Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hornyaz Creative Commons License 2018.04.24 0 0 221797

Megnézettem egy márkatárssal. Most már jó. Ez az utolsó két hozzászólás off...

Előzmény: hornyaz (221796)
hornyaz Creative Commons License 2018.04.24 0 0 221796

Üdv Mindenkinek!


Tegnap mentem hazafelé és valami fémes, enyhén /talán/ csörgő hangot hallottam. Nem tudom megállapítani honnan jön. Üresben, gázadáskor nem csinálja. Egy biztos: hajtás alatt csinálja, néha-néha, egyszer-egyszer, olykor-olykor. Ketten mentünk, kiszálltunk, nézegettük, mozgattuk, nem tudjuk. Kérésre sem tudom prezentálni a jelenséget mert nem mindig csinálja. A hátsó kerékcsapágyak cseréjének gondolata már körvonalazódik de az okozhat ilyen hangot? Na, ilyenkor mit tegyek?

nemes.alex14 Creative Commons License 2018.04.23 0 0 221795

Esetleg valaki használt már szélesített lemezfelnit a járgányán? Milyen méretekkel? Leginkább az ET számokra lennék kíváncsi.

e30nick Creative Commons License 2018.04.22 0 0 221794

Az attol fugg mi az a minden. Csapagyak, lamellak, tomitesek anyagara kb ennyi.

Előzmény: nemes.alex14 (221792)
e30nick Creative Commons License 2018.04.22 0 0 221793

Urak, valaki nem akar allithato hatso futomuvet epiteni? Van egy hidam, ami teljesen jo formaju, csak ki van tagulva az egyik lengokar bekotesi pontnal a csavar lyuk. Allithatonal azt ugyis fel kell furni, szoval idealis alap.

A difirogzitesnel meg is van erositve.

nemes.alex14 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 221792

Áttételcsere, felújítás mindennel együtt 50-80 lenne kb?

Előzmény: nemenyigy (221790)
Andriska318is Creative Commons License 2018.04.22 0 0 221791

Hali. 

Minden birta mivel semmi nem gyári. Difi hátlapot még akkor vettem mikor semmit nem kértek érte...most kb 300EUR

Előzmény: Tzl (221787)
nemenyigy Creative Commons License 2018.04.22 0 0 221790

csak áttételt kell cserelned, de ha mar, akkor érdemes felújítani is kb 50-80 eFt

Előzmény: nemes.alex14 (221789)
nemes.alex14 Creative Commons License 2018.04.21 0 0 221789

Valószínű azért érzem azt hogy nagyot lép még ezzel a diffivel is, mert ez előtt nem vezettem sorhatost. Igazából egy darabig meghagyom ezt, aztán ha nem vagyok vele teljesen megelégedve akkor cserélem egy rövidre. Bár gondolom nem olcsók a rövid sperr diffik.. Vagy nincs túl nagy árkülönbség a hosszabb és rövidebb sperr árak között?

Előzmény: cezet_IS (221788)
cezet_IS Creative Commons License 2018.04.21 0 0 221788

Az urban legend nem értem, hogy jön ide, az ETK-ról meg még sose hallottam, az valami olyan, mint az ESP...? :-P

 

@ Petrolhead a legoban tök igazad van, de letekerni egy difit tényleg nem a világ, az általad említett példánál is látható, hogy fél+ pici marad a három kör után, vagy majd háromnegyed.

 

nemes.alex14 az eredeti kérdésedre visszatérve: k@rva hosszú difi van a kocsid alatt, cseréld rövidebbre és totál oda leszel, hogy milyen jól is tud menni a kis hat henger.

Teljesítményre kb. ott vagy vele, mint én az M42-vel, én elsírnám magam, ha 120-ig kellene forgatni a kettest... :D A 4.10-ről 4.27-re váltás azonnal érezhető volt a kocsiban, pedig a végáttételt csak ca. 5%-kal rövidítette. Ha neked a ca. 90 helyett ott fogy el a kettes, akkor ott nem egy lépcsővel hosszabbra lett cserélve a difi...

Előzmény: akos51 (221784)
Tzl Creative Commons License 2018.04.21 0 0 221787

Helló,

és a kocsi többi része hogyan bírta a pályázást? Motor, fékek, gumi? Folyamatosan nyomtad neki, vagy voltak közben hűtő körök is?

