Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2024.01.08 0 0 237892

Ha a Vágóhíd utca - Lechner Ödön fasor felől jössz, egyszerűbb az élet.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237891)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.01.08 0 0 237891

Mondjuk eddig ez a helyszín volt a legdurvább.

 

1. Felhajtó - ÉK-ág
Piros: 24 mp

Haladás: 54 mp

2. Felhajtó - ÉK-ág, Soroksári út mellett
Piros: 22 mp

Haladás: 12 mp

3. Soroksári út és 2-es villamos keresztezése
Piros: 57 mp

Haladás: 13 mp

4. Lehajtó - DNy-ág
Piros: 10 mp

Haladás: 28 mp

5. Fehajtó - ÉNY-ág
Piros: 66 mp

Csomóponton áthaladás: 4 perc 46 mp

 

Az egész táv nincs 200 méter sem...

 

Előzmény: rezgaras (237890)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.08 0 0 237890

Igen, ezt én is utálom. És "okosban" sem nagyon lehet átmenni, valahonnét mindig jönnek.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237886)
SzeZo Creative Commons License 2024.01.08 0 0 237889

Csak a Dohány utcától ismerem/használom, ha a szigeten akarok keringeni.

A Dob utcától országútival éppen nyerhető a Király utca és az Oktogontól a Nyugatiig is teljesíthető egyben, ha... Ha nincs sok bringás és a Podmaniczky felé nem kanyarodik sok autó. A maradék, a Margit hídig már elég nyögvenyelős - buszok, kanyarodni kívánó autók. Két-három lámpa biztosan megfog azon a rövid szakaszon.

Előzmény: NAR (237888)
NAR Creative Commons License 2024.01.08 0 0 237888

Én most visszanéztem egy Corvin-negyed - Nyugati útvonalamat a straván, hétszer kellett megállnom. A Baross utcánál meg kellett állni, utána a Blaháig ment egyben, ott is csak gurulni kellett, megállni nem, de a Wesselényi utcánál, a Dob utcánál, a Király utcánál, az Aradi utcánál, a Szondi utcánál és a Nyugatinál meg kellett állnom. Ehhez képest egy Szabadság híd - Margit híd útvonalon egyáltalán(!) nem kellett megállnom. Lehet, hogy a BME előtti szakasz annyira gáz, arrafelé régen jártam, de nem hiszem, hogy ennyivel...

Előzmény: Ashi Valkoinen (237884)
altenberger Creative Commons License 2024.01.08 -1 0 237887

"Mondjuk a Körút és a Rákóczi út azoknak való, akik szeretik belélegezni a kipufogó gázt."

 

Szerintem is!

 

A Petőfi híd és a Margit híd között ott a Ráday vagy Lónyay utca - Károlyi u. - Petőfi S. u. - Bécsi u. - Okt. 6. u - Szemere u. Oda-vissza.

 

A a nagykörúti bringasávot egy-két sarknyi távolságokra használom csak. Mindig van rövidebb, kisebb forgalmú útvonal!

Előzmény: rezgaras (237876)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.01.08 0 0 237886

https://www.google.com/maps/@47.4780948,19.0604267,3a,41.3y,322.9h,85.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sl4cTR6S0qYcU1nIHZp4Muw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

Na, a kamera szerinti irányba haladva ez a csomópont halál lámpahangolás szempontjából.

 

Mire itt átjutok a kereszteződés túlfelére (szabályosan), addigra a Corvin-negyednél vagyok...

Pinyo Creative Commons License 2024.01.08 0 0 237885

2019. aug. 18.: egy holland bringást ütött el itt a 19-es villamos. Akkor már volt lámpa. Olyan szempontból tényleg értelmetlen, hogy lassú, én sem szoktam kivárni szinte sose, csak ha előttem valaki szabálykövető.

Túl ritka a villamos közlekedés ehhez képest, bár ott van egy gyalogos zebra is. De még így is rendszeresen látom, hogy a villamos megcsörget valakit, aki a piros+villamos ellenére slisszol át a síneken.

Előzmény: NAR (237883)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.01.07 0 0 237884

Azért nem megállónként van 3-4 lámpa, bár van olyan megállóköz, ahol biztosan van.

 

Reggel nem biciklizem erre, ha tenném, akkor én is a budai rakparton mennék. A műegyetem előtt is van egy horrorlámpa, ahol három lámpánál 3×60 másoddpercet kell állni délről észak felé, mert takkra akkor enged az n-1, amikor az n. piros lesz.

 

Délután/este pedig jóidőben nem fogok bohóckodni a rakparton.

 

Mindenki megy, ahol neki jó, és örülj neki, mert nem leszek ott sokadik bringásnak a kismillió andalgó turista mellé.

