Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2018.08.11 0 0 126333

Ugyanott VERÁNKA III (ex KENESE) egy uszály mellett, eléggé lepusztulva

Előzmény: smith (126328)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.08.10 0 0 126332

Jó hír, remélhetőleg mielőbb sikerül elhárítani a Baját:-)))

 

Előzmény: smith (126328)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.08.10 -1 0 126331

Kedden cseréltek az oroszok és a kis vb-k végül. A 2 303 pedig szerdán.

Előzmény: smith (126327)
Mwin Creative Commons License 2018.08.10 0 1 126330

Óhajod szerint:)

Előzmény: smith (126328)
zjakabfi Creative Commons License 2018.08.10 0 0 126329

Nyilván így lehetett a legkevesebb gépmenettel megoldani a cserét.☺

Előzmény: smith (126327)
smith Creative Commons License 2018.08.10 0 0 126328

Kiküldött topictárs tudósítónk az exAKALI-t Baján, látta sólyán. Képek majd később, tőle.

Előzmény: Ádám Várkonyi (126283)
smith Creative Commons License 2018.08.10 0 0 126327

Ez volt az elmélet. A gyakorlatban pedig szerdán már az ARÁCS hozta a T- járatot.

Előzmény: Ádám Várkonyi (126296)
jakyg Creative Commons License 2018.08.10 0 1 126326

A Duna egyre nemzetközibb.

Újvidéknél most lépett ki Szerbiából Vukovár felé a tanzániai lobogó alatt közlekedő GRIFON motoros, olyasmi hajó, mint amilyen az A38 volt.

gigabursch Creative Commons License 2018.08.10 0 0 126325

Bemenni sokminden be tud menni.

A kérdés az, hogy ki tud-e jönni?

Ezeknek elég messze van a két hajócsavarja egymástól, jól fordít. Ezt meg is tapasztaltuk most a gyermekeimmel.

Mindemellett egyébiránt egy kotrás + fordítóöblözet nem a világ műszakilag. A pénzen kívül csak hozzáállás kérdése.

 

De most őszintén:

Mennyibe kerülne egy régi hazai vas (álámínyiúm) újragépészetésítése, mint egy ugyanolyan régi, de import hajónak?

Előzmény: Ádám Várkonyi (126317)
révész64á Creative Commons License 2018.08.10 0 4 126324

 ID. Kopár István tudott  annak idelyén tudott pénzt szerezni a nosztalgia flottára most mért nem lehet? Sok Balatoni hajós szorgos munkájával meg csinálták a Helkat .Büszkék lehetünk rájuk. A vizibusz magyar találmány meg kell örizni az utokornak . Sajnos ez haszánkban nem müködik .Lásd a Belo sorsát sok év hányodás után sincs semmi vele. Az utolsó magyar gözhajó sorsa szégyen. Idöben gondolkodunk még van alkatrész hozzá és me kell hagyni ökett és védeté kénne nyilvánitani. ÉS ezzel növekedne a noztalgia flotta. Kell koszerü hajó is de régi is.Mit mutatunk meg az utokornak.    

smith Creative Commons License 2018.08.09 0 2 126323

2003 szeptember 1, Dunaföldvár, -148 cm.

https://photos.app.goo.gl/Ug2zpTwnG6RpTZLW8

Ma reggel -145 volt.

A képen bal oldalon a nagy fa iránt van a villanó zöld, a jobb szélen a solti rakodó.

http://www.hydroinfo.hu/images/gazlo/1559.8.pdf

Ez ma 19dm a hydroinfo szerint.

 

Lejjebb a solti gázló már csak 17dm, zöld mellett 22.

Gólyalábbal már rá lehet próbálni :-)

Előzmény: gumidani (126321)
gepesz Creative Commons License 2018.08.09 0 2 126322

:-)))

Van egy közműalagút, ahol egy évben egyszer száraz lábbal át lehet menni a túlpartra.

