Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sunny65 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51616

Köszi a sok infót! Én is csak jó minőségű anyaggal járok a másik kocsival is és majd ezzel is.

Amúgy én használom a Protec üzemanyag rendszer tisztítóját a másik kocsiba is és már ebbe is tettem, a másik gép CRtdi, most a PDTDI-hez valót kapott a tankba is ( úgyis nemsoká cserélem a szűrőt is, Mann-ra.)

És így is kitisztítottam követlenül, de én Protec-el:        ( évente megismétlem)

 

https://www.youtube.com/watch?v=8Zpb1dGgwbo&feature=player_embedded

Előzmény: Vikesz69 (51615)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51615

A kartergázszűrö az a szelepfedélben van (az a kerek kupak szerű alkatrész) a kiegészítő fűtés az valószínű a motor váltófelőli oldalán egy aluminum öntvény vízcsőcsonkban van (már ha van) és 3db izzítógyertya van benne. Az akkor működik amikor 5fok alá esik a hőmérséklet és indítod a kocsit. Ez segít hamarabb felmelegíteni a kiskörben (mert ugye ha hideg a motor akkor, nincs nyitva a termosztát) a hűtővizet. Nem összekeverendő az állófűtéssel. Az enyémben nincs kiegészítő fűtés, de még az idén tél előtt szereltetek be állófűtést (Webasto-t) mert kimélni szeretném a kocsit télen. Meg jobb érzés hajnalban a mínusz 8ban beülni egy szinte meleg kocsiba. Nem számít ha benyel 0.5-1liter gázolajat 0,5-1óra alatt, meghálálja a motor azt a 60-80 fokos hűtővizet indításkor. Igaz nem kevés pénz...

Egy jótanácsot viszont adnék. Van egy adagolókkal közel 20 éve foglalkozó barátunk (igaz utálja a PD-ket, mert ő szerinte az egy betegség) aki rengeteg adagolót porlasztót látott már és én megfogadtam a tanácsát, hogy ezekbe a gépekbe nem ajánlatos sima gázolajat tankolni hanem inkább prémiumot. Egyrészt csendesebb is tőle  a kocsi, másrészről kicsit kitolódik távolabbra a Pd rendszer meghibásodása. És hogy nem kamuzott arra az én octaviám a példa. Amóta megvettem azóta én csak prémium gázolajat tankoltam bele (OMV Maxxmotion) Legutóbbi kis kiruccanásunkkor sajnos pont egy maszek kútnál kellett tankolnom és 15 liter simát tankoltam. Sokkal darabosabban, kerregősebben járt, ezt a szerelő barátom kérdezte hogy mi van a kocsival, hogy ilyen hangos lett? Mondom fogalmam sincs. Ja maszeknál tankoltam azon kívül nem csináltam vele semmit. Ja azt mondja akkor azért. Ő is nagyon dízel fan. Szóval a lényeg igazából 20 ft a különbség a két üanyag közt, viszont lehet hogy +100000km a motornak. Én hiszek benne, nem muszáj rám halgatni, hisz nem turkálok más pénztárcájában. Én rászánok ennyit a kocsimra. Az olajon és szűrőkön sem szoktam spórolni, mert azok a legolcsóbb alkatrészek.

Meghálálja a kocsi atörődést.

Na jó éjt. 

Előzmény: Sunny65 (51611)
allmodo Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51614
Az lehetséges hogy ott van valami bibi. De miért nem tuják kiolvasni a hibát? Nem is találja a gép a légzsák rendszert. De hibát is csak a műszerfal jelez vissza. De holnap megtisztított. Majd kiderül . Bár van ott több csatlakozó is.
Airbag. Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51613

az első ülés alatti csatlakozókat kellene elöszőr megtisztítani,és úgy összerakni.

Előzmény: allmodo (51612)
allmodo Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51612
Sziasztok. Kérhetnék egy ki segítséget? Világít a légzsák visszajelző lámpám. De van hogy van kedve olyankor kikapcsol . Próbáltam megnézetni mi lehet az oka de sajnos a gép nem komunikál a légzsák vezérlővel. 1,9 pdtdi 2002. Mi lehet a hiba? Köszönöm előre is.
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51611

Jaj még valamit elfelejtettem. Kartergáz szűrő hol leledzik ezen a gépen? Elképzelhető, hogy a szelepfedélben van felül és ha kíváncsi vagyok rá akkor tényleg le kell vennem a fedelet.

