Nah ennek nagyértelme, van mi a fenének kirakni azokat a buszokat, Helyközibe? Miért nem jók azok helyiben, a Connectok xarok belsőleg, a Citerák meg jók mert hátúl az ablakban lehet űlni.
Lényegében az van amit a múltkor írtam, az Lopakodó 531-es gépezet a KDJ-355 emberei hajtják, (egy ideig), mert lesznek még kavarások. Tulajdonképpen ez még olyan bemelegítő helyzet, a Lifentyűk is így kezdték az ipart :-). A többi gép is szépen sorjába fog majd leereszkedni a pályára.
Ez nem így működik! A legjobb (menetidő, fogyasztás, takarítás, karbantartás) vezetők (nagyjából 10-15 csapat) mindig az aktuális legújabb autóbuszokat kapják meg, éppen, ahogyan futja nekik az adagból. Valamivel ösztönözni kell, hogy jó munkát végezzenek és meg is kell őket jutalmazni az új gépekkel.
A LIF-ekről mi értelme van átpakolni az ugyanolyan buszokra a sofőröket? Mivel 280-asokat selejteznek ezért onnan majdnem mindegy hogy Volvora, Citerára vagy Conectora kerül az addigi sofőr, mindegyik szokatlan lesz.
LPK-531* 83-ason reggel 6.30 Makosháza indulással! Mindkettő kijelző működik! Hátsó ajtó(4.-iknél tapasztaltam) a fotocella nem engedi becsukni rendesen(vissza nyílik 4-5 próbálkozással). Amit nem láttam hogy van-e rajta sofőr klíma?
A BHJ-909-et hagyjátok, már békén nem fog még selejtes lenni, azért mert balesetes hamarosan csinálják. Megbízható információból mondom, nem csak röpte hír vagy maskala.
Folyamatosan jár le a műszakijuk és folyamatosan - de legkésőbb 2010 január elején - selejtbe mennek. Az eddigi tapasztalatok alapján nem lesznek Magyarországon (és nagyjából sehol máshol) értékesítve, mint autóbusz.
KBK-844 on the road again!!!!! :) Semmit sem veszítve régi fényéből újra rója a kilómétereket ezúttal a mezőhegyesiek vezénylésével. Véglegesnek tűnő változások tehát: exKBK-844 forda -> KBK-845 exKBK-845 forda -> FGM-327 exHKE-983 forda -> KBK-844
Ha valaki tudja mi történt HKE-983-al igazán megírhatná.
Kicsit meg lesznek forgatva a kijelzők.. Kikerülnek bizonyos buszokból és átkerülnek másikba. 1-2 pár hónap és lesz működő hátsó, csukló utáni kijelző a MB Conectokban. Technikai okai voltak annak, hogy eddig nem működtek. :)
Prága: B R I II A N féle felírat a műszer falon! Voith: 1 2 3 N R ZF-Ecomat: 1 2 3 D N R
Érdekességként a B jelentése: a nyomatékváltó reteszelése(blokkírozás) lenyomva közvetlen mechanikus kapcsolatot létesít a motor és az erőátvitelen keresztül a kerekek között. Oldása a gomb újbóli megnyomása!
A-3 ill. D: automatikus kapcsolási üzem!
Hány sebességesek általában a buszok már az automata váltósak?
Ahaa, akkor ezért tolják annyira a 294-nek, mert már a végét járja... Más jellegű kérdés: Ha az automataváltón benyomják a 2-est akkor az azt jelenti hogy a váltó bevált 2-esbe és se le se fel nem vált, vagy azt hogy elindul és nem vált feljebb 2-esnél, viszont lejjebb igen? (főleg a Prága váltó érdekelne, de ha valaki tudja a többit azt se hagyja ki :))
Arra alapozom, hogy van egy szerződés, melyben le van írva pontról-pontra, hogy mikor melyik járaton milyen (szóló, csuklós, AP-s) busznak kell közlekednie. Ehhez képest a Volán bizonyos járatokon (pl. 84-es) ahogy már írtam többletszolgáltatást nyújt, ergo szóló helyett csuklós buszokat rak be.
Az AHA-604-et miért véded annyira? Elég sok helyen füstöl már ahol nem kéne, '87-es, a tavalyi leselejtezettek is ezt az évjáratot ritkították, és még abban sem vagyok biztos hogy D10-es van benne (motorszám 2156-tal kezdődik a kis adattábla szerint). Amúgy nem csak 3 hanem 11 darab 280-as lesz selejtezve, én a végleges listára leszek kíváncsi. (és hogy melyik meg kiskanálnak és melyik megy Romániába folytatni életét)
Elvben juthat az általad írt vonalakra csuklós busz, ha ez a csökkentés a tartalékállományon fog végbemenni. Ha ott csökkenne 3-al a csuklósok száma, akkor csak kocsicsere esetén fordulna elő, hogy csuklós helyett szólót kellene kiadni, a fordán dolgozó csuklósok számát nem feltétlenül kell megbolygatni...
A TV eddigis 'felülszolgáltatott', most pedig az előírtaknak megfelelő mennyiségű csuklós autóbusszal (de szerintem még mindig többlet) fog szolgáltatást nyújtani. Tehát a szerződéshez képest nem történik visszalépés.
Na ezt mire alapozod? Netán forgalomszámlálási adatokkal rendelkezel? Mert ha nem, akkor nem tudom ki is az, aki magát óriási szakértőnek tartja...
Így igaz. A TV eddigis 'felülszolgáltatott', most pedig az előírtaknak megfelelő mennyiségű csuklós autóbusszal (de szerintem még mindig többlet) fog szolgáltatást nyújtani. Tehát a szerződéshez képest nem történik visszalépés.
OFF: A LoPaKodó szerintem egy jó kis név. Erre még rá is lehet húzni, hogy használható :)
Tehát akkor 3 db 280-ast szóló Conectókkal cserélnek majd le, magyarán csökkenni fog a csuklós "létszám". Vagy most többlet van belőlük? Így szinte biztos nem fognak a 74-79-esre csuklóst adni, amiről most írt a DM. OFF: Faterom is szeret mindenféle idétlen szavakat kitalálni a rendszámok betűire, amik aztán kb 643-szor nehezebben megjegyezhetők mint a 3 betű. Így pl a LoPaKodó is évente 2-szer fog eszembe jutni, akkor sem a Conectok láttán :)
Jelenleg a Tisza Volán telephelyén 6 db csuklós Conecto áll. Ebből 3 db beraktározásra van még csak itt. Ezekre december táján kerülhet rá a LoPaKodó rendszám. :) A maradék 3 db szóló és 2 db csuklós Conecto december elején érkezhet meg az Evobushoz.
