Keresés

Részletes keresés

Mr Long Creative Commons License 4 napja 0 0 178324

ez nem nemzetkozi verseny, minden megtortenhet. azert vigyazz, vegyel fel szemellenzot, mint a versenylovak :)

Előzmény: Spenót (178323)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 178323

:) 

Ahhoz, hogy izgalomtól 130-ra felmenjen a pulzusom, ahhoz egy már ránézésre is mindenre elszánt, igen lenge öltözékű, 25 éves szőke, svéd ijerpár kellene. :) 

Majd imádkozom, hogy nehogy ez megtörténjen. Egyébként, szerintem ahogy elkezdek futni kisimul minden.

 

Ezzel nem lesz gond, ellenberger most fáj a torkom. Remélem elmúlik hamar.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (178320)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 4 napja 0 0 178322

akkor bocsi a dezinformációért :)

Előzmény: nyuszi_ (178321)
nyuszi_ Creative Commons License 4 napja 0 0 178321

Pedig itt írják le jól: maga a Strava lehetőséget ad a levágásra az elejéből és  a végéből.

Az edzést szokásos módon megnyitva a villáskulcsos ikonnal felhoz egy menüt, ebből (nálam) fentről a negyedik a Crop.

A zöld gombócot mozgatva az edzés elejéből, a pirossal meg az edzés végéből vághatsz le, a kettő közötti részt tartod meg. Ha minden stimmel, akkor rányomsz a Crop nyomógombra. Visszaállítási lehetőség nincs, amit levágtál, az már le van vágva :) 

Előzmény: hant90 (178315)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 4 napja 0 0 178320

Tényleg, mit csinálsz, ha a rajtnál az izgalomtól felmegy 130-ra a pulzusod? Nem indulsz el?

Előzmény: Spenót (178319)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 178319

Lehet, hogy bejelentkezem. :) 

Előzmény: Mr. Long (178318)
Mr. Long Creative Commons License 4 napja 0 0 178318

Ha itt irunk neked azt is olvasod? 130-as pulzusba bele kellene fernie. ;)

Előzmény: Spenót (178316)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 4 napja 0 0 178317

nyugodtan felteheted, legfeljebb nem kapsz választ :)

 

Én úgy gondolom, nem lehet szabdalni az így lemért távot, tehát az úgy marad. Amit megtehetsz: törlöd, és utána manuálisan beírod az edzésedet (ha tudod nagyjából, hogy mennyit futottál és kb. mennyi idő alatt). Így természetesen nem lesz hozzá térképed, meg mindenféle elemzésed, csak egy adat arról, hogy mennyit futottál aznap.

Előzmény: hant90 (178315)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 178316

Köszönöm! Egyébként frissíteni megállok. :) 

A fészbúkon követheted majd a futásomat, ha érdekel. Ha nyomsz egy like-ot, akkor hallani is fogom.

Runtasticcal egyébként tök jól zavarba lehet hozni futókat, mert ott tapsvihart és gogogot is lehet küldeni. :) 

Előzmény: pom-pom57 (178310)
hant90 Creative Commons License 4 napja 0 0 178315

Megint szeretnék Stravaról kérdezni. A reggeli kerékpározás után elfelejtettem leállítani, és úgy mentem el a boltba, hogy tovább mért. Utána leállítottam, elmentettem, kérdésem, hogy nem tudom-e "levágni" a fölösleges útvonalat? (Bocs, ha nem itt kellene az ilyen kérdéseim föltenni, de nem tudom, hogy hol lehetne, illetve eddig csak angol nyelvű fórumot találtam, én meg egy másik generáció vagyok... Persze azért ne küldjetek orosz nyelvű oldalra sem.... )

pom-pom57 Creative Commons License 4 napja 0 0 178314

:-)

Előzmény: amatőr (178313)
amatőr Creative Commons License 4 napja 0 0 178313

...azért a lebonyolítást kevésbé ismerők számára a megfejtés, hogyan lehet a pompompás edzéssel és szintén pompás genetikával megáldott Pompomot megelőzni, amikor ő pacekból nyomja majd: hendikepes az indítás... :)
A lassúak előbb indulnak, én. pl. 10:12:30-kor, Spenót és Pompom fog 10:20-kor indulni, mint új futók.

