Keresés

Részletes keresés

Lassú Nyíl Creative Commons License 2016.11.23 -2 0 227239

Kipipálták... mint a Lidl bringatárolónak nevezett csőinstallációit, amelyek lassan már a cég védjegyévé válnak :-)

SzeZo Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227238

Levegős teló.

Nyáron, kora ősszel semmi baj nem volt vele (Recon), de most, hogy bejött egy-két mínuszos reggel, egy hetet sem bírt ki a légnyomás. Majdnem koppig leeresztett. Volt, hogy csak lock-kal mertem hazajönni.

Normális ez? A Rock Shox Pilot nem csinált ilyesmit.

Előzmény: dhpage (227236)
vikiviki Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227237

Rock Shox Dart 2-es. Viszont eleg erzekenynek tunik, lehet, hogy az elozo tulaj mar cserelte.

Mindegy, akkor beviszem a gyereket meg a bicajt a bicajboltba es megkerem ra a kedves ismerost, hogy tegye oket kompatibilisse. Mar ha hidegebb lesz, mert most le sem lehet robbantani a bicajrol:) 

 

 

Előzmény: dhpage (227236)
dhpage Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227236

nem tudom milyen villa van benne, de ha rugós, akkor otthoni tekergetéssel nem lesz jó, mert a rugót a bringás súlyához illik választani, vagyis ha nem megfelelő, akkor cserélni kell.
a levegőst viszont akár otthon is lehet, csak kell hozzá spéci pumpa.

Előzmény: vikiviki (227230)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2016.11.22 -1 1 227235

"futyulim! felszolit! a gyermek bringás felnőtt nélkül fejjesen uldaba."

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (227232)
vikiviki Creative Commons License 2016.11.22 0 1 227234

De. Mindenki masmilyet:)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (227232)
tothpeti72 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227233

Egészen pontosan: Nyugat felé tartottunk az Északi parton. Ez a Zánkai tábor bejárata utáni rövid kaptató. De kb egy 3-4 km-es összefüggő szakaszon akárhol is készülhetett volna.

Vagy itt van ez a másik valahol Balatonrendes környékén. Bele se gondolok, milyen lehetett "fűnyírás" előtt.

Szóval jó ez annak, aki még sosem látta, hogy csinálják a szomszédok. Egyébként sok helyen használhatatlan. Pláne egy olyan szekérrel, amivel mi járunk.

Előzmény: dr!! (227225)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227232

A gyerekhez nem adtak egy használati utasítást, amikor átvetted?

Előzmény: vikiviki (227230)
Rottentroger Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227231

Tárcsafék karbantartása: ha nagyon telemegy sárral, akkor takarítsd ki! :D

Ha elkopott a tárcsa, fékbetét, csere. Ennyi! :)  Arra ügyelj, hogy olajat nehogy kapjon a fékbetét, mert felszívja azt és dobhatod ki!

 

Na igen, a telót súlyhoz be kell állítani (SAG a rövidítése idegenül), lövésem sincs, mennyi a minimum súly, de legfeljebb raktok az elejére egy síndarabot, aztán hadd edződjön a gyerek! :D

 

Egyébként vidd be gyerekestől a szervizbe, az a megoldás. Nem tudom, ez milyen teló, de nem egy nagy varázslat.

 

Itt egy videó az ügyről (sajnos csak levegős telót leltem, ott a levegőt használnak acél rugó helyett, de az eljárás ugyanez):

 

 

Előzmény: vikiviki (227230)
vikiviki Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227230

Kedves Mindenki!

 

Vettünk a gyereknek egy ilyen bicajt: http://www.testbike.hu/velemeny/mtb/scott-aspect-20/2010

Persze használtan, de tényleg alig használt, és kevesebb, mint féláron volt. Kérdés: nekem életemben nem volt tárcsafékem, V-fékkel nyomom. Milyen extra karbantartást igényel? A másik kérdés: nem kéne a súlyához állítani? 153 cm magas a csaj (XS vázú bicajt vettünk, méretre tök jó) és 43 kiló. Gondolom ezeket a telókat olyan 60-70 kg-hoz lőtték be. Kipróbáltam, nekem icipici a bicaj, de tök jól működik, ellenben én nem 43 kg vagyok... Nem kéne valamit állítani a telón? 

