Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 84791

Utas.

 

De mondjuk takarító?

Előzmény: Jahno (84790)
Jahno Creative Commons License 2015.12.20 0 0 84790

Kartondobozt és időzítőt bármkor átviszek a szekun. Csomó hasonó szarral szoktam utazni...

Előzmény: elemes2 (84788)
malazs Creative Commons License 2015.12.20 0 0 84789

Attól függ! Azért ha BUD-on átvisz valaki a kézipogyóba 4 db szivart, netán ez gyanúsnak tűnik és megnézi az UB ellenőr, abból nincs gond, átmehet, egy bármilyen óra úgyszintén. Kérdésre ugye viheti bárki bármilyen célból. No ha ezt a gépen egymásra teszi a WC-ben akkor az 100-ból 100emberben gyanút kelthet, és a gépen nem feltétlen egy hülye tréfára gondol. Ez esetben akkor szerinted az UB ellenőr a hibás? Netán a rendszer? Leginkább egyik sem. Ilyen eseteknél megy a feszegetése a miért is nem vette észre, miként kerülhetett oda dolognak. Viszont utasként mikor az illetővel kidobatják a fél literes üdítőt, vagy a pálinkáját, akkor meg megy a hőbörgés hogy ugyan már... miért lenne ez veszélyes anyag?! Meg ha fel akarnának vinni tiltott anyagot azt másként tennék...

 

Szóval ezt valaki vagy viccnek szánta, nem mellékesen nagyon nem vicces dolog, vagy épp tesztelték a légitársaság és a személyzet reagálását, reakcióját.

Előzmény: elemes2 (84788)
elemes2 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 84788

hanem egy kartondoboz, amire egy háztartási időzítőt szereltek.

mekkora TÖBBLET erőfeszítés kellett volna, ahhoz, hogy az illető kartondoboz helyett valódi robbanószerkezetet helyezzen el?

szerintem nagyon közel van a nullához.

Előzmény: XANTIi (84787)
XANTIi Creative Commons License 2015.12.20 0 0 84787

Lefújták. Mégsem bomba volt a gépen.

XANTIi Creative Commons License 2015.12.20 0 0 84786

Ebből viszont nem lett szerencsétlenség:

Tényleg bomba volt a Párizsba tartó Air France gépen

A mosdóban találták. A 473 embert szállító gép Kenyában kényszerleszállást hajtott végre. Tovább »

forrás: Index.hu

sualsidal Creative Commons License 2015.12.20 0 0 84785

Lezuhant az indonéz légierő egyik kétüléses T-50 kiképzőgépe egy légibemutatón, a 15. század alezredes parancsnoka és egy százados meghalt.

Qqberci Creative Commons License 2015.12.19 0 0 84784

Ami a kezemben volt, az egy 160 lábú tok volt, akkora, mint 4 Z80. (kettő egymás mellett és két ilyen egymás mögé) "Military grade" volt és csak tár és periféria szintáttevők kellettek ahhoz, hogy teljes értékű PDP-11 legyen...

 

Gondolom, nem bérszámfejtéshez csinálták...

Előzmény: elemes2 (84783)
elemes2 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 84783

egyéként keleti pdp 11 klónokat is használtam a nyolcvanas években, gyalázatosan megbízhatatlan gépek voltak, a rendelkezésre állás a minden éjszakai plusz hetente egy egész napi karbantartás mellett is 90% alatt volt. ha ezen ment volna a bérszámfejtés, a melósok lebontják az irodát.

Előzmény: Qqberci (84781)
elemes2 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 84782

hát abban pont nem, az (jót derültem, amikor elmondták) konkrétan egybites processzor volt. de asszem a fejlesztési cél nem is a kis méret meg a nagy számítási teljesítmény volt, hanem hogy kibírja a robbanófejben uralkodó körülményeket a rakétaindítástól az utolsó ezredmásodpercig.

Előzmény: Qqberci (84781)
Qqberci Creative Commons License 2015.12.19 0 0 84781

Off:

 

a nyolcvanas években láttam szovjet mikroprocesszort, viccesen nézett ki (majdnem féltenyérnyi volt)

 

Igaz, hogy egy PDP-11 utasításkészlete volt benne...

Előzmény: elemes2 (84780)
elemes2 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 84780

1. masszív = az ingadozó anyagminőséget és a vodkaszállításoktól függő munkaminőséget + a hibázás következményeként fenyegető gulágot ahol lehet mennyiséggel kellett korrigálni.

2. bevetésre induló katonai gépeken van rögzítő? minek?

3. a szu 24 negyvenéves gép, tehát (ha van rögzítő), akkor vagy lyukszalagos, vagy erősen modernizálták.

4. a nyolcvanas években láttam szovjet mikroprocesszort, viccesen nézett ki (majdnem féltenyérnyi volt)

Előzmény: XANTIi (84779)
XANTIi Creative Commons License 2015.12.19 0 0 84779

Ha valóban chip alapú, akkor igen furcsa a sérülés. Volt módomban nyugati berendezést szétbontani. Abban egy rákötözött kézigránát sem tudna kárt tenni. A chip panelnek olyan kicsi a tömege és annyira sokrétegű védőburokban van, hogy nagyon sok ezer G-t kibír. Hosszú időt kibír 1000 fok körüli hőben. Ha egy gépágyú lövedék középen nem viszi át, talán elpusztíthatatlan. A ruszkik még inkább a masszív dolgaikról ismertek. (Talán nem mindenkinek érdeke a teljes tisztázás.)