Előzmény: pom-pom57 (178311)
pom-pom57 Creative Commons License 4 napja 0 0 178312

Te 50 én 60. 4 éve pótolta a keresztszalagokat mindkét térdemben. A regenerálódásra meg annyit hogy a gyógytornan (ahol 25 éves kézilabdás csajok voltak ugyancsakk első keresztszalag műtét utan) nekem hajlott be a térdem a leghamarabb.Volt olyan professzor aki azt mondta hogy első keresztszalag pótlás nincs 45 év felett.

Előzmény: Ati_66 (178287)
pom-pom57 Creative Commons License 4 napja 0 0 178311

Mélyen Tisztelt Hacsekk úr. Köszönöm jokivansagat .Ön jó úton jár/fut.Biztos vagyok benne hogy a jövoheti  Sziget-futason előbb ér célba mint en

Előzmény: amatőr (178296)
pom-pom57 Creative Commons License 4 napja 0 0 178310

Legyen akkor egy szó magamról. Futogatok.Drukkolok neked hogy megállás nélkül végig fusd  a maratont.

Előzmény: Spenót (178252)
Ermak Creative Commons License 4 napja 0 0 178309

Tegnap este elmaradt, de nem feledkeztem meg róla!!!

Előzmény: budai10 (178285)
Mr. Long Creative Commons License 5 napja 0 0 178308

Az jo! Vasarnap Siófokon leszek, lehet kimegyek a celhoz (a Magistern Hotelnel lesz, igaz?), ha tudok.

Előzmény: bandita (178307)
bandita Creative Commons License 5 napja 0 0 178307

Persze, egyebkent is terveztem hogy estenkent majd leirom az aznapi elmenyeket. 

Előzmény: Mr Long (178288)
Ermak Creative Commons License 5 napja 0 0 178306

Egyrészt mindig meglep, amikor ekkora számokat olvasok. Az egy liter Pilis-nyeregig (meg előtte fél liter a rajtban) épphogy elég, szomjasan érkezem - de sosem kritikus (függetlenül attól, hogy 3:20 vagy közel 5 óra alatt vagyok ott).

 

Másrészt:

A vízfelszívódás korlátai miatt nem jó azt csinálni (amit mindig is szoktam :-) ), hogy először enyhén dehidratáljuk magunkat, aztán a ponton fél-egy litert iszunk. Az átlag résztvevő megiszik 8-10 litert (függetlenül attól, hogy fut vagy gyalogol), azaz 5 km-enként 0,5 litert. Az Kesztölcig épp 3 liter - és akkor Te lehet, hogy átlag fölött fogyasztasz.

 

Trézsi-forrás és/vagy Szeretet-forrás (eddig azt hittem, ugyanaz, de a térkép külön jelöli):

 

Előzmény: bmalag (178274)
Spenót Creative Commons License 5 napja 0 0 178305

Bringán szerintem leginkább a húzás a gázos.

Chi futásban meg néhány helyre bemászott a tudományosított maszlag meg félrefordítás. Tény, hogy ha helybenfutással indítodbés bedőlsz, akkor elindulszbelőre. Ezt lehet úgy magyarázni, hogy segít a gravitáció.

Amúgy a varázslás része engem nembérdekel, lényeg, hogy nem verem szét a térdemet a sarkazással.

Előzmény: Ati_66 (178304)
Ati_66 Creative Commons License 5 napja 0 0 178304

A bringán is sok minden befolyásolhatja a térd fájást.

Ami a chi futást illeti nagyon jól összeszedték a könyvben a helyes futó technika dolgait, csak sajnos a mozgás mechanikai magyarázatainak némelyike nagyon leegyszerűsít, általánosít és ez néhol olyan állításokhoz vezet ami úgy általánosan egyszerűen nem igaz. Elég csak egy pálcika embernél berajzolni az erő vektorokat.

