Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2018.04.25 0 0 155621

Jah. Most pont 1.4 meg 1.6 hdi motoros melós autókat nézegetek, mer ezek jók. Fene bele, h jó részük csigás autóban van.. :-)

Előzmény: BmS1 (155620)
BmS1 Creative Commons License 2018.04.25 0 0 155620

Én nem szeretem a dízelt, de vsz. éppen a franciák gyártották a legjobb közösnyomócsöves (Common Rail) dízeleket, 1,6...2,0

 

Azért egy Saab motor tud mutatni neked néhány érdekességet, ez nem a gyere cipó megeszlek esete.

Előzmény: Vik_Thorka (155618)
h i r d e t é s
Woody_Allen1 Creative Commons License 2018.04.24 0 0 155619

Milyen OBD olvasód van, és hogy sikerült rábírni a kommunikációra?

Előzmény: Vik_Thorka (155618)
Vik_Thorka Creative Commons License 2018.04.24 0 0 155618

tudsz mondani olyat is ami megijeszt? Ez a motortér csak egy lego duplo egy francia közösnyomócsöves dízel után, az volt a lego technik:)

 

ja egy turbót megölni nem nagy művészet, kartert pucolni minden autóban kell, szerintem. Az ujabbakban, gondolok a kis turbós benzinesekre lehet kormot is takarítani:) 

 

Én úgy látom a kötelezőkön kívül a vákumcsövekkel kell kezdenem.

 

Jó hír már kommunikál az OBD olvasómmal. 

 

Szóval az elhanyagolt autóhoz kaptam 4300€-nyi szervizszámlát, ennyi ment rá az elmúl 9 hónapban, amiben persze van 8 gumi is. Ezek után vettem 500€-ért...

 

Előzmény: combi27 (155617)
combi27 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 155617

az írásból inkább egy elhanyagolt autónak tűnik..180 ezernél nem szokás turbót cserélni, a piros DI panel is arra utal hogy inkább otthon próbáltak vele kezdeni valamit, és teljes sötétség volt Saab-bal kapcsolatban..Láncot akkor érdemes cserélni ha csattog, ezt hallani lehet elég jól...érdemes addig várni vele, mert a motort ki kell venni hozzá, és akkor már érdemes több mindent is megcsinálni rajta ilyenkor.

A kartetgáz szellőztető rendszert is érdemes megnézni, mert a régi verziós nem tökéletes, lehet kapni hozzá upgrade kitet..Ha valóban 180 ezer körül van benne  és még nem volt cserélve bizonyíthatóan  üzemanyag szűrő, üzemanyag szivattyú, és holtponti jeladó, akkor preventive meg kellene csinálni.

Reméljük a turbót úgy tették fel hogy kipucolták a kartert és az olajcsöveket, különben nem biztos hogy hosszú életű lesz...DI panelből is feketére kellene minél hamarabb váltani.

Aztán ha a karter lenn van akkor a hajtókar csapágyakat is meg kellene nézni...

 

a reklamáló ablakmosó folyadék szintre meg valószínű megoldás lehet a tartály kivétele és kipucolása, mert a jeladó  leragadhatott benne..Ja, van még a pixelhibás klímapanel és SID ami zavaró, és a riasztóban az elem tönkremenetele...

jönnek a többiek és hozzátesznek még ezt az mire érdemes figyelni...

Előzmény: Vik_Thorka (155614)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.04.22 0 0 155616

na ez eleg reszletesre sikerult :)

 

a 95 tulajok igy mar fognak tudni segiteni.

 

sok sikert a gephez!

Előzmény: Vik_Thorka (155614)
BmS1 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 155615

Az NGK és Denso cuccokkal kevés bajunk volt. Marellivel annál több.

Előzmény: MortalWombat (155613)
Vik_Thorka Creative Commons License 2018.04.22 0 0 155614

Szóval akartam egy svéd kombit, de nem saab-ot V 70-est néztem turbós benzinesben és hányingerem lett. a véletlen folytán nagyon szembe jött egy 9-5 kombi amit tényleg potya pénzért hoztam el 500€ 

 

Szóval 2000.02.18 eéső forgalombahelyezésű  saab 9-5 2.0t 150lóerős kéziváltós 181xxxkm

2014-ig (141Ekm)volt az első tulajnál addig hibátlan a szervízkönyv. turbó új, kevesebb mint 2 hete volt cserélve, önindító kukás lesz, kuppling jó váltó szintén, nem zörög nemy nyöszörög, csak a szélvégő mosó szintjére nyavajog illetve nem akar kommunikálni a obd készülékemmel.

chek engine ég de gondolom ma fekete szelepfedélhez nem passzol a piros gyújtáspanel emlékeim szerint.

viszont korábbi, vagy be nem fejezett tunning nyomait látom a turbó csövén, be van iktatva egy rozsdamentes acél idom 2 kiállással, nem tudom mi célból került bele. még nem vettem a nevemre igy rendszám nélkül nem tudtam igazából meghajtani, most köhögjön hogy tudjam mihez nyúljak.

