Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.03.26 0 0 35533

Egyre inkább elharapódzik ez a névtelen, az MTI logó mögé bújó sületlenség terjesztés.

 

.....................:-(((

 

Más szerkesztőségek meg símán átveszik, amikor írsz nekik, hogy butaságot közöltek, akkor meg mutogatnak felfelé, hogy ők az MTI-től vették át, mintha az MTI valami orákulum, lenne.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (35532)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.25 0 0 35532

Az úgynevezett "újságíró" láthatóan semmit nem értett meg a történetből. A cikkből körülbelül annyi igaz, hogy Németország valóban létezik (legalábbis tegnap este még megvolt). 

Előzmény: trizs77 (35531)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.25 0 0 35531
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.25 0 0 35530

Évente ezerötszáz-kétezer új férőhely épül (valahol 45 ezer körül van most országosan a férőhelyek száma). Ezt az ütemet egy olyan tíz éven át kellene folyamatosan tartani, akkor lenne kb. normális a helyzet. Erre a szándék megvan. Évente többszázmillió euró megy el ilyen célra, és jutna több is, de nem győzi se az építőipar, se a mérköki gárda. A legszűkebb keresztmetszetet viszont nem is ők jelentik, hanem az érintett önkormányzatok és a lakosság, akik minden lehetséges módon tiltakoznak minden parkolófejlesztés ellen. Évekig tart egy jogerős építési engedély megszerzése. 

Előzmény: mash.69 (35529)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.25 0 0 35529

Már írtad tavaly, hogy nincs elég hely, kilógnak szinte a pályára a kamionok

ez nem téma csak az autópálya díj bevezetése?

nem tervezik a parkolók bővítését?

Azt gondolnám, hogy ez a legegyszerűbb dolog, veszel egy kis földet leaszfaltozod

az illemhelyek/fürdők számát megduplázod és kész is.

ez a legolcsóbb  dolog, amit fejleszteni/ felújítani kellene a német pályákon, nem?

Előzmény: Fradista Utazó (35528)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.25 0 0 35528

Mostanában jártam kicsit az országot, és felfedeztem egy szokást a német autópálya-pihenőkben, amit eddig nem nagyon láttam, legalábbis mifelénk nem: a személygépkocsik számára fenntartott helyekhez vezető út korlátokkal le van szűkítve kb. 2,2 méterre. Így oda a kamionosok nem tudnak behajtani. 

mash.69 Creative Commons License 2017.03.24 0 1 35527

ok. ehhez tartom magam.

de ez akkor is olyan struccos dolog

Előzmény: trizs77 (35526)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.24 0 1 35526

Nem ide való.

 

Létrehoztak sok-sok polidili topikot, ott ezt tárgyalják, azok a topikok azért vannak.

 

 

Előzmény: mash.69 (35525)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 35525

pedig sajnos ez vastagon benne van a km árakban

Előzmény: trizs77 (35524)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 35524

Jobb, hasznosabb betartani a hozzászólási szabályokat.

 

Olvtársakról egy szót se.

Se ilyet, se olyat.

 

OFF témákról (focistadion) egy betűt se.

 

Jobb, hasznosabb, ezt önként tenni.

 

 

mash.69 Creative Commons License 2017.03.24 -1 0 35523

Ja, mert nem tudsz reáglni.

Előzmény: Mézgár (35520)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 35522

itt van eneked a cikk:

http://magyarepitok.hu/kepriport/2016/10/amit-jo-lenne-elkerulnunk-oskaosz-a-roman-autopalyaepitesben

 

kiemelem a lényeget:

 A román közlekedési minisztérium vizsgálata megállapította, hogy a kivitelező olasz Salini Impergilo a felhasznált építőanyagok terén nem felelt meg a versenytárgyaláson kiírt feltételeknek. Emellett a ballasztréteg kapcsán is rendellenességet találtak, és a kivitelezés is rossz volt. Azt korábban a kivitelező is elismerte, hogy az alapozásnál használt anyagok megroskadtak.

 

Erre írtam, hogy nincs más dolga az állam bácsinak mint ellenőrizni...

ha 20 milliárdot lehetne sporólni, megérne ennyit

 

ja, de egyszerűbb oda adni a havernek 20 milliárddal drágábban

hiszen a haveri cég támogatja a Felcsúti fociakadémát mint suponzor

és persze a TAO pénzeket is rendesen fizetik, oda ahova kell...

Előzmény: ssimi (35521)
ssimi Creative Commons License 2017.03.24 -1 0 35521

Egyetértek.

Előzmény: Mézgár (35513)
Mézgár Creative Commons License 2017.03.24 -1 0 35520

Nem értem miért kell lekicsinylöen válaszolni, ha a véleményem nem egyezik a tiéddel.