És a "pótfűtés" az az elektromos, az valahol a víztérben van beépítve ( ma láttam A4-ben a tűzfalnál) ,vagy mint ha olvastam volna, hogy ennél egy radiátor szerű valami van a légáramban. Ha így van, akkor az mikor aktív??

Előzmény: Vikesz69 (51608)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51610

Mindenképpen megnézem a turbót is, van másik turbós kocsi is a családban, ott már végigjátszottuk a dolgokat...

Meg az intercoolert is ki szeretném mosni rendesen a csövekkel együtt, majd akkor a turbót is megvizslatom.

Nyilván olajnyomás alatt más a tengely viselkedése, ezzel számolni kell.

Ha hiszek az előző tulajnak, akkor mivel nincs jelentős olajfogyasztás ( semmi füst, főleg nem kék), talán a turbó sem permetezi az olajat, de majd ezt is megnézem. Az is lehet, hogy a 220 ekm alatt ( vagy több) már cseréltek/javították a turbót, csak nem tisztították az intercoolert és csöveket és ami kifolyt odáig és még utána is.

A tegnapi tisztítás után figyelem a helyzetet.

 

Lehet látni a neten durva videókat, mikor a motor elkezd olajpermettel pörögni, nem rég személyesen is láttam ilyet egy szombathelyi szervizben, éppen a fiam kocsiját vittük vásárlás előtti átvizsgálásra, mikor az egyik állásnál egy opel felkapta a szerelőnek az olajat. Egy szempillantás alatt majdnem szétrepült a gép, szerencsére a tag észnél volt és 5.-ben le tudta fullasztani a gépet, óriási füst volt az egész épületben, bennünk meg "rémület".:-)

 

 

Előzmény: Vikesz69 (51608)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51609

Üdv!

 

Köszi, jó hogy szóltál, a fene sem tudta, de majd máskor már kicsivel írom.:-) Én a neten láttam, hogy nagybetűvel írták és azért írtam én is így.

Nem is gondoltam bele, hogy mi a jelentősége.

Előzmény: superbfanatic (51606)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51608

Hát a turbócsövezésben van jó pár tömítőgyűrü, ezek darabja 1000- 1400 ft között van, ha kell akkor elvileg bármelyik nagy autóalkatrész kereskedőnél beszerezhetőek cikkszám alapján.

Van egy nagyon jó oldal amit én szoktam nézegetni, nagyon sok robbantott ábra van benne amik egy egyszerű regisztráció után megtekinthetőek. De elvileg az autóalkatrészboltban is használnak olyan programot amiben tudniuk kell hogy mire van szükséged.

A weboldal amit szoktam nézni az a vagcat.com. tényleg nagyon jó. Igaz angol nyelven van, de szinte minden van fent auditól a vw-ig.

A turbo mindenképpen hord némi olajat. Azt higy mennyire lóg a turbó, azt te is meg tudod állapítani ha a töltő oldalról lehúzod a csövet és benyúlsz. Nagyon minimális lógása biztos van, de ha nagy a játék akkor felújítás, vagy középrész csere... nekem a középrészem az cserés, de a srác akinek szoktam dolgozni az tudott szerezni középrészt, 2 év garanciával. És a lényeg a garancián van. 2 év, ha lehal akkor hoznak másikat. 65ezerért. Vagy elviszed egy turbó felújításra szakosodott műhelybe é felújíttatod. Az kb 90-110ezer Ft. Az új középrészt mondjuk ellenöriztetni nem árt nem üt-e. Ha üt akkor centírozzák ki és mehet a helyére. Tehát van pár alternatíva... én eleinte kissé szkeptikus voltam ezzel a középrészcserès dologgal kapcsolatban, de volt olyan ami már lassan másfél éve raktunk fel és még mindíg megy... mindenki eldönti mennyit akar rákölteni. Nyilván egy szakmühely által felújított darab nem ugyan az mint egy új, de ez relatív. A másik nagyobb baj hogy a piac is tele van olyan kínai szarokkal amik tényleg nem jók. Van köztük jó is de hogy melyik típus vagy gyártó terméke azt passzolom... az enyém turborail...

Előzmény: Sunny65 (51604)
TraguAre Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51607

Erdekes eljaras...

Előzmény: Jocix34 (51569)
superbfanatic Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51606

Üdv!