 

Gondolom erről van szó.

Előzmény: nighttrain (126320)
gumidani Creative Commons License 2018.08.09 0 1 126321

Úgy vélem, hogy igencsak hosszú láb kellene ahhoz, hogy valaki a valaha mért legalacsonyabb vízállásnál át tudjon gázolni Nagymaros és Visegrád között a Dunán.

Előzmény: nighttrain (126320)
nighttrain Creative Commons License 2018.08.09 -1 0 126320

Sziasztok ! Most láttam képeket, hogy "Nagymarosnál száraz lábbal át lehet kelni a Dunán" A dolog gondolom kicsit sántít, de a kép szerint a meder fele van kiszáradva, (nekem már ez megdöbbentő volt) a visegrádi oldalról kimaradtak a képek. De semmilyen hírt nem találtamtam a mostani helyzetről, csak a vízállásokat néztem, hogy a valaha volt legkisebb sok helyen már csak 40 cmre van. Az 1800as évekbeli nullpont meg ugye sokat nem mond, hanem még az az érdekes, hogy a legnagyobb az jó 8 méterrel van feljebb. Nem volt időm a Duna mentén járni, pedig Dunaújvároson is Pesten is élek. Na majd a hétvégén megnézem kint van-e az ínség-szikla. Nem hiszem, hogy 2 méternél kevesebb víz lenne Pesten ha máshol nem, a meder legmélyebb pontján, hiszen 1-2 napja még egész nagy hajókat fotózott ott valaki. Uszályok leálltak ? Ivóvíz lesz a karsztvízből ?:D Valaki tud valamit mennyire komoly a helyzet ? Volt már ilyen párszor augusztusban.

 

 

Zolcsi67 Creative Commons License 2018.08.09 0 1 126319

A párja a Közlekedési Múzeum raktárában van, restaurálás alatt.

Előzmény: riversea (126318)
riversea Creative Commons License 2018.08.09 0 4 126318

A Greenwich-i Tengerészeti Múzeum egy gyönyörű relikviája:

 

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.08.09 0 2 126317

Pedig sajnos ez lesz, abból a 4,9 mrd-os "flotta korszerűsítő keretből" nem hajófelújításokat, hanem cseréket fognak csinálni... Igazából ezeken a 303-asokon elsősorban a gépészet az ami nagyon csereérett, a személyzetek beszámolói szerint. Ezt a típúst pedig már csak azért is meg kéne tartani mert ezek be tudnak menni Máriafürdőre.

Előzmény: gigabursch (126316)
gigabursch Creative Commons License 2018.08.09 0 2 126316

Nagy marhaság lenne, bár ez a BHRT-től nem meglepő.

Mondjuk sosem értettem a BHRT gazdasági háttérszámításait, amivel tudják egyes hajók szanálását indokolni..., de ezzel nem vagyok egyedül.

Előzmény: Ádám Várkonyi (126310)
riversea Creative Commons License 2018.08.08 0 3 126315

Divat a cirkáló-orr

Nemcsak divat: simább futást és üzemanyag megtakarítást eredményez.

 

Ma reggel én is fotóztam egy nagy és egy kis hajót:

 

 

Jó utat az Orsova Express-nek! No melyik volt az!?

 

 

 

 

Előzmény: jakyg (126312)
zjakabfi Creative Commons License 2018.08.08 0 1 126314

Szerintem azok nincsenek le sem vizsgáztatva...

Nem tudom meddig lesz így szárnyasozás...

Nehezen hiszem, hogy a bibic elég az esztergomi járatra, tavaly nem egyszer a sólyom volt, szezon elején is ment 2 egomba hétvégén.

