Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.05 0 0 39945

(1:20 és 1:22 között látszik, de én a jobb nagyíthatóság kedvéért 1:22-nél másoltam ki a képet a videóból... .)

Előzmény: Hírfigyelő (39944)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.05 0 0 39944

1:21-nél a videóban nem "Csak ésszel!" felirat létszik, hanem ez a tábla (melynek rajza eléggé öntörvényű szerkesztés volt, figyelembe véve, hogy ilyen táblát nem tart nyilván a KRESZ jogszabálygyűjteménye:

 

Mindenesetre attól még, hogy a KRESZ nem tart nyilván ilyen rajzú táblát, ez a tábla nyilvánvalóan a sávonként más és más értékű sebességkorlátozást óhajtotta volna megvalósítani: a belső sávba 120 km/h-t, míg a külső sávba 80 km/h-t ír elő. -- (Ettől ez persze még nem szabályos KRESZ-tábla, de a szándéka -- talán! -- világos.

 

Az önkényes táblarajz-szerkesztőt valószínűleg ez a tábla ihlette meg a grafika megrajzolásánál:

"Kapaszkodósáv", ill. "Kapaszkodósáv vége" tábla

 

Azért gondolom ezt, mert itt is kék alap táblára vittek fel meghatározott nagyságú sebességértékeket.

Előzmény: Rodney Harrison (39933)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.06.05 0 2 39943

Aha.

 

Aztán, amikor valaki pl. a bicskei lehajtónál el akarja hagyni a pályát, lefékez a belsőben 80-ra, és kimegy jobbra.

 

Autópályán, sűrű forgalom mellett egy hirtelen 30%-os sebességcsökkentés már olyan fékezéshullámot indukál, aminek a végén jó eséllyel állóra fékeződik a sor.

Előzmény: troglodita (39940)
troglodita Creative Commons License 2018.06.05 0 0 39942

1. betartják a korlátozást, akkor nincs jobbra tarts, nincs előzés, nincs sávváltás se nagyon

2. nem tartják be, akkor olyan mindegy, hogy milyen tábla van kint...

Előzmény: NAR (39941)
NAR Creative Commons License 2018.06.05 0 1 39941

Az a "néhány" kilométer az vagy 40... 

Előzmény: troglodita (39940)
troglodita Creative Commons License 2018.06.05 0 0 39940

Ha mindenki a korlátozás maximumával "totyog", akkor valószínűleg itt eléggé bedugul a forgalom, vagyis balra pontosan 120-al fognak menni, jobbra pedig pontosan 80-al. Jó eséllyel senki nem fog sávot váltani, hanem így mennek azon a néhány km-en, ahol érvényes a korlátozás. Nem?

Előzmény: NAR (39937)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.06.05 0 0 39939

Mindenesetre én most írtam a Komárom-Esztergom Megyei Rendőrfőkapitányságnak, kíváncsi vagyok, mit szólnak a dologhoz.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.06.05 0 1 39938

Nem, es ha elolvasna es ertelmezne az elozmenyeket, szamara is vilagos lenne.

 

Előzmény: NAR (39937)
NAR Creative Commons License 2018.06.05 0 2 39937

Azért a jobbratartás kötelezettségével együtt ez nem egy olyan zseniális ötlet...

Előzmény: troglodita (39935)
dimelo Creative Commons License 2018.06.05 -1 0 39936

Kék ég, zöld kukorica, a madarak is ritkán szállnak...

 

 

M35 forgalom a Debrecent kerülő új szakaszon május végén:  csak be ne aludjatok:)

https://www.youtube.com/watch?v=Utxa3J8rKT8

 

1'50"-nél az élénkülést a munkagépek okozták, nem az autópályát használók.

Amúgy súlyos percekig semmi...

 

A kb. 8 perc alatt áthaladó 12 teherautóból 1 pótkocsis, 2 sóder-homok szállító billenős.

 

Errefelé nem várható forgalom torlódás a következő 100 évben...

 

 

troglodita Creative Commons License 2018.06.05 -3 2 39935

Az ilyen kekeckedőknek egyértelmű és szabályosan elhelyezett 60-as (vagy 40-es ;-))) ) tábla jár, akkor nem sírnak, hogy értik ugyan, de nem hatályos meg más szövegek. Próbál a fenntartó valami ésszerű és betartható(!) korlátozást alkalmazni, erre jön a sok okos közlekedési szakember és kéri a maga bolondbiztos korlátozását, mert akkor boldogabb a lelke. Hát csak tessék.