Vagy vigyem be a gyereket is meg a bicajt is egy bicajboltba, mutassam be, és majd elmondják, mit tegyünk vele?:)

Grizzly. Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227229

Az azonos úttesten vezetés (felfestés) sztem csak lakott területen belül opció, és ott is javasolt mellette a forgalomcsillapítás. Túlzott óvatosságnak is tűnhet, hiszen ahol nincs kerékpárút ott is a forgalomban tekerünk, még festés nélkül is, de a kerékpárutakat sztem úgy kellene tervezni, hogy ne csak tapasztalt felnőtt bringások tudják biztonságosan használni (akik amúgyis tudnának integrálódni a forgalomba), hanem kisgyerekes családok is. Persze nyilván kevés az átfedés a nemzetközi túrázók és a kisgyermekes bringatúrázók halmaza között, de ez elvi kérdés kellene hogy legyen.

 

Bp felől a panorámaút kereszteződése előtt elvileg megoldható a hegy felőli oldalon vezetni egy párhuzamos úttestet némi talajmunkával és partfalépítéssel, ahol kell ott pl. integrálva a vízelvezetést, de a panorámaút és Visegrád között a hegy felőli oldal nem működik egy sziklafal miatt. Viszont az sem jó, ha egy kétszámjegyű utat kell keresztezni a kerékpáros forgalomnak lakott területen kívül, ahhoz egy védett kereszteződést kellene kiépíteni és korlátozni az autóforgalmat. Végig a külső íven vezetni egy külön úttestet az elég nagy mértékű aláépítést igényelne, akár partfalépítéssel, akár hídtechnikával, tehát teraszos megoldással, helyenként akár a Duna jelenlegi partvonalát is megváltoztatva. Nehéz kérdés, nincs legjobb megoldás, csak drága vagy veszélyes, kíváncsi vagyok a kettő közül melyik irányba megy el a tervezés majd, sztem ez a teljes hazai EV6 egyik kulcsszakasza műszaki szempontból is és turisztikailag is.

Előzmény: NAR (227214)
Fishtax Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227228

Igen, jogos! Pedig elégszer láttam a tábláját...

 

robi

Előzmény: tothpeti72 (227221)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227227

Amíg ennyien etetik és ilyen lelkesen...

Előzmény: Fishtax (227222)
hitman Creative Commons License 2016.11.22 0 0 227226

Előzmény: etomcat (227220)
dr!! Creative Commons License 2016.11.21 -1 0 227225

Gratulálok a fotóhoz, mintha ott csináltad volna - vagy ott is csináltad? Na, erről beszéltem...

de itt van a kérdésemre a válasz, eccerűen beírtam, hogy ...kerékpárutak kezelése (hogy nem jutott ez akkor az eszembe....láccik a 70 év...) és itt a válasz, most ugyan nincs kedvem végigbogarászni, de kimentettem a linket és majd átnézem érdemben, meg  keresek a kérdéses területre önkormányzati térképet, stb, stb, aztán írogatok.....legfeljebb a kutya se fog válaszolni. nagyon erősen kezd bennem kialakulni egy benzines fűkasza vásárlása, aztán fogyasztókúraként nekilátok magam ( hát a párom kissé hibbant ötletnek tartja, de nekem most még teccik) Ha nem jó a link, elnézést, kezdek álmosodni és most ülök ötödik órája a gépnél "másügyileg". Üdv mindenkinek!

Előzmény: tothpeti72 (227197)
H_G Creative Commons License 2016.11.21 0 0 227224

Előzmény: etomcat (227219)
Lassú Nyíl Creative Commons License 2016.11.21 -2 1 227223

Ugyammá... csak megosztani akar... és nem feltétlenül csak az MKSZ lejáratásának céljával. Az ő valódi eszmeiségét és szándékának a komolyságát a női egyenjogúsággal kapcsolatos első itteni okfejtésében levő megszólítás is ("Uraim!") jelzi.

