Keresés

Részletes keresés

Tankos G Creative Commons License 2017.06.20 0 1 228135

Keresztbe csak akkor válts, ha hamar tönkre akarod tenni a hajtásodat. Pl. egy 3x10 es rendszeren 18 áttételed van. Persze dönthetsz máshogy is, de akkor kerregés és gyors kopás a jutalmad! :)

Előzmény: zlota (228134)
zlota Creative Commons License 2017.06.20 0 0 228134

Köszönöm mindenkinek a segítséget. Megtörtént csere. Remekül működik!

 

Bár érdekes, hogy a 20 évvel ezelőtti orosz versenykerékpáromnál volt olyan, hogy keresztbe váltáskor kerregő hang - amit finoman utána tudtam állítani és megszűnt.(első váltótól jött)

Ennél a bringánál amíg nem nyúltam hozzá bármilyen állásban tekertem, nem hallottam ilyen hangot. Még gondoltam is, hogy nini mennyit fejlődött a technika...Persze csak a két első fokozatot tudtam használni, de pl a középsőnél semmi hangot nem hallottam.

Most viszont bárhogy állítgatom- utánanéztem több módszernek is, videókat stb-  csak úgy tudom beállítani, hogy a az első középső esetén a hátsó szélsőkre váltva már köszörűl. A legnagyobb, legkisebb elsőkre állítva pedig a hátsókból kb 3-3 esik ki a válási tartományból.

Tehát a 7 ből csak 4 használható / első fokozat.

Ez "jó" beállításnak számít?

 

Csak logikusan gondolkodva:

Én nem hiszem, hogy ezen lehetne még hangolni, hiszen amit "nyerek" az egyik irányba korrigálva, azt elvesztem a másik felé...

de lehet tévedek!?

SzeZo Creative Commons License 2017.06.19 0 0 228133

rindeWIND!

 

Sajnos már nem tervezem sehogy a komáromi 24 órást. Nagyon kevesen neveztek, ezért elmarad:-(.

Előzmény: rinceWIND (228121)
Ati_66 Creative Commons License 2017.06.19 0 1 228132

Mielőtt elmész 117,5 mm tengelyű monoblokkot venni, azért nézd meg, hogy angol vagy olasz menetes való a vázba.

Ha a beszerelt csészéire nincs ráírva a méret, akkor mérd meg a vázon a középcsapágyház szélességét. 

Angol menetesnél 68 mm vagy 73mm is lehet.

Olasz menetesnél 70  mm 

Előzmény: zlota (228130)
henngergely Creative Commons License 2017.06.19 0 1 228131

Ha megvan a hajtókar, akkor már egyszerű.

(117,5mm-es középrésszel) Ilyenre (vagy méretben nagyon közeli) kell cserélni a monoblokkot.

Előzmény: zlota (228130)
zlota Creative Commons License 2017.06.19 0 0 228130

Igen - igen,ezt megtaláltam.Köszi!De mivel nem az eredeti a hajtómű így ha megmérem akkor 55mm kapok.

Megtaláltam a a hajtóművet ami most rajta van az 47,5mm-es és még így is a fentebb lévő 55mm a láncvonal.Ezért nem tud felkapcsolni...


Ez van rajta:
https://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu/negyszog-tengelyes/7696_sunrace-fcm2-170mm-28-38-48t-negyszogtengelyes-hajtomu/

Előzmény: henngergely (228129)
henngergely Creative Commons License 2017.06.19 0 1 228129

Meg tudom valahogyan mérni, vagy csak saccolni?

 

Mérhető: https://www.sheldonbrown.com/chainline.html

 

Előzmény: zlota (228128)
zlota Creative Commons License 2017.06.19 0 0 228128

Igen.Pontosan az lehet ahogyan írtátok!Teljesen úgy van a váltó/átdobó rész a fogaskerék részhez.

 

Egyébként az IGAZI/EREDETI láncvonalat - ha nem találnám meg katalógusban- honnét tudnám meg.Meg tudom valahogyan mérni, vagy csak saccolni?Lévén NONÉM/Gagyi bringáról van szó.

 

A következő kérdésem, ha lesz akkor a másik topikba teszem fel. Köszi a szakszerű leírást tanácsokat.Így már van merre elindulnom.

henngergely Creative Commons License 2017.06.18 0 1 228127

Általában van egy "szabvány" érték, a láncvonal. Ez montinál (három lánckerekes) a hajtókar középső lánckerekének távolsága a bicikli középsíkjától. Így be lehet állítani az első váltót hogy minden lánckerékre át tudja tenni a láncot. Adott hajtókarhoz viszont szükséges a megfelelő tengelyhosszúságú középcsapágy (monoblokk), hogy rendben legyen a láncvonal.