 

Lényegi részre meg nem is reagálok, hiszen látom nincs értelme. Köszöntem!

Előzmény: mash.69 (35518)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.24 0 1 35519

off

írtam NIF-éknek (nincs 1 hete) , hogy mi újság a Galvani híd terveivel.

és máris választ kaptam!!! (legutóbb ez 2 hónapig tartott)

 

Tisztelt érdeklődő!

 

A Galvani híd kapcsolódó úthálózatának megvalósíthatósági tanulmányára, környezeti hatástanulmányára és a Galvani híd nélküli építési engedélyezési  tervek elkészítésére a NIF Zrt. által a kiírt tervezési közbeszerzési felhívásra 2017. január 12-én az ajánlattevőktől beérkeztek az ajánlatok. Jelenleg az értékelés folyamata zajlik.

A Galvani hídra vonatkozó nemzetközi tervpályázat lebonyolítása nem a NIF Zrt., hanem a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. (KKBK) feladata.

 

Tisztelettel:

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

mash.69 Creative Commons License 2017.03.24 -1 0 35518

te is elég értetlen egy emberke van.

tender kiírva, specifikálva, hogy mire

hetente ellenőrzöd, hogy az épüle-e meg

és nem veszed át, nem fizetsz ha nem azt csinálják

 

ott már eleve olcsósítva volt kiírva a tender....

Előzmény: Mézgár (35513)
dimelo Creative Commons License 2017.03.24 0 1 35517

Egy újabb nesze semmi nyilatkozat...

 

http://inforadio.hu/gazdasag/2017/03/24/igy_folytatjak_az_m4-es_epiteset/

 

A Törökszentmiklós–Fegyvernek szakaszon, ha szükséges, felülvizsgálják a nyomvonalat, a műszaki tartalmat szintén csökkentik, és így kétszer két sávos gyorsforgalmi út épülhet.

Az építés újraindításához szükséges előzetes tanulmány elkészült.

 

Az értelmezési hézag: ha a tanulmány elkészült, akkor miért nem tudják, hogy szükséges-e a felülvizsgálat?

De mit kellene felülvizsgálni, amikor a Tsz.miklóst már régóta elkerülő szakasz 2. sávjáról van szó, sima a helyzet.

 

De amit Fegyverneknek hívnak, az jelentős tévedés, mert csak a Surjány előtti 2x2 sáv csomópontig tart ez a szakasz. (120+1 km)

 

"Eredményes eljárás esetén az építkezés megkezdése idén a harmadik negyedévben, befejezése 2019. negyedik negyedévében várható."

 

az lett volna a hír, ha már kihirdetik: ki a nyerő... (Ja és mi tart még 4-6 hónapig?)

trizs77 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 35516

Régebbi diktátoroknál láttam (nagyon kedvelték), hogy mérnököknek arányos maketten kellett bemutatniuk az épp aktuális  Naaagy Vezééér előtt tervezett álmaikat.

 

Itt sem ártott volna.

 

Egy igazi, méretarányos terepasztal, amin bemutatják Viktornak, hogy Vizslástól Somoskőig hogyan néz ki a terület domborzata, ha tényleg komolyan gondolja a Salgótarjánt elkerülő 2x2 sávos utat.

 

Milyen hegyek/dombok közé tesz ígéretet.

 

Ha tényleg elkerüli majd a várost az új, 2x2 sávos úr, ahogy Viktor ígérte, akkor azon lesz bőven szép, új alagút + szép, új, viadukt is.

 

Nem is egy.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (35515)
dimelo Creative Commons License 2017.03.24 0 0 35515

A második rész valós, 4 ezres forgalomra miért is kellene 2x2 sáv?

 

de  mindig vannak, akik összekeverik az útfejlesztések szükségszerűségét, hatásait, gazdasági hasznát

a politikai célú ígérgetéssel.

 

Sőt abban a pillanatban leminősítik itt a fórumon a hozzászólót, ha a racionalitást előtérbe helyezve, kritikus merészel lenni a nagy bejelentővel...

2010-2014 között nem épült semmi, csak ami áthúzódott korábbról... Most meg jön a nagy felismerés és ígérgetés.

 

Vajon hány környezetvédelmi engedélyt gyártottak futószalagon és hányat szüntettek meg a "szent" okokra hivatkozva?

 

Ja, közben az új haverok pozíciói bebetonozódtak!

 

Ismerek műszaki ellenőröket... és útmérnököket is.

Ha az anyag nem vész el, akkor csak az marad, hogy oda sem kerül...

Az ügy a tendergyőztes kihirdetésével eldől...

Előzmény: trizs77 (35514)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 35514

I.Viktor elment Salgótarjánba.

