Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

pom-pom57 2014.12.02 Creative Commons License 168373

"Mindenkinek önmagához képest"?Ez magyarázd meg légyszi?  Az 5 sportzónát  a pulzusráta Hr/max % alapján számoljuk ki.Persze  az szervezet  is jelzi,hogy Pl. mikor érem el a anaerob zóna ( Pl. zihálás stb.) küszöbét.Akkor meg minek a pulzusmérő? 

Előzmény: rrroka (168370)
pom-pom57 2014.12.02 Creative Commons License 168372

12,5 

Előzmény: Spenót (168369)
pudingman 2014.12.02 Creative Commons License 168371

Tényleg nincs értelme rugózni rajta, mert nincs köze az edzettséghez.

Fazekas Attilának 30 évesen 174 volt a max pulzusa, de 8 óra 40 körüli ironmant tudott. Van ismerösöm, akinek 40 évesen 190, és 15 óra fölött ér célba :D

 

De egy másik példa: az osztrák síelönek, Hermann Maiernek is csak 174 volt a max. pulzusa, de azért nyert pár olimpiát, VB-t, világkupát 

Előzmény: pom-pom57 (168366)
rrroka 2014.12.02 Creative Commons License 168370

csak mondom, hogy teljesen mindegy mennyi valakinek a max pulzusa, mert a zónáit önmagához képest kell meghatározni, ez nem egy olyan összehasonlítható adat, mint a pöcsméret lábméret, nem tudom minek izmozni rajta.

Előzmény: pom-pom57 (168366)
Spenót 2014.12.02 Creative Commons License 168369

12?

Előzmény: pom-pom57 (168367)
krilin 2014.12.01 Creative Commons License 168368

ldeje futni menni,elállt az eső.

pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168367

Ismerek egy triatlonistát 209 a max. pulzusa és nem 11 éves.

Előzmény: Elm (168345)
pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168366

"A maximális pulzus az idő haladtával általában csökken. Nincs rá hatással az edzettség, ez egy biológiai program"

ezt mondod te

 

az alul írt cikk cáfolja amit te állítasz

 

"Végül egy harmadik, az életkort és az edzettséget figyelembe vevő ismert képlet, melyet a Runners World magazin is javasol a max pulzus meghatározására, a Miller formula: Maximális pulzus = 217 mínusz (0,85 × életkor); mínusz 3 ha 30 év alatti elit atléta; plusz 2 ha 50 év körüli elit atléta; plusz 4 ha 55 év feletti elit atléta. Tehát egy 36 éves férfi sportoló max pulzusa a fenti képlet

 

vagyis az edzettségi szintet is figyelembe veszi

 

Max.pulzus futással történő megállapítása:

 

1.Alaposan melegítsünk be, és igyunk sok folyadékot edzés előtt. Ha van pulzusmérőnk, azt vegyük fel. Keressünk egy hosszan, enyhén emelkedő, lehetőleg egyenes utat vagy ösvényt.
2.Fussunk felfelé kemény tempóban 2-3 percig, majd lassan kocogjunk vissza az emelkedő aljára.
3.Még kétszer ismételjük meg a gyors felfelé és lassú lefelé futást úgy, hogy egyre erősebb tempóban fussunk felfelé. Az utolsó alkalommal igyekezzünk minden energiánkat megfeszítve olyan gyorsan futni, ahogy csak tudunk.
4.Az utolsó felfelé futás során illetve megálláskor mért pulzusértékek közül a legmagasabb lesz a maximális pulzus értékünk.  szerint: Max pulzus = 217-(0,85x36)=186,4."

 

Tavasszal megfutom, nyár végén  megint,és,ha többet mutat az órám akkor megdől a te állításod.Amennyiben nem akkor neked van igazad.Erősen szkeptikus ember vagyok.Ebben az esetben nagyon is.

 

 

 

Előzmény: Elm (168345)
pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168365

Gondolod,hogy már olyan hamar elkészül? Fő az optimizmus.

Előzmény: amatőr (168364)
amatőr 2014.12.01 Creative Commons License 168364

...akkor lesz elég időd felkészülni, uszkve fél év?! :)

Előzmény: pom-pom57 (168358)
batman07 2014.12.01 Creative Commons License 168363

Köszi. 