Előzmény: Fradista Utazó (39934)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.05 0 0 39934

Szerintem bintsuk ezt ketté!

Hogy a tábla kihelyezőjének mi volt a szándéka, az teljesen egyértelmű, a bal sávban 120 km/h, a jobb sávban 80 km/h sebességkorlátozás.

Azonban ilyen jelzés a magyar KRESZ-ben, ahogy ki is fejted, nincs. Ennek megfelelően a tábla ill., az általa jelezni kívánt korlátozás nem érvényes. 

Előzmény: Rodney Harrison (39933)
Rodney Harrison Creative Commons License 2018.06.05 0 0 39933

"De a lényegre visszatérve: ez a rendhagyó tábla sávonként különböző mértékű sebességkorlátozást akar kifejezni."

 

Ezt nem jelentheti, a sebességet korlátozó tábla máshogyan néz ki és más a hatálya is.

A táblákat általában véve úgy kell elhelyezni, ahogyan a videón 1:21-nél látjuk ("A jelzőtáblákat... az úttest mellett, menetirány szerint a jobb oldalon helyezik el. A jelzőtáblát a bal oldalon, vagy az úttest felett megismételhetik.").

A "sebességkorlátozás" tábla azonban kifejezetten másképpen néz ki, az 1:21-nél látható a tábla nem azonos azzal, nem is lehet azonos a jogi hatálya. Az út mellett elhelyezett "Csak ésszel!" felirat vagy "Ebben a kereszteződésben xxx baleset történt az elmúlt évben" szöveg önmagában nem sebességkorlátozás (de figyelembe veendő a sebesség megválasztásakor, tehát az út kezelőjének egy hasznos üzenete lehet).

Ha egészen más táblákat (sebességkorlátozást, fehérbelű piros karika számmal) tettek volna ki az út mellé, akkor annak a hatálya a teljes úttestre (mindként forgalmi sávra) kiterjedne, az út jobb oldalán elhelyezett és bal oldat megismételt (nem lehet más szám a belső sáv mellett elhelyezett táblán, megismételt táblát ír a KRESZ) táblának sávonként korlátozást jelentő hatálya nincs, nem lehet ("A jelzőtábla jelzése... a jelzőtáblával szemben közlekedő minden járműre  vonatkozik.")

 

A sávonkénti sebességkorlátozást kizárólag a forgalmi sáv felett lehet elrendelni ("Ahol a menetirány szerinti jobb oldalon útburkolati jellel jelölt két vagy több forgalmi sáv van, a forgalmi sáv felett elhelyezett jelzőtábla jelzése az alatta levő forgalmi sávban közlekedő járművekre vonatkozik.")

 

Előzmény: Hírfigyelő (39932)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.05 -3 0 39932

De a lényegre visszatérve: ez a rendhagyó tábla sávonként különböző mértékű sebességkorlátozást akar kifejezni.

Előzmény: mzdude (39928)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.05 -5 0 39931

És te annak a számnak még hiszel is???! :-)

 

Nekem van egy jó, és minőségi digitális fényképezőm (Nicon Coolpix 16,1 Mpix., 5x zoom!), ami videót is tud felvenni, de ezek mind csak 1 féle felvételi sebességet tudnak, többféle fokozatot viszont már nem(!!).

És ott az eredeti sebességnél a tárgyak túl gyorsan szaladnak az autóhoz képest ahhoz, hogy igaz lehessen a 123 km/h!! (A lassított részek meg szerintem egy számítógépes videoszerkesztővel lettek lelassítva a táblák megmutatásához. Számot meg azt szerkeszt oda amit akar, és hacsak nem hülye az illető, akkor át is szerkeszti a számokat, mert ha a videót a rendőrség nézi vissza és beazonosítja a feltöltőt, akkor egyből bevonják a jogosítványát jelentős sebességtúllépésért! -- Anno egy notórius gyorshajtó gyorsasági motorost így kaptak el a rendőrök, aki 200 km/h-n felül száguldozott. Még a hírekben is benne volt, igaz, évekkel korábban.. !)

Előzmény: mzdude (39928)
Rodney Harrison Creative Commons License 2018.06.04 0 0 39930

Nem tudom, választ kaptál-e a kérdéseidre már, nekem ezek a tippjeim.