Ígért uszodát és jégcsarnokot.***

Ok.

 

Nem ez a kettő ott a legfontosabb, sőt nincs az első 50 fontos dolog között se, de az add meg a császárnak ami császáré elvet követve megköszönték.

 

De ígért - homályosan - 40/50 milliárd forintot, egy Salgótarjánt elkerülő 2x2 sávos útra.

 

Itt ugyan keverednek az alapból slendrián újságírók beszámolói,  hisz ők a pogácsára figyelnek nem az interjú alany mondani valójára.

Egyes újságírók szerint ez a 40/50 milliárd magyar királyi forint a 21-es út még hiányzó 2x2 sávúsítását + a várost elkerülő 2x2 sávos út költségeit együtt tartalmazza.

 

Ezt vitatom.

Vitatom a plusz szót.

 

Szerintem - viszonylag jól ismerve a helyszínt - egy Vizslástól induló és 18 km múlva Somoskőújfalu országhatárnál végződő, új, 2x2 sávos, a várost elkerülő 21-es út, egymaga fel- és elszívja azt a 40 milliárdot.

 

Tehát a 21-es út, Hatvantól-Vizslásig tartó azon szakaszaira, melyek még nem 2x2 sávosak, más pénz kell, azaz plusz pénz kell.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

más

 

Szerintem a 21-es út Vizslástól - Somoskőújfalu országhatárig tartó, új, 2x2 sávos út építése felesleges.

Se most nincs ott olyan forgalom ami ezt indokolná, se a jövőben nem várható ott akkora forgalom.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

 

Az ígért fejlesztések

  • 21-es út bővítésére 40-50 milliárd
  • új buszpályaudvarra 1,7 milliárd
  • barna és zöldmezős beruházásra ipari park építéshez 12,5 milliárd körül
  • öblösüveggyártás-fejlesztésre 4,5 milliárd
  • duális képzésre 2 milliárd
  • vendéglátás-kereskedelem oktatására 3 milliárd
  • kórházfejlesztésre 1,7 milliárd
  • sportinfrastruktúra-fejlesztésre csaknem 10 milliárd, Orbán kérésére megfontolják a jégcsarnok építését is.
  • 50 méteres úszómedence
  • a turizmusfejlesztés, a városközpont újjáépítése még tárgyalás alatt
Mézgár Creative Commons License 2017.03.24 0 0 35513

Nem vagyok híve a túlárazásnak, de azt se akarom, hogy Románia szintjére süllyedjünk. Megépítjük olcsón, átadjuk, lezárjuk, újramegépítjük. Rosszabb esetben lelép a kivitelezö, hogy oldd meg magad.

Itt megy a sírás-rívás, pedig csak egy országgal kell keletebbre tekinteni, és megnyugodhatnánk, hogy azért nekünk mégsincs olyan rossz dolgunk. Lehet, hogy a réseken folyik a pénz, de legalább a minöség megmarad. Ott is folyik a pénz, de cserébe minöség sincs!

Előzmény: ssimi (35510)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.03.23 0 0 35512

Sajnos szokásos hazai útépítés, amikor milliárdokból épül valami, de egy az egészben mindig van egy arányában kisebb rész, ami az egész beruházás hasznát lecsökkenti, és csak bosszúságot okoz. 

Eddig a régi 8-as út bevezetőn volt a körforgalmi csp. ami miatt állandó torlódás, dugó volt, miközben minden irányból 2*2 sávos út csatlakozott be, és így pl. pont a fehérvár nyugati elkerülőt lehetetlenített el. Most, hogy ez a rész kikerült az újabb fehérvár nyugat elkerülő átadásával, a forgalom is megnőtt, így helyette ide az M7-es becsatlakozás közelében lévő körfogalomba került a dugó áthelyezésre. Költjük a milliárdokat, de érdemben még sem javult semmit sem a helyzet.

 

Ugyan ez a szitu a 4-es Vecsés-Üllő elkerülő végén a lámpás csp, ahonnan kispórolták a felüljárót.

Vagy az M0-ról az M5-re lehajtó egysávos megoldása. Mind mind az összberuházásban nem egy óriási szelete, de még is csak rombolja a beruházás célját.

Előzmény: klimakiraly (35511)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.23 0 0 35511

Jobbnál jobb hírek ... tényleg megéri ez a fizetős várost elkerülő?

 

3 utat terveznek helyette, plusz egy körforgalom ami baromul van bekötve ... nulla csak kanyarodási lehetőséggel.