Ez a hűtött difihátlap érdekel. Hol vetted és mennyiért?

Köszi.

Előzmény: Andriska318is (221786)
Andriska318is Creative Commons License 2018.04.20 0 1 221786

Ha már difi téma:

 

Tegnapi hungaroringes pályázásom során mentem először hűtött difi hátlappal. Tavaly azonos körülmények közt 20perces menet végére 140-150fokos volt az olaj. Ez most 110-116 fok volt maximum. Utcán 90fok.

 

A szenzor az olajleeresztő csavarban van.

petrolhead Creative Commons License 2018.04.19 0 0 221785

valoban volt, megha rohadt ritka is, az e30.de-n talalhato tablazatban pl mar szerepel.

en a legelejen direkt nem akartam online talalgatni, a tiltasokhoz tartozo sebessegekkel, amit a kollega megadott, es a tablazattal pontosan kiszamolhato. az auto alatt forgatos modszerrel nem konnyu a meres, pl valasztani egy 3,64 es 3,73 kozul.
meg a "mivel jott ki a gyarbol" vonalon sem erdemes sokat rugozni, mert ugye minnyajan tudjuk, hogy a regi bmwk = felnott lego. 25-30 ev tavlataban igen sok minden ki- illetve belekrulhetett az autoba :) kevesen vagyunk elso tulajok...

 

ui: nem csak nezegetem, sokat hsznalom is az ETK-t, ezert jol tudom, hogy az sem szentiras ;) legutobbi szemelyes pelda: M42 lanchaz, blokk csavarok kivalogatasa galvanizalas utan... nyert a tolomero :D

Előzmény: akos51 (221784)
akos51 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 221784

Volt ilyen e30ban, sportváltós 323i alatt. Mindenkinek javaslom etk nézegetését, mindenféle bizonytalan netes oldalak és urban legendek terjesztése helyett. Persze mindenki azt csinál, amit akar :)

Előzmény: cezet_IS (221783)
cezet_IS Creative Commons License 2018.04.19 0 1 221783

Ilyesmi E36 kompót alatt volt. De táblázatolás helyett inkább bakold fel és számold meg mi van alatta, az a biztos. ;)

Előzmény: akos51 (221781)
_c_ Creative Commons License 2018.04.19 0 0 221782

Az alatt a kocsi alatt nagyon hosszú difi van.

4,27-es difivel 3-asban! 135-nél tiltott a 20i-m, most 3,73-as difivel 2-esben 100 körül vége a dalnak.

Előzmény: nemes.alex14 (221771)
akos51 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 221781

Ez a táblázat szetintem nem oké. E szerint nincs 3.23-as kisházas difi, pedig nekem olyanom van, és még sperres is...

Előzmény: petrolhead (221779)
petrolhead Creative Commons License 2018.04.19 0 0 221780

alulrol=90kmh gps szerint. az oran ilyenkor 95-6-ot lathatsz a gyari 'csalas' miatt, gumit tudom, hogy te gyari meretet hasznalsz.
ez a 3,73-al is csak 100kmh gps szerint, szvl tovabbra is azt mondom, hogy ez egy viszonylag hosszu difi az E30 attetel kinalatban, megha nem is egy ETA :) 

Előzmény: e30nick (221776)
petrolhead Creative Commons License 2018.04.19 0 0 221779
Előzmény: nemes.alex14 (221778)
nemes.alex14 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 221778

Gurult ki M20B20 a gyárból nagyházas sperrel?

akos51 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 221777

A linkelt táblázat azt mondja meg, mennyivel megy az autó, nem azt, hogy az óra mit mutat. 

Előzmény: e30nick (221775)
e30nick Creative Commons License 2018.04.18 0 0 221776

Szerintem eselyes, hogy gyari difi lesz. A 20i-t 3.91 meg 3.73 difikkel szereltek, ha nem csalnak az emlekeim. (e30.de-n van differenzialtabelle, de most lusrta vagyok megnezni.) Szoval nekem 4.1 difivel 2-ben tiltason alulrol karcolja a 100-at az M40.

Előzmény: petrolhead (221772)
e30nick Creative Commons License 2018.04.18 0 0 221775

Nem! Gyari meretet kell megadni, megpedig azert, mert a sebessegjelet a difibol kapja a muszeregyseg es gondolom nem azt akarjuk kiszamitani, hogy gyakorlatilag mennyivel megy az auto, hanem hogy mit mutat az ora.

