Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Tisztán villamos hajtással 3-4km-t mennek el. De szerintem nem is igazán ez a cél, ez egy alternatíva, majd lesz belőle valami.
A hibridhez azért mindenképp hozzá kell tennem, hogy ha fűteni kell, ugyanúgy a belső égésű motor fogja bekapcsolni, a klíma meg elég hamar leszívja az akksit, tehát ott is hamar indul a motor, úgyhogy kár azon rágódni mennyit megy el csak elektromosan, nem túl életszerű helyzet.
Össze kell vetni egy mai, start-stop rendszerrel, közvetlen befecskendezéses, kettős lendkerekes, turbós motorral (ma már szinte mindegy, hogy dízel vagy benya).
Persze te szakember vagy autós témában én meg nem, ergó meddő vita van kialakulóban, én csak a toyotaklub (sokszor kissé szélsőséges) álláspontját próbálom összefoglalni :)
Tény hogy egy Prius értékvesztése horribilis (induló ára kb 8 misi, 4-5 évesen már 3-3,5 misiért vesztegetik), leginkább városi használatra (pl taxi) ideális. Egyszer majdnem sikerült elcsalogatnom ismerősöm egy autópályás tesztre (én leginkább ott használom az autót), mert állítólag a Prius ott szélzajos és sokat fogyaszt, ő meg esküdött hogy pályán is elmegy 6 literrel (összehasonlításképp az 1332cc-s Corollám 110-nél 6,6, 130-nál 6,9-et eszik).
Európában (pl Németország) valszeg azért nem lesz nagy sikere a Lexusnak, mert van Merci/BMW/Audi/VW, ami bőven kitölti a prémium szegmenst és hülye lesz valaki átülni japánba, ha van hazai portéka is (gondolom olcsóbban hozzájut, nagyobb a szervizháttér, mire meg komolyabban bele kell nyúlni, meg úgyis elviszi valami török/ukrán/magyar és majd bütyköli a tanyán kerítésdróttal amíg megy).
"A legújabb hibridekkel sem tudsz túl sokat menni tisztán villamos hajtással."
Oké, de ez nem igazán szempont. Ahogy nézem, a Prius-tulajokat elsősorban az alacsony fogyasztás(!) és a halk működés, meg persze más országokban az adókedvezmények motiválják; eközben a riasztó fenntartási költségek csak nem akarózdtak megjelenni.
Valóban el kéne már felejteni a belső égésű motorokat.
Tisztán elektromos hajtás, de standard, egyféle akkupack minden modellhez. Ami most benzinkút, ott akkupack tároló-töltő hely lenne. "Kutas" odajön, egy molnárkocsi szerűséggel lemerült akkupack egy mozdulattal ki, feltöltött egy mozdulattal be, fizetsz és lehet menni tovább. Az akkupakk nem lenne az autó része, az a töltő/cserélő társaságoké ők intéznék a gyorstöltést, ellenőrzést, javítást, selejtezést, újrahasznosítást. Persze ezáltal maga az autó jóval olcsóbb lehetne, hiszen egy jelentős tétel, az akkupakk ára és a későbbi csere költsége is elmaradna. Megfizetnénk persze apránként a töltő cserélő pontokon ami az állam és a szolgáltató társaság haszna lenne.
Nekem egészen más a véleményem, de így kerek a világ :-)
Nézd meg, a hibridek mennyit mennek el tisztán villamos üzemben. Az eredmény elég elkeserítő még jóval több, mint egy évtizedes csiszolgatás után is.
Az első hibrid (Ford Hybrid) amit vezettem, egy katasztrófa volt. Lámpától elindulva szinte nem lehetett olyan finoman elindulni, hogy a belső égésű motor ne indult volna be, közben dudaszó hátulról. 50 km/órától meg ugye a benzines motor mindig megy. Hatótávolság: egy vicc.
A legújabb hibridekkel sem tudsz túl sokat menni tisztán villamos hajtással.
Az egy másik kérdés, hogy a villamos motor(ok) óriási nyomatéka hozzásegíti az autót egy nagyon jó gyorsuláshoz (pl. Lexus 450 h).
És itt a hiba: az ilyet vásárlók zöme nem környezetvédelmi indíttatásból veszi meg a hibridet, hanem mert megy, mint a távirat.
Egyszer van egy nagyon karcsú hatótávolság, amit elvileg "tisztán" megtehetsz. Ezért egy nagyon bonyolult szerkezettel, nagy önsúllyal, borítékolt akkucsomag csere fenyegetettséggel kell fizetni. Az eredmény: nagy értékvesztés. (Nézz rá a 6-8 éves Toyota Prius árakra ott, ahol sok van belőlük, pl. Németország, Norvégia, stb...)
