Egy 750-es E2N nem lenne kicsi szerintem, de ha igen, akkor majd azt is töredelmesen bevallom és alátámasztom érvekkel. Most csak érzések vannak, de nagy-nagy irigységgel nézem a TOS és román esztergákat is, meg az olyan oroszokat, mint a IZS 1N611P.
Ezt kaptam, már jó régen. :-( Akkor úgy döntöttem, hogy nekem annyit nem ér.
"Az EAN eszterga javítására vonatkozó megkeresésére az alábbiak szerinti ajánlatot tudjuk adni.:
Műszaki tartalom:
A gép szétszerelése tisztítása
A csúszófelületek pontossági köszörülése ( ágy, alapszán , keresztszán, kéziszán) A köszörült felületek illesztése hántolással A kúpos lécek toldása és illesztése hántolással A visszafogó lécek illesztése hántolással Főorsó csapágy csere Szegnyereg ellenőrzés magasság beállítás ( külön díjtétel ha a szegnyereg hüvelyt cserélni kell) Összes orsó felszabályozás új bronz anya gyártás a megváltozott méretek miatt A gép összeszerelése bemérése
Ne viccelj, nem volt kellemetlen, sőt egy jót beszélgettünk, csak nem én vagyok a vevője. A hirdetési oldalakat napi szinten nézem, de van egy olyan érzésem, hogy majd végül megszerzett gép nem ilyen oldalakról fog származni, de meglátjuk. Nincsenek sűrűn jó ajánlatok, de ha vannak, akkor gyorsnak kell lenni. Az igazság az, hogy nem vágyom EAN gépre, főleg nem 1M környékén.
Na ez a bükkszentmártoni nepper, voltam ott szemelyesen egy olyan E1N t akart rám sózni, hogy lógott a bele de legalább dragán es tartozékok nélkül. És még meg is akarta magyarázni hogy a cserekerekek, a patronok nem tartozékok a gephez. Sot, gepkonyv is 5000 mert az se tartozek ugye. Simlis arc, akkor vennék tőle vmit ha nagyon muszáj lenne. A műhelye vagymi egy okádék.
köszi! szerintem itt is egy sima marógép melózik az elejin és ott is valahogy be központozták a cuccot. pl Csuhás mester módszerével? közben tályékozódtam kicsit és kell a mindenféle méretű tüske, méghozzá célirányos, azzal gyerekjáték a pontos pozicióba hozás, aztán már csak le kell fogatni a hengerfejet, hagyományos módszerekkel. persze némely hengerfejhez, nem árt a szögbefordító sem, de mire azt megcsinálom, akkor addigra már, csak elektronyos autók lesznek?
Beszéltem egyet a tulajjal. Azt mondja teljesen felújított, a csúszófelületek is. 900eFt környékén volt a felújítás :0. Ezt szeretné visszakapni, egy szó, mint száz olyan 1M - 1,1M körül ki lehetne egyezni. Én nem ezt keresem. De ha valaki ezt a típust szeretné, akkor megnézheti hogy van felújítva.
Félre ne érts, nem szeretnélek lebeszélni róla. Nekem is van néhány munkagép, autó, teherautó, + a családi flotta. Van eszterga, marógép, síkköszörű gyalugép stb. Nekem az a kézenfekvőbb ha hozzáértővel megcsináltatom a hengerfejeket. Csak egy vélemény volt semmi több. :-)
régi szép idők!, ilyeneket én is tudnék mesélni!, de akkor még nem voltak gépeim, annyi eszközöm, mint mostanság! és, ha már vannak, szeretném is használni őket! :))
1 hengerfejnél, én is lehet elvinném, de, hogy vannak gépeim és 4-5 kocsi a családban kb 20 év körűliek és, 4-5 motor is, és mindet nekem kell szervizelnem, így már felszorozva, egy esetleges javítást, komolyabb összeg jön, ki ahol már megéri, ha meg tudom csinálni a hengerfejeket is! tehát mindekinek más a megfeleő megoldás...
Köszönöm, igen én is abban gondolkodom, hogy éles helyzetben vinnék magammal egy tapasztalt szakit, van is jelöltem, már meg is beszéltem vele. Egyébként érdekes igény-evolúción mentem át: először jó lett volna egy E1N vagy emco gép. Az E1N-ről többekközött itt is lebeszéltek, nem volt nehéz. Jött az E2N vagy E3N. Egy jó E2N simán 600-700eFt között mozog az eddigi tapasztalatom szerint, egy E3N meg 800-1,2M között. Ha meg már elhajlunk az 1M felé, akkor meg már ott vagyunk a jó állapotú TOS vagy román gépeknél (esetleg orosz), amelyekről eddig senki sem mondott rosszat (ellentétben az ExN gépekről). 750mm-es csúcstávúnál meg nincs nagyobb helyem. Ja, hát nézelődök még, meg okosodok. Egy biztos; hobbista vagyok, leszek, de nem akarok olyan gépet venni, amit kinövök. Legyen benne tartalék ;)
Felvásárolnak gépeket, üzemeket stb. részben felújítják.
(A hibás gépeket, szemérmesen az oldalon "Beüzemelés alatt"-al jelölik.)
Az áraik érdekesek, max 10% engedményt lehet tőlük kicsikarni, a bemondott árból.
Minél nagyobb érdeklődést mutatsz, valamelyik gép iránt, annál magasabb árat mondanak.
Egy hét visszatérés után, már elfelejtette a fönök, milyen összegben egyetünk meg. (Tavaly nyári történet.) Rengeteg géptartozékuk van, amit bármelyik gépről kérésre átrakják arra gépre, amit kiválasztottál, ha vásárolsz. Szállítást is vállalnak! Ne egyedül vásárolj náluk!
Igazán nincs mit,eme sovány infóval tudtam szolgálni.
Tehát egy igazán jó állapotúgépet szeretnél.Helyes!!Mondják:"jó gépet vagy semmit"
Egy kopottab elhanyagolt gép rendbekapása rengeteg időt,energiát és persze pénzt igényel és mind hiába ha az ember valamilyen szintem nem tanul bele a felujitásba.
Magam is több gépfelújitó céggel és tapasztalt emberkével beszéltem.
Milyen gépben gondolkozol?
Azt se feledd hogy a nagyobb gépen meg lehet csinállni a kissebb darabot de forditva nem,ne hogy megbánja az ember.
Azt ajánlom ha teheted vásárláskor vigyél magaddal egy igazán tapasztalt szakit aki géplakatos téren is ott van.
Köszönöm a válaszokat! Hát most már ott tartok, hogy valamilyen 750-es csúcstávolságú használt ipari gépet. Nyitott vagyok és egyben tájékozódó üzemmódban, mármint a tekintetben, hogy vajon a keresett gép 500eFt vagy inkább 1M körül lesz (ez utóbbihoz még gyűjtenem kell).
Olyan kis elvárásokat fektettem le magamban eddig, hogy jó lenne ha a max a 70-es évek végén gyártották volna és ne azzal kelljen kezdeni a hobbi forgácsolást, hogy felújítás (ahhoz még sokat kell tanulnom vagy gyűjtenem ;))
Rengeteg gépet láttam náluk, nem /cicomázzák/, nincs rá kapacitásuk. Kereskedők, biztosan van "főnyeremény" és "ocskavas" is náluk, ki kell tudni választani.
A főnök sokkal korrektebb árat szokott mondani mint a beosztott! Összességébe nekem korrekt volt.