Szia Jancsi66! Valóban jobb lenne könnyűfémbe alu, acélba pedig acél testet csavarni, de én sem tudok róla, hogy két féle lenne. Gyárilag valóban szinnel jelölik a helyét, persze mivel felcserélem a kerekeket, nálam sem biztos, hogy éppen jó helyen jelezne. A két oldal viszont nem cserélődik fel. Aki télen könnyűfém felnit használ, csak azt tudom ajánlani, rendszeresen a sót lemosni róla! Amit gasparv irt a kijelzővel kapcsolatban, teljesen korrekt, tehát ez még a nyáron pusztúlt meg, minden valószínűség szerint. Üdvözlet mindien topiktársnak: birobandi
Szia csabakiss53! A jeladókat nekem csak a szelepcsavar rögzítette semmi más. Sajnos ezek a szelepek valami spec. aluöntvények, a rögzítő csavarral együtt, úgy hogy nagyon körültekintően kell bánni velük. A téli időjárás, a sós latyak ennek többet árt, mint magának az alufelninek. Egyszerűen megeszi a só. Először gumiszervizben érdeklődtem szelep után, ott mondták, hogy ez már velük is előfordult. Volt, hogy a sapka lejött, csak amikor a szeleptűt akarták kicsavarni, akkor tört le a szelep vége. Szóval télre jobb a lemezfelni hagyományos szeleppel, vagy ha mégse, akkor időnként megnézni, megpucolgatni, esetleg szilikonzsírral bekenni a felniből kiálló szeleprészt. Arról nem tudok, hogy acélfelnibe más jeladó kellene, esetleg, hogy alufelnibe aluszelepes, acélfelnibe acél szelepes. De hátha valaki konkrétabbat tud mondai ezzel kapcsolatban. A színjelölésekről csak annyit, hogy nekem mind a négy jeladón ugyan azok a színjelölések vannak, így nemigen van köze az elhelyezkedésüknek. Erről annyit olvastam, hogy ha másképp nem sikerül, hogy a megfelelő helyre kerüljenek, akkor a szervizben újra tudják programozni. Üdv! Jancsi66
Nem akarlak elkeseríteni, de ez csak cserével tudod megoldani. Nyáron megsütötték a napon, a "kristályok nem reagálnak", ezért nem látod rendesen. Én nyáron cseréltem. 50-55 ezer volt. Javaslom vidd vissza mert lehet garanciát nem vállaltak az autóra, de én megpróbálnám az eladóval kicseréltetni, ha nem jelezte a hibát eladáskor.
Talán pont a te korábbi tanácsaid alapján megnézettem a FAP szűrőt és az Eolys szintet is még vásárlás előtt. (Köszi a tippet újra).
A FAP 10% tömődöttséget jelez, így ez OK.
Az Eolys szintet meg a computer nem jelzi (csak ha kevés van már benne), a szerelő pedig csak akkor tudná megmondani az aktuális szintet, ha feltöltené. :o) Legalább is ezt mondta az egyébként nagyon segítőkész(!) mester. De valamiből azt saccolta, hogy félig lehet.
Ha már HDI, ugye elvitted márkaszervizbe állapotfelmérésre? Ott azt is meg tudják nézni, mennyi Eolys van még benne (ha kevesebb mint 1 liter, akkor kérd, hogy töltsék fel, 8-12e közt van 1l, 5l fér bele), és meg tudják nézni a FAP szűrő állapotát is, és meg tudják saccolni, mikor kell majd cserélni. Az elvi csereciklus az újabbaknál 180e km, de ha túl sokat használták városban, akkor ez rövidülhet (ill. ha csak pályán használták,akkor meg hosszabbodhat). A FAP cserénél szervizfüggő, hogy milyen járulékos dolgokat ajánlanak még cserére, szóval 90 és 250e közt állhat meg.
Jujj de izgalmas: most irjak a nevemre az hasznalt-uj SW-nket. Hamarosan teljes erteku rajongo leszek a csaladdal egyutt. (Bocsanat, hogy ilyennel traktalom a topic tagokat).
Kell egy uj aksit vegyek (5 eves van benne), 2.0HDi. Le kell csereljem az olajat, szuroket, meg a gazolaj szurot. (abban csak a filtert kell cserelni, vagy az egesz szerkentut? 122ekm)
kell meg egy utolagos tolatoradar meg egy motor also mu.a hangszigeteles.
Sziasztok! Egy „apró” de annál bosszantóbb problémával fordulnék hozzátok. A minap mikor megpróbáltam a jeladós szelepről a sapkát levenni, a szelep vége menetestől-mindenestől a sapkában maradt. Vagyis beletört. Ha bár a jeladóból ezt a szelepet könnyű kivenni, s így egyszerű lenne cserélni, épphogy csak kapni nem kapok ilyet külön. Jeladóval együtt meg potom 22 rongy. Kérdezném tisztelettel tőletek, hogy volt-e már valakinek hasonló problémája és van-e valami kedvezőbb árú megoldás erre. Üdvözlettel: Jancsi66
Ilyenkor nagyon sajnálom, hogy nem írták meg, melyik "kiváló" szerviz adott ilyen barom tanácsot. Csak hogy tudjuk, melyiket kell elkerülni nagyívben...
Pontosan ilyenem van és tokéletesen megy a 407 sw-mel, de amúgy megnéztem és az enyém is azt csinálja mint a tiéd, lámpa ell. világít a kis olajos kanna, de aztán el is alszik, és semmi. de megnéztem az olajnyomást az enyémen ami normális. szerintem ne aggodj de a legbiztosabb ha megnézeted az a bizti, :)
Egy diagnosztikai progi obdII-es interface-el tudja mutatni a valos idejű adatokat még az olajnyomást is, az aktuálisat. nekem egy elm327 interface-em van a laptopomra kötve és easyobd progit vagy scantool, vagy dyno-scan használok ezek mindent mutatna a hibakodokat is.
Én is az olajnyomás kapcsolóra gondoltam, az nem adhat be jelet a vezérlésnek. Lehúztam az olajnyomás kapcsoló csatlakozóját és semmi változás. Ha jól tudom NC kontakt-ot ad alaphelyzetben, ezért nem is láthatok változást a hibajelenség alapján. Még nem volt időm rámérni de remélem csak ez a rossz. Úgy tudom olajnyomást külön nem mér a vezérlés azt csak a nyomáskapcsoló helyére betekert nyomásmérővel lehet megnézni.
Szia woookie! Érdemes lenne minnél hamarabb rárakni számítógépre, megnézni milyen olajnyomást mutat, mert jobbik esetben csak az olajnyomás gomba rossz, rosszabbik esetben az olajpumpa és akkor nel lessz hosszú életű a járgány.
Még 1 kérdésem lenne hozzátok. 1.8 -as motornál gyújtás ráadása után a diagnosztika lefutását követően az olajnyomás piktogramnak ugye pirosan kell világítania és beindítás után ki kell aludnia? Az enyém azt csinálja, hogy gyújtás ráadása után piros piktogrammal megjelenik az akku,kézifék, és sárgán világít a motordiagnosztika (a kis piros kanna nem jelenik meg csak a lámpa tesztnél). Beindítás után eltűnik minden és látszólag nincs semmi problémája. Üdv.