Isten hozzott a klubban! Azért akartak "bekapni" mert SuperBezel....... nagy B-vel.   :))))

Előzmény: Sunny65 (51601)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51605

"átcserélem a csavarokat az eredetire, ha valamikor majd tisztítani kell, megoldható legyen."

Már mint miután most kivettem és kitisztítottam...:-)

Előzmény: Sunny65 (51603)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51604

Tegnap "óvatosan/ésszel" megmostam a motort, 2003-as és a sok év alatt innen-onnan csepegő olaj, vagy gondatlan szűrőcserétől stb. olajos volt a blokk.

Egész elfogadhatóan sikerült megtisztítani, azt szeretném látni, hogy hol folyik, netán folyik-e valamelyik tömítés...

Azért az látható, hogy a turbócső/ intercooler csöveknél az "O"gyűrös csatiknál akad kis olaj, gondolom szépen lecsepegett. Nem tudom ,hogy mennyit ment a turbó, nincs infóm róla, valamennyi kis olaj elfogadható a turbóból is, meg labirint van benne, plusz még a kartergáz is ott van.

 

Érdemes-e esetleg új "O"gyűrűket tenni a gyanúsabb csatlakozókba? Egyáltalán kapható-e külön ilyesmi?

Előzmény: Vikesz69 (51602)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51603

Közben rájöttem, hogy miért is mondogattam én, hogy le kéne vennem a szelepfedelet. Ugyanis az én egr összekötő csövemnél a felső imbusz csavarokat valaki kicserélte hatlap fejűre...

Gondolom, amikor kint volt az egész, szívócsonkostól együtt, így rakta össze az asztalon és egyben tette fel. A hatlap fejűhöz, így nem lehet hozzáférni, esetleg talán oldalról a szelepfedél felől ami útban volt, de majd ma jobban megnézem.

Szóval ezért akadt el a mutatvány, ha imbusz lett volna, már régen túl lennék rajta. Ennyit tesz, ha valaki meggondolatlanul más típusú csavart használ fel.

Gondoltam ráteszek egy krovafejet csuklóval, de túl nagy a törési szög... Simán a fejet sem lehet igazából használni ott.

Ha csak valamilyen speciális kulcs nincs.

Nagyon sokat segítettél a leírásoddal, átcserélem a csavarokat az eredetire, ha valamikor majd tisztítani kell, megoldható legyen.

 

 

Előzmény: Vikesz69 (51599)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51602

Szia.

Az ODB csatija a műszerfal baloldalán alul a kis tároló rekesz és a lábtérvilágítás között van, csak úgy veszed észre ha kézzel kitapintod. Ha benézel elvileg látszik. Az ODB csatit függőleges helyzetben tudod felfelé becsatlakoztatni.

 

 

Előzmény: Sunny65 (51601)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51601

Bocs, még elfelejtettem valamit kérdezni:

OBD-t hol találom a SuperB-en? Gondolom egy fedél alatt, vagy biztosítóknál, vagy ilyesmi, de egyszerűbb ha nem találgatok.:-)

Előzmény: Sunny65 (51600)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51600

Nagyon  köszi a leírást és segítséget!

Előzmény: Vikesz69 (51599)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51599

Szia. 

Én konkrétan ezzel kezdtem a frissen beszerzett Superb-en (AWX, 96kW) EGR le... még nem volt annyira tele az olajos kormos retekkel, de még csak erős túlzással se mondanám tisztának. A kereskedőtöl hazafelé jövet rögtön frissibe be is dobta hibának. Szal a lényeg ha nincs rajta kipufogógázvisszahűtő akkor nem nagy történet, szerszámozottság kérdése az egész. 

