Szia Bandi! Tényleg nem kekeckedni akarok, csak próbálok rájönni a működési elvére. A minap mikor átrakattam a téli gumikat az újonnan vett lemezfelnikre, az üres alufelniket beraktam a csomagtartóba. Már a gyújtás ráadásakor is defektet jelzet és végig hazáig dobálta a piros "STOP" feliratot, amíg ki nem pakoltam a csomagtartóból a felniket. Ezért gondolom, hogy a kerekek forgásának nincs köze a jeladók kommunikációjához. Azután egy párszor gyújtáskor még jelezte vízszintes vonalkákkal (ezt már csak sárgán), hogy nincs, vagy nem találja a jeladókat azután ez is megszűnt. A felnikben levő érzékelőkön van egy pici lyuk (látszik a képen is), ez nem véletlen, szerintem ezen keresztül érzékeli a nyomás csökkenést a gumiban. Csak azt nem tudom, hogy elem nélkül ezt hogy oldja meg. Voltam bent az itteni Citroen-ben még a törött szelep miatt és ott mondták, hogy nem elemes, hanem valami piezzos megoldása van. Na nekem itt végkép megállt a tudomány. Bocs hogy így elhúzom ezt a jelentéktelennek tűnő jeladó kérdést, de most már szeretném tisztán látni hogy, hogyan is műkszik szegény. Üdv! Jancsi66
Nekem ezzel csak az a bibi, hogy egyszer kíváncsiságból leengedtem egy keveset az egyik kerékből, majd amikor a gyújtást ráadtam, rögtön jelezte, hogy az egyik kerékben alacsony a nyomás. És nem indultam el az autóval, mindezt álló helyzetben. Akkor most, hogy is van ez?
Szia Jancsi66! Nincs benne elem. Van egy jeladó stabilan felszerelve, az kap áramot és az elötte fordulatonként elhaladó érzékelővel átviteli kommunikácíót folytat. Üdvözlettel: birobandi
Sziasztok! Még egy dolog a keréknyomás jeladóval kapcsolatban! Eddig úgy tudtam, hogy ezek elemmel működnek és kb. 100-120e km-t bírnak. Gondoltam most, hogy hozzájuk férek, kicserélem bennük az elemeket. Csakhogy ez a jeladó teljesen zárt. Felülről zárt műanyag ház, ahogy a lentebbi fotón is látszik, alulról pedig valami gumiszerű anyaggal van kiöntve. Akkor most ez elemes, vagy ha nem, akkor hogy a fenébe működik?! Mert azt nem akarom elhinni, hogy barmolni kell és ki kell kaparni ezt a gumiszerű anyagot egy elem cseréhez....vagy mégis? Üdvözlettel Jancsi66
Szia Jancsi66! Valóban jobb lenne könnyűfémbe alu, acélba pedig acél testet csavarni, de én sem tudok róla, hogy két féle lenne. Gyárilag valóban szinnel jelölik a helyét, persze mivel felcserélem a kerekeket, nálam sem biztos, hogy éppen jó helyen jelezne. A két oldal viszont nem cserélődik fel. Aki télen könnyűfém felnit használ, csak azt tudom ajánlani, rendszeresen a sót lemosni róla! Amit gasparv irt a kijelzővel kapcsolatban, teljesen korrekt, tehát ez még a nyáron pusztúlt meg, minden valószínűség szerint. Üdvözlet mindien topiktársnak: birobandi
Szia csabakiss53! A jeladókat nekem csak a szelepcsavar rögzítette semmi más. Sajnos ezek a szelepek valami spec. aluöntvények, a rögzítő csavarral együtt, úgy hogy nagyon körültekintően kell bánni velük. A téli időjárás, a sós latyak ennek többet árt, mint magának az alufelninek. Egyszerűen megeszi a só. Először gumiszervizben érdeklődtem szelep után, ott mondták, hogy ez már velük is előfordult. Volt, hogy a sapka lejött, csak amikor a szeleptűt akarták kicsavarni, akkor tört le a szelep vége. Szóval télre jobb a lemezfelni hagyományos szeleppel, vagy ha mégse, akkor időnként megnézni, megpucolgatni, esetleg szilikonzsírral bekenni a felniből kiálló szeleprészt. Arról nem tudok, hogy acélfelnibe más jeladó kellene, esetleg, hogy alufelnibe aluszelepes, acélfelnibe acél szelepes. De hátha valaki konkrétabbat tud mondai ezzel kapcsolatban. A színjelölésekről csak annyit, hogy nekem mind a négy jeladón ugyan azok a színjelölések vannak, így nemigen van köze az elhelyezkedésüknek. Erről annyit olvastam, hogy ha másképp nem sikerül, hogy a megfelelő helyre kerüljenek, akkor a szervizben újra tudják programozni. Üdv! Jancsi66
Nem akarlak elkeseríteni, de ez csak cserével tudod megoldani. Nyáron megsütötték a napon, a "kristályok nem reagálnak", ezért nem látod rendesen. Én nyáron cseréltem. 50-55 ezer volt. Javaslom vidd vissza mert lehet garanciát nem vállaltak az autóra, de én megpróbálnám az eladóval kicseréltetni, ha nem jelezte a hibát eladáskor.