Arra voltam kíváncsi, hogy szerinted miben különbözik az a nyomorult váltó ha három kapcsolóval több van a műszerfalon. Igazából csak annyiban, hogy három pár kábellel több van bekötve. Tudom mik a plusz funkciók, de olyan kíváncsi voltam, hogy magyarázod meg a semmit. :-)))
Ugye adott a 6 sebességes automata ZF váltó. Ehhez hozzájön a manuális mód, amellyel az első 3 fokozatban lehet 'hegymenetben' kapcsolni. Tehát egy kvázi duál váltó került a buszba.
Az csak 3 pár vezeték... Aminek a csatlakozása feltehetően minden ilyen váltóban megvan... Most az, hogy három kapcsolóval több van a műszerfalon rögtön be kell élvezni a nadrágba. :-D
Végülis az ülés, kapaszkodók, lámpák (belső,kűlsők) tetőburkólók(belső), üvegek, ajtó dob, leszállás jelzők, kerekek, hátsó tengely. Alkatrésznek jó de másra már nem.
Hoppá, köszönjük a fotókat. Jó visszalátni pár selejt gépet a megújult szerepében. Az SZKT-s buszjelöltet pedig már lehet szállítják a szegedi trolibusz és villamosbontóba, azaz az SZKT-ba. :)
Ugye adott a 6 sebességes automata ZF váltó. Ehhez hozzájön a manuális mód, amellyel az első 3 fokozatban lehet 'hegymenetben' kapcsolni. Tehát egy kvázi duál váltó került a buszba. Remélem kielégítő volt válaszom :)
Ezen kívül még a sokat szidott - a motorsátor előtti - hátsó üléssor rögzítése is megváltozott. Az eddigi elfordítós záras fémlapot patentos rendszer váltotta fel, ami már most láthatóan ezerszer jobban fog, mint elődje. Szóval: innováciJJó :)
Majd ha nem lesz tökéletes a látásod, megtudod. (Főleg, ha valamelyik idióta az akkusztikust is lehalkítja.) Hát szerintem az még odébb van, de már ezt is mondták hogy valamelyik szemlén bekötik őket, remélhetőleg így is lesz.
Úgy hiányolod az t a hátsó kijelzőt mintha a busz legfontosabb alkatrésze volna. Nemrég mondta valaki hogy az utastájékoztatási szintet 1 kijelzővel is teljesíti, a hátsó csak extra.
MB Conecto G helyzetjelentés: átadásra kerültek a gépek
Ma viszi haza a 6 buszt a Volán. Elvben 3 busz fog forgalomba kerülni - rövid időn belül. A másik három gép betárolásra kerül egy ideig.
A buszok szinte mindenben megegyeznek a LIF-es gépekkel. Kivétel a váltó, legalábbis a vezetőtéri kapcsológombokból ítélve. UV-s pénzvizsgáló és inverter nem kertül beléjük.
Jó estét! Tudna nekem valaki segíteni? A KNR-988-as E94.18-ról keresnék utastéri képeket, különböző részletfotókat. Ha volna, valaki e-mailben megosztaná velem? Nagyon szépen köszönöm előre is!
Tegnap pont volt is erre példa (színkombináció), a BRS-302 9-esen volt este a hulladék T-650 helyett, és a Csillag téren azt hitték rá, hogy 20-as, még a sofőrt is megkérdezték, hogy ez 20-as :-).
Pedig sztem meggondolandó lenne, mert sztem nincsenek rosszabb állapotban, mint az SZKT szedett-vetett vetőgépei, sőt.. De tudom miért nem: nem jó a színkombináció :)
Örül a nép hogy megint van neted :D Amúgy az AHA-604-ből is ömlik ám a füst, tehát nekem az is eléggé gyanúsan a kuka felé ível... Az egyetlen sárga rendszámos F-es rendszámú 260-as az FKB-537 amiről tudok, bár nem tudom milyen állapotban van.
Csoki bácsi: Én eddig úgy tudtam hogy csak a TV oldotta meg valahogyan hogy ne lehessen a leselejtezett járműveit az országban üzembe helyezni. Gondolom hogy ne a saját járműveivel csináljanak neki konkurenciát. De persze nem biztos hogy így van, csak én így tudtam.
A CJN-010 egy lomha ... gép, nem véletlen, hogy utálnak vele dolgozni. Az, hogy most kapott egy kis felújítást (váz szempontból) nem jelent semmit, mert motorikusan nagyon sok probléma van vele, ezért is ha nem is idén, de 2010-ben biztosan selejt lesz.
Az új Conector G-ék, KDJ-és és KKT-és gépek helyére kerülnek majd.
Ami tutira selejtre van kijelölve már.
280-asok:
AHA-604 BOX-605 CJN-294 (Ezzel lesz alacsony padlós kint alvós Dorozsmán (KKT-és))
260-asok:
CMX-981 CMX-849 CJN-405 (Itt lesz majd szóló Conecto) FKB-537 (Itt lesz majd szóló Conecto)
A Conectorok majd DUD-os gépek helyére kerülnek majd januárban. DUD-923,924,949, plusz CJN-405, BOS-578, FKB-537.
Tulajdonképpen Mars téren lesz megint a több szóló gép, de hát olyan királyak a Mars teres szóló alacsonypadlós körfordák, hogy csinálni kell 2-est, 20-ast, 21-est, 83-ast, 84-est, így meg lesznek majd találhatók mindenütt :-).
Abban az esetben nem állhatnak üzembe, ha kivonták őket a forgalomból, ha csak szimplán lejárt a műszaki, akkor még nincs gond.
Kölcsönbusz nem igazán fordult elő, amikor nem volt az SZKT-nak saját járműparkja (1998-as megszüntetés utáni időkre gondolok), akkor a villamospótlást a Volán végezte, de azt ha jól tudom szerződés alapján (?) tette. Hogy tavaly és idén miért nem onnan kértek buszt, azt már máshol megbeszéltük egy párszor.
Botos csuklós van még a Volánnál, nem fog kimúlni egyhamar ;-)))
Az itt leselejtezett buszok Mo. területén nem állhatnak forgalomba újból! Én legalább is így tudom! Az általad leírt cégnek vannak kapcsolatai lásd MVK a jó isten tudja honnan jött a BRS-302 (Kaposvár talán).Én nem is emlékszem mikor adott a volán buszt kölcsön az szkt-nak!
Azért az jó lenne ha egy szemléltetős buszt meg hagynának a telepen, ill. egy bot váltós csuklóst a tanulóknak(DUE-861 talán ami selejt, azt hiszem Csoki bácsi hsz-ban láttam vhol lentebb, típus vizsgánál jól jöhet).
Én úgy vettem észre, hogy az AHA-604, CJN-010, CJN-294, ELS-403 az motorikusan jó, nem hiszem, hogy selejtezni kellene őket, főlegnem úgy, hogy egyiknek sincsen váztörése, amit selejtezni kéne az a FLK-??? Ik 260-as sárga rendszámos az utastérbe ömlik a kipufogó gáz nagyrésze.