 

Már sok beszámolón túl vagyok. Bitliszbá és DaMartian páros kalandján is, és nemazé blogon is randalíroztam már.

 

Köszönöm mégegyszer. 

Előzmény: rrroka (168360)
batman07 2014.12.01 Creative Commons License 168362

Köszönöm szépen. 

Előzmény: ateszking (168357)
rrroka 2014.12.01 Creative Commons License 168361

Bozót, ez annyira jó! :DDD Kétszer tizenkettőt?

"Halandók kérdeznek néha, tipikus társalgás: Ez valami futóverseny? Aha, olyasmi. Honnan jöttök? Tihanyból. Hova mentek? Tihanyba. (hatásszünet) És mikorra értek oda? Hol alszotok? Holnap délutánra. Nem alszunk (legyintés, fejcsóválás) Mennyit futnak? Kétszáztizenkét kilométert. Kétszer tizenkettőt? Majdnem..."

rrroka 2014.12.01 Creative Commons License 168360

El is felejtettem, hogy Bozót egyénije és Bitliszbá párosa is fent van nálunk, most van mit olvasgatnom... :)

rrroka 2014.12.01 Creative Commons License 168359

Hosszútáv blogunk írásai UB témában, 9-10 fős csapat, 2013, 2014, ment privátban is a link:

http://hosszutav.blog.hu/tags/ultrabalaton

Előzmény: batman07 (168356)
pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168358

Szigetfutásra jössz? Én csak akkor ,ha kész a pálya.

Előzmény: amatőr (168352)
ateszking 2014.12.01 Creative Commons License 168357
Előzmény: batman07 (168356)
batman07 2014.12.01 Creative Commons License 168356

Sziasztok. 

Előre is elnézést,  telefonról írok.  Amugy sem tudok hejesen írni.  Haha. Tudom, hogy helyesen.

 

Már átnyálaztam a netet, hogy UB-os beszámolókat olvassak, de nem sokat találtam,  biztos van még.  Tudnátok esetleg linkeket küldeni.  Mindegy melyik évből való a beszámoló.   Privátba lenne jó,  hogy ne a fórum oldalát rontsuk a sok linkel.

 

Köszönöm. 

Spenót 2014.12.01 Creative Commons License 168355

Gyömbért kipróbálom, köszi! Kefirgombát most pihentetem, mert rohadt lusta vagyok minden nap leszűrögetni. Általában 2 hetes turnusokban fogyasztom. Üdvözlik amúgy a kedves papát! :)

Előzmény: pom-pom57 (168351)
amatőr 2014.12.01 Creative Commons License 168354

...egyszóval téged nem kérlek meg helyettesítőként futni...

No jó.

Előzmény: Pinyo (168353)
Pinyo 2014.12.01 Creative Commons License 168353

Tendenciát vélek felfedezni. A decembered nagyjából -2 futás, -80 km lesz. Azaz el kell intézned, hogy más fusson ennyit helyetted.

Ne aggódj, amióta egy héttel ezelőtt átléptem az idei 2000 km-t, nem is edzettem :)

Előzmény: amatőr (168352)
amatőr 2014.12.01 Creative Commons License 168352

Sajó, hahó!

Szikár számadatok tőlem:

-augusztus:   21 futás, össz. 205 km

-szeptember: 18 futás, össz. 172 km

-október:      13 futás, össz. 136 km, benne a boldogult emlékű maratonnal

-november:     5 futás, össz. 27 km.

És mivel idén 1811 km-nél járok, van még decemberre 203.

 

 

pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168351

Akkor ne is nagyon írj,mert az ebola tudtommal elektronikus úton is fertőz.

Viszont ,ha csak  valamilyen nyavalyád van.

