Keresés

Részletes keresés

bp01 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35577

Az M4-el 25 éve mindig mindenki kampányol legyen szó bármilyen választásról.

 

Azért környezetvédelmi szempontból erősen kifogásolható lenne napi cirka 2ezer kamiont 75 km-el hosszabb kerülőre terelni egy olyan országban ahol már a nagyobb parkolófelületek okozta környezetterhelést is szem előtt tartják:)

 

Naiv kérdés de megtehetik, hogy az Alföld közepéről a Mátra alatt futó M3-asra kötelezik a tranzitot? Ráfogható a párhuzamosság, de lényegében két külön régióban húzódó utakról van szó. Kb mint az M5 és az M6.

Előzmény: dimelo (35570)
bp01 Creative Commons License 2017.04.02 0 2 35576

Érthetetlen, hogy a világ egyik legnagyobb gazdaságában is folyamatos a munkaerő hiány az építőiparban, annak ellenére hogy évente több százezer munkavállalót szívnak el külföldről (többek között hazánkból is). Pedig gondolom ott sem fizet rosszul az útépítés...

Előzmény: Fradista Utazó (35575)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.02 0 1 35575

Munka lenne bőven, inkább az a baj, hogy nincs, aki megcsinálja... Más egyéb okok mellett azért is tart 12 évig, mert az építőipari cégek túl vannak foglalkoztatva, nincs annyi emberük, amennyivel minden munkát rendesen meg tudnának csinálni. Sokszor látod, hogy útépítés, félpályás lezárás, megy a forgalom 2×2 szűk sávon csak az egyik pályán, és nincs ott egyetlen munkás se, senki nem csinál semmit. Hétköznap délelőtt. Mert három helyen építkezik egyszerre ugyanaz a cég, de csak két brigádjuk van. 

Pl. ilyenek miatt is tart az A565-ön egy két kilométeres szakasz felújítása négy hónapja, forgalomkorlátozás mellett. 

Előzmény: klimakiraly (35573)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35574
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35573

Folyamatos munka biztosítva van ... lehet mire végig érnek ezzel a forgalom melletti építéssel(gányolás) addigra megint elporlad valami. :-)

Előzmény: Fradista Utazó (35571)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.02 -2 2 35572

Hé nagyokosok:

miért épült akkor az M86?

 

--------------

 

Azért mert egy akkori kedvenc, főállásban hozta Vas megyét, hozta a Vas megyei szavazatokat.

Mellékállásban minyiszter is volt, de :

 - ahhoz nem értett,

 - nem is nagyon érdekelte,

 

A szavazatokért és megyei pártfunkcik egyöntetű támogatásáért cserébe kérte az M86-t.

 

Oly nehéz ezt összerakni ?

 

-------------------

 

A Kedves vezetőre sok rosszat mondhatunk.

Okkal.

Joggal.

 

De útépítés ügyileg tényleg őszinte.

Ezt nem vitathatjuk el tőle.

 

Ahol lakik a hűbérese, arra mehet az új út.

Ezt legalább kimondta.

Nem kertelt.

 

----------------------

 

Ez Vas megyei pártfunkci nem volt egy észlény (ma sem az) de azzal tudott érvelni, hogy naponta 2200 kamion végigmegy az úton.

Ebben meg igaza volt/van.

 

 

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35571

Bejelentették, hogy a Kreuz Aachen (A4 × A44 × A544) csomópont átépítése a tervezettnél tovább fog tartani. Az átépítést 2009-ben kezdték meg, és az eredeti tervek szerint 2020-ra kellett volna elkészülnie, de a friss bejelentés alapján ez 2021-re tolódik. 

Kétségkívül egy elég komplex átalakítás, és a mostani késedelem is úgy jön össze, hogy egy meglévő hidat a statikai vizsgálat eredményei alapján le kell bontani, és a helyére újat építeni. Az is igaz, hogy folyamatos forgalom mellett építik át (szinte minden munkanap jelentős torlódások mellett). De azért egy csomópont átépítésére tizenkét év így is elég sok időnek tűnik. 

dimelo Creative Commons License 2017.04.02 -1 2 35570

Hogy tudnám feledni ezeket a szavakat?

 

De Szolnokon Szalai polgármester már 2002-ben az M4 autópályával kampányolt, mégsem nyert...

Azután 8 évig szabotálta, most pedig behajlott a kényúrnak és szava sem volt a leállítás miatt,

nem sürgeti az építés újraindítását,

csak magában fohászkodik, hogy 2019 őszére vághassa dicsőülten a szalagot...

 

 

Abcúg...