A selejtezni szánt, járműveket amit az elöttem H.szóló topic, társ írt, adják el az Szkt-nak úgyis kell nekik a jármű, mert nem bírják kapacitással. (Amik még 6hónapig működnek kb)
Ám a LIF-ekben a hátsó belső kijelzőt, mikor dugják már be? Mert, már lassan 1év telik el és még mindig szüzek.
Az új Connectókról-mit tudni? Hova, és melyik járatra kerűlnek?
A hétvégén nem kerülnek még ki. Egy kis átvizsgálás itt-ott, AdBlue feltöltés is lehet, kijelzők, Emke, GPS+GPRS, digitális URH, gondolom ezek most pokolódnak bele a gépekbe. Legjobb esetben tehát 1-2 hét múlva jöhet ki az első pár darab (nem biztos, hogy mind a 6 db) gép.. Szerintem. :)
Nagyon jó, bár én pénteken Pestre megyek! Hétvégére ki dugják az orrukat? Bár még egy két dolog bele kerül(Vultron, nem gyárilag adják? külső belsőre gondolok)!
KDJ-355 -ben a (3.-ik ajtónál) lévő üveg(fekete vízszintes csíkozású) nincsen benne!
Nincs rá sok esély, hogy az új Connectok LO-s rendszámot kapnak, mivel a BKV Van Hool buszai LOV-s rendszámon álltak forgalomba szeptemberben. Szerintem inkább LP-s vagy LR-s tartományba fognak tartozni. De majd a jövő héten kiderül, úgyse kell már sokat várni addig. :D
BHJ-909 @ 2 ELR-435 @ 83 FKB-537 @ 83 IDZ-489 @ 73Y KZR-277 @ 2... LIF-762 @ 20, de csak néhány kör erejéig, biztos annyira szükség volt rá, mint falun a villanyra :-))
Köszönjük, hogy hozzászóltál a topikhoz, már hiányoltunk :)
Amúgy meg nyilvánvaló, hogy a mercijel hátterére gondoltam, de ne zavarjon. Itt kék buszok vannak, tehát úgy se lesz jó neked - zöld mercijel meg sose lesz rajta :))
Első körben 6 db jött, mind csuklós, majd november vége körül jön még 2 db csuklós és 3 db szóló.
Nagyon jó kis gépek, és így meglesz a 25 darabos MB Conecto pack, valamint a 10 éves átlagéletkor. Hétvégenként alig lehet majd Ik200-ast látni a városban.. :)
A kritikus rozsdásodási gócpontoknál ki lett lakatolva és fényezve (elsősorban a kerékjárati ívek és a ládatér), de nem kapott fehér helyközi flottafényt.
Sziasztok!Csak olvasni szoktalak benneteket,most viszont lenne egy kérdésem,talán valaki tud ebben segíteni.Nem tudjátok esetleg,hogy a pénteki és vasárnapi zentai járatot melyik gép szokta csinálni?Köszi szépen,így előre is.
Egyébként valóban '78-as évjárat, de ~10 éve vázcserés felújítást kapott, így már tulajdonképpen nem az a busz, amelyik 1978-ban legördült az Ikarus gyártószalagjáról, talán az ülések és a gyártási táblája egyezik meg az eredetivel.
Szegeden a CJN-010 is eredetileg 1978-as gyártás, és még megvan, üzemel is rendesen, a többiek biztos tudják a történetét hogy mit csináltak vele 2000 környékén...
HKE-982-nek leégett a kuplungja, Gyuláról alig bírt bejönni Makóra. Vásárhelyről beeső GUF-974 lett ráállítva a délelőttős műszak hátralevő kb 80km-ére (Makó-Szeged gyros, ill. 15:00 Szeged-Makó kapucsínó járat). Kíváncsi vagyok, hogy a délutánit mi fogja pótolni (18:30 Szeged-Mezőhegyes; 20:30 Mezőhegyes-Makó). A forgalmista jelesre vizsgázott, mert amíg ott ácsorogtam (kb 20 perc) többször is tájékoztatta a kocsiállásnál várakozókat, illetve megmutatta melyik buszra kell felszállni a Gyula felől érkezőknek.
GMC-622 helyén GUF-969.
És vágre láttam FGM-327-et. Ha jól láttam a marosleleiek kapták meg KBK-845 helyett, ezért nem láttam mostanság.
761 hol állt? 514-ről ugyanazon a napon lett csinálva mindkét kép? ABU-357 az Indóház téren állt?( ha igen Makó fele ment?) Jó képek! Köszi a válaszokat!
Pedig az a kemény, hogy tele vannak a Makkosi fordák 79-esel (mióta a Szilk-ez jár). Egyébként a GMY-673 Mars teres gép lett, és ahogy nézem végre megcsinálták a vezérlést a Vultronon.
Aki az alábbi buszok közül valamelyiket látja, legyen szíves sikítani :)
-HPD-084 (jó ideje nem láttam már) -> hétfőn ha minden igaz KNR-997 (ha nem HPD-085 helyett kellett beugrani)
-HKE-983 (ha minden igaz 2-es szemle, műszaki vizsga)-> ABU-357 -GMC-622 (ha minden igaz 2-es szemle, műszaki vizsga)->BOS-257 általában -FGM-327 -EOG-356
Mondjuk oda kirakni a Voithos Citarókat (azért átszékezni nem ártana), a HMVH-BP-re meg össze lehet kapni pl a két 396-ost, az egyik Drögmöllert, Uniont, pár jobb állapotú E95-öst. Szóval távolságiban van tartalék, bár új beszerzés nem ártana. Ehhez még hozzávehetjük a Szeged-BP, Szeged-Békéscsabáról esetlegesen lekerülőket is (nem tudom, mit hagyhatnak ott meg).
Bili kategória, hogy a VB-től vesznek E95-öst, hamár tart a felújítási láz :))
Üdv! Azt szeretném kérdezni hogy nincs-e véletlen valakinek viszonylag jó minőségű hangfelvétele valamelyik Volvo7700-asról? Ha netán lenne akkor lenne szíves elküldeni? Köszönöm!
Hát ezaz :-)) Helyköziben is HES-808: 1982-es, de szintén vázcserés, így még megbecsült tagja marad az állománynak pár évig, holott már nincs 1982-84 között gyártott kocsi állományban.
CJN-010 meg számunkra hitbeli kérdés, hogy 1978-asnak számítjuk, vagy 199x/2000-nek. Én is esélyesnek látom a selejtezésre (igaz a listáról lehagytam), de ez akkor igaz csak, ha a Volán szerint is az első gyártási évet nézzük, mert akkor erősen rombolja az átlagéletkort :-))
Csuklósból meg is van a 8 darab, szólóból meg szintén túlkínálat van. Hangsúlyozom, ez az_évjárat_szerinti szórás, mindig akadtak kocsik, amiket az állapotuk miatt selejteztek... Viszont CJN-038 sincs már, így akkor csak két szólót lehet selejtezni.
