Keresés

Részletes keresés

még1MbR Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84744

A cargo ajtó sem kisebb, ráadásul szögletes... minden csak méretezés és megerősítés kérdése. Ha az AWACS lokátort elbírja a tető, akkor egy buborék meg se kottyan neki :)

 

Előzmény: Hammer (84741)
RNZoli Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84743

Lesz ennek a balesetnek végleges jelentése, ha igen, ki írja majd?

 

Az ICAO szabályai szerint kötelezőenk kell hogy legyen, mégpedig az egyiptomi légügyi balesetvizsgálati szervezetnek kell összehangolni a helyi, a gyári (francia), illetve a lajstrom szerinti állam (orosz) vizsgálatokat.  Ebben akár különvélemények is lehetnek, ha nem jutnak dűlőre.  

 

Az MH17 esetében is minden tisztázva lett, ami a polgári repüléssel összefügg.  A háborús bűncselekmények okoinak kézrekerítése már nem ide tartozik, és ebben nem lesz előrehaladás, az tuti.

Előzmény: Biga Cubensis (84740)
trizs77 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84742

Kettő fő kitekintésére alkalmas, kb. 2 méter átmérőjű félgömb a nagyobb utasszállítók tetejére, aljára, oldalára akárhová vágható, komolyabb műszaki kockázat nélkül.

 

Persze csak 1 vagy 1-1 db.

 

Nem gondolom, hogy ez a jövő útja, de műszakilag bármikor megoldható.

 

Inkább tartom valószínűnek (hamarabb megvalósulónak) az ablak nélküli repülőgépet, ahol képernyők közvetítik a T.utas számra a gép előtt/alatt/mellett/mögött elsuhanó táj képét.

 

A nagyobb gépeken, a mostani ablaksor helyén elképzelhetőnek tartok úgynevezett vonat ablakokat is, azaz akkora ablakokat, mint ami ma van a vonatokon.

 

Műszakilag ezek, nagyobb kockázat nélkül megoldhatók.

Pénzügyileg már nem biztos, hogy nagyon támogatnák a légitársaságok az ilyen gépek gyártását.

 

Ez a buborék megoldás egy érdekes ötlet, de nem több.

 

 

 

 

Előzmény: Hammer (84741)
Hammer Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84741

Ja, nem az élmény miatt kérdeztem, az OK :)

 

Hanem hogy jó ötlet-e egy ekkora köralakú nyílást vágni a túlnyomásos törzsbe, és azt ilyen módon, egy hatalmas, egybefüggő pexivel/üveggel/mittomén lefedni?

Előzmény: trizs77 (84733)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84740

Kezdem azt gondolni, hogy a korrekt repülőgépszerencsétlenség-kivizsgálás gyakorlatilag megszűnt.

Esetleg Európa szívében van még erre esély, ahol viszont szerencsére ritka a baleset.

Mivel egyre több a politikailag instabil régió, az ott történt szerencsétlenségeket mindenki úgy vizsgálja ki, hogy neki tetszik. Ez nagyon nem fog jót tenni a repülésnek általánosságban. 30 éves koromban viszonylag aktív utas voltam, ma már kerülöm, ahogy csak lehet, annak ellenére, hogy a technológia fejlődik és az a groteszk helyzet kezd kialakulni, hogy egy Il-18-ason nagyobb biztonságban éreztem magam, mint ma egy korszerű A-320-ason.

Lesz ennek a balesetnek végleges jelentése, ha igen, ki írja majd? Lesz egy orosz és lesz egy egyiptomi jelentés?

Nagyjából ugyanaz ismétlődik meg, ami az MH-17 idején: az ember nem tudott jó szívvel hinni sem az oroszoknak, sem az ukránoknak; itt az egyiptomiak már egyszer bizonyították korábbi esetben, hogy a kellemetlen tényeket ignorálják, az oroszoknak viszont sajnos kapóra jött egy ilyen esemény, hogy növeljék beavatkozásukat Szíriában.

Előzmény: Lexes (84739)
Lexes Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84739

Nem terroristák miatt zuhant le az orosz gép Egyiptomban?

Egyiptom szerint semmi sem utal terrortámadásra. Moszkva és a Nyugat szerint bomba volt a gépen. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: malazs (84735)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.12.14 0 1 84738

tULAJDONKÉPPEN az összes sportgép és kissebb katonai gép ilyen. Én élvezném, bár lefelé érdekesebb lenne, csak attól sokan idegesek lennének. Talán még én is.

Előzmény: Hammer (84732)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84737

Már a címe is értelmetlen : "Egyiptom: Nem terrorizmus volt a lezuhant orosz gép"

Előzmény: Ec pec kimehecc a (84736)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84736

Már a címe is értelmetlen("Orosz hírszerzés: bomba okozta az egyiptomi légi katasztrófát"),

azonkívül robbanás nyomait találták 1 2

Előzmény: malazs (84735)
malazs Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84735
malazs Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84734

Off:

A kabinban ablak mellett inkább időjárás és útvonal függő, igen érdekes is lehet, továbbá minden egyes alkalommal valahogy engem megnyugtat a látvány. Kabin fölött nem biztos hogy fent annyira érdekes lenne, egy "üvegpadló" annál inkább.