 

Eközben napi 3000 kamion halad át Fegyvernek-Kenderes településeken, 1800 Püspökladány, Báránd, Földes, 2200 Mezőpeterd településeken.

Az M35-M4 csak Mezőpeterdet menti meg.

 

És majd megint jönnek a bősz zajlobbisták: "el kell terelni" a kamionokat az M35-M3-ra.

 

 

Hé nagyokosok:

miért épült akkor az M86?

Miért nem terelik a kamionokat az M1-M7-re, vagy ahogy legrövidebb - államközi megállapodással - az A2-re?

 

Ja, hogy Szombathely megérdemli...  Szolnok megye nem. És most a többi szakasz mellett élőkről ne is beszéljünk.

 

Ezalatt az M1-M3-M5-M7 után a 4. főútról kaszálják a legtöbb E-útdíjat.

 

Eggyel több kizsákmányolási módszer Abszurdisztánban...

Előzmény: trizs77 (35569)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35569

A megyeszékhely duma= szavazatszerzés...

 

-------------

 

a Kedves Vezető, nyíltan, kamerába mondta :

 

...."...az útépítések sorrendiségének meghatározásakor vannak forgalmi szempontok és vannak egyéb szempontok...."

 

Egy szót se szólhatunk, hogy miért való előbbre 4114-es út mint a 4-es út ?

Csak.

dimelo Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35568

Nem gondolom, hogy az M43 felesleges lenne, annak helye van,

de a felfújt forgalombecslések hiteltelenséget sugallnak.

És 100 milliókat fizettek ki értük.

 

A KPMG összegzés 200-210. oldalai táján olyan megállapításokat olvashattok, ami leleplezi a kamuzást... utólag.

 

Ha ez az EU számára elfogadható volt, az M4-et pedig "forgalmi okok" miatt nem támogatták, akkor megtalálta a zsák a foltját.

 

 

Ellenben Hu-Go-ból begyűjtött százmilliárdokból poros mellékutakat 2x2 sávosítani, oda már forgalombecslés sem kell?

(23, 67, 83) A megyeszékhely duma= szavazatszerzés...

 

Egy kis matek az M3-ról:

terv: 734 315 jkm/nap = 15 624 szgk./ nap  (47 km)

tény: 258 477 jkm/nap =  5 499 szgk./ nap

 

és a valóság:

OkA 2015   Ny.háza-Vaja: 4 251 szgk./nap

   Vaja - Vásárosnamény:  1 148 szgk./nap

 

Lehet, hogy összeadták a két szakasz adatait, csak épp nem osztották el:(((((

 

Vagyis még az összefoglaló is ordasat csúsztat. (Feltételezem: az adatokat nem hasonlították az Adatbankéhoz)

Előzmény: trizs77 (35567)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35567

Lehet Szegednek ez a forgalom elterelés be is tett , kicsi poros városka lett ... sajnos.

 

------------

 

Nyugodt város lett.

Az megy be akinek ott dolga van.

 

Szeged útjait - ezentúl - leginkább a szegedi forgalom használja.

Hála Istennek.

Előzmény: klimakiraly (35566)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35566

Hát lehet felül becsülték, de ami itt Szegeden volt. A belvárosban 2x2 sávon, mire Szegedig elértek 2x1 sávon ... hát nem tudom.

 

Biztos van még ilyen város aminek pont arról nem volt elkerülője amerről a forgalom jött. És nem is igen lehetett volna gazdaságosan meg építeni. Ha mostani M43 Tisza mellé még a Marosra is építünk egyet mondjuk Szeged és Deszk között ... nem tudom.

 

A másik oldalon kaptunk, de ott Jugoszlávia -i bohóckodás miatt alig lett forgalom ... meg ugye oda is megkaptuk az M5-t.

 

Lehet Szegednek ez a forgalom elterelés be is tett , kicsi poros városka lett ... sajnos.

Előzmény: dimelo (35563)
dimelo Creative Commons License 2017.04.01 0 0 35565

M3-as autópálya
Az M3-as autópályán a Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti útvonalat 2014-ben adták át.
A személygépkocsi forgalmat 734 315 jkm/nap-ra tervezték a felújított szakaszon 2014-re.
Ezzel szemben a tényadatok szerint csak 258 477 ezer járműkilométer/nap forgalom valósult meg.
Általánosan jellemző, hogy felülbecsülték a forgalmat, mivel a D2 és D4-es kategóriákban is
40-50%-kal több járműre számítottak. Ezzel szemben a D3-as kategóriában 26%-kal alulbecsülték a forgalmat.
2015-ben ezek az arányok nagyjából megmaradtak

Előzmény: mash.69 (35564)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.01 -1 0 35564

Ha az M43 forgalmát igy felül becsülték akkor az

M3 forgalmat mennyivel???