Ááá, én a szólót tettem volna előre, de mindegy. Azt lehet tudni hogy az AHA-604-et selejtezik-e ha megjön ez az adag? Valami iszonyatosan füstöl már mindenhol ahol csak bír szinte...
8 csuklós, 3 szóló. Mivel most a város által meghatározott számú busz van a helyi állományban, így elvileg ugyanennyi lesz a selejtes buszok száma is. Mivel most el kell érni a 10 évet, így valószínűleg életkor alapján megy majd a selejtezés.. December elején lehet nézelődni a telep körül.. :)
Semmi baj, mELlnézzük :) 8+3 = 8 szóló + 3 csuklós, vagy mi lenne ez a szám? És milyen arányban lesznek a szólók-csuklósok hogyha a 8+3 nem erre vonatkozik?
Az itt elérhető tervezetben az áll, hogy a BP-Kecskemét-Szentes-HMVH vonalon 8 db járatpár fog közlekedni 2 órás ütemben (3 órás menetidővel), illetve grátiszként 2 db járatpár a BP-(M5)-(gondolom én M43->47)-HMVH vonalon (2 óra 40 perces menetidővel). Ez 5 helyett 10 járatpár naponta, ami elég jó dolog, de ki fog vajon erre kocsit adni? (Tempó 100-as, klímás gépek kellenek mindkét járatra a tervezet szerint..)
De azóta már majdnem egy év eltelt, 1 Conecto azóta már biztos volt garázsban hogy felszereljék a hátfalat, és tudtommal még abban sem működik pedig amíg vártak alkatrészre lazán megcsinálhatták volna...
Bár ez lehet, hogy a finanszírozási nehézségek miatt nem került normálisan beszerelésre és a december legvégi kapkodásban pedig nem volt idő a hátsó kijelzők bekötésére..
A belső kijelzőket még a Mercedesnél szerelték be, vagy már a Volán házilagosan? Mert mindkét esetben elég hanyagság, hogy csak úgy ott vannak, mindenféle funkció nélkül.
Mivel a szerződésben foglalt utastájékoztatást így is letudja a csuklós Conecto, gondolom nem foglalkoznak vele.
Mondjuk nem ártana bekötni őket, mert elég gáz, hogy ott áll az amúgy drága Buse kijelző kihasználatlanul.. Valami II.-es szemle szintű nagyobb viziten beköthetnék őket.
Ó, az jó lenne :) De észrevétel alapján a csuklósokban még mindig nem sikerült működésre bírni a csuklóban lévő belső kijelzőt, nem is akarják azokat használni?
Nem akarok mindenféle pletykákat elszórni, de lehet, hogy 1 hónap múlva már landol a MB Conecto pack, és lehet, hogy nem csak 11 gép jön, hanem akár ~20... de persze minden csak lehet, majd kiderül, ha már megtörtént :)
Múlt héten a mezőhegyesi vonalakon volt utasszámlálás ahogy észrevettem. És ha jól látom pénteken elkerültük egymást mert én is Vásárhelyen voltam. A 13:05-ös vonattal jöttem vissza Szegedre.
Ilyen távolságra inkább a vasutat kellene preferálni a kényelem miatt, de ez már inkább pénzhiány, hogy mindeddig nem történt nagyobb mértékű fejlesztés, holott az utasszám alapján indokolt lenne.
Én azért azt hozzátenném, hogy ilyenkor csak azok utaznak, akiknek feltétlenül szükséges, emiatt elég az a napi +2 kocsi, különben a Volán is összeroppanna a pluszutasszám alatt...
Általában sikerülnie szokott a TV-nak a vasutassztrájk okozta többletutas levezetése. Gondolom majd indítanak plusz M5 Expressz és Sg-Kecskemét-BP járatokat, többször a nap folyamán és minden rendben lesz :)
Még jobban is járnak az utasok a turista Volvókkal, mint a szutykos BO-kkal...
Holnap vasutas sztrájk(már ha lesz egyátalán belőle valami)! Reméljük a legjobbakat kis tömeg nagy tömeg. Bár így nem tudom mennyire lehet ezt megcsinálni: Ha el lehetne inditani a buszokat az Indóház térre akkor onnan is indulhatna busz Budapestre, egy expressz és egy sima! Illetve a Mars térről meg a szokásos buszok indulnának!
1. Az iskolabuszok szinte kivétel nélkül C56-ok lettek :-( Ma egyedüliként ELM-348 is tanulószállítást végzett FLN-320, FLX-304, GUF-973 és GUF-978 társaságában. 2. FKF-392 szép lett, valamelyik Volános dolgozónak feltűnt, hogy anno a rendszámcserekor hátra négyzet alakú rendszámtábla került, nem tudom, hogy most-e, vagy korábban, de téglalap alakúra cseréltették :-)) 3. A buszokon feltüntetett papírok alapján utasszámlálást végeznek a környéken, ami azt jelenti, hogy a bérlettel és az ingyen utazók is egy speciális számlálójegyet kapnak.
Az érdekes inkább az, hogy a 761 eddig nem mindig AP-s fordát csinált, sőt, legtöbbször nem azt, így ha kihullott vhol egy AP-s kocsi, a 761 került a helyére. De mostmár elvileg AP-s fordákat csinál..
CJN-356 volt helyette. Dél körül szokásosan szóló volt a vonalon, de most az FKB-537 helyett a CJN-405 volt, ami helyett a 71A-n pedig a HHS-636 és néha valamelyik KPN volt. Óriási kavar, és minden nap változik valami.
Szerintem a saját helyére került vissza, amit a héten a 254. A 254 pedig a 252 helyén volt, tehát ha minden igaz, akkor a 252 most jó helyen (a helyén) van. :D
Jó de mondjuk azért az is kemény, hogy inkább a DUD-927-en maradtak volna a mostani KKT-253-as emberek, mert félnek a Volvo-tól. Szerintem kár volt ez a variálás, ezzel most jobbat nem csináltak, csak a sofőrökkel basztak ki. A KKT-254 kész van már?
Eddig errefelé a következő a helyzet: ELM-294 -> CJN-357 helyére került (osztott, Szőreg), BPZ-882 -> ELM-294 helyére került (déliváltás, Szőreg), CJN-357 -> Mars tér, csuklós (osztott) KKT-254 -> KKT-252 helyére. A 252-vel egy ideje nem találkoztam...