Előzmény: Fishtax (227222)
Fishtax Creative Commons License 2016.11.21 0 6 227222

Biztos vagy benne, hogy neked ezen a topikon kell kivont karddal rohangálnod az igazadért? Itt még nem nagyon volt nemi ellentét, sem a női kerékpárosok lenézése (sok esetben nem is tudjuk, melyik nick takar nőt, melyik férfit). Ráadásul még egyesület sem vagyunk, szerintem az ide írogatók túlnyomó többsége még csak nem is tag semmilyen MKSZ-tagegyesületben, semmi ráhatásunk sincs az MKSZ-ben történtekre.

 

robi

Előzmény: etomcat (227219)
tothpeti72 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 227221

Módosítanék: Dunapart: Eurovelo 6

Az eurovelo 11-is Magyarországon át megy de az a Tisza vonalát követi (Kb Tokajtól) 

Előzmény: Fishtax (227216)
etomcat Creative Commons License 2016.11.21 -4 0 227220

> Egyetértek az elvekkel... csak váltsák is valóra a vázolt elképzeléseket, elvhűen, okosan és professzionálisan.

 

"Szétnéz merengve és okos fejével biccent, nem remél. Én is így próbálok csalás nélkül szétnézni könnyedén" írja a költő - avagy az Infó Rádióban pénteken volt hír, hogy a kormány döntött az autózás terheinek csökkentéséről.

 

A biciklizés az autózás egyik legsúlyosabb tehertétele, amelynek csökkentése az autósok jelentős részének óhaja. Nyolc kiló alu és tonna acél ütközéséből ki fog győztesen kikerülni? Ha belegondoltok, egy autós megebédel annyi kalóriát, mint egy futár (drive-through rulez) és még ugyanannyit tankol is, duplán fizet, duplán pörgeti a gazdaságot, nem a dupla tányért.

Előzmény: Lassú Nyíl (227218)
etomcat Creative Commons License 2016.11.21 -5 0 227219

> biztos vagy abban, hogy volt egyáltalán női jelölt?

 

A nők kevésbé konfrontatív természetűek, ezért ha gondolkodnak is az induláson, könnyen eltántoríthatók azzal, ha éreztetik velük, hogy már a jelöltség is hátrányos lenne a sport pályafutásukra vagy a korábban elért sikereik kétségbe vonásához vezetne. Nem fognak harcolni. (Ha az elvtársnő nem fogja be a száját, hamarosan valaki más lesz Lenin özvegye - figyelmeztette Nagyezsda Krupszkáját Joszif Sztálin.)

 

A változásnak ezért felülről oda kell hatni, a hatalomban lévő férfiak kell engedjenek. A holland tudományos akadémia februárban csak női tag választást tart, pedig már van bent van 15% hölgy. Az MKSZ aránya 0%, bár bizonyára több nő ül biciklin, mint atomreaktoron. Lehet, hogy itthon nem annyi, mint a híresen kétkerekű Hollandiában, de sokan. Ráadásul a női kerékpárban perspektíva van, mert ők általában nem rajonganak az autó/repülő/vonat/gépszörnyekért, ami annyi srácot elvonz a nyeregből.

Előzmény: SzeZo (227193)
Lassú Nyíl Creative Commons License 2016.11.21 0 0 227218

Egyetértek az elvekkel... csak váltsák is valóra a vázolt elképzeleseket, elvhűen, okosan és professzionálisan.

johnny77 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 227217

Köszönöm.

Előzmény: henngergely (227215)
Fishtax Creative Commons License 2016.11.21 0 0 227216

Biztos, hogy egy nyári hétvégén sokan kirándulnak kocsival a Dunakanyarba, és ha ehhez hozzávesszük, hogy a kerékpársáv/út kialakításának a végső célja az lenne, hogy az Eurovelo 11(?) Bécsből végre legalább Budapestig elérjen egy olyan nyomvonalon, ami folyamatos, és ahol nem kell kacsázni a Duna két partja között, akkor feltételezhetjük, hogy ennek elkészülte után a kerékpárforgalom is megélénkülne rajta*, éppen ezért lehet cél a minél biztonságosabb kialakítás, amibe szerintem nem fér bele a jelenlegi útról sárga festékkel "leválasztott" megoldás.