Előzmény: dimelo (35563)
dimelo Creative Commons License 2017.04.01 0 0 35563

Ahhoz, hogy Hu-Go lehessen, kellet az Ap.törvény is, meg, az hogy épült 1000 km.

Valamint a gátlástalanság, hogy olyan hálózatot is bevontak, ami mégcsak nem is mind 11,5 tonnás (III. számjegyű utak lettek a IV. jegyűekből is)

 

Vagyis az elődök munkáját kaszálják gátlástalanul.

 

Most csak egy idézet a KPMG jelentésből, hogyan is tervezték a forgalmat az EU pénzek "priorálásához"...

M43:

"Szeged és Makó közötti szakaszon nagymértékben, közel 80%-kal felülbecsülték a forgalmat minden jármű kategóriában"

 

Ez például pont annyira Lázár, mint Botka...

Előzmény: mash.69 (35562)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.01 -1 0 35562

Na 2003ban az a térkép tényleg utópisztikus volt

Miből is lett volna akkor rá pénz???

Most hogy van HuGo van is miből...

Erre írtam hogy 250 milliárdból már meg is lehet építeni..

Előzmény: dimelo (35560)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.01 0 2 35561

Ezt a térképet minden évben ki lehet adni, vigyázva arra, hogy a céldátum év száma, mindíg 20 évvel legyen több mint a napi évszám.

 

 

Előzmény: mash.69 (35559)
dimelo Creative Commons License 2017.04.01 0 0 35560

A múlt alapos ismerete nélkül a jövő is bizonytalan.

Ne feledd, volt egy 2003-as Autópályatörvény, amely 2015-ig rendelte el mindannak a megvalósítását, amit

most 2030-ra datál az általad betett felső térkép.

 

 

Más: Baleseti statisztika a KPMG tanulmányból.

Nekem az jön le, hogy általánosan csökkentek a balesetek, de jóval az átlag felett van a 4. főút.

Ez összefügg az előző időszak fejlesztéseiből "kifelejtett" Alföld szociális viszonyaival is.

A balesetek csökkenésének okai közül kiemelhető:

a gépjárműállomány újulása (2012-ig),

a rendőrségi behajtás,

a gazdasági válság elhúzódó hatása, amely elsődlegesen a szegényebb "zsigulistákat" tartotta távol a közlekedéstől.

 

10 év építési hátrány, brutális elvándorlás, elszegényedés: ez a mérleg.

 

 

Előzmény: mash.69 (35557)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.31 -1 0 35559

de a 2030-as az elég utópisztikus, mondjuk az évi 250 milliárdból 100kmert lehetne építeni

 

Előzmény: mash.69 (35558)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.31 -1 0 35558

Nézd ezt: 2020-ig és végre el is készülnek ezek az útak, nagy rá a sansz

 

Előzmény: dimelo (35556)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.31 -1 0 35557

A múlton már kár keseregni...

Pont elég baj van most is...

Előzmény: dimelo (35556)
dimelo Creative Commons License 2017.03.31 0 0 35556

Egy terjedelmes összefoglaló:

https://www.palyazat.gov.hu/magyarorszagi_europai_unios_forrasok_elemzese

 

benne sok elgondolkodtató adat és táblázat.

 

Elsőre:

 

Mit kell történelmi bűnnek nevezni...

Amikor a pilisi gyümölcsös (Sukoró per) ürügyén megfúrták az M4 Pest megyei szakaszának építését (9 éve),

az EU-s forrásokat átcsoportosították az M3 folytatására. M3 Vaja -Vásárosnamény forgalma 1200 jármű / nap

Üllő-Albertirsa forgalma 15000 jármű/nap

 

subetu Creative Commons License 2017.03.31 0 0 35555
Előzmény: hotrod25 (17459)
dimelo Creative Commons License 2017.03.30 0 0 35554

Az, hogy egy kitérő nyilvánvalóan olcsóbb, mint a metróhosszabbítás, vagy

méginkább, mint a zártpályás vasút, ezt a laikus is tudja.

 

A szükséges járatsűrűséget ki határozza meg?

Mert azt kitérős verzióval nehéz lesz a Cegléd fővonal forgalmával "összefésülni".

 

Egy kompetens államtitkár"legszebb" álláspontja:

...minden bizonnyal...

 

Akkor mihez kellett a költség-haszon elemzés?

Előzmény: mash.69 (35553)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.29 -1 1 35553

a cikkből egy idézet, ami szinte hihetetlenül hangzik...

