Keresés

Részletes keresés

Ermak Creative Commons License 2016.11.28 0 0 174015

Szükségem lenne egy olyan futómellényre, vagy ahhoz hasonló cuccra, amibe elfér egy 100 km-es verseny szokásos felszerelése, 1-2 liter vizet is beleértve. Párat már felpróbáltam (Salomon, Raidlight cuccokat), és az a gond velük, hogy elöl legfeljebb icipici zseb van, miközben én olyat szeretnék, amiből úgy is tudok kaját kivenni, hogy a zsákot nem veszem le. Használ itt valaki ilyet? Milyen márka? (A neten egyébként találtam jónak tűnő darabot az Ultimate Direction-nél: https://ultimatedirection.com/jurek-fkt-vest/)

 

Találtam egy NF rövidnadrágot is, aminek a kényelmével kapcsolatban kétségeim vannak - van valakinek konkrét tapasztalata?

https://www.thenorthface.com/shop/mens-better-than-naked-long-haul-short-ca1y

 

Egyébként úgy képzelem, hogy egy Camelbakkal kiegészítve jó lehetne egy olyan futófelső is, mint azok a biciklis felsők, amin hátul van egy zseb - éppen csak itt elöl/oldalt lennének a zsebek. Létezik ilyen???

 

(Megkérdem a terepfutás-topikot is, persze.)

Ermak Creative Commons License 2016.11.28 0 1 174014

Egy jó hónapja kitaláltam, hogy erősítek lábra. A guggolással szépen fölmentem 50-ről 100-ra. A kitöréssel 20-ról 40-re.

A lábujjhegyre állást 30-40 körül kezdtem, és nemigen akart 50 fölé menni. Na jó, keményítsünk be: egyik nap némi kihagyásokkal csináltam 3-4x50-et.

 

Hetekbe telt, mire a vádlim kilazult. Azóta még nem volt kedvem újrakezdeni bármelyiket is...

Előzmény: Mr Long (174003)
Ermak Creative Commons License 2016.11.28 0 0 174013

(Több hozzászólásra reagálva:)

 

A futás tud meglepetéseket okozni. Én például most szombaton éreztem először, hogy hiányzik a futás (előtte hétfőn voltam). Elindultam, itt fájt, ott húzott, nem ment (gondoltam közben), 8-10 km kellett (a 16-ból), hogy úgy érezzem, bemelegedtem, és végre igazán jólesik. Aztán kiderült, hogy (pulzusarányosan) az egyik legjobb időmet futottam. Ma reggel frissebbnek éreztem magamat, megcsináltam ugyanazon útvonal 3/4-ét, ugyanolyan átlagpulzussal (147), a tempó ma 6:34 volt; amikor "nem ment", akkor 6:28.

 

Edzésterv: bezzeg én tartom magam az eredeti elképzeléshez. Más kérdés, hogy az eredeti elképzelésem is az volt, hogy úgy és annyit futok, ahogy és amennyi jólesik (főleg 140-150 között, néha kicsit jobban megnyomva). :-)

Tompus999 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 174012

Androidra a play áruházból. Van legalább egy tucatnyi,  legnépszerűbbek a Nike plus, az Endomondo, a Runtastic, a Strava meg még ki tudja mennyi

Előzmény: vigikogel (174011)
vigikogel Creative Commons License 2016.11.28 0 0 174011

Sziasztok!

 

Gondolom Valaki  tudja közületek hol tudok letölteni okos telefonra olyan alkalmazást amit futáshoz tudok használni.

Össztáv, összidő, km es részidő rögzítés autómatikusan, részidő.

 

A segítséget köszönöm!

Spenót Creative Commons License 2016.11.28 0 0 174010

Igen, ami nem öl meg, az erősít. :-) 

Előzmény: Mr. Long (174009)
Mr. Long Creative Commons License 2016.11.28 0 0 174009

Lehet nem jol fogalmaztam, a tempo es interval futasokat ertettem alatta. De lehet ket cementeszsakkal a valladon futni, az is erosit :D

Előzmény: Spenót (174008)
Spenót Creative Commons License 2016.11.28 0 0 174008

Mi az az erősítő futás?