 

Ajánlom neked: Piacon vegyél nyers gyömbért.Ne pucold meg!!Reszeld le,tedd bele egy teatojástartóba .Forrald fel a vizet,ha van az a sípolós teafőződ akkor abba. Amikor forr akkor vedd kis lángra,és tedd bele a tojástartót.11 percig főzd.Csak mézzel és citrommal fogyaszd (nem citromlé,mert az köszönő viszonyba sincs a citrommal).Várd meg míg Kb 40-51 fok fok alá esik ,mert  különben a méz elveszti hatását.Ennyi a recept.Én sose vagyok náthás se.És akkor már nyomhatod is az aerob zónát. Ez  a titka 12 km-en futni tartósan 160-170 pulzus közt futni. Ja és a kefirgomba.  Hacsek már nyugdíjba ment?

Előzmény: Spenót (168349)
pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168350

Hol vagy Hacsek!

 

Nem tetszik ,hogy sutyiban nyomod a kilométereket.Lehetnél  velem szolidáris. Remélem te is csak fejben nyomod. 

Spenót 2014.12.01 Creative Commons License 168349

Persze, megkockáztatom 😃... és csak óvatosan.

Remélem, futni is fogok addig, mert most meg valami óvodai ebolát kaptam el.

Előzmény: pom-pom57 (168348)
pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168348

És 3 hónap múlva mi lesz? Megkockáztatod az aerob zónát? Csak óvatosan.    

Előzmény: Spenót (168346)
pom-pom57 2014.12.01 Creative Commons License 168347

Látszik,hogy nagyon otthon vagy a max. pulzus meghatározásában ,és szakszerűnek tűnik amit ebben a témában kifejtesz. Azt nem tudom,hogy ezt tapasztalatból írod,vagy a szakemberek véleményét tolmácsolod. 

Előzmény: Elm (168345)
Spenót 2014.11.30 Creative Commons License 168346

Igyexem nem belemenni az aerob zónába. Én alatta futok és ezt a jó szokásomat még úgy 3 hónapig meg is őrzöm 😃

Te ebbe bele is bolondulnál 😃

 

Előzmény: pom-pom57 (168344)
Elm 2014.11.30 Creative Commons License 168345

A maximális pulzus az idő haladtával általában csökken. Nincs rá hatással az edzettség, ez egy biológiai program. De a pulzus is csak egy - viszonylag jól mérhető, és a teljesítménnyel közel arányos, ezért edzéseszköznek jól használható - edzettségi jellemző a sok közül : izom mérete, összetétele, beidegzettsége, vérellátása, izületek, anyagcsere, etc, etc...

 

Az edzettséggel arányosan a küszöbértékeidet tudod feljebb tornázni, vagyis a kihasználható pulzustarományon belül az ARÁNYOKAT tudod eltolni. Minél edzettebb leszel, annál feljebb kerül az anaerob küszöböd is, azonos terhelés mellett is gyorsabban és többet tudsz majd futni. Ez a maximális pulzusoddal nincs különösebb kapcsolatban.

 

Van, akinek edzetlenül, idősen is 220. Főleg, mert a 220-életkor egy ökölszabály, a többsére igaz, de messze nem mindekire. Az átlag. Mint - ahogy Olivér szokta mondani - a lábméret, az átlag férfinak 45-ős, de nem lenne túl szerencsés, ha csak 45-ös cipőt lehetne kapni, mert az az átlag. Viszonylag magas tud lenni a kisebb, vékonyabb embereknek. (ahogy az elefántnak is néhány percenként, a kolibrinek meg többszáz). Egyéni jellemző az adott értéke, de az életkor előrehaladtával mindenkinek csökken. Eközben szív lehet sokkal erősebb is a kapillarizációjának fejlődésétől, vagy a kamrák izomfalának erősödésétől : így még alacsonyabb frekvencián is bőven több vért tud átpréselni a szervezeten (edzési bradicardia). 

 

Ne foglalkozz a max pulzusod abszolut ertekevel. Azt nézd meg, hogy hány százaléka körül van a laktátküszöböd, és ahhoz tervezd az edzéseidet, a célod függvényében. Ha 5 kilométeren akarsz gyorsulni, akkor bizony ennek a környékén kell keresgélj...

Előzmény: pom-pom57 (168335)
pom-pom57 2014.11.30 Creative Commons License 168344

Azért mert lassú. Mert csak aerob zónában nyomja. 

Előzmény: Csempa (168342)