Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stefi001 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 96358

Ha fel van címkézve, márpedig bizonyára, akkor nem lehet probléma. Ha korrekt a bekötés, működnie kell, kivéve, ha hibás a fejegység, de ilyennel nem találkoztam.

Már több fejegységet szereltem különböző autókba, eddig soha nem volt probléma. A készülék azon a vezetéken kapja meg a +12V-t az automatikus átkapcsolás végett.

Kísérletezésként közbe lehet iktatni egy multimétert árammérő funkcióban, de feleslegesnek tartom!

Előzmény: kzoli72 (96357)
kzoli72 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 96357

Köszönöm a segítséget. Barna van a csatlakozón.

MMég annyit szeretnék kérdezni hogy milyen

olvadóbiztosíték közbeiktatásával lehetne kiküszöbölni

a fejegység halálát ha mégsem a barna az ominózus kapcsoló szál?

 

Előzmény: stefi001 (96356)
stefi001 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 96356

Bekötés a rajz szerint. A „Reverse” bemeneti vezeték színe az említett rózsaszínű is lehet, de egyébként fel is vannak címkézve.

 

Előzmény: kzoli72 (96351)
stefi001 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 96355

Jó lenne tudni: autó típus/modell évjárat, ugyanis attól függ, hogy milyen ISO vagy kormánytávirányító interface-t (adaptert) kell használni.

Előzmény: Törölt nick (96348)
kzoli72 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 96354

Szia!

Sajnos nem, teljesen más a kiosztása az enyémnek.

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.04 0 0 96353

vagy ez :

Előzmény: kzoli72 (96351)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.04 0 0 96352

Szia!

 

Én éppen egy hasonló készülékkel küzdök, csak nekem a Can bus kábel kellene. De a bekötési rajz az megvan, szerintem a tiédhez is jó :

Előzmény: kzoli72 (96351)
kzoli72 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 96351

Sziasztok!

Kínai 2 din-es 7018B típusú fejegységet vettem az autóba, sikerült munkára bírni a lejátszó részét
a beállításokat ugyan először elfelejtette, de a sárga ill. piros tápvezeték cseréje ezt megoldotta.
Viszont a kamera bekötésével gondban vagyok, a tolatólámpáról a 12 volt megoldva de a fejegységnek gondolom kell egy kapcsoló jel hogy átváltson a kamera képére.
A leírásában nem is szerepel az esetleges back in kapcsoló szál van egy rózsaszín ez a kézifék visszajelzőhöz menne elvileg vagy testre ill. egy narancssárga szerintem ez lenne az ominózus kapcsoló szál. Ha valaki kötött már be ilyen készüléket házilag, megköszönném a segítséget.

Előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.04 0 0 96350

Köszönöm a választ!

Sajnos ez a készülék nem neves gyártótól származik.

Gondolom azért lehet venni kábelt ehhez is valahol. ? 

Előzmény: BBéci (96349)
BBéci Creative Commons License 2020.10.04 0 0 96349

 A neves autóhifi gyártók mindenféle autóhoz kínálnak olyan vezetéket, valamint az autók pótalkatrész kínálatában is szokott lenni. Általában 15-25000 forintba kerülnek.

Előzmény: Törölt nick (96348)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.04 0 0 96348

Sziasztok!

 

Kis segítség (infó) kellene.

Tervezek egy 2din Androidos fejegység beszerelését. 

A kinézett készülék a leírás szerint kezeli a kormányról vezérlést, de ha jól láttam a csomagban nincs hozzá olyan kábel amit a rádióba kell dugni (egy szögletes 8 tűs csatlakozóhoz) ,illetve az autó CANbus csatijához kell csatlakoztatni.

Hol tudok ilyen kábelt venni?

 

Köszönöm előre is az infókat!

Üdv!

T. 

cobra46 Creative Commons License 2020.10.03 0 0 96347

Sziasztok!

Tudnátok segiteni???


Tolatókamera nem müködik!

Bmw E90. 318D. 2008. Navy van.I-drive 2-es verzió, csak egy Menü gomb van , PDC nincs.