"A fent linkelt videóban 1:21-nél szereplő jelzőtábla létezését milyen jogszabály, előírás indokolja, mi a jelzőtábla útügyi műszaki előírásbeli kódszáma?"

 

Nincs ilyen tábla a KRESZ-ben.

"Hogyan kell a táblát értelmezni? A betétként szereplő sebességkorlátozás a táblától érvényes, vagy előjelez egy sebességkorlátozó táblát, mint a hozzá hasonlító, lehajtók előtt felbukkanó táblák?"

Nincs ilyen tábla a KRESZ-ben, tehát úgy értelmezed, ahogyan jólesik. Valamit nyilván üzenni akart vele a közút kezelője. Én úgy értelmezem, hogy sebességkorlátozó tábla következik (majd). Maga a kék tábla nem korlátozza a sebességet.

'Jobbratartás és 80 km/h / 120 km/h kérdésköre az M1-en, szabályos közlekedést feltételezve hogy jön össze? Mert szerintem jelen esetben a szabályos közlekedés (jobbratartás betartásakor 80-ra lassítás a belsősávban, hogy kisoroláskor ne legyen gyorshajtás a külsőben, illetve 80-nal besorolás a belsősávba, hogy ne legyen gyorshajtás a külsőben, és innen gyorsítás) kibaszottul balesetveszélyes.

 

Ráadásul az érintett szakasz egy részén szerintem fizikailag létező, de jogszabály által nem definiált táblácskák akarják ezt előírni."

 

A kék tábla feltűnését követő szakaszon nincs sebességkorlátozás, a videón 0.36-nál és 1:06-nál a sávok felett (a KRESZ 10. szakasz (4) bekezdése szerint ugyan, de elég gagyin a felüljáró oldalán) elhelyezett sebességkorlátozó tábla hatályát az útkereszteződés (lehajtó) feloldja, és felüljáró éppen nincs ott, a pálya fölé valamiféle ideiglenes szerkezetet kiépíteni (gondolom) drága lett volna.

A 80-120 kilométeres sebesség között jelentős az eltérés, balesetveszélyes a szabályozás, részletesen beszélt erről egy Pető Attila nevű KRESZ-oktató egy Élőben a városból című rádióműsorban, talán elő lehet kukázni valamelyik régebbi adást az archívumból.

Azt az út kezelőjétől lehetne megtudni, hogy ők korlátozásnak szánják-e ezt a (nemlétező) táblát vagy tájékoztatásnak (el akarják kerülni, hogy valaki a külső sávban 130-cal menve nyomjon egy satuféket, amikor feltűnik a következő felüljárón a sávja felett a 80-as korlátozás).

Előzmény: Ashi Valkoinen (39917)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.06.04 0 2 39929

Kár neki írni, ez egy idióta és akkor finoman fogalmaztam...

Addig volt jó nekünk, amíg kényszerpihenőn volt...

Előzmény: mzdude (39928)
mzdude Creative Commons License 2018.06.04 0 2 39928

A jobb alsó sarokban írja neki a GPS a sebességet, hol látsz 200-as számot?

Előzmény: Hírfigyelő (39927)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.06.04 -5 0 39927

Én sem láttam benne a KRESZ-ben ilyen táblákat, bár ennek ellenére a célja világos: a sávonkénti sebességkorlátozást akarta velük elérni az útkezelő.

((Az M1-en történő útépítésekhez viszont ez csak annyiban kapcsolódik, hogy a sávonként más és más sebességhatárok megszabását a még be nem fejezett javítások tették szükségessé.))

 

[!!!]--> Ha viszont nem csal a szemem, akkor a videón több mint 200 km/h-val hajtottál, és ha ezek után röpülni fog a jogosítványod, akkor ne sírjál érte! :-O!

Előzmény: Ashi Valkoinen (39917)
dimelo Creative Commons License 2018.06.03 0 0 39926

Bocs: nem 3240, hanem 3520 db az április összes gépjármű,

ebből következik, hogy 15200 db maradt a 47. Mikepércsi út Debreceni belterületi szakaszán...

Előzmény: dimelo (39925)
dimelo Creative Commons License 2018.06.03 0 0 39925

Az SSC-n láttam meg ezt a tudósítást, amely egy januári hír frissített változata:

https://www.dehir.hu/debrecen/naponta-3500-jarmu-keruli-el-debrecent-az-m35-os-uj-szakaszan/2018/05/24/

 

Fontosnak tartom, hogy már havi átlag adat is szerepel benne, de különös bontásban.