 

http://hvg.hu/gazdasag/20170323_M7es_szekesfehervar_nfm_ingyenes

Előzmény: ssimi (35510)
ssimi Creative Commons License 2017.03.23 0 0 35510

Nem ezt írtam. Ellenőrizni kell sűrűn, ez nem kérdés. De ha mondjuk bármi okból mégsem lesz minőségi a mű... nem láttam még olyat, hogy előveszik a műszaki ellenőrt, hogy miért nem ellenőrzött, segített jobban. Max. garanciális javítást kérnek a kivitelezőtől, ami rossz esetben gányolás.

Előzmény: mash.69 (35508)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.23 0 0 35509

Én csak ezt kérdezném nyugaton hogy van?

 

Úgy mint a BMW vagy LIDL hogy családi vállalkozás az utak építése majd üzemeltetése is? Ha az enyém akkor csak úgy építem meg hogy mondjuk 30 évig jól jöjjek ki belőle. Mondjuk itt hungaryban gondolom másnap szétesne a részvényesek pénzén készült út nemhogy 30 év.

 

Építő iparban dolgozom, de mostanában ami gányolás megy az már durva. Nem tudom a kedves megrendelők meddig tolják le az árakat, és MI nem ÉN meddig tudunk még tovább finomítani a gányoláson hogy úgy látszón mint ami kész van és még kenyérre is maradjon nem tudom.

 

De hogy akinek pénze van esze nincs az biztos. Felépítették a parkoló szegélykövezését, majd mikor kész volt rájöttek ez kicsi lesz erre lebontanak egy 300nm-es épületet az is parkoló lesz, a szegélykő igen nagy részét széttapossák a törmelék elhordok. Mi meg hetekig nem tudtunk beállni miattuk rakodni mert szegély köveztek -10°C ... 200-300 méterről hordtuk a cuccainkat. És most szétverik az egészet ... persze a határidő ugyan az ... megy is a gányolás ezerrel, képeket már nem csinálok, felesleges ... mondjuk minden nap tanulok valamit. :-)

 

Kicsit szétfagyott födém, de már nem látszik levagyon festve.

 

 

Előzmény: mash.69 (35508)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.23 0 1 35508

tehát ha a kezembe a speckó, hogy  50 cm nagyszemcséjű soder ágy,

úthengerrel tömörítés 10 centinként, majd 20 cm apróbb sóder.

stb. stb.

akkor azt nem lehet menetközben ellenőrizni és jelezni, hogy a 70 cm, csak 40cm...

és ha így marad nem vesszük át az útat és nem fizetünk?

ugye vöccölsz?

 

van olyan ismerősöm, aki a német megbizó által dolgozott a balkánon

ellenőrizte a hegesztési varratokat, ha nem volt jó visszavágta, hogy csinálják újra...

 

de anno iott volt, amikor az első nagy aszfaltozó gépek jöttek és szakfordított

a magyar okosok és a német mérnök között, hogy is kell hazsnálni a gépet...

 

ha 20 milliárddal olcsóbb, akkor nekik kellett volna adni a melót

és ha kell naponta ellenőrizni, ellenőrizni, ellenőrizni

Előzmény: ssimi (35507)
ssimi Creative Commons License 2017.03.23 0 0 35507

Attól még nem lesz jobb az út, hogy sok-sok műszaki ellenőr figyeli s kivitelezést. Mérnököt még nem hurcoltak meg azért, mert szar lett valamelyik út.

Előzmény: mash.69 (35503)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.23 0 0 35506

elhiszem, hogy ha egyik projektből a másik projektbe áttresznek dolgokat, akkor az megdrágul

csak az a gond, hogy ez a banda már nekem hiteltelen...

 

pont az ilyenek miatt, amit írtam a cukor ára is felment, így az út is drágább....

nem a forgalom a fontos hanem egyéb szempontok is...

 

én örülök, hogy épül szépül az ország, csak nem mindegy, hogy egy adott pénzmenyniségből

200 km épül vagy 250 km, esetleg még több...

 

és hogy van-e túlárazás avagy nincs, mindent elmond, hogy a Mészáros már a fél országot felvásárolta...

a bújtatott támogatásokról (tao) már nem is beszélek.... Strabag, Duna aszfat és társai..

 

 

dehogy építő jellegű is legyek:

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/03/elkezdodott-a-mosoni-duna-hidjanak-epitese-a-gyori-elkerulon

 

szépen halad a győri elkerülő építése.

 

Előzmény: Fradista Utazó (35505)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.23 0 0 35505

Sajnálom, hogy ahelyett, hogy elolvastad és megpróbáltad volna értelmezni, amit én írtam, de főleg, amit rm40 belinkelt, ebben a politikai vagdalkozásban merült ki az érvelésed.

Előzmény: mash.69 (35503)
TeaSet Creative Commons License 2017.03.23 0 0 35504

Egyet értek. Nincs az előző és ezzel a hozzászólással/véleménnyel sem probléma.

Előzmény: mash.69 (35503)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!