Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Lassú Nyíl okt. 15. Creative Commons License 167734

Az úszásnál  - azt hiszem -  épp az ízületek lazasága a fontos, hogy a test minél jobban "símuljon hozzá" a víz áramlásához. A görcs épp abból lehet, ha túlzott izommunkával  - és egyes izomcsoportok túlerőltetésével -  próbáljuk meg erőltetni a mozgást, mert ez ellen az érintettek joggal válaszolnak egyfajta vészreakcióval. Én nem is hiszem, hogy a magnézium és a kálcium (meg az egyebek) a görcsök elleni csodaszarok volnának; ezek épp csak szükséges feltételei a normális izom- és idegműködésnek'a;-)

Előzmény: krilin (167726)
Spenót okt. 15. Creative Commons License 167733

Igen, ez IS belejátszhat... :)

Azért gondolom amúgy, hogy az úszás volt, ami javított rajta, mert régen inkább mellben úsztam. Amikor elkezdtem gyorsban úszni, egyszerűen nem tudtam rendesen levegőt venni, mert minden csapásnál légszomjam volt. Persze a technikám is javult közben, de most a minden harmadikra légzéssel fölúszom a Dunán a Fekete erdőig :)

Előzmény: krilin (167732)
krilin okt. 15. Creative Commons License 167732

Azt nem mondták mennyivel csökkent a 7 év alatt az átlag? :))

Előzmény: Spenót (167729)
krilin okt. 15. Creative Commons License 167731

Írtad valahol, hogy a mostani mennyiségnél többet nem nagyon szeretnél jelenleg a futásba fektetni.

A 70 kg-ból már nagyon nem akarsz engedni? Ott nincs több mozgástér? (Nem tudom hány centi vagy).

Ha a frissítés nem az erősséged, esetleg annak fokozottabb gyakorlásával nem lennél beljebb?

Előzmény: --Pierre-- (167719)
Spenót okt. 15. Creative Commons License 167730

Én is ilyet használok. A Decathlonban vettem és húzódásra is kiváló. Annyira fáj eleinte a használata, mintha egy masszőr bántana :)

Előzmény: i_z (167724)
Spenót okt. 15. Creative Commons License 167729

Sajnos csak kicsit volt akciós (13.xxx + valami vásárlási utalvány a Maratonman-be. ensport.hu volt)

Mehettem volna Olihoz is, aki állítólag olcsóbban csinálja, de sajna sokáig nem válaszolt a levelemre és amikor meg igen, akkor már be voltam jelentkezve ide.

Amúgy tök hasznos volt. Egy jó hosszú beszélgetés is volt a végén az eredményekről.

Sajnos max. pulzusom nem lett, mert az utolsó (asszem 16km/h) részben elkezdett fájni a farizmom és megálltam, mielőtt leestem volna... Szerencsére a többi paramétert sikerült ebből is megállapítani.

Az aerob zónám 134-től 167-ig tart.

 

A legnagyobb meglepi a vitálkapacitásom volt, mert abban régen az átlag 75%-át teljesítettem. A 7 év pihenő alatt azért úszni jártam és szerintem ettől lett most 105%.

Előzmény: amatőr (167725)
krilin okt. 15. Creative Commons License 167728

Tegnap az ágyon hason fekve próbálgattam ezt. Mi feszül meg ha előre feszített lábfejjel még 'markolok' is a lábujjakkal. Éreztem kicsit a talpam is, de még jobban a korábbi achilles (vagy soleus) gyulladásom helyét.

Előzmény: krilin (167726)
Pinyo okt. 15. Creative Commons License 167727

Én is láttam reklámújságban. Bükk tömörfa laktátküszöb 7x100. Kétoldalon nútolva. (utóbbit szerintem elírták, nutrition lenne)

Előzmény: amatőr (167725)
krilin okt. 15. Creative Commons License 167726

Nem arra gondoltam, h a lábfejedet feszítsd hátra. Azt feszítsd nyugodtan előre, csak a lábujjaiddal közben ne markolj, ne feszítsd őket is előre, mintha valamit fel akarnál velük a földről emelni.

Lábfej előre, de a lábujjak hátra. Így nem feszül meg annyira a talpad. Lehet, ettől meg az ellentétes oldalon fog begörcsölni egy idő után, hiszen azokat az izmokat meg az ember alig használja.

Egy próbát megér.

Előzmény: malactarja (167721)
amatőr okt. 15. Creative Commons License 167725

laktátküszöb és VO2MAX

 

Mondd, hol kapni ezeket?

Akciós volt?

Előzmény: Spenót (167722)
i_z okt. 15. Creative Commons License 167724

Ha már izomláz-kérdés, ezt az eszközt nagyon tudom ajánlani, szerintem csodákra képes: http://www.worldrunning.com/articles/foam-rolling-for-runners/

 

Előzmény: Pinyo (167711)
Lassú Nyíl okt. 14. Creative Commons License 167723

... és lefelé (nem is: az ízületeim ízlésével ellenkezik) :-)

Előzmény: --Pierre-- (167720)
Spenót okt. 14. Creative Commons License 167722

Mától van laktátküszöböm meg VO2MAXom is. :-) 

Egyik jobb, mint a másik. Tényleg, szó szerint.