Szgk  -  teher  és hova álljanak a belgák?  A kistehergépkocsik, autóbuszok, motorkerékpárok.

 

Januárban még 887 személykocsi mellett 1701 tehergk áthaladásáról írtak (tehát ide számolták a kistgk-kat)

áprilisban már 2240 személygépkocsit adtak meg 1280 db tgk áthaladásával (A kistgk-k a személykocsikkal...)

 

Az áprilisi forgalom mindig sokkal erősebb, mint a januári, tehát kizárt, hogy a teherforgalom csökkent volna, míg a személy 2,5x növekedett?...

 

Sokéves tapasztalat, lekövethető az OKA publikációiban: az éves átlagforgalmat a májusi és a szeptember havi adatok közelítik meg legpontosabban.

 

Most talán hagyjuk is, hogy az M35 autópályán 3240 db napi gépjármű mennyire jelentéktelen.

Debrecen 47. úti bevezető szakaszán 18729 gépjármű közlekedett az elkerülő átadása előtt, ebből 3240 választja az új M35 szakaszt.

15500 db most is a Mikepércsi úton közlekedik, ebben legalább 500 tgk közelíti meg a debreceni uticélját.

 

Januárban azt írták: a Debrecenbe behajtó teherforgalom a felére csökkent.

Áprilisban finomítva: a Debrecenbe behajtó teherforgalom közel a felére csökkent.

 

Azt a lehetőséget végig gondolták, hogy a déli ipari park és az M35 továbbépítése mennyi teherforgalmat generál?

Az április haviátlag számokban ez megbízhatóbban benne van, mint a januári (elhamarkodott) egy napi adatban.

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.03 0 0 39924

De ha a két sávban eltérő sebességkorlátozás van, akkor ez azért nem ilyen egyszerű. Németországban is van ilyen több helyen (a táblák nem pont így néznek ki, mint az M1-en), ilyen eseteknél a jobbra tartás nem működik. Ha nem akarsz 80-nal menni, akkor tartósan a belsőbe sorolsz, még úgy is, ha a külső üres. 

Előzmény: troglodita (39923)
troglodita Creative Commons License 2018.06.02 0 0 39923

Én töredelmesen bevallom, hogy egyszerűen csak kimegyek a külső sávba, ha nálamnál gyorsabb kocsik vannak mögöttem, és bemegyek a belsőbe, ha valaki lassút akarok előzni. Nem tehetek róla, ilyen egyszerű agyműködésem van 😁

Előzmény: NAR (39922)
NAR Creative Commons License 2018.06.02 0 0 39922

Gondolom az alkotó szándéka az volt, hogy a belsőben max. 120-szal, a külsőben max. 80-nal menni, és egyetértek, a teljesen szabálykövető közlekedés balesetveszélyes. A tapasztalatom az, hogy a közlekedők mind a jobbratartást, mind a 120-as korlátozást figyelmen kívűl hagyják, már csak azért is, mert a külső sáv a kátyús.

Előzmény: Ashi Valkoinen (39917)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.02 -1 0 39921

A kék-fehér táblák még tájékoztató táblák vagy ez már megváltozott ?

 

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (39920)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.06.02 0 0 39920

Ezt egészen biztosan nem jelenti.

 

A 120 km/h-val kellene haladni _minimum_, akkor a betét fehér szegéllyel, kék alapon, fehér számkijelzés lenne.

Előzmény: Mr Reacher (39919)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.06.02 0 0 39919

Ez azt jelenti, ha nem tudod tartani a 120 km/h sebességet, akkor menj ki a külső sávba. A kapaszkodósávos tábla analógiája szerint.

Előzmény: Ashi Valkoinen (39917)
dimelo Creative Commons License 2018.06.02 0 0 39918

Kösz, kösz!

 

A helyzet tehát még gyengébb, mint kalkuláltam.

 

Nincs átlag 50 utas kocsinként, csak kb. 40,

és nincs átlag 30 vagon a teherszállításban, csak 20-25 db.

 

Nagyon változott a világ azóta, amikor gyerekként a 60-as, 70-es években 80-100 vagont számoltunk a Bp-Szolnok-Záhony vonalon.