 

Kérdésünkre, hogy a ferihegyi repülőtér kötött pályás kapcsolatával összefüggésben eldőltek-e a koncepcionális kérdések, az államtitkár azt mondta, három lehetséges megoldás merült fel: a zárt pályás gyorsvasút, a 3-as metró meghosszabbítása, illetve a 100a vasútvonalhoz épített kitérő. A költség-haszon elemzés és a szükséges járatsűrűség miatt minden bizonnyal a harmadik alternatíva mellett dönt a kabinet – közölte Homolya Róbert.

Előzmény: dimelo (35551)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.29 -1 0 35552
Előzmény: mash.69 (35519)
dimelo Creative Commons License 2017.03.29 0 0 35551

miért van az, hogy egyre többször egyetértünk:))))

 

Csókoltatom az összes ájtatos manót, akik szerint ami most folyik, az nem lopás, hanem "filozófia"...

 

 

Előzmény: mash.69 (35550)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.29 -1 0 35550

Ehhez kapcsolódó link volt egy másik is a túlárazások kapcsán

http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/_atadtak_az_m3-as_autopalya_uj_szakaszat.587988.html

 

van jó kis galéria is róla:

http://galeria.index.hu/belfold/2012/04/11/az_m3_autopalya_nyiregyhazavasarosnameny_szakaszanak_epitese/

 

Átadták az M3-as autópálya új, a 49-es főúttól Vásárosnaményig tartó 11,9 kilométer hosszú szakaszát pénteken,

a kétszer két sávos sztrádarész nettó 15,5 milliárd forintból, uniós és hazai forrásból épült meg.

1,3 milliárd/Km áron!!!

 

Ehez képest mennyiért épül (na persze nem EU-s pénzből) az M4-es M35-ös M44-es ???

Olyan dupla áron? És persze itt jöttek az okosok, hogy ne legyünk már Románia, ahol elcseszték az építést.

 

https://mno.hu/gazdasag/huszonot-milliarddal-olcsobb-ajanlatot-tett-a-kozgep-1360219

Simicska Lajos cége – aki lapunk mellett több más médiavállalkozásnak is tulajdonosa – versenytársainál egyharmaddal kevesebbért, 58 milliárd forintért (2,1 milliárd forint kilométerenként) vállalná a magyar–román országhatártól Berettyóújfaluig tartó 27 kilométeres szakasz megépítését.

 

Már ez is 2,1 milliárd az 1,3 milliárdhoz képest, de lehet több a felüljáró, a műszaki tartalom.

A hirdetmény szerint a beruházásban az útszakasz megépítése mellett

  • irányonként egy-egy egyszerű pihenő,
  • egy ideiglenes határátkelőhely,
  • egy tengelysúlymérő állomás,
  • továbbá húsz darab híd és két különszintű csomópont is létrejön

A nyertes 3,07-ért építi meg...

http://magyarepitok.hu/utepites/2016/12/ez-a-nyolc-ceg-epiti-meg-az-m4-es-autopalyat-a-roman-hatarig

 

 

 

 

 

Előzmény: subetu (35549)
subetu Creative Commons License 2017.03.29 0 0 35549
Előzmény: hotrod25 (17459)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 35548

A Somoskő felé tartó verziót én betudom a miniszterelnök által, felkészületlen tanácsadói kidolgozásában,  a szájába adott, hirtelen felindulásból kimondott butaságnak.

 

Ugyanis ha Salgótarjánt Zagyvapálfalvától Somosig, egy nyugatra, kb. 1 km-re vezetett, 2x2 sávos úttal kerülteti meg Salgótarjánt és valahol a Beszterce lakótelep után ér vissza a 21-es útba, akkor az lesz Magyarország legdrágább kb. 15-20 km hosszú, közúti beruházása.

 

Ami amúgy felesleges.

 

Mind a kb. 15-20 km-t, alagutakban és az azokat összekötő magas viaduktokon kellene vezetni, ami kb. 15-20 km hosszan, nem olcsó mulatság, lévén a 2x2 sávnak   (ahogy I.Viktor bejelentette a határig)   két párhuzamos alagút-viadukt-alagút-viadukt-alagút-viadukt pályát kell(ene) építeni.

 

Mivel Kedves Vezetőnk politikai vezető és nem szakember, ezért Ő politikai nyilatkozatokat tesz.

Ez a dolga.

Ezért van.

 

Bízom benne, hogy azok a szakemberek, akiknek Viktor feladatul adja a végrehajtást:

      - lebeszélik a 2x2 sávról, mert az kb. Zpálfalvától a határig felesleges.

      - nem Starján nyugat 1 km-n akarják elvezetni az utat, ha mégis meg kell építeni.

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!