Például az, hogy a gravitáció segíti az előrehaladást kizárólag lejtőn lefelé igaz akár hová is lépsz, mert lépésről lépésre csökken a súlypont magassága. A síkon a gravitáció iránya merőleges a haladási irányra így semleges, a súlypontot "szinten kell tartani" így a lábaddal a gravitációnak megfelelő függőleges erőhatást kell kifejtenie különben néhány lépés után a földön fekve találod magadat ha előre dőlsz miközben a lábad a súlypontod mögött van és nem fejt ki  közben elrugaszkodással a gravitációval minimum megegyező függőleges irányú erővektort. Az emelkedőn felfelé meg kifejezetten hátráltat, mert lépésről lépésre a gravitációs erő ellenében emelni kell a súlypontot.  

Előzmény: Spenót (178303)
Spenót Creative Commons License 5 napja 0 0 178303

Nekem kopott a térdem. Érdekes, hogy bringázástól néha jobban fáj, mint a futástól. Mondjuk, ha nem chi futnék, akkor a bringa fájna kevésbé. :) 

Előzmény: Ati_66 (178302)
Ati_66 Creative Commons License 5 napja 0 0 178302

Közben olvastam a doktor úrról.

Lehet a következő télen meglátogatom, ha terhelés mentes terápiát javasol megvalósítható legyen. Most már kifizetve a nevezési díjak és főleg kerékpároznom kell, az meg nem terheli annyira, a futásokat pedig minimál szinten tartom.

 

 

Előzmény: pom-pom57 (178301)
pom-pom57 Creative Commons License 5 napja 0 0 178301

O pont kivétel. Nem akar mindent műteni. A prevencio  elharcosa.Csakk akkor javasolja az operációt ha az jobba  teszi a lábat

Úgy tudom hogy laza szalagot egyébként sem vágnak. Erősíteni kell az izmokat.Csakk azért javasoltam Ot   hogy megtudd a pontos diagnozist és tudd azt is milyen konzervativ alternativak johetnek számításba.

Előzmény: Ati_66 (178287)
Levus55 Creative Commons License 5 napja 0 0 178300

Ja jogos. Nem kell minden marketing dumának bedőlni.

Nekem sem tudták eladni a támasztó-csillapító-pronáló-szupináló-légrugós cipőket, bár pucér nővel együtt még akár ...  ;)

Előzmény: bellone72 (178282)
Levus55 Creative Commons License 5 napja 0 0 178299

Spenót, szerintem ez a "Szeleteljük az elefántot" megközelítés lesz a nyerő!  Hajrá!  :)

Előzmény: Spenót (178293)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 5 napja 0 0 178298

a felkészülés következõ eleme a pulzusmérõ otthon hagyása :) 

Előzmény: amatőr (178296)
Mr Long Creative Commons License 5 napja 0 0 178297

Fasza, csak ne keljen riportalnod minden reszfeladat utan, mert akkor sosem ersz a vegere :)

Előzmény: Spenót (178293)
amatőr Creative Commons License 5 napja 0 0 178296

Egy kis kezdő amatőr szint kellő színt vihet a beszélgetésbe, ahol maratonok, terepversenyek és felszerelések olvasása mellett kell megállapítanom, hogy a hosszú kihagyás(ok) utáni újrakezdés, alapozás nem egyszerű dolog. :)
Szóval ma a 4. hetet elkezdve feljöttem úgy 7-8 km üzembiztos lefutására, ennyit bír a pulzusom mindenféle változás, emelkedés vagy nagyobb csökkenés nélkül. Jobb napokon a tempó is gyorsul a sztenderd 129 átlag mellett.

De ha továbbfutok a 7-8. km után, növelem a távot, akkor még lassulni kell, vagy hagyni, hogy felmenjen a pulzus.

Sebaj, van még két hét a 21 km-ig, meg egy pihenő hét! :) 

Spenót: nagyon drukkolok, és pompomnak szintén, a pompompás edzéseihez. :) 

Spenót Creative Commons License 5 napja 0 0 178295

Jaaa, ilyen lábfürdő simán belefér.

 

Kétszintes a lakásunk. Föl se megyek a köhögős nőstényekhez. :)

 

Ma 128-as átlagpulzussal ment a 6 perces. Ha ezt bírnám félmaratonig, becsurrantanék örömömben, aztán gyorsítanék kicsit. :)

Előzmény: Mr. Long (178277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!