 

*A statisztikák szerint Passau felől Bécsig évente kb. 400 ezer kerékpáros turista ér el a Duna-menti kerékpárúton. Ha ennek csak a 10% továbbjönne Budapestig, az a bringás turistaszezonban (mondjuk áprilistól szeptemberig) hetente több ezer biciklist jelentene pluszban, akiknek egy része még talán visszafelé is elindulna.

 

robi

Előzmény: NAR (227214)
henngergely Creative Commons License 2016.11.21 0 0 227215

Az új ár fele-hatvan százaléka. Extra méret, meg tél van. Az hogy keveset futott nem érdekli a vevőket mert ez alap. Hogy megveszed a bringát, és becsomagolva várod hogy valaki évek múlva elvigye töredék áron.

Előzmény: johnny77 (227213)
NAR Creative Commons License 2016.11.21 0 0 227214

Nekem biciklivel elég szélesnek tűnt, de lehet, hogy csak az elenyésző forgalom miatt (itt úgy néz ki, hogy a széles furgon mellett szűk méter van a sávon belül: https://goo.gl/maps/4t94j9jHw3w). Nekem ilyen megoldás tetszik a legjobban (https://goo.gl/maps/ZcA7u4yztWu), ahol nincs elég hely két autónak a megmaradt részen - ha jönnek szembe, akkor szabályosan(!) behúzódnak a kerékpársávba (a StreetView autója elől is lehúzódnak). Viszont ez országúton 90-es engedélyezett sebesség mellett nem lenne biztonságos...

Előzmény: Fishtax (227210)
johnny77 Creative Commons License 2016.11.21 -2 0 227213

Sziasztok!

 

Tudna valaki segíteni az alábbi bringa beárazásában?

 

2012-es Specialized Crosstrail V-fékkel, XXL-es vázmérettel nagyon megkímélt állapotban, első tulajdonostól, papírokkal.

 

Köszönöm.

SzeZo Creative Commons License 2016.11.21 0 0 227212

Ahogy a Balaton mellett is úgy oldották meg a domborzati problémát, hogy föl-le viszik rajta a bringautat, itt is fel lehetne vinni a hegyoldalba. Legfeljebb kicsit magasabbra kell mászni, cserébe gyönyörű kilátás nyílna a szigetcsúcsra:-).

Előzmény: Fishtax (227210)
dhpage Creative Commons License 2016.11.21 0 0 227211

felfestett kerékpársáv? arra nem lehet eltapsolni sok-sok milliót, meg nehéz szalagot átvágva diadalittasan átadni, majd hagyni lerohadni 5 év alatt.
szóval nyilvánvalóan nem ez lesz a megoldás, hanem led világításos alagút. :)

Előzmény: NAR (227209)
Fishtax Creative Commons License 2016.11.21 0 0 227210

Én viszonylag sokat járok arra kocsival, főleg télen, de szerintem az elég messze van az elég szélestől mindkét sávban, akár autós, akár bringás szemmel nézem, ráadásul Visegrád-Várkert megállóhelytől a Visegrád tábláig valóban egy nagy, hosszan nem belátható kanyar az egész. Ha mindkét oldalra festenének szabályszerű bringasávot, az állandó jelleggel nagy mértékben leszűkítené az autók sávját. (Így, hogy nincs felfestve, csak kikerülni kell a bringásokat, aztán lehet jobbra húzódva tovább menni, nem kell folyamatosana felezővonalra tapadni.)

 

Ez ott egy régi probléma, mindig is az volt az álomterv, hogy a külső íven, a Duna ártere fölé lógatott külön kerékpárutat kapna az EuroVelo azon szakasza, csak állandóan az volt a válasz, hogy drága. Nyilván az, de ha akkor elkezdtek volna spórolni rá az illetékesek, amikor először felmerült, szerintem már meg lehetne építeni. :-)

 

robi

Előzmény: NAR (227209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!