Ja, akkor még azt sem igazán tudtuk mit is jelenthet az az idegen szó: KAMION

 

Mivel a személy-teher arány nem változott érdemben a kalkulációmhoz képest, így marad a konklúzió:

a teherszállítás bombaüzlet (csak meg kell szerezni a monopol-jogot)

Előzmény: trizs77 (39914)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.06.02 0 0 39917

Segítséget kérek.

 

Az M1-en néhány hete feltűntek azok a táblák, melyek kék alapon, fehér, felfelé mutató nyilakkal jelzik a sávoként alkalmazható sebességet (belső: 120 km/h, külső: 80 km/h).

 

Az alábbi videón látható 1 perc 21 másodpercnél:

 

https://www.youtube.com/watch?v=WrRj58NQ3bE

 

Ez a tábla hol szerepel bármilyen jogszabályban?

 

KRESZ-t, aktuális Útügyi Műszaki Előírás átnyálaztam, ezekben expliciten nem szerepel. Ha van még olyan szabályozás, ami ezt rendezi, de nem ismerem, linkelni ér.

 

---

 

Már csak azért is érdekes a tábla, mert jellegében (kék alap, de a forgalmi sávok nyilacskái mellett jelzi az út két szélét [záróvonalak], és a két sáv közti felfestés [szaggatott] leginkább az E-001, E-001 táblákra hasonlít (ezek jelzik az út szélét és a forgalmi sávok elválasztását is), ugyanakkor logikai értelemben közelebb állt hozzá E-003, E-004 jelzőtábla, melyeknél azonban a kék alapon fehér nyilak között NINCS jelölve a sávelválasztó szaggatott vonal, és az út széle sem.

 

E-001, E-002 táblák műszaki előírása szerint betétként csak D-021 tábla (kötelező minimum sebesség) alkalmazható, más tábla nem, ez igaz E-003 és E-004  jelzőtáblákra is.

 

Az egyetlen passzus, ami engedélyezi hasonló megjelenésű táblákon (besorolási rend jelzőtáblák) így szól:

 

"e) A jelzőtábla arra a célra is használható, hogy a járművezetőt tájékoztassa, hogy

ea) a betétben szereplő tilalmi jelzőtábla melyik forgalmi sávba történő besorolás esetén elérhető útvonalra fog vonatkozni"

 

tehát a nyilacskának betétként berakott sebességkorlátozó tábla (tiltja egy adott sebességnél nagyobb alkalmazását) nem a forgalmi sávra, hanem a sávból elérhető útszakaszra fog vonatkozni.

 

Mint például ő itt, az M1 tatabányai lehajtójánál:

 

 

De ez nem azt jelenti, hogy az adott sávban kell 60 km/h-val haladni, hanem azt jelenti, hogy _majd_ lesz egy 60-as tábla, amire készülnöd kell.

 

Szóval kérdések:

 

A fent linkelt videóban 1:21-nél szereplő jelzőtábla létezését milyen jogszabály, előírás indokolja, mi a jelzőtábla útügyi műszaki előírásbeli kódszáma?

 

Hogyan kell a táblát értelmezni? A betétként szereplő sebességkorlátozás a táblától érvényes, vagy előjelez egy sebességkorlátozó táblát, mint a hozzá hasonlító, lehajtók előtt felbukkanó táblák?

 

Bónusz kérdés:

 

Jobbratartás és 80 km/h / 120 km/h kérdésköre az M1-en, szabályos közlekedést feltételezve hogy jön össze? Mert szerintem jelen esetben a szabályos közlekedés (jobbratartás betartásakor 80-ra lassítás a belsősávban, hogy kisoroláskor ne legyen gyorshajtás a külsőben, illetve 80-nal besorolás a belsősávba, hogy ne legyen gyorshajtás a külsőben, és innen gyorsítás) kibaszottul balesetveszélyes.

 

Ráadásul az érintett szakasz egy részén szerintem fizikailag létező, de jogszabály által nem definiált táblácskák akarják ezt előírni.

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.01 0 0 39916

A teljes videót csak a hozzám hasonló érdeklődőknek ajánlom, de két részlet, azt hiszem, mindenkinek érdekes lehet. 

 

Az első: kátyúzás a német A2 autópályán. Nincs terelés, meg mittudomén, kimennek, megcsinálják, mennek tovább.

https://youtu.be/JVro7EIrjGE?t=19m54s

 

A második: este már minden parkoló megtelt, a teherautóknak mégis le kell állniuk. A rendőrség intézkedik:

https://youtu.be/JVro7EIrjGE?t=23m58s

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!