XANTIi Creative Commons License 2015.12.19 0 0 84778

Az biztosan chip alapú? Nem valami régebbi mágneses esetleg?

Előzmény: s_abel (84777)
s_abel Creative Commons License 2015.12.19 0 0 84777

A lenti hírt és a képeket láttátok? Képeket nézegetve, az jutott eszembe, hogy ha a doboz kívülről viszonylag sértetlen, hogy a bánatba sérültek olyan nagy mértékben a chipek? 

http://www.hirado.hu/2015/12/18/felnyitottak-a-lelott-szu-24-es-vadaszbombazo-feketedobozat/?source=hirkereso#

XANTIi Creative Commons License 2015.12.18 0 0 84776

Bizony egy hajtány indítása nem 2 másodperc mire felépül. Legfeljebb egy már járó hajtómű mellett kevéssé hallja. Aki állt már közel ekkora porszívóhoz, az tudja milyen skálán játszik a levegő sivítása. Ha fülvédő van rajta akkor is bőven 100 dB jut neki.

Nyugodjon békében bármi is történt.

Előzmény: doncike (84774)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.12.18 0 0 84775

Egy száz kilós ember fölülről nézve kb. 15x40 cm, azaz kb. 600 cm2. Ebből 1cm2-re jut 0,16 kg/cm2, előlről vagy hátulról 170x40 cm, azaz kb 6000cm2, ebből 1 cm2-re csak néhány gram jut.

Előzmény: doncike (84774)
doncike Creative Commons License 2015.12.18 0 0 84774

Hogy egy működésben lévő hajtómű tizedmásodpercek alatt beszippant bármit (így egy embert is), az világos.

 

Számomra az a meglepő, hogy álló hajtómű indításakor is -- ha jól értem, hogy itt ez történt -- ez megtörténhet. Azt gondoltam, hogy ahhoz több idő kell, míg ekkora szívóhatás kialakul.

Előzmény: Pomber Béla (84773)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84773

Mint a villám. Megemel az áramló levegő és pár tizedmásodperc.

Előzmény: Biga Cubensis (84766)
sualsidal Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84772

Anno az "ősidőkben" a PG-ben is történt hasonló eset, berepülés előtti hajtóműpróba közben szívott be egy embert a hajtómű. Neki is szerencséje volt, a VK-1 hajtómű beömlő nyílásain védőszita volt, ezért ő maga nem jutott el a centrifugál-kompresszor járókerekére. A hajtóművezést végző Eőry Elek berepülőpilóta valami koppanást hallott (valószínűleg a kolléga bakancsa találkozott a szívócsatorna belső borításával), és azonnal lerántotta a gázkart, leállította a hajtóművet. Kismértékű szem és tüdő-bevérzéssel (a kompresszor  szívó hatása okozta) élve és szerencsésen megúszta a kolléga, mindenesetre azóta évente két születésnapot ünnepel.

Előzmény: RNZoli (84770)
Kenny___ Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84771

Hagyd, az internet nepe mindig jobban tudja.

Előzmény: Törölt nick (84767)
RNZoli Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84770

Semmi esélye nincs annak akit beszippant. Szó szerint egy szempillantás az egész, megemel és már benn is vagy.  Itt ha jól tudom az állólapátsor és a sisak megvédte az érintettet, 2:10-től nézzék a türelmetlenek. 

Előzmény: Biga Cubensis (84766)
RNZoli Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84769

Berci tudja rosszul :)  Nézzétek meg az utolagos tesztet, 1:40-nél annak aki türelmetlen

 

Előzmény: Törölt nick (84767)
Hammer Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84768

Amennyire én tudom, a légkörbe lépéskor a hasa van elöl a siklónak, ilyenkor nem "repül", hanem egy darab téglaként zuhan, a légellenállás fékezi.

Előzmény: _Berci (84765)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84767

Jó, de akkor ezt ne nekem mondjad, hanem a NASA mérnökeinek, mert ezek szerint ők is rosszul tudják.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shuttle_thermal_protection_system#Reinforced_Carbon-Carbon_.28RCC.29

 

 

Előzmény: _Berci (84765)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84766

szegény... :(

ahogy olvasom a pilóta kapcsolta be tévedésből idő előtt a motort. nem lesz könnyű élete ezután...

ilyenkor esély sincs a földre vetődni/megkapaszkodni valamiben(ha van a közelben), ennyire gyorsan történik?

Előzmény: martinaxe7 (84764)
_Berci Creative Commons License 2015.12.17 -5 0 84765

 

A belépőélen nincs csempe.

 

Ha valahol, akkor pont az eleken fontos, hogy legyen csempe (csempehabidom), hiszen ott lesz a legforrobb.

 

Előzmény: Törölt nick (84763)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84764

R.I.P.

 

Előzmény: elemes2 (84761)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84763

A belépőélen nincs csempe. Erősített karbon-karbon (rcc) idom van ott. Az megrepedt vagy akár át is lyukadt és a forró levegő bejutott a szárnyba.

Előzmény: XANTIi (84762)
XANTIi Creative Commons License 2015.12.17 0 0 84762

Nem a belépőélet vitte át, hanem a hővédő csempe repedt meg. Az átégést már a súrlódás okozta hazafelé.

Előzmény: Kenny___ (84760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!