Keresés

Részletes keresés

Mortoff Creative Commons License 2024.01.17 0 1 274880

Tényleg jobb lenne, ha egy galambbal sakkoznál.

Bár nagy valószínűséggel kikapnál egy galambtól is,

ha annyira tudsz sakkozni, mint amennyire a variátor

működéséhez értesz.

 

 

Előzmény: kaktusz 22 (274879)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 274879

Még egyszer mondom, hogy a variátorgörgők súlya csak azt befolyásolja, hogy a motor mennyi idö alatt éri el a vlgsebességet, De azt, hogy evvel növelni lehet a végsebességet az nem igaz. A motornál ha növelték a végsebességet, akkor a görgőkkel hozzáhangolják a variátort a motorhoz, hogy jó legyen a menettulajdonsága. De a görgők variálásával nem lehet növelni a végsebességet!!

Ha ezt nem érted, akkor tényleg hagyjuk. Akkor inkább sakkozok egy galambbal. Azzal többre megyek. :)

Előzmény: tcaoe (274878)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.16 0 0 274878

Oké, de ez egy marhaság. Túl könnyű görgőkkel soha nem fogja elérni azt a legnagyobb sebességet, amire képes, és túl nehéz görgőkkel szintén soha nem fogja elérni. Ha minimálisan értenéd, hogy hogy működik egy variátoros motor, könnyen felfognád, hogy miért.

Úgyhogy a görgőknek van köze a végsebességhez. Innen meg annyi marad, hogy ebben a témában egészen addig nem szólalsz meg, míg nem érted, miről beszélsz.

Előzmény: kaktusz 22 (274877)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.16 -1 0 274877

Csak annyi, hogy játszatsz amennyit akarsz a görgőkkel annak nincs semmi köze a végsebességhez.(ezt kifejtettem már lejjebb) Ha meg még rákérdezel, akkor az azt mutatja, hogy nem véletlenül tévedtél, hanem fogalmad sincs az egészről. Az nem baj, de még tanácsot is adsz másnak erről.

 

Előzmény: tcaoe (274876)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.16 0 0 274876

Mesélj, ezzel mi a baj?

Előzmény: kaktusz 22 (274875)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.16 -1 0 274875

Nem kéne ez a durvulás. Tévedni mindenki tévedhet. Még te is. ----"De ezután általában játszani kell egy kicsit a görgőkkel is, ha az ember nagyobb végsebességet akar. Nem nagy dolgokról van szó, olyan 0,6 grammon belül már jó szokott lenni."---274846 Ez idézet tőled. Ez sem valami hozzáértést igazol. Úgyhogy kissé visszább a lendülettel.

Előzmény: tcaoe (274864)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.16 -1 0 274874

Ez sajnos nem ül. Amit leírtál azért jár a különdíj. Hogy te csapot cseréltél és megoldódott a benzin túlfolyása a karbiban az egyéni csoda kategória. Mert ahogy írtam semmi köze hozzá. Ez nem sokkal kisebb blődség annál mint, hogy azt írtad volna, hogy beállítottad a fékbowdent és megszűnt a karbi túlfolyása.

Előzmény: peppino (274822)
rfc Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274873

Düse, Deckel, Rückwärtsgang a mai napig léteznek. Amik nem léteznek a németben, azok általában olyan szavak, amik a dialektusból jöttek. Ezt pl. Németországban senki nem fogja érteni:

https://en.wiktionary.org/wiki/Esszeug

 

Előzmény: lapar (274869)
rfc Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274872

A tiszta a sauber, a tisztítani meg säubern (vagy reinigen). Olyan, hogy suber, nincs.

Előzmény: lapar (274867)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274871

Igazad van!

Előzmény: lapar (274869)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274870

Megfogtad a lényeget!

Az mind befolyásolja, amiket írtál, de a lényeg a légellenállás. Tudtad hogy egy kerékpárral 200 fölötti sebességet ért el egy ember, egy versenyautó szélárnyékában?

A légellenállás  a legnagyobb kihívás, a többi elhanyagolható.

Előzmény: Mortoff (274865)
lapar Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274869

Eltulzott a bók!:-)

De sok olyan német elmagyarosodott beépült kifejezés van, amit már az eredetiben nem találunk meg.

Most nem szótáraznék, de ott a dűzni, meg a dekni(dekli?), a rükverc, és társai.

Előzmény: 4728ITI (274868)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274868

Én azt hiszem hogy Te ennél sokkal nagyobb tudású ember vagy. A Schieber meg tolattyút jelent magyarul. De ez nem számít, mindenki úgy érti, ahogy neki a legkellemesebb. Én elfogadom.

Előzmény: lapar (274863)
lapar Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274867

Hát ez nem jött be.

De a tolattyú, az Schieberventil, a suber meg tisztítást jelent.

Ne mélyedjünk el, olyan ez, mint a kőművesnél a fángli:-)

Előzmény: lapar (274866)
lapar Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274866
Mortoff Creative Commons License 2024.01.15 0 1 274865

“Egy motor végsebességét a teljesítménye határozza meg. Semmi más."

