Még egyszer mondom, hogy a variátorgörgők súlya csak azt befolyásolja, hogy a motor mennyi idö alatt éri el a vlgsebességet, De azt, hogy evvel növelni lehet a végsebességet az nem igaz. A motornál ha növelték a végsebességet, akkor a görgőkkel hozzáhangolják a variátort a motorhoz, hogy jó legyen a menettulajdonsága. De a görgők variálásával nem lehet növelni a végsebességet!!
Ha ezt nem érted, akkor tényleg hagyjuk. Akkor inkább sakkozok egy galambbal. Azzal többre megyek. :)
Oké, de ez egy marhaság. Túl könnyű görgőkkel soha nem fogja elérni azt a legnagyobb sebességet, amire képes, és túl nehéz görgőkkel szintén soha nem fogja elérni. Ha minimálisan értenéd, hogy hogy működik egy variátoros motor, könnyen felfognád, hogy miért.
Úgyhogy a görgőknek van köze a végsebességhez. Innen meg annyi marad, hogy ebben a témában egészen addig nem szólalsz meg, míg nem érted, miről beszélsz.
Csak annyi, hogy játszatsz amennyit akarsz a görgőkkel annak nincs semmi köze a végsebességhez.(ezt kifejtettem már lejjebb) Ha meg még rákérdezel, akkor az azt mutatja, hogy nem véletlenül tévedtél, hanem fogalmad sincs az egészről. Az nem baj, de még tanácsot is adsz másnak erről.
Nem kéne ez a durvulás. Tévedni mindenki tévedhet. Még te is. ----"De ezután általában játszani kell egy kicsit a görgőkkel is, ha az ember nagyobb végsebességet akar. Nem nagy dolgokról van szó, olyan 0,6 grammon belül már jó szokott lenni."---274846 Ez idézet tőled. Ez sem valami hozzáértést igazol. Úgyhogy kissé visszább a lendülettel.
Ez sajnos nem ül. Amit leírtál azért jár a különdíj. Hogy te csapot cseréltél és megoldódott a benzin túlfolyása a karbiban az egyéni csoda kategória. Mert ahogy írtam semmi köze hozzá. Ez nem sokkal kisebb blődség annál mint, hogy azt írtad volna, hogy beállítottad a fékbowdent és megszűnt a karbi túlfolyása.
Düse, Deckel, Rückwärtsgang a mai napig léteznek. Amik nem léteznek a németben, azok általában olyan szavak, amik a dialektusból jöttek. Ezt pl. Németországban senki nem fogja érteni:
Az mind befolyásolja, amiket írtál, de a lényeg a légellenállás. Tudtad hogy egy kerékpárral 200 fölötti sebességet ért el egy ember, egy versenyautó szélárnyékában?
A légellenállás a legnagyobb kihívás, a többi elhanyagolható.
Én azt hiszem hogy Te ennél sokkal nagyobb tudású ember vagy. A Schieber meg tolattyút jelent magyarul. De ez nem számít, mindenki úgy érti, ahogy neki a legkellemesebb. Én elfogadom.
Lehet hogy érti mindenki, de amint fórumtársunk is írta, a német eredeti megnevezés tolattyút jelent, illetve tolattyú tűt. De az biztos hogy a zeneszerzőhöz semmi köze.
A kúpostű kifejezést az ötvenes években próbálták erőltetni, hogy ne legyen németes hangzása. Aztán ez az erőltetés a hetvenes évekre abbamaradt, Ternai használta még kúpos tűként, aztán a neve szabályozótű lett, főleg, mert nem is mindig kúpos. De a súbert is érti mindenki, csak 4728ITI szeret marhaságokat beszélni.
Nem hiszem hogy én tévednék. Egy motor végsebességét a teljesítménye határozza meg. Semmi más. Az áttétellel lehet variálni, de attól nem lesz nagyobb teljesítményű a motor. Gondolj bele hogy egy 1 LE-s motor a gyorsabb, vagy egy 21 LE-s?
"Egy adott motornál a végsebesség növelését csak a teljesítmény növelésével lehet elérni, az áttétel, stb. változtatásával csak rontani lehet azon."--- A motorod ha jól tudom csak egy sebességes. Annál csak a motor fordulatszámának és teljesítmény emelésével tudsz sebességnövekedést elérni. De egy variátoros motornál ha van kellő teljesítmény az áttétel növelésével növelni lehet a végsebességet is. Vagy egy váltós motornál, ha a váltóba tesznek egy gyorsító áttételt a direkt fokozat helyett, akkor is növelhető a végsebesség. (persze a teljesítménynek meg kell hozzá lenni)
A Youtube-n találsz ilyen variátor tuningolást és sebességnövelést. A babettánál is ha a kisfogaskereket növeled 1-2 foggal, akkor nőni fog a végsebességed is. (persze nem a dombnak felfelé :):) )
Én is a kép kedvéért írtam úgy -ahogy. En súber tűnek ismertem. A kúpos tű biztosan a magyar műszaki nyelvbeni szabatos megnevezése. Ezentúl én is így "szólítom":)
Egyszerűbb magyarul írni, kúpostű a hivatalos neve. Egyébként valóban úgy van, ahogy írod, a kúpostűnek semmi köze a végsebességhez. Ott csak a főfúvóka számít egy adott porlasztónál.
Egy adott motornál a végsebesség növelését csak a teljesítmény növelésével lehet elérni, az áttétel, stb. változtatásával csak rontani lehet azon.
Azt is elmondanám, hogy a végsebesség nem a görgők súlyától függ, hanem az áttétel nagyságától.
Azaz a gördős tárcsa pl. mennyire tudja a legnagyobb átmérőt produkálni. Azaz az ékszíj hogy tud minnél jobban kifutni a tárcsán. Ezt szokták "megbuherálni". A görgők súlya a gyorsulást befolyásolja és nem a végsebességet.