Szvsz. ez hosszú távon zsákutca.
Más a helyzet a tisztán villamos hajtással. Pl. a Tesla újabb darabjai. Versenyautós gyorsulás, 500...600 km körüli hatótávolság, ez bőven elég.
Nagyságrendekkel használhatóbb, környezetbarátabb, mint a hibrid. Szvsz.
Villanymotor ad egy fix nyomatékot, gyorsításoknál, a benyás motor meg egy egyszerű konstrukció. A bolygómű nem egy elromlós típus, az akksiról nincs infóm, de általában cellánként cserélhető ha tönkremegy. Volt alkalmam vezeti Yaris, Auris HSD-t, illetve egy Prius+-t: elsőre kicsit furcsa az elektromos szervó, meg valahogy érződik a fékpedálon is hogy nem a betét ér a tárcsához.
Jobb egyből volt alkalmam próbakörözni egy egy vadi új IS300h F-Sporttal, annál mondjuk inkább vicces a hanggenerátor, meg hát az egy 3-as BMW méretű pici autó (nálam az autó valahol ott kezdődik hogy 4 db 2m magas ember kényelmesen elfér csomagokkal).
Jah és fékezéskor természetesen ott a troliról-villamosról ismert sípolás :D
Nem lehet összekeverni. A Servotronicos Kappát álló helyzetben olyan könnyű tekerni a hagyományosokhoz képest, mintha fel lenne emelve a kocsi eleje. Kisujjal,de szó szerint. Majd minél gyorsabban megy az autó annál nehezebb lesz.
A diagramon jól látni a rásegítés mértékét a sebesség függvényében. Állva,lépésben 95%-os, és egészen 150km/h-ig szabályozza. Ekkor veszi le a minimális 65%-ra.
Az aktív felfüggesztéssel nincs semmi tervem, csak elmélkedtem a múlt hétvégén, hogy vajon az a vak kapcsoló mi lehet, aztán tegnap este keresgettem a jtd leírását és akkor megtaláltam. Meglepődtem, hogy van/volt benne ilyen.
A servotronik reléjéről már volt szó, de azt nem néztem meg.
Igazából a TDS-nél is kicsit furcsa, hogy túlságosan érzékeny a kormány.
Bár emlékszem még amikor a Grande Puntóból átültem a micrába és olyan volt mintha valami direkt akadályozna a kormányzásban. A micrának teljesen elektromos kormányműve van, és a puntóig az volt a világ legkönnyebben kormányozható autója, aztán meg a feleségem kérdezte, hogy nem lehet hogy a micrából elfojt a szervó olaj?
Mondom neki, hogy az bizony ebben nincsen...........
"Gondolom, hogy egy nyomatékos dízel könnyebben viszi a bódét."
Hát ez egy megosztó kérdés.:-)
Szerintem a benyás turbók viszik igazán jól ezt a pléhdobozt, és ott valóban az történik a motorral amit Te akarsz mert a lábad mechanikusan össze van kötve a fojtószeleppel, a pedállás nem csak egy szimpla elektromos jel a sok közül amely alapján a motorirányítás majd dönt, hogy mi is történjen a fojtószeleppel. Cserébe egy nagyságrenddel megbízhatatlanabbak mint pld. egy JTD, de szerintem egy 2.0 szívó benyás is kivisz a világból ha tudomásul veszi az ember, hogy nem egy versenyautó és rendesen karban is van tartva. És a fogyasztásuk sem vészes annyira.
Szép az az SW Ercsiben és ha egy ilyen korú autónak szép a karosszériája az már több mint fél győzelem mert a mechanikus hibákat ki lehet javítgatni, de ha a karosszéria tré abból az életben nem lesz szép és jó autó vagy legalább rettentő gazdaságtalan lesz a projekt...
Most azt nézem hogy az eladó 2,4 benyásról volt fenn kép a csomagtartóról és a gumiprofil az alapján ugyanaz mint a Coupe.
Nekem az a lényeg, hogy makulátlan legyen.
Miért kérdezted az aktív felfüggesztést?
Mondjuk dieselben még nem láttam olyat.
A csomagtartó jobb oldalában a fedél alatt van egy Marelli computer beépítve. Az vezérli a felfüggesztést. És a motortérben a gátlók felső csavarját takaró műanyag sapkák "tarajosak" egy-egy fekete kábel jön ki belőlük. Meg a kapcsoló a műszerfalon ahol írod. Ezekből lehet megállípítani.