 

Tehát szerinted nem befolyásolja semmi a végsebességet, csak a teljesítmény.

pl az áttételezés, a gördülési vagy a légellenállás nem szól bele... Aham...

 

Előzmény: 4728ITI (274860)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274864

És? Belemehetünk ebbe, de nem csak a motorokhoz nem értesz, hanem ehhez sem.

Előzmény: 4728ITI (274862)
lapar Creative Commons License 2024.01.15 0 1 274863

A súbertűből a tű echte magyar.

A Schuberth meg bukósisak, ha jól emléxem.

(mink parasztok, a zeneszerzőt nem is ismerjük:-))

Előzmény: 4728ITI (274862)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.15 0 1 274862

Lehet hogy érti mindenki, de amint fórumtársunk is írta, a német eredeti megnevezés tolattyút jelent, illetve tolattyú tűt. De az biztos hogy a zeneszerzőhöz semmi köze.

Előzmény: tcaoe (274861)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274861

A kúpostű kifejezést az ötvenes években próbálták erőltetni, hogy ne legyen németes hangzása. Aztán ez az erőltetés a hetvenes évekre abbamaradt, Ternai használta még kúpos tűként, aztán a neve szabályozótű lett, főleg, mert nem is mindig kúpos. De a súbert is érti mindenki, csak 4728ITI szeret marhaságokat beszélni.

Előzmény: kaktusz 22 (274856)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274860

Kifejtenéd bővebben hogy mire gondolsz?

Szerinted mi az ami a legnagyobb ellenállást jelent a végsebességnek?

Előzmény: Mortoff (274859)
Mortoff Creative Commons License 2024.01.15 0 1 274859

“Egy motor végsebességét a teljesítménye határozza meg. Semmi más.”

 

Ezt a marhaságot magadtól sikerült összehoznod, vagy segítettek?

Előzmény: 4728ITI (274858)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274858

Nem hiszem hogy én tévednék. Egy motor végsebességét a teljesítménye határozza meg. Semmi más. Az áttétellel lehet variálni, de attól nem lesz nagyobb teljesítményű a motor. Gondolj bele hogy egy 1 LE-s motor a gyorsabb, vagy egy 21 LE-s?

Előzmény: kaktusz 22 (274857)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274857

Sajnos ez esetben tévedsz. --

"Egy adott motornál a végsebesség növelését csak a teljesítmény növelésével lehet elérni, az áttétel, stb. változtatásával csak rontani lehet azon."---        A motorod ha jól tudom csak egy sebességes. Annál csak a motor fordulatszámának és teljesítmény emelésével tudsz sebességnövekedést elérni. De egy variátoros motornál ha van kellő teljesítmény az áttétel növelésével növelni lehet a végsebességet is. Vagy egy váltós motornál, ha a váltóba tesznek egy gyorsító áttételt a direkt fokozat helyett, akkor is növelhető a végsebesség. (persze a teljesítménynek meg kell hozzá lenni)

A Youtube-n találsz ilyen variátor tuningolást és sebességnövelést. A babettánál is ha a kisfogaskereket növeled 1-2 foggal, akkor nőni fog a végsebességed is. (persze nem a dombnak felfelé :):) ) 

Előzmény: 4728ITI (274855)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274856

Én is a kép kedvéért írtam úgy -ahogy. En súber tűnek ismertem. A kúpos tű biztosan a magyar műszaki nyelvbeni szabatos megnevezése. Ezentúl én is így "szólítom":)

Előzmény: Laza rigalánc (274853)
4728ITI Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274855

Egyszerűbb magyarul írni, kúpostű a hivatalos neve. Egyébként valóban úgy van, ahogy írod, a kúpostűnek semmi köze a végsebességhez. Ott csak a főfúvóka számít egy adott porlasztónál.

Egy adott motornál a végsebesség növelését csak a teljesítmény növelésével lehet elérni, az áttétel, stb. változtatásával csak rontani lehet azon.

Előzmény: kaktusz 22 (274850)
rfc Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274854

Azt mondod, a sisakos csávó írta a zenéket is?

Előzmény: Laza rigalánc (274853)
Laza rigalánc Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274853

Hát, ne habozz klaviatúrát ragadni, és jelezni az oem-parts.hu részére az észrevételeidet.

Ugyanis az Ő webáruházukból van a kép.

Vagy azért Schubert, mert jobban muzsikál vele a gép :)

Előzmény: rfc (274852)
rfc Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274852

Az, hogy a Schiebernadelből súbertű lett, még valahol oké, de ez a Schubert már vicces.

Előzmény: Bártfai Zorkovics (274847)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 274851

Azt is elmondanám, hogy a végsebesség nem a görgők súlyától függ, hanem az áttétel nagyságától.

Azaz a gördős tárcsa pl. mennyire tudja a legnagyobb átmérőt produkálni. Azaz az ékszíj hogy tud minnél jobban kifutni a tárcsán. Ezt szokták "megbuherálni". A görgők súlya a gyorsulást befolyásolja és nem a végsebességet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!