Üdvözlöm az idelátogatót! Ezen a fórumon szeretném azon motorokat bemutatni, melyeket egy helyre fixen letelepítve használtak elődeink. Azért hoztam létre ezt a topikot, hogy kötetlenül beszélgessünk mindazokkal akiket ez a téma érdekel vagy netán gyűjtéssel s restaurálással kívánnak foglalkozni.
Ha pedig megnézed a kisvasút járműlistáját, egyből látható miért járunk páran ebbe a topikba is onnan, azonkívül, hogy érdekelnek az öreg szerkezetek :-).
Megjelent már itt pár mozdonyos kép is, Elektricska kollégát én irányítottam ide. A motor a lényeg, nem az, miben van :-).
Használni nem biztos, hogy használni fogom, a kemencei erdészeti-bányászati-vasúttörténeti kiálítás része lenne. A motor "másik fele", egy fűrészgép már a múzeumban van, a motor felújítva abba kerülne bele.
Használd egészséggel kedves nyunyuka,sebaj ezt lekéstem,részemről nincs harag. Bocsi a kertitraktoros offért ,csak olyan jól esett hogy sikerült megcsinálni.Már 4 autószerelő lemondott róla ,és az itteni "öregmotorosok" is.
tegnapelőtt voltam halason a Mia szerelőnél és abba a csabdába estem hogy ő se tud adni inkább neki is kellene azt nem értem hogy miért nincs ebből a méretből elég mert a 12lyukközéppel az van 3 is ithon
Irigyellek, hogy az iskolában tanultakat fel tudod használni a hobbydhoz. Én ezt sajnos nem mondhatom el magamról.
Jut eszembe, ha valakinek kallódik otthon 4 LE-s MIA-hoz olyan mágnestartó, amelyiknek a 2 csavar közti távolsága lyukközépnél mérve 104-105 mm, akkor az ne kiméljen.
Feltettél adattáblákat és volt közötte egy lorenz viztér fedél is. Ez a fedél a kis zsákfuratos benzin petróleum működtetésű motorra való. Még a fogaskerekekben is megtalálható a dávidcsillag. Ez a motor még a Morwa időszakból származik a táblája alapján.Mivel nekem van kb.6db ezért szivesen cserélnék más tipusra. Nektek ha jól emlékszem 1db biztos van. Szóval igy értettem. Üdv:Sándor
Természetesen figyelembe vettem az öntéshez, a fém zsugorodási hajlamát, az öntési ferdeséget, és a tengelyátmérőt, illetve a megmunkálási ráhagyást. Hézagolók már nem voltak a fedelek között, de pótoltam és az is bele lett számolva az öntési méretekbe. Egyedül a sarkait kell meghántolni, mert a csapágyhely megmunkált sarkai ívesek a feszültséggyüjtő szabály miatt. Az irányított dermedéssel vizsont elkerültem az öntési hibákat.
az mk 6 lovas hofherr stabilt tudomásom szerint,bár nem tudom teljes bizonyossággal kijelenteni mivel irásos dokumentáció nem nagyon maradt sajna csak a korabeli reklám prospektusok,ezek alapján a legkorábbi évszám eddigi tudásom szerint 1938 mert az 1936-os árjegyzékben mk 3 lóerőst irja a mea és meb társaságában,az MK6 lovas váltotta fel a Mea 3 lovast a te hofherredet megitélésem szerint 1938-40 között készülhetett mert eddig ez a legalacsonyabb motorszám a 6 lovasok között a következő számok6153,6286 ehhez korabeli adásvételi van 1940 decemberi dátummal,6320,10100,10509.eddig ősz visz ennyi motorszámom van de még biztos van egy pár amit nem irtam össze
az i-maillt megkaptam köszi gratulálok hozzá mindig jó érzés tölt el amikor egy régi gép hangját huzamosabb idő után újra lehet hallani és látni.