 

szóval 141e km-ig szervizelték rendesen, ha jól emlékszem 150 környékén a láncot szokás cserélni nem tudom megtörtént-e az elmúlt 4 évben 3x cserélt gazdát, csak az utólsóval illetve az elsővel tudtam eddig beszélni.

 

kell egy hűtőrány illetve egy bal első/hátső index, ja látom ez nem bmw ár 10x több :) mondja nekem valaki, hogy német prémium a drága:)

 

 

nem félek összekoszolni magam, egy citroen c8 mellé vettem mert már a francia kislánynak nincs többé fejfájása.

olajteknőt nem csak saaboknál mosunk át, kérdezd a 1.8T 20v VW motor tulajokat:) én megteszem minden autómnál, ez alap az első olajcsere esetén. 

 

szóval nem vagyok annyira kétbalkezes, csak volvóból készültem fel vásárlás előtt aztán vettem egy saabot

 

Előzmény: G.Erdelyi (155608)
MortalWombat Creative Commons License 2018.04.22 0 0 155613

BmS!

 

Neked melyik gyújtótrafóhoz lenne a legnagyobb bizalmad?

NGK, BERU, Magneti Marelli, Denso? (Titkos tipp?)

(Legolcsóbban a Marelli lenne, de inkább jobban bíznék a japán(?) vonalban.)

 

MrTinkertrain Creative Commons License 2018.04.21 0 0 155612

Hehe, ez jó volt! :D

Előzmény: FRANKYE (155611)
FRANKYE Creative Commons License 2018.04.21 0 0 155611

Nem mindenki szereti, ha sokat ingerelik a pénztárcáját.

Előzmény: KawaBazsy (155594)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.04.21 0 0 155610

Rakd fel a Hahu autógumi+felni részlegére.

Előzmény: MrTinkertrain (155609)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.04.21 0 0 155609

Senki? Kidobom, ha nem kell.

Előzmény: MrTinkertrain (155600)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.04.21 0 0 155608

Udv,

 

Egy kicsit, ha bovebb infot irnal, hasznos lenne.

 

Mint pl evjarat, futott km, valto tipusa, szerviz eloelet, stb.

 

Amit biztosan megkellene tenned: olajcsere + olajtekno tisztitas.

De ez csak nagyon a jeghegy csucsa...

Előzmény: Vik_Thorka (155607)
Vik_Thorka Creative Commons License 2018.04.20 0 0 155607

Üdv mindenki!

 

a véletlen úgy hozta hogy lett egy saab 9-5 2.0t kombim. van egy pár szépséghibája de egyben van. 

 

nem akartam venni, csak jött igy nem olvastam előre, így segitségre lenne szükségem mi az ami fontos egy saabal kapcsolatban 

Woody_Allen1 Creative Commons License 2018.04.20 0 0 155606

Sziasztok, 95 Aerohoz milyen fékbetétet és tárcsát ajánalátok? (méret, márka, lyuggatott?)

anonym19 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 155605

Miközben jött a válasz É. Ákos segítéségével meglett a megoldás . 

 

Hátulra nem hűtött 278mm kell továbbra is, és így az elsőre 285mm (15") kell.

 

Előzmény: G.Erdelyi (155602)
anonym19 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 155604

A kép valamiért lemaradt, pontosabban bárhogy próbálom becsatolni, az előnézet vagy hozzászólás elküldése után eltűnik.

 

link:

https://drive.google.com/file/d/1ggBHv7Kl5p11HhQAVQli-P0JlyczhE2h/view?usp=sharing

Előzmény: anonym19 (155603)
anonym19 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 155603

Sziasztok!

 

Korábban felvetődött probléma az ABS, TCS, ESP együttes egyik napról a másikra hiba. Nem rég megtapasztaltam én is. A probléma forrása a szakadt áramkör. A kábel kidörzsölődik a kábelvezető csőben, majd megszakad később a dörzsölődés hatására. Otthon javítható, ha van egy jó forrasztód. A jobb hátsó keréknél jellemző a szakadás, így ott érdemes kezdeni a vizsgálódást. 

 

A szakadás a jeladó csatlakozójától kb 15 cm-re van.

Előzmény: MrTinkertrain (155259)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.04.18 0 0 155602

udv

 

az almos konyv szerint, ha telen valoban 15 -os kerekeket hasznalsz, nem igazan lehet 16 -oshoz valo feked fent, mert arra nem ferne fel a 15 -os kerek.

