Csak a Dohány utcától ismerem/használom, ha a szigeten akarok keringeni.
A Dob utcától országútival éppen nyerhető a Király utca és az Oktogontól a Nyugatiig is teljesíthető egyben, ha... Ha nincs sok bringás és a Podmaniczky felé nem kanyarodik sok autó. A maradék, a Margit hídig már elég nyögvenyelős - buszok, kanyarodni kívánó autók. Két-három lámpa biztosan megfog azon a rövid szakaszon.
Én most visszanéztem egy Corvin-negyed - Nyugati útvonalamat a straván, hétszer kellett megállnom. A Baross utcánál meg kellett állni, utána a Blaháig ment egyben, ott is csak gurulni kellett, megállni nem, de a Wesselényi utcánál, a Dob utcánál, a Király utcánál, az Aradi utcánál, a Szondi utcánál és a Nyugatinál meg kellett állnom. Ehhez képest egy Szabadság híd - Margit híd útvonalon egyáltalán(!) nem kellett megállnom. Lehet, hogy a BME előtti szakasz annyira gáz, arrafelé régen jártam, de nem hiszem, hogy ennyivel...
2019. aug. 18.: egy holland bringást ütött el itt a 19-es villamos. Akkor már volt lámpa. Olyan szempontból tényleg értelmetlen, hogy lassú, én sem szoktam kivárni szinte sose, csak ha előttem valaki szabálykövető.
Túl ritka a villamos közlekedés ehhez képest, bár ott van egy gyalogos zebra is. De még így is rendszeresen látom, hogy a villamos megcsörget valakit, aki a piros+villamos ellenére slisszol át a síneken.
Azért nem megállónként van 3-4 lámpa, bár van olyan megállóköz, ahol biztosan van.
Reggel nem biciklizem erre, ha tenném, akkor én is a budai rakparton mennék. A műegyetem előtt is van egy horrorlámpa, ahol három lámpánál 3×60 másoddpercet kell állni délről észak felé, mert takkra akkor enged az n-1, amikor az n. piros lesz.
Délután/este pedig jóidőben nem fogok bohóckodni a rakparton.
Mindenki megy, ahol neki jó, és örülj neki, mert nem leszek ott sokadik bringásnak a kismillió andalgó turista mellé.
Az a minden 3-4. lámpa az kb. minden villamosmegálló. Amiből van vagy 10. Ezzel szemben a budai oldalon a Margit híd felől van egy (értelmetlen) lámpa a Csalogány utcánál (amit ennek megfelelően a közlekedők 99%-a figyelmen kívül hagy), a Batthyány után ki lehet menni a Fő utcára, a Várkert bazár előtt kell csak visszajönni a villamossíneken át, így a következő lámpa a Szabadság hídnál van és igazán kellemetlen csak a Gellért-hegy alatti szakasz (de reggel ott sem szoktak sokan lenni). A BME előtt régen jártam, de ha jól számolom, ott is csak három lámpa van és ha sok lenne a gyalog, akkor lehet a Műegyetem rakparton menni. Visszafelé simán lehet menni a Gellért rakparton, nem szokott piros lámpa lenni a Rudas előtt, utána meg nincs lámpa a Lánchíd utcában meg a Bem rakparton sem a Batthyány térig, onnan már használható a kerékpárút és onnan is csak két lámpa van hátra.
Hogy ne lenne. Ostrom utca, fel a Várba, Úri utca, Palota úton le, Kereszt utcán fel, aztán Sánc utca, Kelenhegyi út, Mányoki út, Ménesi út és egy sarokra a Móricztól kötsz ki. Ha nem akarsz edzeni, akkor meg a Vérmezőn át lehet menni a Gellért rakpartig.
Budán leggyakrabban a Széll Kálmán - Móricz között megyek. Arra nincs igazán alternatíva.
A Nagykörút valóban jobb lett, amióta a Nyugati környékén megvan a kerékpár sáv. Azelőtt ott volt a szűk keresztmetszet, még kikerülni sem nagyon lehetett. Mondjuk a Körút és a Rákóczi út azoknak való, akik szeretik belélegezni a kipufogó gázt. Az Andrássy úton érezhetően jobb a helyzet.
Ez a pesti Duna-part elég rázós dolog. A Rákóczi hídtól a Petőfi hídig nagyszerű: gyalogjárdától elkülönített bicikli út. A Petőfi hídtól nem világos, hol lehetne menni. A parton sok a gyalogos, de nem tiltott a kerékpározás sem. A Bálnánál még szűkebb. A Corvinus mellett van talán Budapest leg-innovatívabb megoldása: a kerékpárútat a nagykockás burkolatra vezetik! A Szabadság híd után gyakorlatilag a Molnár utca a megoldás. Aztán az Erzsébet hídnál igen furcsa lesz. A tábla bevezet a Galamb utcába, majd az Aranykéz utcába, aztán vége a dalnak. A Petőfi Sándor utca is elég forgalmas. A Parlamentig csak a rossz és még rosszabb között lehet választani.
A budai oldal elvileg rendezettebb, csak nyáron nagyon sok a gyalogos. Meg hát ott a Duna part az egyetlen, gyakorlatilag használható összeköttetés Észak- és Dél-Buda között, hiszen az Alkotás utcában csak a járdán lehet menni, a forgalom igen erős (és a fenének van kedve felmászni a Csörsz utcáig...).
Bár a közelben lakom, ritkán sétálok a parton. A ritka alkalmak mégis hoznak meglepetést a könyököm mellett harminccal elandalgó agyamentek képében. Száraz időben a port is felverik. Ahol meg van egy keskeny aszfaltcsík, szeretnének azon tekerni - lekényszerítve a gyalogokat.
A térkép szerint is legális ott a kerékpározás, természetesen a megadott feltételekkel. Nagyon sokan olyanok is kimennek bicajjal, akik amúgy hétközben nem tekernek. Tehát "vasárnapi bicajosok", és eleve ilyen andalgós sebességgel nyomják.
Kerékpározás és kerékpározás között nagyon nagy különbség van!
Természetesen nem országúti kerékpározásra való! Az országutisok bringázzanak az országúton.
Én a városi/túra kerékpárjaimmal pont az olyan helyszíneken szeretek bringázni, mint a Római Part, mert nem a "nagy" sebesség és a kilométer hajhászás a célom, hanem nyugodt tekerés szép, de nem kihalt környezetben.
A Római part járható volt már? Vagy a Nánási-Királyok útján mentetek?
A sajtóban megjelent fotókon bokáig érő sár látszott arrafelé.
Mi is bicajoztunk a város másik végén, de a Kastélyparknál még zárva volt az árvízi kapu, nem lehetett lemenni az ártéri útra. A másik végéről (Dunatelep) betekintve nem érte el a vízszint az ösvényt.