Előzmény: viking star (126311)
guberavera Creative Commons License 2018.08.08 0 0 126313

:)

Előzmény: jakyg (126312)
jakyg Creative Commons License 2018.08.08 0 2 126312

Ez vajon mekkora lesz? Divat a cirkáló-orr.

viking star Creative Commons License 2018.08.08 0 2 126311

Felhívás az esztergomi szárnyas menetrendjénél a MAHART Passnave honlapján:

 

"A Duna alacsony vízállása miatt a járatot a következő hétvégéken nem indítjuk, mivel a hajók más járatra lettek átirányítva: augusztus 18-19., augusztus 25-26."

 

A "más járat" két programjárat: egy Bécs és egy Solt. A jelenleg üzemelő 1 db (!!!) Bíbic sajnos nem tud kettéválni, leveszik ezen a két hétvégén az egomi járatról. Tegyük fel, hogy a Vöcsök-II sem halt még meg, csak nem merik Esztergomig küldeni az alacsony vízállás miatt, amíg a Bíbic kiszáll a két progira.

 

Ez oké, de: mi van ilyenkor a másik három Bíbiccel? Mert ez a módosítás számomra egyértelművé teszi, hogy már Bíbicből is csak a kettes nincs meghalva...

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.08.08 0 0 126310

A következő felújítás valószíneg már nem a BH érdeme lesz, mert 2020 körül várhatóan mind2 hajót kivonják majd eladják.

 

Egyébként egyetértek azzal amit írtál.

Előzmény: gigabursch (126309)
gigabursch Creative Commons License 2018.08.08 0 2 126309

Köszönöm. A hajózás jó volt.

Halkan jegyzem meg, hogy ez a két tengeri vizibusz kifejezetten jó hajó. Jó esztétikailag, kényelmileg, kiláthatóságilag, Balaton élvezhetőségében. Meglehetősen sok bringa, sok utas úgy fért el rajta, hogy mégsem lógott bele senki a másik komfort zónájába.

a motor zaja, füstgáz mennyisge szintén nem zavaró.

Talán egy lehellettel erősebb hajócsavar ráférne... Majd a következő parti szemle és felújítás után.

Most épp a Keszthellyel mentünk.

 

Kár, hogy nem kszült több belőlük. Szerintem célszerűbbek mint a ruszkik.

Előzmény: gigabursch (126305)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.08.06 -1 1 126308

Egy kérdés:

-Te ilyenkor csak szimplán azt írod le amit hallani szeretnél (és én is hallani szeretnék) a BH részéről,

-Vagy tényleg ott vagy a "tűz közelében", és ezek a cégtől érkezett "beismerések", racionális gondolatok?

 

Előzmény: Hunyadi m/s (126307)
Hunyadi m/s Creative Commons License 2018.08.06 -2 4 126307

Át fogjuk gondolni, hogy ne tartsuk-e meg a képen látható Akali motorost, mert sajnos az látszik, hogy egy-egy hajó kiesésekor (bérlés, műszaki hiba) nem tudjuk mivel pótolni a kieset járatot.

 

Még egyszer nem követjük el azt a hibát,amit a Calypsoval. Megvettük, motort cseréltünk benne, majd leállítottuk.

Pedig jól jött volna idén tartalékként,amikor a Magor és Hunor leállt pár napra.

Előzmény: siófoki35 (126299)
G,M,S,S, Creative Commons License 2018.08.06 -4 0 126306
gigabursch Creative Commons License 2018.08.06 0 0 126305

Köszi!

 

Az árakat kiböktem:

1900 + 2×950 + 1000 + 2×500 + ki tudja mennyi az utánfutó...

Előzmény: smith (126304)
smith Creative Commons License 2018.08.06 -1 0 126304

17:45 - 18:35 [50p] Szigliget - Balatonmáriafürdő

Mivel a találati oldal nem linkelhető, itt tudod meglesni a csodálatos kereső segítségével. Figyelj, mert a másik találat átszállós, ami bicajjal nyilván extra szívás.

http://balatonihajozas.hu/hajozas_a_balatonon/menetrendi_hajozas

Bicaj utánfutó.

Előzmény: gigabursch (126303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!