Előzmény: trizs77 (84733)
trizs77 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84733

a le- és felszállás izgalmas lehet onnan nézve.

 

De egy 5-8 órás út, odafent ugyanolyan unalmas mint a kabinban.

 

 

Előzmény: Hammer (84732)
Hammer Creative Commons License 2015.12.14 0 0 84732

kicsit OFF: Ti szívesen utaznátok olyan jeten, aminek egy ekkora nyílást vágtak a törzsére, és egy átlátszó félbuborékot szegecseltek rá?

 

http://gizmodo.com/opulent-air-travel-is-reaching-a-new-level-of-lunacy-wi-1747539516

BJani Creative Commons License 2015.12.12 0 0 84731

London - Szingapúr

Előzmény: béci11. (84730)
béci11. Creative Commons License 2015.12.12 0 0 84730

Sép estét!

Ez milyen útvonal?

 

http://www.flightradar24.com/BAW11/83fc303

Lexes Creative Commons License 2015.12.11 0 0 84729

Nos, végül is szerencsétlenség, vagy szerencsétlenkedés...

http://www.origo.hu/utazas/hirek/20151211-rossz-repulogepet-fujtak-le-habbal-a-tuzoltok.html

RNZoli Creative Commons License 2015.12.08 0 0 84728
Előzmény: BJani (84727)
BJani Creative Commons License 2015.12.08 0 0 84727

Ahogy az Airportal is írta, Belgrádban az időjárás nem volt elég jó.

 

A gép fenyegetettsége egyébként jelen esetben nem okolta, hogy repülőgép karbantartással jól ellátott reptéren szálljon le.

Előzmény: PermanentDestructor (84724)
bakibaby Creative Commons License 2015.12.08 0 0 84726
RNZoli Creative Commons License 2015.12.08 0 0 84725

Az utazómagasságról Belgrád felett is jó néhány kört leírva lehetett volna csak leszállni, kb. azalatt vissza is ért Budapestre egyenes vonalban :)

 

Persze mehetett volna tovább pl. Bukarest, vagy Szófia irányába is ezzel az erővel,  de itt veszik számításba, hogy mennyire jó a helyi javítóbázis, a földi kiszolgálás, a reptér minősége, az utasok esetleges éjszakai elhelyezésének a költségei illetve szintén a minősége. 

 

Nagyon meg nem akarnak visszamenni Nyugat-Európába se, mert a végén még úgy járnak mint ez a járat....

https://en.wikipedia.org/wiki/Hapag-Lloyd_Flight_3378

Előzmény: PermanentDestructor (84724)
PermanentDestructor Creative Commons License 2015.12.08 0 0 84724

Hát igen, de azért mégis furcsa, hogy Belgrádból visszajött, nem?

Előzmény: XANTIi (84723)
XANTIi Creative Commons License 2015.12.08 0 0 84723

Erről biztosan ír a magyar sajtó. Ha Pozsonyban vagy Bécsben száll le, akkor azt meg az ő hírforrásaik közlik, ami nem biztos, hogy bekerül az itteni sajtóba.

Előzmény: PermanentDestructor (84721)
elemes2 Creative Commons License 2015.12.08 0 0 84722

Van itt pár karbantartóbázis.

Előzmény: PermanentDestructor (84721)
PermanentDestructor Creative Commons License 2015.12.07 0 0 84721

Annak mi az oka, hogy ha valami szokatlan ok miatt le kell szállni, rendszeresen előnyben részesítik Mo.-t?

 

Pl. mai:

http://index.hu/belfold/2015/12/07/magyar_vadaszgepek_szallitottak_le_egy_nemet_utasszallitot_ferihegyen/

 

Több hasonló eset volt már, amikor hosszú utat meg kellet szakítani és mintha valamiért Budapestet jobban kedvelnék ilyen esetekben, mint a többieket.

RNZoli Creative Commons License 2015.12.07 0 0 84720

Köszönöm. 

Előzmény: DIE_ROBOTER (84718)
viricsi Creative Commons License 2015.12.07 0 0 84719

Előzmény: viricsi (84717)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2015.12.07 0 0 84718

A képeken az épen maradt részek alapján L-39 van.

Előzmény: RNZoli (84716)
viricsi Creative Commons License 2015.12.07 0 0 84717
Előzmény: RNZoli (84716)
RNZoli Creative Commons License 2015.12.07 0 0 84716

Ez a gép lehetett az, egy L-29 Delfin. 

Előzmény: Jahno (84715)
Jahno Creative Commons License 2015.12.07 0 0 84715

Azigen.

Előzmény: viricsi (84714)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!