Mint az látszik két helyen is megsérült a busz(Audis+Ducato az eset okozói)!Nem 100% info a busz a külső sávban haladt a belsőben a Ducato az Audi meg a kettő között akart átmenni! A zártszelvény rendesen rá hajlott a gumiabroncsra azt úgy kellett lefeszíteni! Az emelési pont(5.ik kép), (bal hátsó sarok) az eltört!
De, egy ilyen járat volt, korábban munkanapokon, végül csak tanítási időben munkanapokon közlekedett. 5.40 körül indult Üllésről, 6.00 körül ért vissza. Ez csak odáig közlekedett.
Anno (előttem most a 2003/2004-es menetrend van), munkanapokon reggel volt egy odáig közlekedő járat Üllésről, és hétfőtől szombatig irányonként két betérő járat, az 5049-es viszonylaton. ([Szeged -] Üllés - Kígyós - Pusztamérges) 2004/2005-től ma reggeli első járat már csak tanév tartalma alatt közlekedettm a többi kettő ugyanúgy betért. 2005/2006-ben Szeged felől a második betérő mindennap közlekedett, a többi ugyanúgy hétfőtől szombatig, illetve a reggeli tanév tartmalma alatt munkanapokon. A 2005/2006-os felállás volt érvényes 2006/2007-ben is, a többit nem tudom, mert nincs több menetrendkönyvem. ;-) Jelenleg a Volán internetes menetrendje szerint megszűnt a reggeli járat, tehát csak a két betérő járat maradt.
Térkép szerint a Haladás TSZ a menetrend szerinti járatok által nem érintett helyen van és távolabb Ülléstől, lehet, hogy az ott dolgozókat hordja be a buszjáratokhoz (ha van köztük bordányi, forráskúti)...
Hogy honnan kell alkatrészt rendelni azt nem tudom. Ahogy hírlik teljesen random, hogy a Mercinek hol van éppen kompatibilis alkatrésze. Németország, Törökország vagy éppen Brazília.. :)
Én is észrevettem, ehhez is törökből kell alkatrészt rendelni? Szerencsére mondjuk "csak" az alsó, fehér lemez tört meg, a többit nem kell cserélni. Siettem, telefon, ellenfény, stb...
Más: a vásárhelyiek ránézhetnének már KTM-187-re mert kegyetlen rezonanciát vált ki valamelyik hátsó kerék. 50 felett majd szét esik és meg lehet süketülni.
Más: Tegnap banzáj volt Vásárhelyen és terelték a buszokat. A szeged irányban közlekedő buszokat az Oldalkosár utcába terelték és a Cseresnyés kolesz előtt kellett volna megállniuk a Kossuth téri megálló helyett. Hát a városnak táblára nem futotta, és a helyismerettel nem rendelkező autóbuszvezetők nem tudták hol kell megállni (gondolok itt pl a többi volán járművezetőire). Szóval nagyon bénán volt megszervezve a dolog. De így történt, hogy IES-037-el mentem szegedre. :)
Tegnap melyik autót törték össze Szegeden (Mars téren?)? Valamelyik FHT autó? Ami a helyközis (Szeged-Makó vonal) fordákat illeti, itt is elég nagy a visszafejlődés. Kapacitásban is és a pihenőidőket tekintve is. Nem tudom ki volt az aki úgy gondolta, hogy a 43-ason a délutáni csúcsban lehet tartani a menetidőt és még kapásból lehet fordulni Makóról is és Szegedről is vissza. Egyszerűen nonszensz.
Gyanítottam, hogy átesett már egy kis plasztikai műtéten hiszen nem mai gyerek:) Kitűnő távolsági busz, remélem nem akarják levenni erről a fordáról:) Járhatna egy pöpec kis 95-össel is párban:)
Én azt gondolom, hogy a város nem veszi ezt vér komolyan.. Bizonyos határok között ahogy esik úgy puffan :) Míg az SZKT szolgáltatás teljesen ahogy esik úgy puffan :) Igaz, nem is ők "nyerték" a pályázatot. Bár a végén ők lesznek a nagy nyertesek. Ravaszak.
A várost ez már régesrég nem érdekli... ezt pár éve már tisztán lehet tapasztalni. Sajnos most a városházán egy olyan (szak)embert sem lehet találni, mint anno néhány éve... akik még törődtek a dolgokkal, és fel is léptek a baromságok ellen, akár a szolgáltató, akár a saját "főnökeik" felé. Régebben nekem is volt velük vitám, nem is kevés. De jó volt vitatkozni, mert hozzáértő emberekkel lehetett és kellett eszmét cserélni, és nem bólogatójánosokkal :-(
Nem hinném, hogy a város sokáig tartaná a helyzetet, ők is rájönnek, hogy ez így nem oké. Meg persze akkora változás nem lesz, csak azért megérzik egy kicsit a közlekedők.. :)
Gyakorlatilag azt írtam le szépen és körülírva, hogy a Volán meg akar szűnni mint jótékonysági intézmény, és ha város nem enged semmilyen változtatást (korrekciók, hétvégi kocsikiadás, stb.), akkor a TV is úgy fog hozzáállni a dolgokhoz... Pl. nem fog csuklós kocsit tenni oda, ahova a szerződés nem kötelezi. Ha jól sejtem ilyen pl. napközben a 84-es vonal is..
Annak az időszaknak már vége van, főleg a Mars téren. Van a szóló alacsony padlós körfordában is csúcsban meg csúcson kívül 60-60Y akkor 71-74-76, 2-es, 83-as. Tulajdonképpen vicces is, hogy Mars tér rohangál csúcson kívül össze-vissza (Petőfire, Tarjánba Makkosházára) azért, hogy az ottaniak hamarabb végezzenek, ez egy csöppet nonszensz szerintem.
De csuklósok is mennek érdekes helyen - lásd. GOX-157 83A-s karikája... :-) Ma is teljesen kihasználatlanul forgott a 157. Ja és BOS-576 volt az egyik 83A.
Mert többe kerül üzemeltetni a gázosokat (jövedéki adó terheli a CNG-t is - sajnos, így többe van 1 km gázos busszal, mint 1 km dízellel), valamint a vételáruk is magasabb.
Az hogy a gázosok osztott fordába kerülnek az miért lehetetleníti el az újak beszerzését? Tudom hogy nem vesz a TV több gázost (de miért?), de azért kíváncsi volnék rá.
KKT-253 és 254 "kinnalvós" kocsik lesznek (Gyála+Szőreg), az ehhez szükséges zárak felkerülnek a gépekre. Ahogy hallom, kemény kavarás lesz a gépekkel, mind vezetők, mind decentrumok szerint, szóval nem kell meglepődni, ha itt-ott felbukkannak nem odaillő buszok. :) A gázos kocsit (a Citarok is) osztottba kerülnek majd (ezért is esélytelen a gázosbusz beszerzés), a 2 417es pedig majd déliváltásos fordát kap.
