Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Piritu Creative Commons License 2018.01.10 0 0 216511

A peremezést szét kell feszíteni, akkor kinyitható a bilincs és kivehető a gumi. Összerakás előtt a kiálló részt le kell reszelni. A csavar majd összeszorítja.

Előzmény: Transitász (216510)
Transitász Creative Commons License 2018.01.10 0 0 216510

Köszi, gyorsan szét is kaptam, kijött a stabrúd szilentekkel együtt, már csak arra kell rájönnöm hogy a rúdról hogy jön le, mert ahogy nézem ezt a bilincset eléggé fixre csinálták. Ekkora felhajtást... Az előző Toyotámon négy csavar és 10 perc volt egy pár stab szilent csere. Tudom nem összehasonlítható, de akkor is :) 

Előzmény: nikita53 (216509)
nikita53 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 216509

Szia!

Nekem 156 os van,de ott szét kell borítani mindent. Ebből kifolyólag úgy gondolom,hogy a tiéd sem lesz egyszerűbb.

Előzmény: Transitász (216507)
Transitász Creative Commons License 2018.01.10 0 0 216507

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, cserélt már valaki Alfa Romeo GT-ben (1.9jtd) első stabilizátor szilenteket? Nem akarom elhinni, hogy az egész futómű keret hóbelebancot le kell szedni hozzá és nincs egyszerűbb módja. Gondoltam hátha valaki már szívott hasonlóval. :)

Paco155 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 216506

"Szegény keverék tud melegedést okozni."

 

Tudom, ezért írtam. De az általában előbb olvasztja ki a dugótetőt mint, hogy a vízhőfokon észrevedd.

A lambda ha 5 vagy 6 vezetékes akkor szélessávú. Ahhoz ez a monitor nem lesz jó. Viszont annak a jelét nem is tudja értelmezni az eredeti ECU, szóval akkor az ECU is cserés volt - így meg ahhoz kellene fordulni aki azt ehhez a motorhoz felprogramozta....

Ha 4 vezetékes akkor a hagyományos, és jó hozzá ez a kis áramkör is.

 

 

"Mi a véleményed az AFM - MAF konverzióról?"

 

Asse tudom miről beszélsz.... :)

Előzmény: Kormit155 (216505)
Kormit155 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 216505

Szegény keverék tud melegedést okozni.

Éppen ezért akarok kizárni minden más lehetőséget, mielőtt ezt kezdeném vizsgálni.

Köszönöm az ötleteket, a kapcsolást valószínűleg megcsinálom. Bár jó lenne tudni, hogy milyen típusú az új lambda szonda. Wide-band?

 

Más.

Mi a véleményed az AFM - MAF konverzióról?

Előzmény: Paco155 (216503)
nikita53 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 216504
Paco155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216503

Na akkor most lécci döntsd el  mi a baja, mert mindnek más a gyógymódja.  :)  Az hogy szegénykeverékes módban megy, az hogy túl sok benzin ég el benne és nem erre van tervezve az a motor, vagy az hogy levegős?

Én a másodikat kizárnám, ha normál módban is melegszik. Az a motor és hűtés arra van tervezve, hogy 5000-es fordulaton hajtva is tudjon az olasz autópályán fél órát menni. De tegyél egy próbát. A termosztátházból kipattintható a betét.  Heréld ki, és nézd meg, hogy melegszik-e.  Ha igen akkor az első kettő valamelyike. Ha nem akkor más a gond, és visszateszed a termosztátbetétet.

 

Az elsőt egy sima lambdamérés megmondja.  Megépíted és akár folyamatosan monitorozhatod.

 

Az utolsó? A légtelenítő cső ellenőrzését elmondtam. Ha fél órát járatod és folyamatosan bubis a víz ami jön belőle akkor valahol fellevegősödik.  Meg kell keresned. Vagy simán csak fogsz egy félméteres átlátszó csövet és bekötöd a fűtés helyére. Lefelé lógatva feltöltöd a rendszert, kilégteleníted majd felhajtod úgy hogy a hurok teteje kicsivel a termosztát felett legyen.  Ha levegős akkor az ott össze fog gyűlni, és látod.

Előzmény: Kormit155 (216502)
Kormit155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216502

A hűtő zsír új Nissens.

Tágulási tartály NINCS V6-hoz. Bontottakat hoztam Érdről, de azok TS-hez valók.

Más típusét farigcsálni kellene.

Voltam egy tehetséges hűtősnél, aki korábban versenyzett is. Addig beszélgettünk, amíg kihozta, hogy mivel a motor elég öszvér (2.8-ra fúrt blokk, 3.0 hengerfejek, sárga injektorok, viszont még az eredeti, nem piszkált vezérlő), lehet, hogy keverékképzési probléma van.

Egy AFR vizsgálattal okosabb lennék, de ki akarom zárni előtte a hűtőkörből származható hibákat.

