Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Az is jó megoldás, ha elmégy Komáromig, átasétálsz a szlovák oldali állomásra, és a Regio Jettel mész. Hétvégén kedvezményes a jegy. Olcsóbb és izgalmasabb. Mondjuk így kevesebb időd van Pozsonyban. Vagy lehet Esztergom-Párkány felé menni, de ott mindenképp buszozni kell: http://cp.atlas.sk/sturovo/spojenie/ A Metsky Urad/Városi hivatal megálló van a híd szlovák oldalánál.
Tegnap délután volt kis időm figyelni a forgalmat Svinovban.
Mindegyik vasúttársaság képviseltette magát, a legjobb kihasználtságot a Regiojet mutatta fel. A Pendolino szinte üresen robogott el Prága felé, a Zsolnából jövő EC/Ex a kettő között volt kihasználtságban. Brno felé is jól megtelt a gyors, bár ülőhely még akadt, talponállós vonatot nem láttam.
A Leo expressz egy dologban nagyon erős volt: gondolom a betanítás folyik, így minden egységre 2-3 utaskísérő jutott, ami az 1 és 1+ osztályon megegyezett az utasok számával, a 2. osztályon azért kocsinként akadt 5-6 utas.
Kicsit lejjebb volt róla szó, hogy a berlini kocsi jobban kihasznált Bp-ről indulva, ugyanakkor szerintem kényelmesebb is mint a cseh Bmee kocsi. Amúgy ülve utazni éjszaka alapvetően nem kényelmes :)
A Metropol prágai és berlini ülőkocsijai mennyire szoktak kihasználtak lenni? Érdemes rá helyjegyet venni? Melyik a kényelmesebb? Nagyjából mindegy, melyikkel megyek. Köszönöm!
Csehországban a személyforgalom szüneteltetése idén egy vonalon sem nem fenyeget, újabb magánok lépnek be, rekord sebességgel lehet eljutni Varsóba, új típusok jelentek meg a síneken: mintha sikertörténetet látnánk. Fejlődést mutat, hogy idén várhatóan két német határátmenet felújítása is a porondon szerepel (Sebnitz-Dolní Poustevna, Selb-As), igaz, arra vonatok leghamarabb jövő járhatnak.
A másik oldalon csökkenő vonathosszok (Prága-Ústi-Cheb gyorsvonat 2-3 kocsival, Prága-Hradec Králové csúcsidőn kívül 3 kocsi, ebből 1 A), eltünő erősítő vonatok, csak munkanap/hétvége korlátozások, kevesebb helykínálat a csehszlovák éjszakai vonatokon stb. árnyalják a képet.
Aki a Felsőgarami (Horehronec) gyorssal Budapestről vonattal indulva szeretne Kassa irányába utazni, az még gyorsan tegye meg, mivel ehhez a vonathoz/ról már nem lesz csatlakozás Párkány és Léva között.
A 171-es vonalon még pár hétig lehet még délelőtt is ablakos vonatot látni, aztán már azt sem, a 170-es vonalon kirándulási céllal eddig leszállók kereshetnek más közlekedési eszközt, mivel a vonatok Besztercebánya és Felsőstubnya között sehol nem állnak - cserébe az első osztályú kocsi másodosztályra szóló jeggyel igénybe vehető.
Selmecbányán maradnak a vonatok: hogy ezzel kik utaznak majd, rejtély, csatlakozás jobbára csak Zólyom felé van, oda viszont van busz is; átszállás nélkül. Cserébe 8 órán keresztük körbe lehet fotózni a motorvonatot a selmecbányai állomáson, mert más dolga nem lesz, mint egy helyben állni.