Utólagos., nem gyári  első és hátsó tolató kamera lett beszerelve Can-es "V5C-M631"-es interface-beépitésével. Elözmények : Az autó nem müködő kamera rendszerrel lett vásárolva..., ismeretlen okból az első kamera tartozékai elvannak távolitva., a vezetékelésének vagy valami tartozékának a nyomát se találtuk a motortérben .,nagyon alapos kutatás után sem,csak a sima kamerát felszerelve 1m vezetékkel, az interface-ben a kábel bennt van a "FrontCamera" pozicióban.
A hátsó tolatókamera összetoldó stekkere is széthuzott állapotban volt..szintén nem tudni miért. Az autón minden müködik, full diagban sincs semmi hiba, CAN is Ok.Az első kamera müködése teljesen tárgytalan ,mert nem fontos stb..,hátsó viszont nagyon aktuális volna.., jelenleg ennyi "müködés" van :Az I -drive Menü gombját hosszan nyomva a videoforrást ki lehet választani manuálisan, függetlenül a tolatókapcsoló állástól.., Hátsó kamerakép van ,teljesen normálisan müködik is!!! Frontkamerára is átlehet kapcsolni, de ott nyilván a hinyzó részek miatt nincs kép, de mint irtam ez egyáltalán nem is fontos.
CAN -buszos az interface,.de van rajta gyárilag analóg +tolatólámpakapcsoló bemenet is , ha valamiért a CAN -ről nem müködik a tolatójel felismerés.,ezan az autón is igy lett beszerelve., tolatólámpáról előrehuztak egy vezetéket az interface tolatókapcsoló analóg bemenetére..,itt meg is van a +12V tolatáskor.,természetesen a tápok jók az interfacen.
A leirásban van egy , I-drive -val bekapcsolható "OSD" menű., ahol több dolgot konfigurálni lehetne-kellene , pl kamerákra szelektiv táp bekapcsolást stb.., sajnos ezt nem tudom bekapcsolni sehogy., noha van olyan érzésem hogy fölöttébb üdvös volna...,lehet hogy valamit rosszul értelmezek a belépési procedurában?? A gyári menübe egyébbként simán betudok menni.
Nagy segitség volna a tisztázáshoz ha ez sikerülne.

Most jutott eszembe ., lehet hogy a gyári menüből is kellene valamit átkonfigolni esetleg???

köszi minden segitséget

stefi001 Creative Commons License 2020.09.09 0 1 96346

Örülök, ha valamit is tudtam segíteni! Tapasztalat, hogy ilyen és hasonlóan gyanús, s elsőre megmagyarázhatatlan jelenségek kiszűrésének egy jól bevált módja, ha minden, alapműködést nem befolyásoló csatlakozást leválasztva, azok egyenkénti beiktatása alkalmával ellenőrizni az esetleges működésbeli változást.  

Előzmény: speedshop79 (96345)
speedshop79 Creative Commons License 2020.09.09 0 0 96345

Telitalálat!!!!

Jó lett. Elvágtam.

Köszi mindent!

Üdv

Előzmény: stefi001 (96343)
speedshop79 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 96344

Még az jutott eszembe, hogy a tel mute kábelt kiiktatom, hátha az kever be. 

Előzmény: stefi001 (96343)
stefi001 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 96343

Sajna kevés használható infót sikerült feltalálnom az RNS MDF2 (VOLKSWAGEN-VW 7L6035191N RNS2DX Blaupunkt 7612002022) fejegységről, tehát a korábbiaknál nem tudok érdemben többet mondani.

A hiba nagy valószínűséggel nem a készülékben keresendő.

Célszerű lenne egy autóelektronikai műszerésszel megnézetni. Üzem közbeni vizsgálódás biztos előbb eredményre vezethet.

Előzmény: speedshop79 (96342)
speedshop79 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 96342

Vw tuareg RNS MFD. 

Előzmény: stefi001 (96341)
stefi001 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 96341

Bocs! Elfeledtem, hogy említve volt, modellszám nélkül.

Előzmény: speedshop79 (96339)
stefi001 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 96340

Megtudhatnám a fejegység modellszámát?

Előzmény: speedshop79 (96339)
speedshop79 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 96339

Gyári a fejegység, holnap rámérek a tápra gyujtáson. 
Az az érdekes, hogy nincs is telefoncsati és mégis azt akarja. 
Addig is koszi. 
Üdv

Előzmény: stefi001 (96338)
stefi001 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 96338

 

Lehet tudni, hogy a fejegység gyári vagy utólagos beépítésű? Ha ugyanis utólag beszerelt, akkor lehetséges, hogy bekötési gond lehet. Ellenőrizni kellene, hogy minden előírás szerint van-e bekötve, tápfeszültséget is mérve: álló és járó motor mellett is. Hátha sikerül felfedezni a hibajelenség okát?

Előzmény: speedshop79 (96337)
speedshop79 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 96337

Bocs, lemaradt. CD váltó dugasz nélkül is az a helyzet. 

Előzmény: stefi001 (96336)
stefi001 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 96336

Azért javasoltam, a kiszerelt állapotban történő ellenőrzést, mert ily módon sokkal egyszerűbben meghatározható, hogy a készülékben, vagy az autóban van a hiba. Azt hiszem, hogy most egyértelműen igazolódott, hogy ne a fejegységben keresendő a hiba.