Előzmény: Paco155 (216501)
Paco155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216501

Olyan vékony az a cső, hogy abban nem alakulhat ki levegődugó, átnyomja a víz. Ha el van dugulva az viszont okozhat melegedést mert nem tud kilégtelenedni a rendszer. 

Ellenőrzés: Hideg motornál lehúzod a vékony csövet a tágulásiról. Leveszed a tágulási sapkáját, és felülről beledugod a csövet. Motorindítás után azonnal pisilnie kell. Lehet, hogy nem folyamatosan hanem kis bubikkal de az nem gond. Vastag sugárban teljes keresztmetszeten. Ha nem teszi csak csöpög vagy vékonyan csordogál akkor el van dugulva és a termosztáttól indulva meg kell keresni, hogy hol (jó eséllyel a pillangó átvezetőjében mert az a legszűkebb). Ilyen esetben sosem fog teljesen kilégtelenedni a rendszer.

 

Nekem szintén melegedett sőt többször felforrt e miatt a dugulás miatt. És mi dugította el?

Berdóék amikor összehányták a motort mindent bekentek vastagon folyékony tömítővel, és úgy dugták össze. Az eredmény egy negyednél is kisebb keresztmetszet a váltóoldali dupla csőbevezetéseknél, illetve egy később leszakadó kis darab addig keringett amíg megtalálta az utat a vékony csőbe. Egy nyár kellett, hogy megtaláljam.

 

A melegedés még ekkor is megmaradt ha a felforrás nem is (de kb 5-8 fokkal melegebb rendszer mint szerettem volna). Két évig kerestem én is mi a fasz van és csak amikor fullra szétszedtem a vízrendszert egyéb okból, akkor kezdtem el káromkodni amikor megtaláltam azt a vízcsövet. Talán anno raktam is ide képet róla.

 

Szintén hiba lehet a légtelenedés során a kiegyenlítőtartály.  Ezt még nem sikerült kiderítenem miért de talán van benne valami kis átvezető furat ami ha sok koszt kap elzáródhat. A lényeg hogy bizonyos öregebb tartályokkal szintén nem hajlandó légteleníteni magát a rendszer.  Felrakva egy másikat egyből e örö e bódottá.

 

 

(Gondolom olyan hülyeségeket nem kell kérdeznem, hogy a fűtőradiátorodban nincs-e átszakadva a válaszfal, meg, hogy a hűtőradiátor tiszta és átjárható-e :P)

Előzmény: Kormit155 (216500)
Kormit155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216500

Az első válaszodra nem gondoltam, a másodikat ismertem.

Köszönöm.

Viszont ezzel a megoldással a pillangószelep háza kb. ugyanolyan magasságban van, mint a kiegyenlítőtartály, így a légtelenedés nem annyira biztos. 

Az amore-n láttam, hogy valaki egy plusz tartályt épített be a tűzfalra, és ezzel nemcsak a hűtővíz mennyiségét növelte meg, hanem a légtelenítés is jobb lett. Állítólag. Ebben lehet ráció?

Még mindig a melegedéssel szívok, és szeretném ezt a részt kipipálni.

 

 

 

Előzmény: Paco155 (216499)
Paco155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216499

Ja, és a belépő levegőt nem kell melegítenie, mert annál jobb a hatásfok minél hidegebb a levegő.  Amikor meg jó lenne (hidegindítás) akkor még pont nem melegíti. :P

Előzmény: Kormit155 (216497)
Paco155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216498

Nem engedi lefagyni a szelepet. Télen ott amikor mondjuk van egy párás -15 fok, és majdnem zárva van a szelep a levegő annyira felgyorsul, hogy a nyomása 3-4 tized bart is eshet. Ilyenkor a víz szinte azonnal kicsapódik belőle. Sokkal jobb ha vissza is párolog a meleg felületről, mintha jégdugót alakítana ki.

Előzmény: Kormit155 (216497)
Kormit155 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 216497

Ciao Alfisti,

 

V6-nál a pillangószelep háza be van kötve a hűtővíz körbe. Ennek van valami értelme, azon kívül, hogy a belépő levegőt kicsit melegíti?

Marklar T ie Creative Commons License 2017.12.26 0 0 216496

Érden:

306021620 Peti.

Bontó, de hoznak eladásra is autókat. Biztos van most is vagy 10+ ami papírozandó.

Jövőre nyugodtan zaklathatod....

Előzmény: laszlorusznak (216493)
TtK Creative Commons License 2017.12.25 0 0 216495

Boldog karácsonyt Alfisti! :)

laszlorusznak Creative Commons License 2017.12.24 0 0 216493

Automata váltós Brera-t, vagy 159-t KERESEK

 

 

Eddig nem Alfa tulajdonosként, kizárólag makulátlan állapotú következő autóm keresem, Alfa Romeo Brera, vagy 159 személyében.

Jól felszerelt, követhető szervízmultú, autómata váltós autó érdekel. Előny ha nem volt sérülve, de kis sérülés után szépen kijavított autó is érdekelhet. Privát üzenetben várom ha valakinek van ilyen és szeretné eladni.