Az kiderült, hogy a Maffetone módszert nekem találták ki... csak nagyonrövid, 10-20 másodperces rettenetesenszaladokkal kell kiegészítenem és lenyomok mindenkit. :-) 

 

Remélem, az edzőm is így látja az adatok alapján.

Az utóbbi hetek gyorsabb tempója egyelőre nem annyira tetszik a lábamnak...

malactarja okt. 14. Creative Commons License 167721

Jó ötlet a befőttes üveg, kipróbálom. A lábfej visszafeszítését csak a görcs jelentkezése után szoktam bevetni. Számomra nagyon kényelmetlen, természetellenes úgy úszni.

Folyadékhiány nem hiszem, hogy gond lenne. Odaúton, és megérkezéskor is sokat iszom.

Előzmény: krilin (167717)
--Pierre-- okt. 14. Creative Commons License 167720

Ha már választani lehet, akkor inkább 10 fok legyen. Köszi. :)

Előzmény: Bozótkutya (167704)
--Pierre-- okt. 14. Creative Commons License 167719

Én a futásban, pontosabban annak a ,,versenyzés'', vagy legalábbis időre futás részében épp azt szeretem, hogy saját magunkat legyőzni, a legjobb időnket megjavítani, vagy esetleg csak simán egy jó időt futni mindig hatalmas sikerélmény, mindegy hogy ez 3 vagy 4 órás maratont jelent. Talán azért van ez így, mert már maratonnál lényegesen rövidebb távokat sem lehet csak úgy, minden készülés lefutni, így némi készülés után úgy érezhetjük, hogy valami olyanra voltunk képesek, ami korábban még nem ment, esetleg elképzelhetetlen lett volna. Mindeközben nincsenek külső elvárások, csak magunknak kell megfelelnünk. (Persze ez utóbbi sem feltétlen könnyű. :)) Engem az elit futók motiválnak, de elsősorban nem azért, mert 2:04 alatt, vagy még gyorsabban futják a maratont, hanem azért, mert mindeközben a saját határaikhoz sokkal közelebb vannak, mint amikor mi futunk maratont.

 

És persze gratulálok az első maratonodhoz! :)

 

Előzmény: i_z (167708)
barefootman okt. 14. Creative Commons License 167718

Ez szuper ötlet!

Előzmény: krilin (167717)
krilin okt. 14. Creative Commons License 167717

Én csak kocaúszó vagyok, aki jelenleg 200 méter lassú gyorsúszás után megáll kicsit kifújni magát a következő 200 előtt (résztávozok :)). Úgyhogy mire jönnének a görcsök jön a pihenő, egy idő után pedig egyszerűen lemerül az elem, elfogy a kraft és inkább abbahagyom.

 

De talán van összefüggés a futás és a görcs között. A talpon lévő izmokat, inakat nagyon igénybe veszi a futás. Úszásnál nem markolsz nagyon a lábujjaiddal miközben még előre is feszíted a bokád? Ha igen, esetleg próbálj meg kevésbé markolni a lábujjaiddal. Esetleg még felfelé is feszítheted a lábujjakat. Nem lesz olyan áramvonalas, de kevésbé feszülnek meg a talpadon az izmok.

 

Otthon pihenés közben vagy ha ülőmunkád van akkor a melóban az asztal alatt meg minél többet görgetni a talpad alatt valami hengert vagy teniszlabdát, hogy nyúljanak azok szalagok. Én egy befőttes üveget használtam amikor talpi bőnyém kicsit begyulladt.

Előzmény: malactarja (167714)
barefootman okt. 14. Creative Commons License 167716

Ez a cikk csak latszolag nem kapcsolodik ide..

Előzmény: barefootman (167715)
barefootman okt. 14. Creative Commons License 167715

Van, de mi a kerdes? Mert a görcs nem (nem csak) a magnezium es kalciumhianytol alakul ki. Uszasnal inkabb több asvanyviz bevitelere helyeznek hangsulyt esetedben.

Előzmény: malactarja (167714)
malactarja okt. 14. Creative Commons License 167714

Gratulálok minden maratonfutónak!

 

Bocs, hogy megint OFF-olok, de az úszás topik haldoklik, és úgy tudom, van itt rajtam kívül más "politoxikomán" is.

Szóval, futottam már másfél órát és kerékpároztam két és felet a max pulzusom 75%-a környékén, mégsem görcsöltem soha. Úszásnál viszont rendszeresen begörcsölök 30-40 perc után. Leginkább a talpamban jelentkezik. Hiába szedek magnéziumot B6-tal, nem segít. A kalciumot, mivel sok tejterméket fogyasztok, nem pótolom. Fura az egészben, hogy úszás után még fél órát tekerek hazáig, de akkor sem rángat a görcs. Próbáltam a neten keresgélni, de nem lettem okosabb. Van valakinek ez irányú tapasztalata?

pom-pom57 okt. 14. Creative Commons License 167713

"Ja, és azokat is utálom, akiknek 2perccel jobb az első maratonja, mint az enyém. ;)"

Nem tudod ki az a valaki közülünk akinek ez a beszólásod nagy tetszik?