A Servotronicnál meg tudod, hogy ugyanott, a csomagtartó fedél alatt van egy különálló reléfoglalat ( maga a foglalat minden Kappában benne van) és abban kell lenni egy hosszúkás fekete relének amire rá is van írva a Servotronic. Ha kell fotózok, nekem minden létező extrám van.
Köszönöm Sooty már vettem. Remélem jó is lesz hozzá.
Tegnap este sikerült összefutnom George-zsal az alfa klub egyik vezető tagjával. Nem is tudom miért de a féltengelyvásárlásból több órás baráti beszélgetés lett...
Akkor méricskélünk kédergumi hosszokat, aztán a hétvégén értekezzünk. Ha véletlen megegyeznek akkor hétfőn el is tudom vinni neked.
Azt jelenti, hogy elkezdtem összeépíteni a jtd-t, mivel a TDS készen van. Egy futómű állítás kell. A karosszéria fóliázást egyenlőre nem próbálom, majd tavasszal.
Tervem, hogy a hétvégén már indítható állapotba kerüljön a jtd. Van hozzá szoftverem, így meg tudom nézni, hogy milyen hibákat ír ki, és az alapján talán el tudok indulni a hiba felderítés irányába.
Szinte biztos, hogy a nagynyomású szivattyú nyomástartója rossz, ezt valószínű cserélni kell. Sajnos ilyet még újban nem találtam, pedig Szeky is vett ilyet, igaz kb. 2 éve.
Gondolom, hogy egy nyomatékos dízel könnyebben viszi a bódét. Szeretnék is kipróbálni egy gázolajos autót. De az eddig hallottak alapján a jtd kissé finomabb járású, megbízhatóbb motor. Ideális jelölt egy 2000 utáni jtd, lehetőleg nem fehér/fekete/ezüst színben (ahogy ismerős mondotta: feketét, fehéret autóból és TV-ből nem veszünk. Illetve másik nagy mondása hogy képátlóból és női mellméretből nincs olyan hogy elég nagy, de az nem ide vág) :D
Iszonyat nagy a nyomás ömlik be a használt autó külföldről. Nagyon lenyomja az árakat. A nagyatádira szerintem 420-450 lenne a reális eladási ár a 2,4-re meg 400. Mondjuk ebben az esetben sem mondom hogy kapkodnának értük, de talán lenne érdeklődés. A TDS meg kattogó motorral is könnyebben elmegy mint a 2,4es benyás. Szerintem.
Jah, a másik titkos tipp az nagyatádi TDS SW. Ahhoz adnak téli-nyári garnitúrát is, a tulaj is ismert állítólag, nameg limitált szériás autó. Annál a kicsit durván kattogó TDS motor zavar, meg állítólag valami bütyök kopik benne ... de parkolóban van, még befutó is lehet :)
Amúgy hasonló korú Toyotától sem egyszerű megválni, igaz engem még aznap felhívott egy nepper hogy rakná trélerre és vinné külföldre. De belegondoltam hogy a felújított autómat Afrikában valaki egy rozsdás csőkulccsal fogja ütni vágni ... :(
Látszik a 2,4-en, hogy nagy kedvenc volt. De sajnos egyszerűen eladhatatlanok annyiért szerintem. akármennyire szép. Úgy mint a zöld TDS SW Nagyatádról, amelyik sokáig 600-ért volt fenn az is szépnek tűnik. Most éppen ár nélkül van fenn.
warning kamikazee!! is árulja tovább a Coupe-t. Most úgy, hogy grátisz még ad hozzá egy fl előtti V6 limót szintén külföldi papírokkal az is menetkész állapotú. Láttam élőben nincs is rossz állapotban. A bőrbelső is megkímélt benne.
Jó hát nem egy mai vas, de jók a képek. Lehet a motorjára is jobban rá kell nézni, ha jól veszem észre a 2.0 benyás szeret csapágyasodni 300e környékén.
Nekem valahogy még mindig a jtd motor a legszimpatikusabb:
Mondjuk azt nem értem hogyan lehet csak 50-el több hazai üzembe helyezéssel mikor csak a regadó 148eft lenne rá.... Talán úgy, hogy ez az eladó + tiszteletdíja ha ő intézi a honosítást, de a 148at még ki kell fizetni.
Amúgy a karosszéria szép. És a Nivomat is jónak tűnik az állása alapján. De a két első ülés ebben is szét van ülve...