Előzmény: akos51 (221773)
petrolhead Creative Commons License 2018.04.18 0 0 221774

Előzmény: akos51 (221773)
akos51 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 221773

Azt a gumit kéne megadni, ami az adott kocsin van, hogy a gyakorlat összevethető legyen a táblázattal, nem?

Előzmény: petrolhead (221772)
petrolhead Creative Commons License 2018.04.18 0 0 221772

szia! az okfejtesed a jo, az "egy viszonylag rövidebb sperr diffi van alatta" allitas nem. ha azt feltetelezzuk, hogy gyari valtod van, akkor ez egy hosszu attetelu difinek szamit, a leirtak alapjan.
(sperr/nemsperr az itt nem jelent semmit)
nem akarok tippelgetni, hogy ez most pontosan milyen attetel, tanulmanyozd ezt az oldalt es ki tudod vele szamolni: http://www.endtuning.com/gearratios/

 

(205/55R15 gumit adj meg)

Előzmény: nemes.alex14 (221771)
nemes.alex14 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 221771

Sziasztok!

Az autó egy 125 lovas M20B20 motoros E30 lenne, amiről annyit tudok hogy egy viszonylag rövidebb sperr diffi van alatta, a motor és váltó feltételezem hogy gyári. 
A tapasztalatom az, hogy kettes fokozatban tiltáson olyan 110-120 körül van a végsebessége. Egy átlag autónál a kettes tiltás olyan 80 km/h-nál van. Ha jól értem, ha rövidebb a diffi áttétel, akkor jobban gyorsul az autó, viszont kisebb a végsebessége, fordítva pedig nagyobb áttétellel lassabban gyorsul viszont nagyobb a végsebesség. 
Akkor nem úgy kéne hogy történjen az én esetemben hogy hamarabb "fogy el" a sebesség (egyes, kettes jelen esetben) és ezáltal már hamarabb, mondjuk 60-nál tiltáson kéne lennie kettesben, viszont ide nagyon hamar jutok el? (ha egy átlag autót a kettes tiltás 80km/h-val nézünk) 
Valószínű én értem félre a dolgokat, sőt biztos.. Illetve lehet kicsit keszekuszán fogalmaztam meg. 
De végül is hogyan működik egy rövidebb sperr? Na és esetleg abból hogy nekem ezzel a konkrét autóval 120 körül van a tiltás kettőben, lehet tudni hozzávetőlegesen hogy mekkora az áttétele a diffinek?

Zsland Creative Commons License 2018.04.16 0 0 221770

Értem, köszönöm! Szerintem is hűtővel lesz a gond, ahogy néztem elég viharvert szegény. Elviszem akkor klímáshoz, csak próbáltam tájékozódni, hogy mégis mennyibe fog ez kerülni.

Előzmény: e30nick (221768)
e30nick Creative Commons License 2018.04.16 0 0 221769

Mentem az autoval es megneztem. Nem latszik a mutaton, hogy ingadozik. Pedig tudom, hogy regen en is lattam, de azota mar annyi minden tortent, gozom sincs mitol mult el.

Előzmény: e30nick (221762)
e30nick Creative Commons License 2018.04.16 0 0 221768

Siman megy az uj hutokozeggel! At kell mosni az egesz rendszert, uj olaj kell bele, ki kell cserelni a szaritoszurot es a nem ugrik be milyen nevu szelepet, ami kozvetlenul az elparologtato elott van es ennyi. A feltolteshez kell keresned valakit, aki megoldja okozban, mert a szelephez valo atalakito csonkot nem lehet feltenni a gepteto zsanerjatol. Igy regi fajta csovel kell tolteni. Szerintem barmalyik klimas megoldja, de privatban tudok neked ajanlani embert. A szaritoszurohoz az uj negyvezetekes nyomasgombat fogod tudni csak feltenni, ezt is meg kell venned es a bekotesevel kicsit jatszani.

Szoval ez volt a dolog egyszeru resze. Ha a klimaban nincs gaz, akkor az azert nincs, mert valami szar benne. Valszeg a huto, de azon kivul barmi lehet. Nyomasprobaval kellene inditani es megkeresni a hiba forrasat.

Előzmény: Zsland (221767)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!