Előzmény: Spenót (167710)
i_z okt. 14. Creative Commons License 167712

Tudok járni, a kimerültségen kívül nem volt komoly gond, ezt mondjuk nem hittem volna a verseny közben/után.

Előzmény: Pinyo (167711)
Pinyo okt. 14. Creative Commons License 167711

Hát igen, van a kevés felkészülésnek is varázsa.

Aztán járni tudsz-e már? :)

 

Én talán ma fogok elmenni először futni azóta, de még nem fog jól esni. Nem volt durva izomláz, de azért éreztem mindenemet.

Előzmény: i_z (167708)
Spenót okt. 14. Creative Commons License 167710

Ja, és azokat is utálom, akiknek 2perccel jobb az első maratonja, mint az enyém. ;)

Remélem, te nem vársz 12 évet a következővel... :-) 

Amúgy 2 félmaratonnal ez egy teljesen király teljesítmény elsőre. Gratula és jó, hogy megírtad!

Előzmény: i_z (167708)
Spenót okt. 14. Creative Commons License 167709

Engem a nálam 10 perccel gyorsabbak sokkal jobban zavarnak :-) 

Előzmény: i_z (167708)
i_z okt. 14. Creative Commons License 167708

Igazad van, de azért lássuk be, hogy ahogy egy jobb magyar futónak demotiváló egy kenyai atléta, úgy nekem még elolvasni is nehéz egy három óra alatti időt. :)
Tudom azt is, hogy a futás -és főleg ez a fórum- nem a rivalizálásról szól, jó volt ezt érezni szombaton is.
Nekem egy kicsit vegyes érzéseim voltak a szombati nap után, mert nem teljesen így képzeltem el az első maratonomat.
Egy éve kezdtem el futni, 1-2 rövidebb verseny után kb. egy hónappal ezelőtt futottam az első félmaratonomat Budaörsön.
Múlt héten csütörtökön jött a lehetőség hogy mehetnék a Spar-ra, gyorsan kellett döntenem és bár egy kicsit aggasztott hogy gyakorlatilag felkészülés nélkül (életem két leghosszabb futása volt összesen 42 km) indulok, úgy voltam vele, hogy ha nem bírom végig, akkor legfeljebb buszozok egyet és rengeteg tapasztalattal gazdagodok. :)
Nagyon nehéz volt a péntek, igyekeztem fejben felkészülni és valahogy frissíteni magamat, mert a nato futás, majd az azt követő szerdai edzés eléggé éreztette még a hatását.
A terv egyszerű volt, a lehető leglassabban futni és alacsonyan tartani a pulzusomat. Szerencsére sikerült mindkettő, 6 perces kilóméterekkel 130 körüli pulzussal haladtam. Féltáv után rohamosan kezdett esni a pulzusom, legalábbis az óra szerint, legközelebb pótelemmel is készülni fogok. :) Így pulzusmérés nélkül méginkább vakrepülésnek tűnt a hátralévő táv. Nem volt semmi és senki, amibe kapaszkodhattam volna (a szurkolók viszont fantasztikusak voltak), egyre több sétáló embert hagytam le. Biztos voltam benne, hogy ha a frissítéseken kívül egyszer is megállok, akkor nagyon nehéz lesz újra elindulni.
30 km felett igyekeztem sok magnéziumot inni, így komolyabb görcs nélkül a hátralévő "két szigetkört" is sikerült belesétálás nélkül teljesíteni.
A vége 4:18 lett, de ennek most tényleg nem volt jelentősége. Ahogy írtam, nem teljesen így képzeltem az első maratont. Hiányzott a felkészülés, a szenvedés, a tervszerű munka, a napok visszaszámolása és az, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki magamból.
Ettől függetlenül életem egyik legszebb élménye és mindenkinek azt kívánom, hogy élje át legalább egyszer.


 

Előzmény: Pinyo (167706)
Spenót okt. 14. Creative Commons License 167707

Szerintem nem gond leírni, hogy űridők meg, hogy lassú vagyok... ez az igazság.

Az mondjuk tényleg hülyeség, hogyha valaki valóban emiatt nem számol be az elért eredményéről.

Tök lelkesítő tud lenni egy 5órás maraton is, ha nagy meló van mögötte.

 

Előzmény: Pinyo (167706)
Pinyo okt. 14. Creative Commons License 167706

Akkor ne menjen el. Milyen butaság már hogy űridők meg tök lassú vagyok. Ilyen alapon --Pierre-- se írjon semmit, mert pár hete negyven perccel jobb világcsúcsot futottak?

Előzmény: i_z (167705)
i_z okt. 14. Creative Commons License 167705

Pont megfordult a fejemben hogy írok pár sort a szombati, első maratonomról, de egy kicsit elment tőle a kedvem. :)

Előzmény: --Pierre-- (167701)