így karácsony környékén gondoltam besegítek a jézuskának és meglepek valakit egy jó kis ajándékkal.
Még 2006 decemberében adtam el az 1 éves VW Polo 1.4 PDTDI-met.
Akkor még létezett az AAA auófelvásárló cég,ők vették be/meg az autómat,gyakorlatilag piaci áron.
Miután a bankban rendeztük a hitelét az autónak,a különbözetet kifizette a cég megbízott embere,aláírtuk az adásvételit és mindenki ment a maga útjára.
Nemrég a személyes lomjaim között megtaláltam a Polo gyári,teljesen új bicska kulcsát különböző kódokat tartalmazó cetlivel együtt. :)
Na,a tervem az,hogy a mostani tulaját meglepném vele karira.
Persze nem úgy,hogy elhozom az autót.
Bár az is meglepi lenne... :))
Szóval ebben kérném a segítségeteket.
Honnan tudnám meg,hogy most kinél van az ex autóm?
hütőfolyadékot ellenőrizd a tartályban hogy tiszta e, vagy nem habzik, illetve a nívópálca tekerőjén nincs e kicsapódás, az olaj tejeskávé színűvé válik, ha összeér a víz és olaj
Ekkora távon akármekkora hideg van, fel kell kúsznia 5 ledig.
Nekem most volt hasonló ősszel. 1.5 dCi, 4 led felé sehogy sem akart menni egyik napról a másikra. Termosztát csere lett a vége, utána rögtön meggyógyult. Érdekes, hogy nem volt nyitott állapotban, nem is eresztett át hidegen és semmi szemmel látható baja nem volt. Gyanítom korán nyitott. B verzió, hogy a hőmérséklet érzékelővel lett benne valami, de igazából elég macerás helyen van, nem volt kedvem szerelőhöz járkálni vele és tesztelgetni, aminek a vége lehet ugyanúgy a termosztát cseréje lett volna.
A motornak nem tesz jót mindenestre, a fűtés sem jó így, mihamarabbi cseréje javasolt. Nem egy ördöngős dolog, de 1.5 dCi-nél az akksit, akksitartó meg a környéke lebontandó hozzá, de ezzel együtt sem hosszú idő. A termosztát típusát viszont alvászám alapján kell levadászni, mert nem egyféle típussal szerelték őket.
A kartámasz nekem is rossz sajnos, amit tehetsz, hogy ha a gomb nyomkodásakor hallod, hogy egyszer egyszer megmozdul a motor akkor addig próbálsz rajta fogást találni amíg el nem tudod mozdítani a rekeszt.
Ahogy Zoltántól hallottam kétféle gondja van ezeknek az egyik a gomb (nekem ilyen van) a másik a motor.
Az előbbi onnan ismered fel, hogy jellemzően csak egy pillanatra zümmög a motor és akkor amikor még nem nyomtad le teljesen a gombot.
Ezzel van értelme foglalkozni ki fogod tudni mozdítani szerelő nélkül is.
A másik annyival rosszabb, hogy minden gombnyomáskor rendesen kap villanyt a motor, de az vagy el van akadva, vagy el van fáradva és nem oldja a reteszt (hallod, hogy mozdul a motor és elakad).
Ennek oldásához szerelő fog kelleni. Ezek után keresd fel valamelyik szakit, hogy orvosolja az enyém is napirendre van már tűzve :D
Újra itt. Az EGR-hez tartó cső csere megvolt a gatyám ráment az újra. Most az intercooler durrant el. Diagnosztika során kiderült, hogy a turbó feltöltés gyorsításkor nem elégséges. 3000-es fordulaton sikerül a kért nyomást teljesítenie. ezt orvosoljuk Januárba. Ha valaki tudna nekem segíteni intercooler és 1db tolató radar szenzor beszerzésébe, Használtan!!!! annak nagyon örülnék.
a dzsuvát a kerekeiddel (és az általa okozott légörvénnyel) vered fel. Ha az lenne, amit írsz, akkor az autó teteje is csupa dzsuva lenne.
Ebben tulajdénképpen igazad is lenne, csak nem akartam belemenni a részletekbe. A kerekek felverik a dzsuvát, ez eddig oké, de a tetővonal mögött "leeső" légáramlat az, ami olyan örvényt teker, mint a macis mosó forgó keféi, és az autó mögött felszálló dzsuvát valósággal rászívja a függőleges hátsó falra. Egy spoiler enyhíti, és arrébb teszi ezt a légörvényt.
A Seatomon nem volt sárfogó, volt viszont egy felső spoiler, és a hátsó ablak menet közben mindig csontszáraz volt.
a dzsuvát a kerekeiddel (és az általa okozott légörvénnyel) vered fel. Ha az lenne, amit írsz, akkor az autó teteje is csupa dzsuva lenne.
A sárfotó alakja - eléggé szerencsétlenül - a kaszni alakjához lett alakítva. A külső széle nem függöleges, hanem srég. Kis részben nem takarja a hátsó kereket, de így is sokkal kevesebb a dzsuva, mint azelőtt. (A másik autómon meg, ahol olyan a sárfogó, amilyennek lenni kell, a dzsuva mennyisége szinte elhanyagolható.)