Konkrétan arra voltam kiváncsi, hogy amivel behangolom hova rakjam. A mikrofont azt irja is hogy hova. Ez a papir nekem is megvan amugy, csak nem volt egyértelmű, hogy amivel behangolom belülre, vagy kivülre kell.
Nos, ha netán valaki hasonló választás elé kerül; effektív ugyanaz a kettő, az újabbnak (tehát a plus-nak) szélesebb az a rész amivel a zár-rész a kormányra kapcsolódik, r-go vastagabb kormányra is felszerelhető...
Viszont ezáltal ha pl. váltófül / tempomat / rádióvezérlő van a kormány mögött, az útba lehet a plusnak, oda régebbi még pont felfér.
Ha Te látsz roncsolást, akkor a nálad sokkal jobban hozzáértő rosszarcú is látja. És ez nem cél normális helyeken.
A kocsi rendszerébe pár helyen csatlakozni kell, megszakítani. A lényeg, hogy hol és milyen igényességgel. Ezt nem kevés, vagy sok jelzővel mérik.
A legkevesebb "roncsolással" a hit védelme jár, amikor hiszel benne, hogy a Te autód nem viszik el, vagy már annyira lecsökkent az autólopások száma...
Feleségem autója utcán fog állni napközben, forgalmas utca, és ha nagyon kell még a munkahelyéről is rálát az autóra, de mivel kulcs nélküli indítás van benne, ezért egy Autolok2000 kerülne bele, hogy legalább a kulcs jelét "lemásolva"/felerősítve ne az legyen hogy simán beül/elmegy vele valaki mintha a sajátja lenne.
A kérdés hogy van valami lényeges difi a régi és a plus Autolok2000 közt ? Látom hogy pár dologban más, de érdemesebb bármiért a plus-t venni ? Vagy a célnak megfelel a régi is..?
Bármennyire fura nem az a lényeg hogy az adott készüléknek mennyi tiltási pontja van hanem hogy az hogy van kialakítva!
Az ha a műszerfal alatt tiltja az önindítót, gyújtást illetve az üzemanyagot, nem egy hosszútávú biztonság. Három pont esetén, tiltásonként max. 1 perccel lehet számolni ezek kiiktatására.
De ha a készülék a motortérbe van beépítve és a tiltási pont is itt van kialakítva, akkor ehhez a hozzáférés minimum negyed óra - húsz perc, arról nem is beszélve hogy a motortér le is van zárva...
Rablásgátlásnál nincs értelme n+1 helyen megszakítani. Annak csak annyi a szerepe, hogy ne tudják messzire vinni a kocsit, ha járó motornál szerzik meg.
Feltételezve, hogy a menekülés lenne a cél, a tolvaj nem fogja keresni a megoldást, ha leáll az autó, hanem igyekszik eltűnni és minél messzebb kerülni a kocsitól, amit vélhetően keresnek.
Köszönöm a választ.
Rablásgátló terén vagyok még bizonytalan. Láttam, van ami 1, 2 illetve 3 ponton szakít. Utóbbi pl a Rhino. Viszont, van olyan magyar termék, ami egyik legfejlettebbnek hirdeti magát, de csak egy ponton szakít. De ehhez van mobil app is. Mi a jobb? Pl. Rhino (3 pont) vs magyar termék (1 pont)? A mobil app kevéssé izgat, kényelmileg biztos jobb, de a biztonság jobban izgat. Éjszaka a mobilom általában ki van kapcsolva, így kommunikálni úgysem nagyon tudna...
Ilyen eszköz esetén mi legyen az elsődleges szempont?
Lehet az is cél hogy a jármű motorterét ne fosszák ki, de tudomásom ez szerint nem jellemző. Inkább a katalizátortol szabadítják meg a járműveket de ez ellen meg nem tudsz mit csinálni. A motortérzár célja inkább a motortérbe lévő védelmi eszközök védelme. Irtad a váltózárat indításgátlót.. Az indításgátló ha motortérbe kerül és ott is blokkol akkor az mellett már hasznos a motortérzár és akkor lehet gondolkozni a váltózáron. A sorrend nem megfordítható!
Kia Rio 2019. Amire nekem kellene, hogy ne belezzék ki a kocsit éjszaka. Váltó áron és rablásgátlón, OBD tiltáson gondolkodom még. Riasztó nem, mert látom, hogy a kutyát nem érdekli, ha szól.
Strandra és hasonlókra én azt találtam ki, hogy az autó mechanikus kulcsát viszem magammal. A kicsi, vízálló, épp úgy elfér a fürdőgatyában, mint 30 éve a Zsiguli kulcs. Persze ez nem elegendő védelem, ezt még kombinálni kell valami tudás alapúval, mert az ember agya is vízálló. Sőt, akár több tudásalapúval, egy láthatóval, pl. PIN pad és egy titkos kapcsolóval.
Igen, a legegyszerűbb eltulajdonítani egy járművet a kulcsaival együtt. Erre megoldás lehet az értékmegőrző. Viszont a kulcs nélkül sem egy megoldhatatlan feladat. A váltózár motortérzár kombó nem a leghatásosabb páros. :( Tehát a (CSD) olvtárs által feltett kérdésre, miszerint érdemes e valami egyéb eszközt beépíteni, a válasz egyértelmű:
Tedd a valtozar es kocsi kulcsat kulon helyre. Kocsi kulcsat leginkabb a strand ertekmegorzojebe, manapsag azert mar van. A valtozar kulcsat meg vidd magaddal.
Adott egy új Swift, amiben már van váltózár (manuális váltó) és motortérzár. Lehet, hogy ez is több, mint ami a legtöbb hasonló autóban van, de a kulcs ellopása esetén (pl. strand) ez semmit nem ér, és talán a Casco se térít ilyenkor. Szerintetek van-e értelme mondjuk pinpad-es (vagy egyéb, tudáson alapuló) indításgátlót beszerelni? Ha igen, milyet, hol?
Veletlenul elem kerult egy lopasi statisztika Nemetorszagban. 17e lopot auto per ev. Nyilvan ez semi a 80-100mio autobol, de ennek fenyeben eleg erdekesen hangzik a magyar eves par 100 darab..
Kivancsisagbol megneztem milyen eszkozok erhetoek el a nemet piacon. Pl. ez:
Nemetorszagban sok helyen van mar beszerelo partneruk. Orosz gyarto, Friss TUV, EC, Kraftfahrt-Bundesamt engedelyekkel. Komplett megoldasokat kinalnak alaptol egesz flottakovetesig. 2 iranyu (!) can-bus kommunikacioval. Az osszes szirszar engedelyuk megvan hozza, specifikus sw-ekkel.
Vagy egy masik cucc, nemet fejlesztes, szinten 2 iranyu can-busos kommunikacioval.
LINK
Az egesz akkora mint egy 20centes meretre, can-bus firewall-kent mukodik. Ezt el lehet rejteni akarhol az autoban. Es olcso, 150-300Eur alapmodell,beszerelessel. Nem kell szetboritani az autot hozza.
En mondjuk tovabbra sem biznek benne, de megvan a Kraftfahrt-Bundesamt engedely hozza, no meg a TUV is szettesztelte.
Az egeszrol az jutott eszembe, hogy par eve meg semmi nem volt autovedelem teruleten Nemeto.-ban, szinte semmiu. Most mar jonnek az elelmes K-Europaiaik. De valahogy nem latok magyar cuccokat. (Volt itt nehany eve melldongetes A Technologiarol, ugye..:) ) Lengyel, cseh, orosz cuccok. Na meg nemet is mar.