Látatlanban arra tippelek, a jelenlegi hajtókarhoz hosszú a tengely. Ezt alátámasztja, ha az első lánckerekek is messze vannak a jobb oldali láncvillától (alsó hátsó villaszár).

Előzmény: zlota (228124)
halaloszto Creative Commons License 2017.06.18 0 1 228126

A módszer: kikeresed a típusszámot az átdobóról, a hajtóműről (hajtókar belső oldalán), és a monoblokkról. utóbbi problémás, ki kell venni hozzá. elég a tengelyhossza, de ahhoz hogy megmérd, szintén le kell venni a hajtókarokat. ha ez megvan, előveszed a doksit, és kijön a megfejtés.

 

B módszer: határolócsavarok kiengedése után megnézed, hogy a két végállás hogyan viszonyul a lánctányérok helyzetéhez. komoly az esély, hogy a legkisebbtől jóval beljebb lesz a belső végállás. megnézheted a kistányér és a villa távolságát is, ha ott átfér az ujjad, akkor az túl nagy. valószínű hajtóművet cseréltek, és az újhoz rövidebb monoblokk kellene, de azt nem cserélték.


Vajk

Előzmény: zlota (228124)
smogger Creative Commons License 2017.06.18 0 1 228125
Előzmény: zlota (228124)
zlota Creative Commons License 2017.06.18 0 0 228124

Sziasztok!

 

Vettem egy használt biciklit, ami az első -legnagyobb kerékre- váltó részre nem váltott fel.Sebaj, gondoltam- mert minden más jó volt, majd beállítom és jónapot...

Hát nem így jött össze.Szépen rá kellett jönnöm,hogy a bringán cseréltek minimum egy első hajtás részt (fogaskereket) meg hajtókart és kitudja a váltó is talán.A marokváltó része eredeti tuti.

Amiért tuti nem stimmel valami az az, hogy a bovdent lekötve sem lehet-határoló kicsavarása után sem- annyira kinyomni, hogy a legfelső kerékre feladja.

Kérdésem az lenne- mert ebben nem vagyok otthon- hogy vajon mit cserélhettek ki.

Azt kellene megtudom, hogy mitől lehet ez.A fogaskerék+hajtókar csere lehet?Mármint a fogaskerekekből gyártanak olyat ami síkban kintebb van?Vagy a hajtó tengely lehet ilyenkor hosszabb?

Sajnos kint vettem az osztrákoknál a piacon a kerékpárt és esélyem sincs megtudni mi volt az előzmény.

 

Remélem tudtok pár szóval segíteni... merre induljak el?

dhpage Creative Commons License 2017.06.18 0 0 228123

az még össztelóssal is rettenet :(

Előzmény: SzeZo (228120)
SzeZo Creative Commons License 2017.06.18 0 0 228122

Komáromig vonattal. Remélem, nem fog egész nap esni és a szél is gyengébb lesz a mainál.

Előzmény: rinceWIND (228121)
rinceWIND Creative Commons License 2017.06.17 0 0 228121

SzeZo!

 

Te mivel tervezed a komáromi menetet? Vonattal?

Lehet, hogy megint tekernék egy kicsit veled.

Még nem 100%.

Előzmény: SzeZo (228120)
SzeZo Creative Commons License 2017.06.17 -2 1 228120

Nem értem, miért erőltetik a Szentendre - Luppa közötti szakaszt. Hagyják meg a fulltelósoknak örömködni, ha ez örömet okozhat egyáltalán. Van a 11-es másik oldalán egy romos, vacak, keskeny bicikliút. Azt fel lehetne újítani úgy, hogy szívesen használják az emberek. Gondolom, kiszámolták, hogy ezen nagyon keveset lehetne "nyerni", és járdaként sem lehet elsütni.

http://index.hu/kerekagy/2017/06/17/mi_lesz_veled_magyar_eurovelo/?cp=1#comments

 

imsailing Creative Commons License 2017.06.16 -1 0 228119

Bocs, offtopik: a Duna-menti bringaút mellett a Margit-hídnál egy padon, a vakvágány melletti esőbeállóban lakott egy hontalan, nagyon sokáig. Aztán talán április táján eltűnt, Ti tudtok róla valamit? Vagy az okát? Bocs, ha off.

accipiter brevipes Creative Commons License 2017.06.16 0 0 228118

Sziasztok!

 

Nagyon köszönöm a tippeket, tanácsokat! Megfogadom őket!