 

Érdekelne tapasztalat az automata váltóról, kell e "félni" tőle? Eddigi német autóimban csak pozitív a tapasztalatom e tekintetben.

 

Email : flyr66@gmail.com

 

 

Paco155 Creative Commons License 2017.12.24 0 0 216492

Amúgy meg KK és BÚÉK mindenkinek. :)

Russell Coutts Creative Commons License 2017.12.24 0 0 216491

Habár két különböző célcsoport, Brera vagy 159, technikailag kvázi mindegy.

Nekem volt 159-ből kettő is (1,9 mJTD és 2.0 mJTD), mindkettő újonnan jött a házhoz. A két autóba 5 év alatt kb 130k km-t csavartam bele. Egy chip tuning által kinyírt kupplungszetten és egy EGR szelepen kívül csak kopóalkatrészeket kellett cseréltetni.

Én a 2,4 JTD-t venném. Ha nem volt törött, és rendesen karban volt tartva, akkor nagy gond nem lehet vele.

Előzmény: Attila DR (216488)
Paco155 Creative Commons License 2017.12.23 0 1 216490

"Meghallgatnám olyanok  véleményét akiknek van vagy volt alfájuk"

 

Nagyon dicséretes dolog.  Egyből el is kezdheted visszaolvasni a topikot mert itt csupa olyan véleményt hallasz akiknek volt(van) alfájuk. Kétszer vagy sokszor ugyanazt leírni meg unalmas.

Előzmény: Attila DR (216488)
AtomAnti81 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 216489

Én kezdő, amatőr vagyok de hátha....

Amit kérdeztél 2 típust egyiket sem ismerem... Nekem egy régi vasam van, 25 múlt :) 
Megpróbálom leegyszerűsíteni, egy tuti ziher háziasszonyt szeretnél akire mindig mindenben számíthatsz, kiszámítható életed végéig? kicsit unalmas, sörözgetős életet szeretnél? Akkor másik autó
Ha az a fajta vagy akinek tűz, szenvedély, huncutság és csalfaság kell, ha igazi pezsgést akarsz akkor.. Alfa Romeo... !!!!!!! Hidd el, minden fogyatékosságát megfogod bocsájtani neki, mindent megfogsz neki adni...!!! Csak tud kitől, mit veszel... ez a legfontosabb :)

Sok sok más autó és az első Alfám van most :))

Előzmény: Attila DR (216488)
Attila DR Creative Commons License 2017.12.23 0 0 216488

Sziasztok , egy ideje foglalkoztat a gondolat hogy venni kéne valami igazi nekem tetsző autót elsősorban a Brera 2.4 a szívem csücske ,esetleg a 159 . Meghallgatnám olyanok  véleményét akiknek van vagy volt alfájuk , van annyira jo mint amilyen a dizájn? Olyan emberek véleményét hallottam kiknek nem volt, olyanokét is akiknek meséltek olyanok akik hallottak ezt azt. Pl a az alfa, a szerelők rémálma ,vagy elektronikai hibák véget nem érnek ! Milyen barátságban van a rozsdával? Tisztában vagyok hogy az alkatrész árak nem a ezredforduló előtti Német autók szintjén vannak .Iránymutatást köszönöm ! :-) 

Paco155 Creative Commons License 2017.12.18 0 0 216487

Szerintem a Hümi az súlyosabb. Legalább két tonna. :)  A csaj viszont.....  De tényleg. "Mert ha le van ratrakolva akkor lemegy"   Talán.  És fel is jön? :P  Vagy tegyük fel lent is van út.   Az nem tűnt fel neki, hogy megy be a hóágyú alá?  Még fékezett is. 

Előzmény: bojo (216486)
bojo Creative Commons License 2017.12.18 0 0 216486

Ez a cselekedet van olyan súlyú, mint a Balaton jegén át kelni akaró Hummer. :)

Előzmény: Paco155 (216485)
Paco155 Creative Commons License 2017.12.18 0 0 216485

Végignéztem. 

Nos nem pályáztatnám a fizikai Nobelra az biztos.

Előzmény: bojo (216484)
bojo Creative Commons License 2017.12.18 0 0 216484
Előzmény: bojo (216483)
bojo Creative Commons License 2017.12.17 0 0 216483

Igen, mondjuk ész is kellene. 

Előzmény: Paco155 (216482)
Paco155 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 216482

Nem az autó hibája.

Előzmény: bojo (216481)
bojo Creative Commons License 2017.12.17 0 0 216481
nikita53 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 216480

Sziasztok!

Van egy garnitúra 156 ra való üléshuzatom. Új nem volt használva. Alfa gyári ülés anyagból készítve. Szürke-fekete színű. Azért vált eladóvá mert a mostaniban bőr ülések vannak. Csak 156 ra vagy olyan üléssel rendelkezőbe jó mert specifikus nem univerzális. Amennyiben valakit érdekel ide jelezze email címmel utána a többit meg beszéljük privátban. Köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!