Ezen az életkoron csak javítani szabad(Kell)! Bár nem tudom külön nézik-e a helyi állomány korát vagy együtt az egész flottáét. Így javul a káros anyag kibocsátási ráta!
Szerintem tegyük össze a két kezünket, hogy a TV normális buszokat vesz és ott vagyunk a Top 3-ba az átlag életkorunk miatt. Minek az ARC, minek a hulladék Alfa, jó hogy már nem Credokat erőltessük helyi állományba. Szerencsére a Conecto bevált és ezek vannak kiírva a tenderre. Gázos buszunk soha többet nem lesz, így is befürdés az egész, hasznot egyáltalán nem hozott.
Most van rá esély, hogy újra beindul a gázprogram, gondolom, ezért tesztelik ezt is. Egyébként szomorú, hogy állami cég, és inkább folyatják a pénzt külföldi ország költségvetésébe, minthogy itthon tartanák, azaz magyar buszt vennének. Van nem egy, ARC, MJT, Credo.. Azt ebből csak az ARC járt itt teszten. Alfa az felejtős.
Mint észrevehető a Mercedesre állt rá a TV azon belül is a Conectora. 2011-re a ha tervek is úgy akarják 200-asokban csak a DUD-os gépek maradnak amik meg folyamatosan új autók lesznek azok Conectok. December vége január elején jön a következő szállítmány.
Nekem tetszik ez a gáztartály, elveszi a "Volvósságát". :) Amúgy a TV nem törekszik arra hogy egy típus mellett maradjon és akkor abból vesz nagyobb darabszámot?
Persze, igyekezni kell, hogy minél kevesebb súlyt hordjon feleslegesen, csak így szerintem nem néz ki jól, bár ez az üzemeltetés szempontjából elhanyagolható szempont :-)
A Solaris az lengyel nem? Ez meg cseh. Állítólag Liaz motor van benne. Az ülések miatt meg nem kell aggódni, ez egy tesztbusz, ha jönnek ilyenek, akkor kárpitozott lesz. Sztem.
Üzemel de nem az összes részlege, lényeg hogy költöznek ki szépen sorban a nagyobbnál nagyobb cégek és kell a megközelítés valahogy a Szilk-hez. Mind1, frankó ez így mert jövő héten megint változni fognak ezzel a fordák, kb. 2-3 héten belül Marostőn is megfog változni a tömegközlekedés, akkor megint lesz változás a fordákban. Jó lesz majd ezeket követni.
Ma végre sikerült a nagy találkozás a Tedommal - gondolataim rövidítve:
Forma: kicsit Solarisos az oldala, de gondolom a közös gyártóország is közrejátszik benne, mindenesetre tetszetős. A gáztartályt szerintem túl előre tették, kicsit hátrébb tolva lenne ideális Utastér: az üléselrendezés jó, a lábtér is nagy, de közben nem is pocsékoltak el sok helyet. Kicsit szokatlan az itt futó buszokhoz képest a puritánabb belső kialakítás, de összességében nem ront az összképen, ami furcsa, hogy a leszállásjelző mindhárom ajtónál villog, függetlenül attól, hogy melyiknél jeleztek valójában. Ülések: szentségtörés, de én nem éreztem emberfeletti fájdalmakat, mint a kedves topictársak :-)) Napjaink elvárásait ismerve egy kis huzat nem ártana, de így se rosszabb sokkal. Menettulajdonság: a sofőr közepes gázon húzatta, de nem tűnik vánszorgó öregembernek a busz, tartalék lehet benne bőven :-)
Üdv. Kecskemétről!: GIM-057-el mi van, mert már lassan 2 hete nem ő csinálja, a 13:20-as Kecskemét-Szeged járatot! :S Jah és ismét meg kérdezném: Lehet-e tudni, hogy meddig próbázik a TEDOM??? :)
Most meg majd helyi járat megy ki hétfőtől 79, 90H Inkább a Hansa-Kontakt, ami miatt megy ki a busz/ment ki a busz, szept.14-én nyitottak meg a SzILK mellett!
A Logisztikai Központhoz mióta jár szerződéses járat? Elmúlt napokban minden délután láttam egy 395-öt a Mars téren egy Word-el készített "Logisztikai Központ" táblával ácsorogni. Korábban nem tűnt föl, hogy ilyen létezne.
Tessék itt van néhány kép. :P Sajnos a sofőr aki vele van, nem éppen a legjobb modorú, ezért nem tudtam körbefotózni részletesen... kár hogy ő van vele, és nem az, aki a LAZ-zal volt.
Hát az ülésekről: nem tudom egyáltalán hogy lehet, hogy gyártanak ilyet ma még?? Ez még a keleti színvonalat is alulmúlja. Amúgy az utastér egész tágas és világos, persze a nyitható ablakok mérete itt is egyenlő a nullával... Összességében azért fényévekkel előzi meg a LAZ-t, bár a nyugati márkáktól elmarad, de én utasként az üléseken kívül semmi negatívumot nem tudok rá mondani. Ja és SOKKAL halkabb a Citaroinknál meg az összes többi CNG-snél, és sztem még a KKT-s Volvóknál is. És ami nagyon meglepett: egyáltalán nem nyikorgott/recsegett benne semmi. Az összes buszunk érkezés után is nyikorgott/recsegett belül egy kicsit az úthibákon, ez viszont csöppet sem. Ennyire jól van összerakva?
CCP-870-t jó lenne kipróbálni, a testvéreivel Szegeden sokszor utazom, de a 870-el még nem tudtam. Biztosan megkímélt és kevés km-t futott kocsi lehet.
AAD-335 még Vásárhelyen van? Sokáig szentesi autó volt, de tavaly azt az információt kaptam, hogy Hódmezővásárhelyre került, viszont ott meg sose láttam (még).
Majd ki szedjük a műanyag széket! A gázos buszokból is kiszedették (SZMJV) egy pár ülést, azt bele kell rakni a Tedom-ba, sokkal kényelmesebb lesz! Szerintem nem rossz gép, így ránézésre! Köszi az infót, majd lesz időm kipróbálom!
Tedom tesztbusz : ) Az ülések eléggé gyatrák, párnázat sehol, csak csupasz műanyag :) Az elejéről nem sikerült képet csinálni, mert mire mentem volna előre, addigra eindult :S Amúgy Mars teres járatokon található meg ( én egy 73-as kört mentem vele : ) )
Le tudnád még írni a maradék iskolabusz rendszámát? Az előző tanévben AEX-076, BHJ-829, BHX-840, BOX-355 és egy rövid ideig BHJ-314 voltak ezek. Azóta változott valamit?
Délután LMF-317 koccant egy Suzuki Swift típusú gépjárműnek kinéző tárggyal. A Suzi lököse bánta a találkozót, az Alfának nem lett különösebb gondja, kis késéssel folytathatta az útját Ásotthalomra.
