Keresés

Részletes keresés

klapperes Creative Commons License 2014.10.14 0 0 21653

Hőerőművi vágány az, az (volt) ÉDÁSZ telepe (most nem tudom minek hívják) mellette van. Talán a Szvár és környéke topicban mintha lett volna róla üzemi fotó (vagy talán itt valamikor régebben?)

Előzmény: ZorK_D (21652)
ZorK_D Creative Commons License 2014.10.14 0 0 21652

Nekem a legkorábbra visszanyúló információm alapján az ÉDÁSZ telephelye az 50-es évek környékén. De persze akkor valószínűleg téves információ. :)

Előzmény: r1232 (21651)
r1232 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 21651

Nem ÉDÁSZ, hanem hőerőmű. Jártam is rajta.

Előzmény: ZorK_D (21650)
ZorK_D Creative Commons License 2014.10.13 0 0 21650

Sziasztok!

Rendelkezik valaki olyan fotókkal, amelyen még üzem közben látható a Székesfehérvári Vasútállomás-ÉDÁSZ vasúti szakasz? Én bejártam a vágányt a múlt hónapban és az ott készült fotókat meg is osztom veletek.
Kérem, ha valaki rendelkezik a témába vágó dokumentumanyaggal vagy fotókkal, adja közreműködését. Köszönöm szépen előre is!
Az ígért fotók!

 

Ha nem jelenne meg linkről:
https://www.flickr.com/photos/zorkd88/sets/72157648514803782/

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.13 0 0 21649

Normál nyomközű volt, ezt kihagytam. Este megírom, melyik vonal, mert időközben keresgéltem a neten korabeli fotókat, de egy nyomvonal térképen és pár kinti fórumbejegyzésen kívül mást nem is találtam.

Előzmény: Lovrin (21648)
Lovrin Creative Commons License 2014.10.13 0 0 21648

Szatmárnémeti kisvasút valamelyik vonala?

Előzmény: Törölt nick (21647)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.12 0 0 21647

Merre jártam?

Segítség: sínek már nincsenek sehol sem, de a nyomvonal végig megvan, követhető. A jelenlegi határokon túl. Az egykori vonal legmagasabban fekvő állomása volt. Egy kis szárnyvonalról van szó, vegyesvonatok közlkekedtek a közeli nagyvárosba.

Ez az őrház is ehhez a településhez tartozott de már külterületen van.

V43 1279 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 21646

Az egyik képeden az nem térközjelző, hanem a kiágazás fedezőjelzőjének az előjelzője.

Előzmény: Sinbicajos (21644)
foxtrotyankee Creative Commons License 2014.10.08 0 0 21645

Köszönöm szépen!

Előzmény: Sinbicajos (21644)
Sinbicajos Creative Commons License 2014.10.08 0 0 21644

Csak neked, csak most:

Előzmény: foxtrotyankee (21643)
foxtrotyankee Creative Commons License 2014.10.07 0 0 21643

esetleg fel tudnád tenni,vagy el tudnád küldeni? kíváncsi vagyok rá

Előzmény: Sinbicajos (21642)
Sinbicajos Creative Commons License 2014.10.07 0 0 21642

A törökbálinti kiágazástól a budaörsi végpontig 45 képet csináltam. Az átjáróról is van néhány.

Előzmény: foxtrotyankee (21639)
P.stephenson Creative Commons License 2014.10.07 0 0 21641

Tessék idejönni, szedjük össze az érdekesebb légifotókat:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9220400

P.stephenson Creative Commons License 2014.10.07 0 0 21640

Basszus, még áll a kupolás metróállomás a Népstadionnál, 1963-ban!

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45983?r=1&c=2127015.0369309997:6024469.794939:13

foxtrotyankee Creative Commons License 2014.10.06 0 0 21639

van még több képed a Budaörsiről?  engem érdekelne.

Előzmény: Sinbicajos (21637)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 21638

Szemerénél akkor került új fénysorompó a Burmára mikor először felszerelték a 100-as vonalon a fénysorompót a régi tekerőset kiváltandó. 2007 körül volt asszem, aztán még 6 évet kellett várni mire az NKH engedélyt adott a beüzemelésre, ragaszkodtak a lámpás kereszteződéshez, addig nem akarták engedni a fénysorompót.