Előzmény: NAR (237883)
NAR Creative Commons License 2024.01.07 0 0 237883

Az a minden 3-4. lámpa az kb. minden villamosmegálló. Amiből van vagy 10. Ezzel szemben a budai oldalon a Margit híd felől van egy (értelmetlen) lámpa a Csalogány utcánál (amit ennek megfelelően a közlekedők 99%-a figyelmen kívül hagy), a Batthyány után ki lehet menni a Fő utcára, a Várkert bazár előtt kell csak visszajönni a villamossíneken át, így a következő lámpa a Szabadság hídnál van és igazán kellemetlen csak a Gellért-hegy alatti szakasz (de reggel ott sem szoktak sokan lenni). A BME előtt régen jártam, de ha jól számolom, ott is csak három lámpa van és ha sok lenne a gyalog, akkor lehet a Műegyetem rakparton menni. Visszafelé simán lehet menni a Gellért rakparton, nem szokott piros lámpa lenni a Rudas előtt, utána meg nincs lámpa a Lánchíd utcában meg a Bem rakparton sem a Batthyány térig, onnan már használható a kerékpárút és onnan is csak két lámpa van hátra.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237881)
OMGod Creative Commons License 2024.01.07 -8 1 237882

Nem csak a lámpák... Az egy sávra összeszorított, gyökketővel haladó autósáv folyamatos kipufogógáza is elég lényeges ellenérv. 

És még a Dunát se látod. :) 

Előzmény: halaloszto (237880)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.01.07 0 1 237881

Komolyan írtam, mivel rendszeresen használom, amikor jó az idő, mert nem fogom a rakparton tolni helyette és/vagy lépésben haladni.

 

Az én tempómra egészen jól kijönnek a lámpák, kb. minden 3-4. lámpa fog meg, illetve ha valaki nagyon bénázik a bringasávban/beragad keresztbe.

Előzmény: halaloszto (237880)
halaloszto Creative Commons License 2024.01.07 0 0 237880

"Ha annyira észak, hogy Margit híd, és annyira dél, hogy Petőfi híd, akkor igazából a Nagykörút is egy jó összeköttetés."

 

Ezt komolyan írtad? Hány kereszteződés és lámpa is van közben?

Előzmény: Ashi Valkoinen (237875)
H_G Creative Commons License 2024.01.07 0 0 237879

Gondolod, hogy ezt nagyon sok mazochista meg fogja próbálni? :)

Előzmény: NAR (237877)
SzeZo Creative Commons License 2024.01.07 0 0 237878

A Mártonhegyi utat be sem iktattad? Pedig úgy lenne az igazi😊.

Előzmény: NAR (237877)
NAR Creative Commons License 2024.01.07 0 0 237877

Hogy ne lenne. Ostrom utca, fel a Várba, Úri utca, Palota úton le, Kereszt utcán fel, aztán Sánc utca, Kelenhegyi út, Mányoki út, Ménesi út és egy sarokra a Móricztól kötsz ki. Ha nem akarsz edzeni, akkor meg a Vérmezőn át lehet menni a Gellért rakpartig.

Előzmény: rezgaras (237876)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.07 0 0 237876

Budán leggyakrabban a Széll Kálmán - Móricz között megyek. Arra nincs igazán alternatíva.

 

A Nagykörút valóban jobb lett, amióta a Nyugati környékén megvan a kerékpár sáv. Azelőtt ott volt a szűk keresztmetszet, még kikerülni sem nagyon lehetett. Mondjuk a Körút és a Rákóczi út azoknak való, akik szeretik belélegezni a kipufogó gázt. Az Andrássy úton érezhetően jobb a helyzet.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237875)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.01.06 0 0 237875

"Meg hát ott a Duna part az egyetlen, gyakorlatilag használható összeköttetés Észak- és Dél-Buda között,"

 

Ha annyira észak, hogy Margit híd, és annyira dél, hogy Petőfi híd, akkor igazából a Nagykörút is egy jó összeköttetés.

 

(a budai rakparta 4,8 km, a nagykörúton 6,3 km, beleértve a hidaknál a lehajtást is a rakparti nyomvonalra)

Előzmény: rezgaras (237873)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.01.06 0 1 237874

" vagy szokásjog alapon (zöld) járható járda, sétány. (max. 10 km/h)"

 

Ezt a baromságot levehetnék a térképről. Attól nem lesz kerékpározható egy járda, egy _gyalogos aluljáró_, csak mert azt sokan úgy szokták.