10es csillagvillás, T20 torx, kereszthornyú csavarhúzó, 5ös Inbusz bit (amire rámegy a 10-es csillagvillás) 6os inbusz bit (szintén) 12es hosszú dugóskulcs hosszú csuklósszár, hajtóracsni, VD40, féktisztító, sok sok türelem. Motorburkolat , légszűrőház fölötti burkolat és a friss levegőcsatorna le bontása alap...  Az EGR szelep vákuumdobjának a csövét inkábba sárvédőhöz közelebb lévő ponton bontsd meg, ne a szelep felőlit. Ha érzésre a gumi vákuum cső gyurma hatású akkor csere. A lényeg a kipucsonkon a két M8as önzáró csavar amire nagyon odakell figyelned, mert ha a tőcsavarról letörik akkor szívás... ergo vd40ezd agyig, Csöpögjön csak... vagy a Förch féle csavarlazító sprayt tudom jószívvel ajánlani, nem olcsó, de nekem eddig mindent megoldott. Visszaszereléskor a kipucsonkon levő két tőcsavart rézsparyvel (CRC CU spray) vagy rézpasztával nem árt befújni... az EGR összekötőcsövet ez a két anya tartja a kipucsonkon. Felső két csavar 6os inbusz no para, ezek kint vannak hamar,  ahhoz hogy a szívócsonkon levő EGR alsó csavarjához hozzáférj kezedben az 10es csillagvilláskulcs-5ös inbusz kombóval kell támadnod még pedig úgy hogy a jobb kezeddel megtámasztod az inbuszbitet hogy ne essen le... (NA EZ A NEM EGYSZERŰ, jobb ha van nálad kéznél teleszkópos mágnes, mert párszor nekem is lepotyogott). Lazítás, utána jöhet a felső kettő csavar.

A turbocsö rugós omegáját szedd ki először, mielőtt ennek nekiállsz és told hátra a tűzfalig.

Vagy le is szedheted. Na ha ez megvan akkor elvileg lesz a kezedben egy EGR összekötő cső és egy EGR szelep. 

Ha ez pipa, akkor kezdődhet a pucendáré... 

Nekem cirka 2óra pepecselés volt az egész történet. Most az EGR tiszta mint újkorában. A z összekötőcső is. Tömítések újak.

Ja mellesleg ha százszázalékos akarsz lenni. Akkor a T20as torx az arra is jó ha egy sima csavarhúzóval a szelepet eltolod nyitásba és a szeleptányér és a ház közé betolod a folytószeleppel (pillangószelep, ki hogy nevezi) ellentétes oldalon  és lassan visszaengeded. Így a szelep karimáját is ki tudod pucolni műszerész csavarhúzóval.

 

Ha elakadsz keress meg: vikesz69@gmail.com 10-22 online vagyok.

 

Nem egyet csináltam már meg (saját Octavia, Golf 4, passat b5, b5.5, stb) gondoltam segítek.

Sok sikert.

ÜDV Vikesz

 

Ui:türelem...

Előzmény: Sunny65 (51598)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51598

Köszi, holnap alaposabban megnézem, ezek szerint valahogyan mégis csak odaférni.

Előzmény: 409 (51597)
409 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51597

A szelepfedelet nem kell levenni. Én még sosem vettem le. (mármint az EGR miatt)

Szívócső passz.

Előzmény: Sunny65 (51594)
409 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51596

Az lenne az ötlet, hogy írd ide a hibakódot. Anélkül valami jósdában tudnának segíteni.

Előzmény: verebge (51595)
verebge Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51595

Sziasztok! Van egy 2009es skoda superbem ketezres diesel 170 lovas es elojott egy olyan problema h az izzitasjelzo lampa neha neha kivillan 1-2 percre. Izzitogyertyak lettek cserelve hibakod kiutve es megis visszajott. Valakinek valami otlet?

Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51594

Valószínűleg félreérthető voltam. Mert igazából én nem a tisztítás eszközeiről és menetéről szerettem volna infót, de köszönöm amit írtál.

(Egyébként már túl vagyok pártucat ilyen műveleten, de nem is ez a lényeg.)

Nem tudom, hogy konkrétan a SuperB-et ismered-e olyan szempontból, hogy miként lehet szerelni az egr-t és a szívócsonkot.

Ugyanis én úgy láttam, hogy az egr három csavarja közül kettővel nincs gond, de a harmadik ami pont a kipufogógáz visszavezető cső csatlakozása alatt van, nem igen férhető hozzá, talán  csak úgy, hogy előtte ezt a csatlakozást is megbontom, viszont ehhez meg úgy férni hozzá a legjobban, vagy kizárólagosan, hogy a szelepfedél eltávolítása után már hozzáférek kulccsal.

 

A szívócsonknál pedig szintén egy csavarral van a probléma, mert ahhoz meg a turbó vákuum cuccától nem férni hozzá.

Nem véletlenül említettem a szelepfedelet és a turbót...

Nos én így láttam, legalább is első nekifutásra, ezért érdeklődtem, hátha valaki már vettel az egészet.

Más típusokon nagyrészt egyszerűen hozzáférhető és leszerelhető.