Előzmény: Mr Long (174007)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.27 0 0 174007

Na vegigmentem egy felmaras polaros edzesterven eskiirtam belole a tempo, intervall es hosszu futasokat, precizen melyik hetre mennyit ir. termeszetesen celdatumot nekem megfeleloen allitottam be. Az erosito futasokat probalom beleszoni az aznapi etapba, a hosszuaknal meg figyelembe venni javasolt hosszakat. Viszont lehet elhagyom az extra hetvegi futast, negy nap egymas utan lehet sok lenne.

Előzmény: Spenót (174004)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2016.11.27 0 0 174006

köszi, akkor biztosan én szúrtam el valamit, megnézem majd. A plusz edzések hasznosságát én sem vonom kétségbe, de hasonlóképpen, ami időm van, azt nem arra szánnám. 

Előzmény: Spenót (174001)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.27 0 0 174005

Neztem a gyakorlatokat, tuti nudli lennek hogyha egyhuzamba kellene vegigtolni az 5x1 perces sorozatot.

Előzmény: Spenót (174004)
Spenót Creative Commons License 2016.11.27 0 0 174004

Én a Polar core edzéseinél lepődök meg, hogy milyen nudli vagyok. Van olyan gyakorlat, amit szabályosan nem is tudok megcsinálni.

Előzmény: Mr Long (174003)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.27 0 0 174003

Mult heten voltam erositeni futoedzesen. Hat ket napog majd be szartam ugy fajt. Remelem hosszu tavon lesz hatasa.

Előzmény: Spenót (174001)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.27 0 0 174002

Ezek csak a futasok, amiket irtam. Ezeken felul van meg vagy 4 erosites, mobility.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (174000)
Spenót Creative Commons License 2016.11.27 0 0 174001

Szerintem valamit rosszul állítottál be. Nekem most hetente 4 futóedzést ad. 2 közepes tempó, 1 intervallumos és egy hosszú.

A következő időszakra heti 5 edzés van. Két közepes, egy fokozó, egy intervallumos és egy hosszú. Ezt most kissé neccesnek tartom. A hétvégi hosszú után jönne hétfőn egy 1 óra fölötti közepes tempó.

A többi edzést is próbálom csinálni, de legtöbbször elmarad. Amúgy tök jók és hasznosak, de ennyi időm nincs.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (173998)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2016.11.27 0 0 174000

akkor vagy rosszul írtam valamit, vagy nem értem :) Nekem (maratoni terv) 9 hétig 3 futás, aztán 4.

 

Igaz, hogy egy hétre összesen 6-7 edzést tervez, de abból 4 ilyen strength, mobility (static és dynamic) és core training. Ezekre én alapból képtelen vagyok, inkább futni szeretnék. 

Előzmény: Mr Long (173999)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173999

En is belelestem a tervekbe, de nem tunt kevesnek egy felmaratonhoz. 4 futas az elso 8 hetben , aztan 5 a kovetkezo 12ben, ebbol 4nap (pentek, szombat, vasarnap es hetfo) egyben. Ez nem lehet tul megterhelo?

Előzmény: 9:3-at tippeltem (173998)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173998

Neked nem tűnik kevésnek az az edzésmennyiség, amit ajánl? Én beállítottam egy maratoni tervet (22 hét), megadtam, hogy heti 4-5-ször szoktam futni, és kaptam egy olyat, hogy zömében háromszor, aztán a vége felé négyszer "futtat". 

Meg telerakta erősítéssel, gimnasztikával. Ezeket kiiktattam, mert a gyerekkori tornaórák óta irtózom tőle (nyújtani azért szoktam), de helyettük nem generált plusz futóedzéseket.

Előzmény: Spenót (173997)
Spenót Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173997

Érdekes még, hogy általában csak hétfő délután jelenik meg az értékelés.

