Wow: Chris Squire, Nick Beggs, Anthony Phillips nem 0 arcok. Mondjuk az érdekel, hogy miért van két basszeros és Steve-en kivül mit keres ott Ant (amúgy örülök nagyon, hogy együtt dolgoznak). És még egy magyar résztvevő is van. Nagyon várom. Valamikor október közepén realizálódik a dolog úgy tudom.
"There isn't any drama regarding my 'disability' and playing drums. Somehow during the last Genesis tour I dislocated some vertebrae in my upper neck and that affected my hands. After a successful operation on my neck, my hands still can't function normally.
"Maybe in a year or so it will change, but for now it is impossible for me to play drums or piano. I am not in any 'distressed' state, stuff happens in life."
Phil
Zenekarunk, a MANDRAKE MOON jövő hét csütörtökön, szeptember 3-án tartja Magyarországi búcsúkoncertjét a CRAZY MAMA MUSIC PUB-ban! (Honlapcím: www.crazymama.hu) Kapunyitás 19:00. Hammond orgona, fuvola, gitárok, klasszikus veretes progresszív rock, saját kompozíciók. Stílusában főleg a hagyományos angolszász, ill. brit progresszív rock vonal, ELP, Jethro, Genesis, Gentle Giant, Yes, Crimson, Pink Floyd, Van der Graaf Generator és társai. Gyertek el, vissza nem térő alkalom, legalábbis egy darabig biztosan! Mellékelem a plakátot, ill. további linkeket, a bekagylózáshoz, ismerkedéshez:
Persze kérdés, hogy mit tartunk gitárcentrikusabbnak. Ahogy írtam, Ant és Steve szerintem hasonló lelkületűek, nem hinném, hogy a korai Genesis (75-is) jellegébe komoly változás állt volna be, ha Ant marad a gitárnál...
Igen, ha Ant marad a gitáros, és bírja is erővel, akkor a Genesis alapvetően gitárcentrikusabb zenekar maradhatott volna.
Valószínű persze, hogy most nem lenne Firth of fifth-ünk, ami tisztán Hackett-darab.
Ettől függetlenül nem lett volna rossz, ha valaki ellensúlyozza Banks szitetitázor-függőségét, ami a Genesis egyetlen és fő hibája lett később. Antnek volt érzéke a finom, akusztikus dolgokhoz és ez teljesen hiányzik a 75 utáni Genesisből.
Persze, ez nem is vitatéma. Csak azt mondtam, hogy a Knife-on szerintem nagyon jól dobol. Ott a sajátos virtuózitását kiélhette és szerintem tökéletesen helyt állt (nem véletlen, hogy mondta, hogy ez a kedvenc száma és amikor a stúdiófelvételek voltak, nagyon élvezte és érezte folyamatosan, hogy jó, jó...). A többi számhoz valóban nagyobb szubtilitásra lett volna szükség.
A Genesis Phillel nyilván jobban járt, de azért érdekes eljátszani a "mi lett volna ha" gondolattal. Pl. nem vagyok biztos, hogy ha Ant marad a gitáros, akkor a zenekar gitár-fronton sokkal másabb hangzású lett volna... Ant és Steve nagyon hasonló lelkületűek...
Isten nyugosztalja, de Mayhew-t nem kellene Phil-lel még összehasonlítani sem, akkora a technikai különbség Phil javára. Kicsit olyan, mint egy Újpest-M. United meccs, ahol nem Phil az Újpest...
Mayhew negyed- vagy ötödéves zeneiskolás szinten dobol, gyakorlatilag szétverte a számokat, különösen a White mountain-ban hallható ez.
Csak egy-két példa: a Wind and Wuthering 56 perces... Szimplán rosszul adta össze a két oldal hosszát. Valójában 51 perces az album.
Előfordul, hogy 5/6-os ritmusról beszél. Ilyen ritmus gyakorlatilag nincs. A ritmus "nevező"-jében csak a 2 hatványai szoktak szerepelni. Létezik 5/8, 3/4, 9/8 (Apocalypse...), de 5/6... az valószínúleg nincs, legfeljebb Petrovics Emilnél.
Szóval Göbölyös könyvét nem venném alapul semmi komolyhoz.