Előzmény: Re:barbara (237866)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.06 0 0 237873

Ez a pesti Duna-part elég rázós dolog. A Rákóczi hídtól a Petőfi hídig nagyszerű: gyalogjárdától elkülönített bicikli út. A Petőfi hídtól nem világos, hol lehetne menni. A parton sok a gyalogos, de nem tiltott a kerékpározás sem. A Bálnánál még szűkebb. A Corvinus mellett van talán Budapest leg-innovatívabb megoldása: a kerékpárútat a nagykockás burkolatra vezetik! A Szabadság híd után gyakorlatilag a Molnár utca a megoldás. Aztán az Erzsébet hídnál igen furcsa lesz. A tábla bevezet a Galamb utcába, majd az Aranykéz utcába, aztán vége a dalnak. A Petőfi Sándor utca is elég forgalmas. A Parlamentig csak a rossz és még rosszabb között lehet választani.

 

A budai oldal elvileg rendezettebb, csak nyáron nagyon sok a gyalogos. Meg hát ott a Duna part az egyetlen, gyakorlatilag használható összeköttetés Észak- és Dél-Buda között, hiszen az Alkotás utcában csak a járdán lehet menni, a forgalom igen erős (és a fenének van kedve felmászni a Csörsz utcáig...).

Előzmény: Re:barbara (237868)
Re:barbara Creative Commons License 2024.01.05 0 0 237872

Sajnos ez a helyzet többtucat - nem Duna-parti sétányos - kerékpárúton is napi probléma. :(

 

Előzmény: NAR (237870)
SzeZo Creative Commons License 2024.01.05 0 2 237871

Bár a közelben lakom, ritkán sétálok a parton. A ritka alkalmak mégis hoznak meglepetést a könyököm mellett harminccal elandalgó agyamentek képében. Száraz időben a port is felverik. Ahol meg van egy keskeny aszfaltcsík, szeretnének azon tekerni - lekényszerítve a gyalogokat. 

Nem való ez.

Előzmény: altenberger (237865)
NAR Creative Commons License 2024.01.05 0 1 237870

Szerintem a "nyugodt tekerés" és a keresztbe véletlenszerűen mozgó gyerekek/kutyák/kajakok egymást kizáró feltételek...

Előzmény: altenberger (237865)
altenberger Creative Commons License 2024.01.05 0 0 237869

Azt nem tudom, de a Vörösmarty térre nem lehet behajtani bringával tábla szerint. (Látom, mert járok azért néha arra.)

Előzmény: Re:barbara (237868)
Re:barbara Creative Commons License 2024.01.05 0 0 237868

A Duna-korzón is tiltott? Mert az aztán tényleg üres reggelente.

 

Előzmény: altenberger (237867)
altenberger Creative Commons License 2024.01.05 0 0 237867

Mondjuk azt sem értem, hogy miért tilos pl. a Váci utcában reggel bringázni? Alig van forgalom, az üzletek sincsenek nyitva.

Előzmény: Re:barbara (237866)
Re:barbara Creative Commons License 2024.01.05 0 0 237866

A térkép szerint is legális ott a kerékpározás, természetesen a megadott feltételekkel. Nagyon sokan olyanok is kimennek bicajjal, akik amúgy hétközben nem tekernek. Tehát "vasárnapi bicajosok", és eleve ilyen andalgós sebességgel nyomják.

 

 

https://merretekerjek.hu/#zoom=14&lat=47.58294&lon=19.06424&scope=varosban

 

Kék/zöld pöttyök sűrűn

 

Kerékpárral legálisan (kék) vagy szokásjog alapon (zöld) járható járda, sétány. (max. 10 km/h)

 

 

Előzmény: altenberger (237865)
altenberger Creative Commons License 2024.01.05 0 2 237865

Kerékpározás és kerékpározás között nagyon nagy különbség van!

 

Természetesen nem országúti kerékpározásra való! Az országutisok bringázzanak az országúton.

 

Én a városi/túra kerékpárjaimmal pont az olyan helyszíneken szeretek bringázni, mint a Római Part, mert nem a "nagy" sebesség és a kilométer hajhászás a célom, hanem nyugodt tekerés szép, de nem kihalt környezetben.

Előzmény: SzeZo (237864)
SzeZo Creative Commons License 2024.01.05 -1 1 237864

A Római part nem kerékpározásra való.

Egy csomó helyről kitiltják a bringásokat, innen meg, ahol értelme lenne - nem.

Előzmény: Re:barbara (237863)
Re:barbara Creative Commons License 2024.01.05 0 0 237863

A Római part járható volt már? Vagy a Nánási-Királyok útján mentetek?

A sajtóban megjelent fotókon bokáig érő sár látszott arrafelé.

Mi is bicajoztunk a város másik végén, de a Kastélyparknál még zárva volt az árvízi kapu, nem lehetett lemenni az ártéri útra. A másik végéről (Dunatelep) betekintve nem érte el a vízszint az ösvényt.

 

Előzmény: Nemozoli (237862)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!