Talán pont a te korábbi tanácsaid alapján megnézettem a FAP szűrőt és az Eolys szintet is még vásárlás előtt. (Köszi a tippet újra).
A FAP 10% tömődöttséget jelez, így ez OK.
Az Eolys szintet meg a computer nem jelzi (csak ha kevés van már benne), a szerelő pedig csak akkor tudná megmondani az aktuális szintet, ha feltöltené. :o) Legalább is ezt mondta az egyébként nagyon segítőkész(!) mester. De valamiből azt saccolta, hogy félig lehet.
Ha már HDI, ugye elvitted márkaszervizbe állapotfelmérésre? Ott azt is meg tudják nézni, mennyi Eolys van még benne (ha kevesebb mint 1 liter, akkor kérd, hogy töltsék fel, 8-12e közt van 1l, 5l fér bele), és meg tudják nézni a FAP szűrő állapotát is, és meg tudják saccolni, mikor kell majd cserélni. Az elvi csereciklus az újabbaknál 180e km, de ha túl sokat használták városban, akkor ez rövidülhet (ill. ha csak pályán használták,akkor meg hosszabbodhat). A FAP cserénél szervizfüggő, hogy milyen járulékos dolgokat ajánlanak még cserére, szóval 90 és 250e közt állhat meg.
Jujj de izgalmas: most irjak a nevemre az hasznalt-uj SW-nket. Hamarosan teljes erteku rajongo leszek a csaladdal egyutt. (Bocsanat, hogy ilyennel traktalom a topic tagokat).
Kell egy uj aksit vegyek (5 eves van benne), 2.0HDi. Le kell csereljem az olajat, szuroket, meg a gazolaj szurot. (abban csak a filtert kell cserelni, vagy az egesz szerkentut? 122ekm)
kell meg egy utolagos tolatoradar meg egy motor also mu.a hangszigeteles.
Sziasztok! Egy „apró” de annál bosszantóbb problémával fordulnék hozzátok. A minap mikor megpróbáltam a jeladós szelepről a sapkát levenni, a szelep vége menetestől-mindenestől a sapkában maradt. Vagyis beletört. Ha bár a jeladóból ezt a szelepet könnyű kivenni, s így egyszerű lenne cserélni, épphogy csak kapni nem kapok ilyet külön. Jeladóval együtt meg potom 22 rongy. Kérdezném tisztelettel tőletek, hogy volt-e már valakinek hasonló problémája és van-e valami kedvezőbb árú megoldás erre. Üdvözlettel: Jancsi66
Ilyenkor nagyon sajnálom, hogy nem írták meg, melyik "kiváló" szerviz adott ilyen barom tanácsot. Csak hogy tudjuk, melyiket kell elkerülni nagyívben...
Pontosan ilyenem van és tokéletesen megy a 407 sw-mel, de amúgy megnéztem és az enyém is azt csinálja mint a tiéd, lámpa ell. világít a kis olajos kanna, de aztán el is alszik, és semmi. de megnéztem az olajnyomást az enyémen ami normális. szerintem ne aggodj de a legbiztosabb ha megnézeted az a bizti, :)