Előzmény: Octi19 (51593)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51593

Figyelj! Felőlem aztán igazán azt csinálsz amit csak akarsz... de ha nekikezdesz, akkor előbb vagy ha nincs szerencséd akkor utóbb rá fogsz jönni arra, hogy mekkora igazság van az idézett mondásban.

Mondtam: Hajrá, sok szerencsét! Részemről ezt lezártnak tekintettem, hisz egy itteni újoncnak (a szóba ne is próbálj pejoratív jelentést képzelni, mert nincs benne) igazán kirakhattam volna a végére a szmájlit, nem tettem, ez az én hibám volt.
A legnagyobb jóindulattal mondom, hogy ne próbálkozz a beavatkozással, pláne olyan módokon ahogy leírtad, de ha mégis, akkor ismét csak sok szerencsét kívánok.

 

Műszaki analfabétának sem feltételeztelek, a kérdéseid alapján látható, hogy ehhez talán nem rendelkezel a megfelelő tudással.

 

A legnagyobb jóindulat vezérelte a válaszaimat, ha ez neked nem megfelelő, na azt meg pont lesz@rom...

 

További szép estét és sok szerencsét a pucevához!

 

A végére egy jó tanács: a korom legjobban mechanikus tisztítással fog lejönni, de a jó isten is csupa korom lesz. A felületekre a kezedről rákerült kormot legjobban a WD-40 fogja levinni amíg friss! Csak le kell fújni és hagyni lecsepegni!

Erősen maró anyagokkal, pl.: hideg zsíroldó stb... ne nagyon próbálkozz és a szívócsőben lévő menetekben a csavarokat nagyon óvatosan húzd meg! Ha csak a legkisebb jel is utal arra, hogy kezd megnyúlni a menet, akkor keress olyan csavart ami teljesen átmegy a furatokon és teljes hosszban fogja a menetet, úgy talán még jó lesz.

De egyébként, úgy csinálod ahogyan csak akarod!

Előzmény: Sunny65 (51592)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51592

Ezzel én is így vagyok.

Én írtam pár kérdést, normális hangnemben és stílusban, örülök és köszönöm, hogy válaszoltatok rá.

A másik felével a válasznak azért már nekem is vannak fenntartásaim... Úgy gondolom, hogy mivel senki sem ismer itt  fórumon, így nem is tudja,hogy netán mihez értek és mihez nem.

Ezért a fórumtárs válasza sem volt igazán "megfelelő"... A válaszában érdemi segítséget nem tudott adni, de ennek ellenére műszaki analfabétának feltételez, holott semmit sem tud rólam.

Nem gondolom ,hogy bárkit is letorkoltam volt, de ha annak tűnt akkor elnézést kérek.

Előzmény: Airbag. (51591)
Airbag. Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51591

üdv,veszprémiként is....

de ez itt egy baráti társaság,nehezen szokjuk a letorkolást...

:D

Előzmény: Sunny65 (51590)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51590

Rendben, remélem nincs harag.:-)

( ~35 év mindenféle szerelés, autók is és sokkal komolyabb technikák is stb. csak tudom, hogy hogyan kell "egy csavart meghúzni...",de köszönöm, hogy figyelmeztetsz)

Mivel még ilyen típus nem volt nálam, én csak pár jó tanácsot, infót kértem, ha nem kapok az sem tragédia, mert megoldom, de ha van néhány infó, akkor egyszerűbb és gyorsabb.

 

Más fórumokon, hasonló kérdésekre én szívesen válaszolok, válaszoltam...

Előzmény: Octi19 (51589)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51589

Jó, akkor kiegészítem: Ami nem romlott el az ne javítsd meg, pláne ha nem is értesz hozzá!

...de ha mégis nekivágnál akkor hajrá, sok sikert!

 

Azért a szívósort nem venném le... a leállítócsappantyú és az EGR az egy dolog, bár ott is könnyen megszakíthatsz egy-egy csavart, bár a szelepfedelet sem bolygatnám nagyon... de te tudod!

Előzmény: Sunny65 (51588)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51588

Ez jó mondás de ezeket a dolgokat nem akkor kell tisztítani amikor már be van állva mint a beton, de te csak várd meg, én meg hadd takarítsam kedvem szerint.

Előzmény: Octi19 (51587)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51587

Ami nem romlott el az ne javítsd meg...!

Előzmény: Sunny65 (51586)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!