 

de javitsatok ki batran, ha tevednek.

Előzmény: anonym19 (155601)
anonym19 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 155601

Sziasztok!

 

Megtudja ez alapján mondani valaki hogy 16"-os fékem van vagy sem?

 

Saab 9-3 SportCombi 2005.10 havi gyártás. Z19DTH mkód, váz: YS3FB56W061028101

 

Legegyszerűbb az lenne ha lemennék és mérnék egyet, de már sötét van és nincs lélek jelenlétem kimenni  kereket leszedni stb stb. Az EPC alapján 15 és 16" fékrendszer van. A z19dth-hoz írja a 15"-os tárcsát (285mm) valamint 16" tárcsát is (302mm). A 314mm gondolom az aero fékek lennének.

 

Ezen felül még ami érdekesség hogy az EPC szerint  hátul 16" 292mm-res hűtött tárcsa van (ebből arra következtetnék hogy elől is 16"), viszont jelenleg nekem nem hűtött van fent. 

 

Felnik tekintetében az alu (nyári) 16" a lemez (téli) 15"-os.

MrTinkertrain Creative Commons License 2018.04.17 0 0 155600

Sziasztok!

 

Eladó váltak a GM 900/OG 9-3 lemezfelnijeim, ezer éves téli gumikkal. Én sajnálom csak úgy eldobni, ezért kérdezem, hogy pl. 10 rugót ér-e valakinek az egész?

 

Még az előző autómról maradt meg, mérete 195/65/R15. Az ár alkuképes.

foxi77 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 155599

na ja. :D 

Előzmény: HPT 9-3 (155595)
foxi77 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 155598

annak nem mondanám, :D viszont a célnak megfelelő. 

Előzmény: KawaBazsy (155594)
szaszu7 Creative Commons License 2018.04.16 0 0 155597

Sziasztok.

 

19ttid 2008 9-3 vector kabrió. Rázópad után kb 68-75% gátlókat mértek, amire a futóműves azt mondta, h tökéletes, s nem lóg semmi. Nekem viszont elég instabil és rázós úton "pattogós" a futómű. Főleg a kerék kirugózásánál érzem, h nem csillapít hanem kikoppan... Igaz 235/45x17" kerekek vannak rajta. Szerintetek gátlók cseréje megoldás volna? S milyen gátlót ajánlanátok? Most Bilstein van jó árban, elsők: kb  30,000.- hátsók:kb 15,000/db.

 

Ugyanitt: 164,000km miatt a Saab szervíz ajánlott egy szívósor cseret, s otthon néztem meg a kiszerelt db -ot hogy későbbi évszám van benne mint az autó gyártási éve, tehát már az elöző tulaj cserelhette kinek kell kedvezményesen átadnám.

 

Most, h itt a jóidő a klimam nem hűt, klímaszerelőt tudna valaki ajánlani, BP xviii kerület környékén? :)

 

 

üdv

zolkocsis Creative Commons License 2018.04.16 0 0 155596

Sziasztok!

 

Tájékozódási céllal nézegettem a Használtautó.hu kínálatát olyan szempontok szerint, hogy legalább 2 literes benzinmotorral, manuális váltóval szerelt autókból milyen a kínálat, mely a 193 centis magasságomhoz megfelel, nagyjából egyben van, nincs szétbarkácsolva/tuningolva, ami nem túl modern és steril, ad még vezetési élményt.

 

Ezen a Saab 9-5 járművön megakadt a szemem. Mivel nincs semmilyen tapasztalatom a Saab-okkal, benneteket kérdeznélek, hogy mire kell figyelni egy ilyen autónál? Nem a szopórollert vállalom be vele, vannak-e komolyabb anyagi vonzatú típushibái? Illetve még egy: a jobb hátsó kerékívnél látványosabban, de a bal oldalinál is kezdi felütni fejét a rozsda. Mennyire hajlamosak ezek a gépek a rozsdásodásra? Vagy nem jellemző, ez az autó sérült lehetett és azért hólyagosodik? Minden megjegyzést, javaslatot, észrevételt köszönettel veszek!

 

Zoli

HPT 9-3 Creative Commons License 2018.04.16 0 0 155595

Úgyis hozzászoktál már a villamos hajtáshoz... :)

Előzmény: foxi77 (155593)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.04.16 0 0 155594

Én is olyanban gondolkodom, ha visszaköltözünk Bp-re. Gondolom ingergazdag jármű. :-)

Előzmény: foxi77 (155593)
foxi77 Creative Commons License 2018.04.16 0 0 155593

P2-es prius 2005-ös. 

Előzmény: HPT 9-3 (155592)
HPT 9-3 Creative Commons License 2018.04.16 0 0 155592

Milyen hibridet vettél?

Előzmény: foxi77 (155591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!