Szerintem, ha a CD váltó leválasztása esetén rendben működik, akkor feltehetően az okozhatja a hibajelenséget.

 

Hirtelenjében két lehetőséget látok:

(1) CD váltó nélküli üzem: pendrive, vagy micro SD kártya tökéletesen kiválthatja.

(2) Nem lemondva a CD váltóról, további kutakodás szükséges, hogy hol lehet a hiba? A váltóval is probléma lehet, de más is előfordulhat.

 

Látatlanban nem tudok használhatóbb javaslattal élni, de lehetséges, hogy egyébként sem.  

 

Előzmény: speedshop79 (96335)
speedshop79 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 96335

Szia. 
Érdekes dolog állt elő ezzel a rádióval. 
Kivettem, labortáp neki, működik. 
Gondoltam valami a kocsiba bezavar, lehuztam a CD váltó stekkerjét. Beraktam a rádiót az autóba, működik tökéletesen. Vissza dugtam a CD váltót, úgy is megy. De most jön a csavar. 
Gyujtasra rakva az autót, ill. beindít a is, elkezd halványabban világítani a telefon mód választó gomb a rádió választó gomb mellett. És ugrál a két funkció között. Gyújtást levéve ismét működik. 
Szerinted mi okozhat ilyen hibát?
Jaaa, elvileg nem találtam benne telefon előkészítést. 

Üdv

Előzmény: stefi001 (96333)
speedshop79 Creative Commons License 2020.09.06 0 0 96334

Holnap meg lesz és jelentkezem. 
üdv

Előzmény: stefi001 (96333)
stefi001 Creative Commons License 2020.09.05 0 0 96333

Érdekes, elképzelhető, hogy fejegység valamely hibája okozza a jelenséget. Kiszerelve, egy 12 V-os, legalább 1,0-2 A terhelhetőségű tápegység (töltő) és egy hangszóró felhasználásával ellenőrizném a rádió működését (egyszerűbb, biztosabb), hogy jelentkezik-e a hiba? A jelzett táp a készülék kivezérlés nélküli, nyugalmi áramfelvételét biztosítani tudja.

Előzmény: speedshop79 (96332)
speedshop79 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 96332

Akkor sorban:

1: Ez egy vw Tuareg gyári navis fejegység.

2: Most vettem az autót, tegnap.

3: Gyújtástól számítva 5 másodperc ki, 5 másodperc be. És így tovább.

4: Holnap nézek egy áramfelvételt nyugalmiba, meg bekapcsolva is és írom.

 

Köszi a válaszaid.

Üdv

Előzmény: stefi001 (96331)
stefi001 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 96331

Távolról, az elmondás szerint nem egyszerű a hiba behatárolása.

 

Kérdések:

(1) Gyárilag beépített fejegység, vagy utólagos, esetleg saját kezű installálás?

(2) Kezdettől fogva jelentkezik a hiba, vagy csak egy ideje?

(3) A rádió a bekapcsolást követően azonnal kikapcsol? Ha nem, akkor kb. mennyi idő elteltével?

(4) Ha minden egyéb rendben működik, akkor túlfeszültség nem jöhet szóba, viszont célravezető lenne a készülék nyugalmi és vezérelt állapotú áramfelvételének ellenőrzése, továbbá az esetleges melegedés kizárása.

 

Összegezve: mivel a fejegység érintett csatlakozásai már ellenőrizve voltak, az előző hozzászólásban már említett hiba mellett (forrasztási hiba) az is elképzelhető, hogy valamilyen ok következtében a készülék védelme „lép közbe”: elektronikus szeizmikus, túlfeszültség, túláram védelem.

Előzmény: speedshop79 (96330)
speedshop79 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 96330

Az a baj, hogy nem rendszertelen, hanem periodikusan ismétlődik. Igen, álló helyzetben is.

Csatlakozásokat ellenőriztem azért.

Előzmény: stefi001 (96329)
stefi001 Creative Commons License 2020.09.03 0 1 96329

Az autó nyugalmi helyzetében, álló, esetleg járó motor esetén is, vagy csak mozgás közben tapasztalható a jelenség?

 

Először is a biztonságos tápellátást ellenőrizném. A hibát laza, szennyezett, oxidált csatlakozó, netán vezetéktörés is okozhatja.  

A kontakthiba természetesen a fejegységen belül is előfordulhat, például forrasztási hiba esetén.

 

Az említett esetekben időszakosan megszűnik a táplálás, minek következtében a készülék kikapcsol.

Előzmény: speedshop79 (96328)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!