Előzmény: Sinbicajos (21637)
Sinbicajos Creative Commons License 2014.10.06 0 0 21637

Nem tudom az hol van, de lehet valami tervük azzal a vágánnyal, ahol nem csak átjáró van megcsinálva, de sárga csíkozás is van. Az viszont komoly eredmény, hogy Budaörs után végre leszerelték a fénysorompót, mert már 2004ben is ilyen volt az átjáró:

Előzmény: foxtrotyankee (21635)
illesf Creative Commons License 2014.10.06 0 0 21636

Köszi a tippeket! Érdekes, hogy Záhony környékén vannak a Szovjetunió oldalán készült képek is, eddig úgy gondoltam, hogy ilyet nem lehetett csinálni anno. Mondjuk a csapi állomás szépen ki is lett fehéren takarva.

Előzmény: Szergejes teher (21634)
foxtrotyankee Creative Commons License 2014.10.05 0 0 21635

most rosszabb volt, a körös útnál a vágány mellett tudtam csak haladni mert tele volt fával, az átjáróban ahol FÉNYSOROMPÓK vannak  már csak az útban látszottak a sínek. Budaörsön is voltam az 1-es útnál

itt van pár kép:http://indafoto.hu/aviator/image/21855515-86a3182e/637423 

Azt tudja valaki hogy miért tettek új fénysorompókat a  burmához  szemeretelepnél?

Előzmény: Sinbicajos (21632)
Szergejes teher Creative Commons License 2014.10.05 0 0 21634

Sziasztok!

A fórum segítségével én is felfedeztem a fentrol.hu-t :) Persze én is nekiálltam átnézni az engem érdeklő, zömmel helyi (Szabolcs megye) dolgokat. Az általam érdekesebbnek tartottakról írtam ezt a szösszenetet, mivel az elveszett sínek szoros kapcsolatban vannak a hely - és vasúttörténettel is.

* A 110-es vonal Apafánál történő kiágazása környékén a 60-as évekbeli felvételeken még elég tisztán kivehető a DNyB HÉV régi nyomvonala, és a 100-as fővonal keresztezése

* Ugyanezen a vonalon, Hajdúsámsonnál látszik a város régi állomása, valamint az új építése, amivel egy nyomvonal-korrekciót is végeztek. Nem is tudtam, hogy ez a régi állomás egyáltalán létezett. Ezt a területet sűrűn, rövid időközökkel fényképezték, van 59-es, meg 63-64 körüli kép is, még az építkezés fázisai is látszanak. Kicsit keletebbre az állomástól látható 'Hajdúsámsoni tanyák' mrh.

* Tamásipuszta megálló-rakodóhelyet a 63 körüli felvételen éppen bontják (esetleg átépítik), az egész 110-es vonal ekkor esett át egy modernizáláson, szerintem ennek részeként szedték fel.

* Nyírbátor állomása rövidebb és nagyon másabb, mint a mostani. Mivel itt élek, erről tudom a legtöbbet elmondani. Kétszer fényképezték a várost, az egyik 59-es, a másik 91-es, ég és föld a különbség, vasúti szempontból is. A korábban említett átépítés már csak évek kérdése, szóval pont jókor sikerült megörökíteniük ezt az állapotot. Az állomás nyugati részén a jelenlegi felüljáró helyén még megvan a szintbeli vasúti kereszteződés, sőt, maga az állomás csak ettől nyugatabbra kezdődik (az út csak a bejövő debreceni és nyíregyházai vonalakat keresztezi, a váltókörzet még csak azután jön). A Mátészalka felőli oldalon úgyszintén sokkal rövidebb, az ott lévő nagy téglaraktár környékén kezdtek kiágazni a vágányok.
* Nyírmeggyes 3 vágányos állomás, ezt sikerült rendesen leamortizálni, megállóhellyé :S Szerintem a vonal felújításakor bontották el.
* Mátészalka. Itt is 'ég és föld' effektus, Mátészalka sokat változott, az állomás környéke teljesen átalakult (Szalkay László utca megnyitása, új állomásépület, buszpályaudvar) . Itt még megvan a városba benyúló tüzép és malom iparvágány, illetve a jelenlegi első vágány környékén húzódó vasúti infrastruktúra (raktár, állatrakodó, stb). Ezek mára teljesen eltűntek. Nincs még ipari park vontatóvágány sem, de a fatelepi vágányok megvannak, és az óriási fatelep is, a város nyugati részén.
* Kocsord és Kocsord alsó között jól kivehető az a hely, ahová a II. Világháború idején egy elágazó állomást terveztek a csengeri és zajtai vonalaknak, de csak a földmunkákig jutottak.
* Győrtelek alsó: egy érdekes helyszín, mert itt állomás volt egykoron, de a 66-os felvételen is mint mrh van rajta
*Jánkmajtis: a kisvasút végig követhető, látszik a csaholci állami gazdaság vágánya is.