Aztán még az jutott eszembe, hogy időről-időre újraértékeli a robot az elvégzett munkát és indítványozza a változtatást, ha szükséges. Nekem legutóbb emelte az edzésmunkát.

Amúgy most még 3 hét van az alapozásnak hívott részből, atána felépítés jön, ahol túlsúlyba kerül az alacsony pulzusos edzés megint. Érdekes, hogy nem ezt hívják alapozásnak.

Előzmény: Spenót (173996)
Spenót Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173996

Minden hét után oszt csillagokat. A csillagra klattyintva elmondja, hogy miért nem három a csillag.

Előzmény: solyomga (173995)
solyomga Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173995

"Ja, az is klafa, hogy hét végén értékelés van. Egyszer beszólt, hogy nem tartottam be rendesen a pulzuszónákat és túl sokat voltam magas zónában."

 

Ezt hol kell beállítani?

Én is követek egy maratoni edzéstervet, amit a flow generált nekem, de én nem kapok ilyen hetenkénti értékelést.

Bár néha lehet hogy jobb is ;)

Előzmény: Spenót (173984)
Spenót Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173994

Ja, ott rossz a színezés. 32km volt baromi melegben a Gödöllői dombságban.

Előzmény: Mr Long (173993)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173993

Codalatosz az a nagy kek oszlop. Load from activity... :) 

Előzmény: Spenót (173992)
Spenót Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173992

Ez itt az augusztusi és a novemberi recovery.

Látszik, hogy augusztusban a hétvégi hosszú erőltetésével többet ártottam, mint amennyi haszna volt.

Előzmény: Mr Long (173986)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173991

Lehet meg kellne mernem a kozelito modszerekkel a max pulzust, meg csak az alap 220-eletkor van benne, amit magatol szamolt.

Előzmény: Csempa (173988)
Spenót Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173990

Nekem ez meglehetősen jónak tűnik. Ha nem megy a futás és megnézem, akkor általában kiderül, hogy pihennem kellene egy kicsit.

Mindjárt bemásolok egy-egy hetet, amikor saját fejem után megyek és amikor a Polar tervet követem...

Előzmény: Mr Long (173986)
Spenót Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173989

Cép is lenne. 30 évesen futottam 30-at 2:45 alatt.

Előzmény: Mr Long (173985)
Csempa Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173988

Ezen én is töprengtem már egy ideje, mert azt éreztem, hogy számomra túl sok pihenést ír elő; ekkor állítottam az ottfelejtett 45-ről jelentősen feljebb a VO2max-ot (mert sok hónap után végre megint eszembe jutott mérni és meg is nézni a mérési eredményt) és a max pulzusomat is feljebb toltam az új tapasztalatoknak megfelelően. Azóta sokkal valószerűbb értékeket kalkulál.

Előzmény: Mr Long (173986)
Csempa Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173987

Megnéztem, hogy mit ajánl nekem 16 hetes tervnek maratonra felkészülésként (mintha változott volna ez a felület kicsit az indulásuk óta), és azt látom, hogy a Medium és Long run-ok időben mind rövidebbek, mint amit futni szoktam mostanában (megkerestem a leghosszabbakat, de még azok is), ráadásul a hétvégi Long-okat is a 3-as zóna tetején tolom... Lehet, hogy hasznos lenne számomra is több tiszteletet mutatni a zöld zóna iránt?

 

Nagyon érdekel, hogy hogyan alakulnak az eredményeid a következő hetekben-hónapokban, és szurkolok neked, hogy jól alakuljanak (többek között azért is, mert ha majd megkomolyodom a futás terén, akkor ez lenne számomra is a legkézenfekvőbb edző).

Előzmény: Spenót (173984)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.27 0 0 173986

A training load/recovety time szamitas mennyire valos a polaroknal? Nekem sokszor csak 6-9 ora terhelest ad ki a futasaimra, igaz nem tolom tul oket az alacsony pulzuson tartas miatt.

Előzmény: Spenót (173984)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!