engedi 3000 fole] (Novoth Tibi is irt rola). kis WD40+10mm-s vasruddal meg lehet jaratni turbo leszereles nelkul
5, nyomatekszenzor a kormanyban halt meg nalunk (idaig ez volt a legdragabb. 35eFt az alkatresz)
6, 1,5 dci Megane 2:
hat az egy szar [legalabbis pandahoz kepest] (nekunk is van egy olyan (k9k722 82le eu3 delphi) a panda 1,3mjet es egy 1,9tdi golf 3 (es egy lpg c corsa) mellett), de lehet hogy csak a mienknek van ki a bele. ismerostol vettuk (ö ujonnan vette), vitte szerelohoz, ha nem is tul gyakran
(7, legtomegmero egyszer meghalt, egyszer meg kilyukadt a klimahuto (szinten 20ekm-nel kerul be a töres utan. Valeo kerult bele, akarcsak a gyari volt))
pandat akarmikor megvennem ujra :-)
amit meg tudni kell:
- alul 1500 alatt agyhalott (felette megy mint a mergezett egér)
- palyan sokat fogyaszt (130-ig ok, 140-nel pörög 3500-t. panda ora szerint 145km/h-val megeszik 6.2-t. Golf ora szerint 170-190-nel 6.7-t)
meg lehet chipelni es akkor nagyon megy (kupplung a gyenge lancszem, azert is van a motor 180Nm-rol 145Nm-re leszabalyozva a pandaban (Corsaban, puntoban, etc mind 180Nm-rel szaladgal))
Ha volt valakinek hasonló problémája, felvehetnénk a kapcsolatot.
Ezt a levelet írtam a Fiatnak:
Tisztelt FIAT GAC Kft!
Egy 2007-es évjáratú Panda Van 1.3 MJet boldog tulajdonosa vagyok. Ez már a második Pandám, az előzőt sajnos összetörte a párom, de nem volt kérdés, mit vegyek helyette.Az eddigi, maradéktalanul kedvező tapasztalataimat azonban alaposan felülírta a tegnap reggel átélt sokk.Előző este száraz időben értem haza, gond nélkül. Éjszaka elég sok eső esett. Reggel alighogy beindult a motor, az első fordulatok után blokkolva megállt.A vezérlésre gyanakodtam, ugyanis az előző Pandámban 290ekm-nél megszorult a láncfeszítő patron, emiatt törtek a szelephimbák.A légszűrőház levétele után gyanús lett, hogy máshol kell keresni a hiba okát, ugyanis kb. egy deciliter vizet öntöttem ki belőle. Vajon mennyit szívhatott fel a motor? A pontos kárról még nem tudok beszámolni, most szedik szét a motort.Rendkívül érdekelt, hogyan kerülhetett víz a légszűrőházba, mivel ilyen esetről még nem hallottam egy autótípusnál sem.Megvizsgálva a házat, láttam, hogy a hátsó rész nem illeszkedik tökéletesen. Három köröm feszíti a levehető felső részt a légszűrő betéthez, de a ház anyagának gyengesége, vetemedése miatt áll fenn a hibás illesztés.Elkezdtem kutatni a neten, és ezt a cikket találtam: http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/11/22/beepitett_hiba_a_fiatokban/ Emellett több tulajdonos írását arról, hogy vizet szívott be a motorja.Mivel egyértelműen konstrukciós, nem megfelelő anyag használatából eredő hibáról van szó, miért nem tájékoztatta a Fiat a Panda tulajdonosokat, mire vigyázzanak? Uram bocsá, miért nem hajtottak végre visszahívási akciót?Különösen annak fényében érthetetlen a tájékoztatás hiánya, hogy légszűrőbetét csere esetén akár házilag is, egy kis szilikonpaszta használatával fillérekből meg lehet előzni több százezres kiadást. A kókányolást mellőzendő, egy megerősített légszűrőház gyártása sem egetverő költség. Milyen megoldást ajánl a FIAT GAC Kft. az egyértelmű konstrukciós hiba, és a tájékoztatás hiánya miatt bekövetkezett eset orvoslására?
Az enyém most van szerelőnél ugyanezen oknál fogva.
Tegnapelőtt este leállítottam, éjjel végig esett. Reggel indítottam, mielőtt beröffent volna, úgy beblokkolt az önindító, hogy se kép se hang. Azt hittem, akksi, behúztuk, kettesben csúszott a kerék a -szerencsére vizes- aszfalton. Leszedtem a vezérlés kémlelőablakát, mert már kétszer kócolódtak össze a szelepek az előző összetört Pandámban a láncfeszítő megszorulása miatt. Hibátlan. Ellenben leszedve a légszűrőházat, legalább fél deci vizet öntöttem ki belőle. Ennyi maradt benne, Isten tudja, mennyit szívott fel...
Imádkozom, hogy 1-2 hajtókarral megússzam, kiszedem a régi motorból.
Logikus a melegen nehezen indulás: Görbül a hajtókar, alacsonyabban lesz a dugattyú felső holtpontja, kisebb a sűrítési viszony. Az ECU az alapjárati befecskendezési korrekciót elvégzi, több üzemanyagot fecskendez be a kisebb sűrítés miatt, de lehet, hogy ez sem elég. Füstöl is a gép? Mert akkor biztos ez a gond.
Itt ajánlanám melegen mindenki figyelmébe, hogy légszűrő csere esetén szilikonnal nyomja ki az illesztéseket. Gyenge a légszűrőház hátsó illesztése, nem passzol tökéletesen, és ott folyik be a víz. Csak azt nem értem, erre az egyértelműen konstrukciós hibára miért nem hívja fel a figyelmet a gyár??? Arra már gondolni sem merek, hogy visszahívási akcióban kicseréljék a légszűrőházat.
bocsi a zavarásért ! a barátom 2007-es 1.3 multijet-je melegen nehezen indul be egy csomó mágus már nézte de mindenki mást mond . a compjuter egr szelep hibát hoz. de egy szaki hajtókarra gyanakszik ? a levegőszűrőbe valahogy víz került ami me ment a motorba is .a vizit fiat gyári géppel lett mérve . előre is köszönöm a válaszokat tanácsokat.