Ma délután 1 órakor a József A sgt Makkosházi krt sarkán lévő megállónál KZR 279 es conecto belerohant egy autóba a buszról a rökháritó és a rendszámtábla esetle.
Csongrád megyébe van iskola busz? Amit a nő mond 3:22 után hát az valahogy nem igaz! Felsőbb kategóriáknál üveg mögött ill. a folyosónál is van biztonsági öv! http://www.rtlhirek.hu/video/70037 Nálunk van olyan busz aminél minden üléshez tartozik biztonsági öv(valamelyik Volvo "Drögmöller")?
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy merre járkál mostanában a CTD-799? Mert ősziszünetben leszeretném fotózni! :) Remélem még nem selejtezték!!! :S
Segítségetek kérném abban, hogy a Tisza Volánnál hány darab csuklós autóbusz teljesít szolgálatot helyközi vonalakon, és hogy a telephelyek között milyen elosztásban vannak ezek?
Pedig 2x is láttam erre felé, mégpedig vasárnaponként ment 11.00 körül Nagykőrös felé és 17. 40-50 körül jött vissza. Csak azt hittem, hogy ez minden vasárnap így van.
Ránézésre ez a busz a mi DUD-271/272/618 triónk testvére lesz, ezek viszont ma is futnak Szegeden (igaz már ránctalanítva), más 280.33 pedig nem volt a Volán állományában.
E95.44 típusú busszal nagy valószínűség szerint nem fogsz találkozni Kecskeméten, mivel az ilyen altípusú gépeink helyközi forgalomban közlekednek, illetve a fordák alapján nem érintik Kecskemétet (kivéve, ha valami nagyon nagy kavarás van).
Dede, visszakerült : ) Reggel a 6.53-ast az a busz viszi, utánna 1 óra körül megy Forráskútra, utánna Zsombó Szatymaz utvonalon vissza, majd Szatymazon át falvára :D
Jól néz ki a kicsike, remélem a DUD-957 is hasonlóan fog majd kinézni. Amúgy eddig úgy néz ki, hogy a négyszemű marad addig még a Conectorok meg nem érkeznek, az-az januárig. Az új szóló Conectorok mint írtam már sokszor a szóló DUD-ok helyére kerülnek majd.
Szép lett a kocsi, bár a nem gumiból készült oldallécek színe több helyen eltér a kasztni fehér árnyalatától... Valamint sikerült a bal 1-es utastéri ablakon pár festékcseppet otthagyni, de összességében jó. Utazni nem tudtam vele, így nem tudom, hogy műszakilag hogy áll a gép.
A Tisza Volán megszüntette a Pusztaszéli úton közlekedő autóbuszjáratot, amelynek következtében az ott élők lényegesen távolabb kerültek a tömegközlekedési hálózattól, így a korábbinál nehezebben tudják megközelíteni a várost.
A Pusztaszéli úton élők, elsősorban a diákok Hódmezővásárhelyre utazásának megkönnyítése érdekében 2009. szeptember 1-től az önkormányzati fenntartású iskolabusz a Pusztaszéli úton is közlekedik. Az általános iskolás diákok iskolabusz igazolvánnyal ingyenesen használhatják, míg a középiskolások, valamint a Pusztaszéli úton élők térítés ellenében, menetjeggyel vagy bérlettel utazhatnak a járaton.
Az új útvonalon járó iskolabusz menetrendje kismértékben módosul, erről az érintett külterületen élő diákok, családok értesítést, tájékoztatást kapnak, de kérdéseikkel fordulhatnak a Polgármesteri Hivatalban Horváth Zoltán sportreferenshez is ..."
A BSE-388-at énis láttam :D az előző hozzászólásból kihagytam, hogy a BSE-388 motorja akadozott a Mars Téren, nem akart beindulni, majd 5 perc próbálkozás után beindult. :)
Tanévkezdés eléggé felfordította a buszok beosztását. Sándorfalváról a 6.45-öst a DZA-035 és az !! LGM-411 !! vitte. A 7.13-ast a HES-808 és a !! HHR-846 !! vitte. Szegeden a 84-es a KZR-281 vitte. És a Mars téren lerobban pont a bejáratnál a KBS-645.. 10 percig áltak a buszok utánna a KXW-371 megpróbálta kikerülne, ezért hátratolatott és megtolatott egy autót. Szerencsére 1-2 karcolással megúszta.
Csoki Bácsinak: Az IOA-584 nagy valószínűséggel marad Sándorfalván, mert a DZA-035 sofőre hajtotta ma, a DZA-035-öt pedig a HSX-916/918 sofőre( nem tudom melyik, mert mindig összekeverem őket, magyarul a NEM partiscumos rábára gondolok xD )
Amit én tapasztaltam tegnap ezen a buszon. Az ülések nem rosszak, lábtér az szinte nulla, az ülés felvan paszírozva a busz oldalára. Az egyik kedves utas meg kapaszkodott a második ajtónál levő ülésbe(párosba), ahogy kellett az le is esett! Citadis képen lehet is látni(fentről a második kép)! Motor: huh valami nagyon zajong oda bent, ezt főként a 4-esbe lehet hallani, talán a hűtőventilátor. Belső világítást elég szerényre csinálták! Ajtók van hogy késik az egyik ajtólap, és elég hangos ahogy a levegő "elmegy"(majdnem olyan BKV feelingje van)! Már csak a csuklós változat kellett volna ide!
Telos képek: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=92980523&t=9049702 ahol előzöleg volt: http://www.mvkzrt.hu/vallalati-hirek/www-mvkzrt-hu/392/
Dénes Balázsnak:Talán itt meg található lesz Tarján; Petőfi decentrum, Honvéd tér, Mars tér(az első és a harmadik biztosabb)!
A hátsó üléseknél én is a gyári hibára akartam utalni. És ezek javítása pont az ő feladatuk lenne. A Kalv Kft. honlapját nálam is csak Google felől hozta be, ráadásul nem is azon a címen amit hirdetnek. Igen ezt nem ártott volna javítani. Hát igen valós véleményt tőlük kéne kérni.
DB: megkérdeztem a sofőrt, de nem tudta megmondani merre lesz a busz, mivel elvileg ma nem ő van vele.
Jólvan, ha már így felhoztam a MB Conectot akkor a tesztbusszal belefutottam abba, hogy tényleg azon se volt klíma vagy kijelző.. :)
Összeszerelés: az összes csavar újrahúzása után tudtommal csavarhullás / összeszerelési hiba nem adódott a MB Conecto-kon. (Tipp a hátsó ülésekhez: meg lettek azok húzva, de talán gyári hibából adódóan ennyit bír a rögzítés, billeg mint a hullámvasút...)
