Automatikusan tisztítja magát, ha van rá lehetősége. Néha meg kell küldeni egy 10-20 percre 3-4000 fordulattal, akkor tuti elvégzi. Sajnos ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy ki kell menni autópályára vele egy 20-30km-es távra... De lehet, hogy csak én akarok ennyire tutira menni.
Igen, erről olvastam én is. tehát adott esetben, ha nincs pillangószelepem, mi okozhatja a hideg alapjárati magas fordulatot?
Én is külföldről behozott 308-ast vettem, festék rendben volt, ami kicsit fura volt az a motorszám hiánya, de elvileg az már nem is azonosító adat, így azért megnyugtattam magam. Csak egy 3 kódos jelzés van a motornál, ami az 1.6 VTi-t mutatja. Illetve pl. franciáknál, olaszoknál nem adnak ki lopási adatot, tehát ha pl. azokban az országokban ellopták a kocsit, azt itt Mo.-on nem tudod lecsekkolni. Az enyém pont francia, de ha nem utazol oda kocsival, akkor nem bukik meg az ember. Szóval fura dolgok vannak... a km állás meg olyan tényező, hogy így is úgy is meg van buherálva szervizkönyvvel vagy anélkül...le kell csekkolni mennyire használt, meg átvizsgáltatni, és kész. Én így gondolom.
Logikus, amit mondasz, de valahol olvastam korábban, hogy a modern motoroknál már elhagyják a pillangószelepet és a szívóoldali szelepek vezérlésével oldják meg ezt is.
Utána lehet nézni, de a legfontosabb, hogy legyen nálad festékréteg-vastagság mérő. Elég sok a szarrátört-újraépített példány. Azokat az elemeket nézd, amiket nem olyan egyszerű cserélni.
Milyen motorral lenne?
Az extrákra nagyon figyelj, mert utólag kb. semmit sem lehet már beléjük tenni. Max gagyi tolatóradart meg ülésfűtést...
utána lehet nézni valahogy az előéletének? a kereskedő azt mondta, nyugodtan elvihetem bárhova, akár peugeot márkakereskedéshez is és átnézethetem. 3 éves és kb. 70.000 km van benne
computerrel meg tudják nézni a valós km állást?
meg lehet ilyen autót venni vagy fenntartással kell kezelni?
olaj kijelző bibim kezd meggyógyulni, viszont ami állandósul, és pl. youtube-on is láttam róla videót, hogy az 1.6-os benzines 120 LE-s motornál alapjáraton ingadozik az fordulat, nem is kicsit. Ahogy elindulok, és bemelegszik már rendben, de hideg indításkor elég ciki. Van erre vmi gyógyír?
kinéztem egy 2,5 éves 308 sw-t 2.0 hdi motorral. 87000 km van benne.
mennyi a szerviz perriódusa? azért kérdem, mert 90.000 vagy 100.000 szerviznél mit kell csináltatni + mikor van "nagyszervíz" (vezérműszíj csere, stb.)
sziasztok! 1 hete vagyok boldog 308-as tulaj. kérdésem, mivel csak francia nyelvű kezelési útmutatóm van, hogy mit jelent, ha izzításkor nem az oil ok,hanem az oil -- villog? könyv szerint amit ki tudtam venni belőle, vmi olyan bibi,amivel forduljak szervizhez. ma volt olajcserém, szűrő miden, és ugyanúgy ezt jelzi. Van hogy nem, de pl. 1 nap többszöri használat és indítás után ismét villog. Ötlet?
Vannak márka/típusspecifikus okozók erre, leggyakrabban a szelepvezérlő-időzítő áramkör hibáját írják, de megemlítik lehetséges okként a kevés/koszos olajat is.