A sor alapjan osszehasonlitast meg senki nem vegzett - de ez is egy nagyon fontos szempont! :)) Ime:
Pendolino (JLV):
Csapolt Plzen 0.33l - 29 Korona
Uveges Budvar 12 - 0.5l - 46 korona
Uveges Gambrinus 10 - 0.5l - 35 korona
Regiojet:
Uveges Svijany 13 - 0.5l - 20 korona
Uveged Bernard 12 - 0.5l - 20 korona
Leo:
Dobozos Lobkowicz - 0.33l - 20 korona
Ezen kinalatok alapjan a Regiojet nyerne nalam. De ugye a sorissza azt issza ami epp ott van es meg elfogadhato ar-ertek aranyban. :) Itt azert gyorsan porog az uveges is, szoval nem gaz. Amit a nepek nem szeretnek az a dobozos...
Amugy nekem nem volt bezartsag erzesem a Pendolinoban, ha ul az ember nem veszes szerintem.
Ma reggel 4-kor Brnoban a tarolovagonokon egy fiatal no felmaszott egy szemelykocsi tetejre ahol a nagyfeszultsegtol langott kapott, es a tuz (szamomra) meglepo modon a vagonra is atterjedt. A vasutasok kezi poroltoval kezdtek az oltast, mire a tuzoltok kiertek nagyjabol sikerult rendet rakni. 20 ezer korona a kar.
------------------------------
A TSS Cargo berbe adott 25 kocsit (80 millio korona ertekueket http://www.tssas.cz/files/image/vozy2.jpg) egy kisebb cegnek, akik nem fizettek ki sem a berleti dijat, sem a biztositas dijat. Gyanus lett a dolog, rovid nyomozas utan kiderult, hogy a kocsik egy lengyelorszagi banyaban vannak, ahol atfestettek, atszamoztak oket es eladasra kinaltak fel oket. Egy bananhejon csusztak el, mivel a 25 vagonbol 1-en elfelejtettek torolni az eredeti azonositot.
Egyik vonat sem szokott késni, ez jó hír. Szeretem a fekvőkocsikat, de úgy érzem a 19 EUR-os Bp-Prága Spar Night jegyekhez képest túl drága lenne a 39 EUR-is fekvő Usti nad Labem-ig (még úgy is hogy a különbséget egy kicsit csökkenti a cseh belföldi útiköltség). Ha nem csak szezonális lenne a "lassú vonatrész" fekvőkocsija, akkor nem is gondolkodnék a 29 EUR-is fekvő jegyen...
Bízom benne, hogy a lassú részben el lehet majd feküldni (mint tavaly), legalább Pardubicéig.
A 718-as nem igazán szokott késni, ez egy órás menet, helyből indul. Ha a Metropol lekésné az indulását, akkor eleve nem kapcsolják le Pardubicében a kocsikat,tehát nem vár csatlakozásra. Van rajta még 3 B kocsi. 770-esről nincs tapasztalat. A Prága-Lovosice jegy online váltva 112 korona.
Akár alternatív megoldás lehet a 29 Eurós ülökocsi a berlini stokkban Usti nad Labemig és onnan vissza 15 perc alatt Lovosicébe. Ez 36 korona. Bár ez korábbi érkezést jelent. Ha meg feküdni szeretne az utas akkor ugye 39/49 Euró a fekvő.
Létezik cseh vonatinfó (amin a cseh belföldi viszonylatok is látszanak)? Elsősorban a 718-as vonat prágai érkezésére, és a 770-es vonat Lovosice-i érkezésének pontosságára vagyok kíváncsi.
Jól értem a MÁV honlapon, hogy a Metropolon 19 Eurós Bp-Prága Spar jegyet csak a Pardubicén dekkoló (azaz prágai) kocsikra lehet kapni? Kár, hogy ilyenkor nincs fekvőkocsi ezen a stokkon. Ez a Pardubicén várakozó ülő vonatrész mennyire zsúfolt? Tavaly 1x Pardubicéig mentem vele. Akkor ezek az ülőkocsik szinte üresek voltak. Azonban most csak 1 db ilyan viszonylatú ükőkocsi van; tavaly mintha több lett volna. Pardubice után gondolom, nagy lehet a tömeg, mert munkába járáshoz is alkalmasnak tűnik a vonat.