Az meg, hogy a forgalmazó Kalv Kft. - a buszon promózott - internetes oldala nem működik, az egy vicc.
De persze valós véleményt a buszt vezető sofőrök és az üzemeltető tudna mondani.
De: az utastér tényleg az, bár azért elfogadható. Legalábbis nem panaszkodott rá senki a buszon ülők közül. És vegyük hozzá, hogy csak tesztbusz... Légkondi: szted mért írtam oda, hogy várhatunk rá 2045-ig is? xD Az OFF Credo Citadell pedig teljesen ugyanaz a dizájn, mint a korábbi típusoké, csak azok ráncfelvarrása kb, ergo ugyanúgy megmaradt az alul előrelógó kacsacsőr a túlságosan alulra helyezett lámpákkal... Mellékesen oldalról totál MB Citaro kinézetű... Motorról: biztos, hogy rendelhető lesz Euro4-es motorral is, különben nem is lenne értelme az Unió területén próbálkozni vele... Hát nem akarok kötözködni, de az országot járó MB Conecto tesztbuszon se volt (digit) kijelző, nemhogy klíma... szóval akkor azt is le lehetne szólni, de fölösleges, mert a tesztbuszoknak ez nem alapfeltétele... Az összeszerelés minőségére: csöppet sem biztos, hogy jobban járunk a Conectokkal. Várni kellene legalább 1-2 hetet, hogy meglássuk a LAZ-ról is hullanának-e az utasokra a csavarok... így lehetne jól összehasonlítani a két típust. Bár a Conectos ülések még 1,5 után se lettek megcsinálva.
Ez a busz mindenképpen visszafejlődés lenne a TV-nak, egy trágya.. :)
Design: totál MB koppintás minden centimétere, abból is a kínai színvonalú változat Utastér: túl puritán, szerintem Mo. már nem itt tart - lehet, hogy Ukrajnában ez még eladható, de itt.. Légkondi: Te is ismered a szokásos mondatot, hadd ne írjam le mégegyszer :) Homlokfal: az OFF új Credo Citadell szerintem sokkal jobban eltalált homlokfallal rendelkezik - ez nem egyedi Motor: a példázott szóló MB Conecto-ban is 280LE-s motor van és ahogy az ukrán honlapjukon nézem, nem is rendelhető Euro 4-es motorral.. Az, hogy a tesztjárműn se működő kijelző, se klíma, se megállófék nem volt, az meg eléggé gáz.
Összességében maradjunk a MB Conecto-nál, jobban járunk - szerintem ;)
Bár korábban is tetszett, kellemesen csalódtam benne. Ahhoz képest, hogy ukrán gyártmány, egész minőségi, a Conectos szintet sztem simán veri. Az utastér elég tágas, világos és egyszerű, a dobogós ülések száma nem sok. (Ja és a motor előtti ülések nem játszanak hullámvasutat mint a Conectokon... érdekes itt meg tudták normálisan csinálni, ott mért nem?) Tény, hogy az ablakok nyithatósága röhejes, igaz nem is ide készült ugyebár a busz, de ha ide is vennének, akkor mindenképpen nagyobb elhúzható ablakok kellenének, vagy légkondi (amire persze 2045-ig is várhatunk...), mert a hőmérséklet elviselhetetlen volt bent. A 280LE-s motor jó erős bele, van is lendülete. A homlokfala pedig sztem kifejezetten szép! (Credo-ék is tanulhatnának vmit tőlük...) Összességében nekem tetszik, simán el tudnám képzelni, hogy legyen a TV-nek is ilyenje. A csuklósra is kíváncsi leszek, jöhetne az is végre! És akkor néhány kép:
Akkor azért kell a kisebb motor hogy beleférjenek az E3-ba? Ezt az arányt ismertem, ezért furcsállom ezt kis motort a Volvókba. Még a régi Ikarusokba is nagyobb, 10.350 cm3-as motor van pedig azoknak kisebb az engedélyezett össztömege. A Volvón hallatszik is hogy gyorsításnál küzd egy kicsit, a Conectón ezzel szemben meg sem hallatszik. És tudtommal a 417-esekhez is ugyanígy aránylanak, azokba is 12 literes moci van, csak azok le vannak fojtva ezért olyan gyenguszok a Mercihez képest.
Mivel a mi 7700A-ink régebbiek, csak Euro 3-masok, kisebb teljesítményű motor van bennük. Elég durva a különbség viszont a csukijaink között: V7700A (KKT) 7300 cm3 vs. MB 628.20 Conecto (LIF) 12000 cm3.
Érdekes lesz az biztos, de én legjobban a mostani hétvégétől félek, mivel most lesz a nyár utolsó hétvégéje és nem kevés vendégmunkás fog áthaladni össze-vissza kicsiny városunkba. Persze legszebb ebben az egészben, hogy szombat munkanap, így még kamion stop se lesz.
Ennek csupán az-az oka, hogy a mi KPN-eink teljes mértékben Alfa mentesek, viszont felépítésileg részben hasonlóak, de teljesítményileg és felszereltségben ég és föld a kettő, köszönhetően az Alfa busznak.
Kicsit káosz volt a mai nap. A TV részéről a Mars tér, Piac bejár előtti útburkolatcsere is nehezítette a 71-esek dolgát. A Mars tér, üzletsor szinte állandó jelleggel bedugult az odaterelt 2, 83, 1V miatt. Érdekes lesz a szeptemberi iskolakezdés...
Mostanság derült ki számomra hogy a Cívisekben és némely lengyel 7700A-ban is 9,8 literes motor van, hogyhogy az itteni csuklósokba csak egy 7.300 cm3-as került? És a KPN-ekben milyen motor van? Teljesen más hangjuk van mint a többinek.
Ez nekem is fájt, volt szerencséje kipróbálni egy ismerősömnek a Civis buszt, hozzá teszem Szegeden a KPN-487 (Volvo 7700) az Ő kocsija, gondolhatod milyen jó véleménnyel volt a Civis röhejről... Kb olyan szintű mint egy TS Gazdaságos Volvo :-).
Sziasztok! Ezt a gépet Kiskőrösön találtam, ott szokott helyijáratozni! Arra lennék kíváncsi, hogy mi volt a régi rendszáma, mikori gyártás és mikor selejtezték? Előre is köszönöm: Ikarus 280 fan :)
Mind Helyközi, mind pedig Helyijárat terén várható kisebb vagy akár elég komoly ritkítás. Pletykákat már hallottam, hogy némely járatot (Helyi) össze akarnak vonni,de konkrétumok még nincsenek kilátásba. Én várom már amúgy mert ami most megy napról napra csak azt lehet észrevenni, hogy szinte kihasználatlanul közlekednek a járatok. Lassan elkészül a tervezet amit elkezdtem két hete, lesz benne érdekesség nem kevés... :-).