Szerintem ez a túl kemény zene hülyeség. A könyvben egyértelműen erre a lámpalázra hivatkozik Ant, állítólag erről még sohasem beszélt... :)
Viszont, ha már úgyis zeneszerző háttéremberként indult, vajon miért nem maradt meg háttér írónak? Persze ez nem ugyanaz. Viszont egyedül is csak később került elő, ráadásul elég termékeny lett, de élőben nem nagyon játszott többé.
Olvastam a dologról. Igen, több interjúban is kifejti Ant, hogy nagyon lámpalázas volt akkoriban (részint még most is), és amikor elgondolta, hogy sok ember előtt kell zenélnie egyszerűen begörcsölt. Az tény és való, hogy elég lírai alkatú, de hogy azért (is) távozott volna a zenekarból, mert túl durva volt a zene (Göbölyös írta ezt)...nos eléggé kétlem ezt. Erre vonatkozóan utalást nem találtam. Abba meg ne menjünk bele, hogy Hackett vagy Ant. Szerintem Hackett hasonló lírai alkat, mint Ant, hasonló szólókat írt volna. Utóbbit egy kissé talán technikásabbnak vélem...
A Chapter & Verse-ben olvastam, hogy Ant azért szállt ki a zenekarból, mert krónikus lámpaláza lett. Összezavarodott folyamatosan a színpadon, és jobbnak látta távozni, hogy ne zavarja a többieket se. Utánna már nem is lépett fel.
Jelenleg őt ismerem legkevésbé, de amit hallottam tőle, az mind letisztult anyag.
Ő inkább művész, mint előadó. És a Genesis is inkább szerző csapat volt, csak
úgy adódott, hogy zenészek is lettek. Aztán amíg Ant maradt a visszafogottabb
dolgoknál, a zenekar elment a szólók felé is.
Azért egy Firth Of Fifth nem biztos, hogy Anttel megszülethetett volna.
Hát igen. Épp a minap írt Banks egy "nekrológot" halála alkalmából. Ott fejti ki, hogy jóllehet barátok lettek és még az asztalosi tudásával is segítette a zenekar boldogulását, mégis az a tény, hogy idősebb volt (csak 3 évvel) és a munkás osztályból jött (ezt Mayhew írta) eleve kissé távolban tartotta a zenekar többi tagjától, akik egy iskolába jártak, régóta ismerték egymást, egymás humorát stb. Ráadásul - írja Banks - valóban nem volt kreatív dobos. A legtöbb dobrészt ők, illetve Ant írta (ezzel finomítanám az előző megállapításomat a Knife-ra vonatkozóan). A finom részekről már nem is szólva...
Valóban érdekes eljátszani a "mi lett volna ha" kérdéssel. Ant nagyot villantott a Knife-on. Ismerem jópár albumát, de olyan szólót, mint ezen a számon, többet tőle nem hallottam. Mayhew talán virtuózabb, mint Collins de nem technikásabb, kreativitásban pedig nem közelíti meg. Ugyanakkor ha ideje lett volna jobban beleszokni és kifejlődni, ki tudja mit hozhatott volna össze?
Nagyon sajnálom. Szerencsénkre az elmúlt években egy véletlennek köszönhetően előkerült az ismeretlenségből és számos interjút adott, így nem a nélkül távozott, hogy ezeket magával vitte volna. Nem volt rossz dobos. A Knife-on pl. kifejezetten technikásan játszott, elképesztő pergetéseket csinált, átgondolt és kimagasló dobrészeket írt (nem véletlen, hogy - saját elbeszélése alapján - ezt a számot élvezte a legjobban). Való igaz azonban, hogy a többi dalban kevés invenciót mutatott, sokszor ismételte magát és igaz lehet - amit talán Banks írt -, hogy nem volt nagyon érzéke a finom dolgokhoz, gyakran szétdobolta a számokat.
Megnézném vele azt a felvételt, amin a Knife-ot játsza (mert ez létezik)
Én tuti ott lennék és vinnék is magammal (legalább) +1 embert, de gyanítom, akkor is olyan kevesen lennénk, ami nem összevethető egy Gabrieles tourral :-) Ami tény: engem sokkal jobban lázba hozna egy régi Genesis-set Wilsonnal, mint egy újabb turné Collins-szal...