 

Nincs tapasztalatom sajnos, hacsak annyi nem, hogy sokkal frankóbb volt a fékkarokat fogni, mint a kormányt a winorán :) Miért?

 

Köszönöm.

 

Üdv.

 

Sanyi

Előzmény: henngergely (228112)
rgranc Creative Commons License 2017.06.15 0 0 228117

Köszönöm mindenkinek az ajánlatokat (és tapasztalatokat) !

 

/r.

totnes Creative Commons License 2017.06.14 0 0 228116

A trekkingen én is Cosmost használok, azzal az órával nincs gond, a tartója persze annak is már eltörött. Az Astrale a cadence miatt más: itt három érzékelője van a komputernek. Azért vagyok ezzel gondban, mert tavaly egy szereléskor letört ennek is a tartóról a rögzítője, aztán most egy lejtőn lerepült az óra. Tegnap vettem észre, hogy nem számolja a hajtómű csapását, csak a sebességet mér. És most nem tudom, hogy a tartó, a zsinór halt-e meg, vagy az órát hibbant meg a landoláskor.

 

Viszont javítom az eredeti kérdésem: olyan ember is jó, aki Astrale 8-at használ, legalábbis úgy látom, a két Astrale tartója megegyezik.

Előzmény: Tankos G (228115)
Tankos G Creative Commons License 2017.06.14 0 0 228115

Én Cosmost használok 22 éve.. Baj van vele?

Előzmény: totnes (228113)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2017.06.13 0 1 228114

Nekem az ott fűzetett kerékben törtek a küllők (nem én kértem gyengébb minőséget, és nem mentem vissza reklamálni), de ezzel nem akarok senkire rossz fényt vetni, lehet vis maior, csak kérted a negatív tapasztalatokat is.

Előzmény: rgranc (228104)
totnes Creative Commons License 2017.06.13 0 0 228113

Üdv újra minden régi régi tagnak.

 

Használ még valaki a belátható fizikai távolságon belül lévő bringás ismerőseim közt cateye astrale cc-cd100 kilométerórát?

köszi,

totnes

henngergely Creative Commons License 2017.06.13 0 0 228112

Van tapasztalatod koskormányos biciklivel?

Előzmény: accipiter brevipes (228108)
P3000 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 228111

Használtak között nézelődnék. Például: http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/nishiki-orszaguti-kerekpar-l390415.html 

Itt tudod rendezni ár szerint. Ennyi pénzért alu váz, régebbi fékváltókar, talán karbonvilla is belefér a keretbe. De egy hozzáértő tisztességes kereskedő tanácsa jól jöhet. Megfogadnám Marcony tanácsát, ha nem tudod merre indulj el. 

Előzmény: accipiter brevipes (228108)
marcony Creative Commons License 2017.06.12 -1 0 228110

Menj el Gyapihoz (Gyapjas László Blue Cet Sport) a Török u.-ba.

Jó srác, segít és nem ver át.

Délután menj. De. általában csak a felesége van ott.

Előzmény: accipiter brevipes (228108)
neszójjjábe! Creative Commons License 2017.06.12 0 0 228109
Előzmény: accipiter brevipes (228108)
accipiter brevipes Creative Commons License 2017.06.12 0 0 228108

Sziasztok!

 

 

Szeretnék kezdő versenybringát vásárolni, de nem tudom, milyet, milyen szempomtok szerint, milyen márkát, típust stb. Ebben kérnék tőletek segítslget. Őrületesen sok pénzt sem költenék rá. Mindig szerettem bringázni. Jelenleg egy női winora jamaicát (kb 1998as évjárat...) használok. Munkába tekerek kb 80-100 km-t átlagban egy héten. Ezen a bringán sárvédők vannak, meg csomagtartó, meg minden, ami hátráltat. Versenyszellemű ember vagyok, folyamtosan le akarom küzdeni magam, a fájdalmat stb. Mostanra úgy érzem, szükségem lenne egy erre alkalmasabb bringára. Nem szeretnék 100 ezreket költeni rá.

 

Szóval max 100, de minél kevesebb minél jobb az a tuti :)

 

Köszönöm előre is a segítséget.

 

Üdv.

 

Sanyi

Fishtax Creative Commons License 2017.06.12 -1 0 228107

Megerősítem, egykori csapattárs a tulaj, szerintem nem adna ki szart a kezéből.

 

robi

Előzmény: Tankos G (228106)
Tankos G Creative Commons License 2017.06.12 -1 0 228106

1117 Budapest, Fehérvári út 38/A

Korrektek.

 

https://www.bikemen.hu/

 

Előzmény: rgranc (228104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!