A 2032-esnek külön tartója van. A mostani állapot szerint kiszedtem az akkut (kék henger), azóta minden tuti! Ami nekem para, hogyha a gombelemet kiveszem akkor is tartja a hangokat... Kikapcsoltam, 3 óra múlva visszakapcsoltam és minden működött, akku és elem nélkül! Viszont mikor mindkettő még benne volt, kikapcs után pár másodperccel mindent elfelejtett, csak valami sistergő hangok jöttek ki belőle. Valamit nagyon bekavart ott a kék akku. De ismétlem, most tök jó! :o
Sajnos, a belinkelt oldalról nem derül ki minden információ.
A patcheket tartó elem helyett valószínűleg jó a 2032-es. Nem tudom, hogy tartóban volt-e, vagy forrasztva? Ha tartóban volt, akkor nem lehet fordított polaritással betenni. Ha forrasztott volt, akkor beszerelés előtt a polaritást ellenőrizni kell. Ilyenkor célszerű előre kivezetésekkel ellátott elemet venni. Ha az ember utólag forraszt rá valamit, még viszonyleg rövid idejű melegítés hatására is nagyon el szoktak gyengülni. Ezt persze műszerrel lehet ellenőrizni. 3,1 V felett rendben van.
A másik holmi a leírás alapján valószínűleg akksi, amint Oscar is mondja. Annak a "hogylétét" is célszerű kikapcsolt állapotban és feszültség alatt ellenőrizni, és ha nem frankó, akkor cserélni, de szigorúan akkumulátorra, ha tényleg az.
Általában rá van írva, hogy "rechargeable", de gyakran a típusjelzés + google is megadja amegfejést.
OK, köszi! Egyébként érdekes jelenség állt elő, ha kiveszem a gombelemet, akkor megtartja a hangokat hosszú percekig, (nem akarok hülyeséget írni, de gondolom a kondik tartják) lehet, hogy fordítva kéne betennem az elemet (rossz a polaritás)?
Itt írja, melyik elem mire jó, elvileg amit kicseréltél, már orvosolnia kellett volna a patch memória problémát, a másik a MIDI master-ként levő beállításokat őrzi meg.
itt egy részletes polysix akku-csere leírása, talán segít szerintem ebben is ilyen akku lehet az említett kék dolog. Ebben az esetben emberünk egy 2032-es elemmel pótolja a kihalt 3,6 V-os akkut. De majd MidiTom elmondja, hogy ez esetleg miért nem jó megoldás ...
Megcsináltam a gombelem kiforrasztását és tettem a helyébe egy új 2032-est. Ugyanaz a helyzet, kikapcs. után minden hang eltűnik, azután látom ám, hogy van még egy back up battery, de az a régi fajta kék hanger alakú, nem mérek rajta egy gram feszültséget sem. Szerintetek egy sima 2032-esel kiválthatom ezt a régi elemet? Köszi!
innen le tudsz töltni hozzá manualt ha megy az angol. A végén leírja, hogyan tudod sysex dumpra rávenni, és akkor kikapcs előtt ki tudod menteni a user hangokat, később meg betölteni addig is, amíg az elemcsere meg nem történik.
A sok brass hang preset ilyen nyolcvanas évekbeli kortünet ;)
WOW! Köszönöm szépen a segítséget! Betöltöttem a bankokat, remekül szól, bár a 72 hangból kb. 30 nagyon hasonló (brass féleség), de vannak pl. nagyon jó zajok és effektek is. Viszont az eleme bekrepált, így minden bekapcsolásnál újra kell töltenem a hangokat, egyébként sima 2032-es gombelem, lehet kiforrasztom s akkor már menteni is tudom az editált hangokat.
Hozzájutottam egy Siel DK 700-as szintihez, de brutálisan el vannak állítva a hangszínei, próbálom őket visszahozni, de azt hiszem, ez sziszifuszi vállalkozás részemről. Van viszont Tape interfésze, de a neten sehol sem találok hozzá preload sound data készletet(kipróbáltam a Polysix kazettájával, persze "kiröhögött" a masina), ha valaki tud kérem segítsen!
Ezért az árért sztem a legjobb választás, ha nem csak zongira kell, hanem "szintiként" is használva lenne. A billentyűzete nem lehet a legjobb (egy kimondott digit-zongihoz képest), de a CTK-nál mindenképp előrelépés, tehát emiatt se fogd vissza magad a géppel kapcsolatban.
Kislányom zongorázni tanul és eddig egy Casio ctk495-ös szintin gyakorolt itthon, jobb nem lévén. Szeretném Karácsonyra valami komolyabbal meglepni, olyasmivel ami zongora jellegű billentyűzettel rendelkezik. Nézegettem digit zongorákat is, de a kiscsaj nagyon birja a szintit, sokat kisérletezik rajta és nem szeretném a kreativitását behatárolni, ezért inkább a szinti mellett maradnék. Yahama DGX 530-at néztem ki neki, ezt találtam a legjobb kompromisszumnak a digit zongi, és a szinti között. Újonnan 150eft-ért meg tudnám venni, de sokkal többet nem is tudnék rá áldozni...