A Nyírvidéki Kisvasúton is sok mindent felfedeztem. Az egyik ilyen helyszín a záhonyi vonal felüljárójától kicsit észak-keletebbre elhelyezkedő kisvasúti létesítmény. Ehhez egy hosszú iparvágány vezet le észak felől, a régi kivasúti állomástól, amely most étteremként üzemel. Nagyvasúti kapcsolat is van Sóstó megállóhelynél. Ez volt a kenderátrakó?
Nagyhalásznál a kendergyár, Tiszabercelnél a téglagyár van még meg. A kisvasútból itt-ott kiágazó iparvágányok, szárnyvonalak is felfedezhetőek, pl. a jalapári kitérő. A 60-as évekbeli felvételeken már nem látszik a sín, de a töltés annyira szép, hogy valószínűleg hónapokkal korábban szedhették fel. Északabbra, Új-Dombrád környékén is volt egy kiágazás, az is látszik. A tanya nevére nem emlékszem . . .

Sinbicajos Creative Commons License 2014.10.03 0 0 21633

Itt kezdődött. Ezeket még tetten érték:

Előzmény: Mwin (21625)
Sinbicajos Creative Commons License 2014.10.03 0 0 21632

2004 novemberében végigjártuk, LSD. az előző kép, de ilyen szakaszokkal is találkoztunk:

Előzmény: foxtrotyankee (21629)
Sinbicajos Creative Commons License 2014.10.03 0 0 21631

Megtalálod magad?

Előzmény: division by zero (21626)
520,065 Creative Commons License 2014.10.03 -1 0 21630

Üdv. Tegnap jártam arra, nem a híd lábazatát bontották el, hanem utána néhány méterrel épül új támfal a meredek domboldalnak.

 

Előzmény: General Specific (21617)
foxtrotyankee Creative Commons License 2014.10.02 0 0 21629

oké. Köszi

Előzmény: Sinbicajos (21624)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 21628

150-es vonalon volt pályaépítés Soroksár és Fradi között, ezért terelték a Burmán át a vonatokat. Pont az a szakasz volt a terelésnél, ami mára járhatatlan az M5 autópálya alatti sínlopás miatt, ott kb. 1.5 km sín tűnt el.  A másik oldalt még sokáig életben tartotta az ATCO telep, 2006-ban még volt kiszolgálás oda, mára az iparvágány járhatatlan, mert abba is beleloptak. Nem tudom pontosan mikor szűnt meg a kiszolgálás az ATCO-ra, de 2008 körül lehetett sztem.  Tervben van egy komposztálóüzem a Cséry-telep helyén ott számoltak még a vasúttal, de nem valószínű, hogy az elkövetkezendő években lesz belőle valami.

V43 1279 Creative Commons License 2014.10.02 0 0 21627
division by zero Creative Commons License 2014.10.02 0 0 21626

Csak terelés volt.

Előzmény: Mwin (21625)
Mwin Creative Commons License 2014.10.02 0 0 21625

Nagyon láma kérdés: miért szűnt meg a Burmán a közlekedés? Ha jól látom, 2001.-ben menetrendszerű vonat is járt arra-akkoriban esetleg vágányzár miatt, vagy ez volt a rendes, menetrendi útvonala?

Előzmény: Sinbicajos (21624)
Sinbicajos Creative Commons License 2014.10.02 0 0 21624

Szemereteleptől Soroksárig nyugodtan végiggyalogolhatod a teljes vonalat. Yó utat

Előzmény: foxtrotyankee (21623)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!