Kérdezném itt a szaki topiclakókat , hogy ez milyen választás, vagy esetleg mi lenne jobb helyette. Nem feltétlen ragaszkodom az új cucchoz, ha esetleg valakinek van szép állapotú
Korg R3 kapcsán (így 3 nap után) a következ megállapításokat tenném:
1. A vocodere egyértelműen jobb (tisztább, szövegérthetőbb), mint a microkorgban. R3 16sávos a micro meg 8. A formant motion rögzítés (16x7,5mp) nagyon jó lehetőség, amit flash ram-ba el is tárol, így hangszínhez köthetjük (a mikrofonnal felvett dumát is) és bekapcsolás után is ott lesz.
2. Féltem, hogy a microkorg-ban használt hangok akár preset-ként vagy kitekerhetően elérhetőek lesznek e, de minden igen, megoldható.
3. A billentyűzete nem vmi nagy szám (waldorf, novation, tritonok sokkal jobbak), de használható mindenképpen (különben nem vettem volna meg, mivel élőre használom kizárólag).
4. Eddig még nem találkoztam olyan géppel, ahol ha lehet hangszínt elnevezni, azt nem lehet a gépen önmagán. Na ez ilyen. Az átnevezést csak a mellékelt editor programon belül lehet eszközölni, ami persze az "ok" lenyomása után azonnal módosítja a gépben (USB).
5. A mérete és a súlya (2,8kg) miatt koncertezére csillagos ötös. (Az XTk-t cipeltem eddig második billentyűnek a triton mellé a maga 11kilójával, de ennek vége. Minden XTk-ban használt hangszín megfelelőjét kitekertem 2 óra alatt az R3-ból. Persze némileg eltérnek a speckó hangok, de így is maxi elégedett vagyok és megúszom a nagy cipeléseket.)
6. Még a hangszínkreáláshoz tartozik, hogy az R3-on tekertem ki őket, nem az editor progival. Önmagán is gyorsan lehet dolgozni, ezért fölösleges bekapcsolni a szgépet.
7. Vártam a Novation Ultranovára, mint alternatíva, de folyamatosan tolódott a megjelenése. (Elméletileg holnaptól kapható.) Nem amiatt nem vettem meg, mert nem bírtam kivárni, hanem mert vocoderben az R3 jobb (nekem erre kell leginkább) és Novationos tapasztalataim alapján a microkorg és az R3 is masszívabb hanggal bír, "jobban szól". Mindezek ellenére az Ultranova megéri azt a 25ezer többletet, amibe kerül. (R3 133500Ft, Ultranova 159900Ft., külföldön is ez az áruk nagyjából).
Kis összehasonlítás:
R3: jobb vocoder lehetőségek, 2,8kg, 2insertFX hangonként, nincs sub kimenet, 128hangszín (kétlem, hogy ennél többre szükség lenne bárkinek is), nem a legjobb billentyűzet, jobb hang, jó kezelhetőség
Ultranova: csak 12sávos vocoder (és nincs felvételi lehetőség), 5,9kg, 5insertFX hangonként, sub kimenet, 300gyári/200saját hangszín, jó billentyűzet (ezt megelőlegzem, mert még nem tudtam próbálni, de az eddigi Novationok alapján csak jó lehet), műanyagabb/nem annyira telt hangzás, talán szebb külső (forma/szín/világító bender és mod kerék) és átláthatóbb felület, nagyobb kijelző.
és olyasmivel foglalkozik valaki, hogy a levert farészeket kijavítja? Mert így olyan mint egy vintage gitár :)) éleken, sarkakon leverve a máz, egy két újnyí fadarabka hiányzik belőle. Vagy lehet, hogy ezt egy síma bútorasztalos is megcsinálja.
És tudnál ajánlni szervizt, ahol szintikkel foglalkoznak ?
Ez is megoldódott. Úgy látszik be kell ide írnom ahhoz, hogy megtudjak oldani egy problémát s hamarosan megszületik a megoldás. Esőriasztó esernyő tipikus esete... :) Meg hát csak így tanul az ember, ami ugyebár sosem szégyen.
Pár poti, nyomógomb, tisztítás, munkadíj sztem nem nagy költség (10-15), plusz a benyapénz, hogy azt a monstrumot vhova szállítsa az ember:)
Használtam egy fél évig T3-at még 1994 környékén. Nem nagyon használnám ma elektronikus zenéhez. Pop-rockhoz és otthoni (szintén nem elektronikus zenei) ötleteléshez jó lehet.
Mindettől függetlenül sztem érdemes minden hanhszert gatyába rázni, ha nem nagy költség, mert akkor legalább eladhatóvá teszi, meg csak alapból is.
Egy T1-et még ma is megvenne vki, aki csak zongizott eddig és akar más hangokat is otthoni használatra, de nem akar (vagy nem tud) százezreket egy mai gépre áldozni.