Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2012.11.20 0 0 12153

Az még jobb és kényelmesebb megoldás, ha átmész Komáromba, és onnan ZSSK vonattal mész Érsekújváron át. Az EC-khez csatlakoznak!

Előzmény: siófoki35 (12151)
siófoki35 Creative Commons License 2012.11.20 0 0 12152

http://www.dpb.sk/pre-cestujucich/mapy-spojov-mhd/

 

Ja és nyomtasd ki innen a térképeket, mert a járműveken lévőket nem frissítik.

 

A párkányi buszozáshoz: Nem kell félni, szinte mindenki tud magyarul,legalább egy kicsit. Buszmenetrend magyarul is ki van írva. 

Előzmény: siófoki35 (12151)
siófoki35 Creative Commons License 2012.11.20 0 0 12151

Az is jó megoldás, ha elmégy Komáromig, átasétálsz a szlovák oldali állomásra, és a Regio Jettel mész. Hétvégén kedvezményes a jegy. Olcsóbb és izgalmasabb. Mondjuk így kevesebb időd van Pozsonyban. Vagy lehet Esztergom-Párkány felé menni, de ott mindenképp buszozni kell: http://cp.atlas.sk/sturovo/spojenie/  A Metsky Urad/Városi hivatal megálló van a híd szlovák oldalánál.

Előzmény: Törölt nick (12149)
alex_86 Creative Commons License 2012.11.19 0 0 12150

Nem kötelező a helyjegy nemzetközi forgalomban, a menetjegy oda-vissza 17,5 €.

Előzmény: Törölt nick (12149)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.19 0 0 12149

Üdv!
Januárban szeretnék kimenni Pozsonyba.
Ha jól olvastam akkor nem kötelező a hej jegyváltás ,vagy csak Szobig nem kell venni.

gw Creative Commons License 2012.11.19 0 0 12148

Tegnap délután volt kis időm figyelni a forgalmat Svinovban.

Mindegyik vasúttársaság képviseltette magát, a legjobb kihasználtságot a Regiojet mutatta fel. A Pendolino szinte üresen robogott el Prága felé, a Zsolnából jövő EC/Ex a kettő között volt kihasználtságban. Brno felé is jól megtelt a gyors, bár ülőhely még akadt, talponállós vonatot nem láttam.

A Leo expressz egy dologban nagyon erős volt: gondolom a betanítás folyik, így minden egységre 2-3 utaskísérő jutott, ami az 1 és 1+ osztályon megegyezett az utasok számával, a 2. osztályon azért kocsinként akadt 5-6 utas.

DVB Creative Commons License 2012.11.18 0 0 12147

Kicsit lejjebb volt róla szó, hogy a berlini kocsi jobban kihasznált Bp-ről indulva, ugyanakkor szerintem kényelmesebb is mint a cseh Bmee kocsi. Amúgy ülve utazni éjszaka alapvetően nem kényelmes :)

Előzmény: Br. (12146)
Br. Creative Commons License 2012.11.18 0 0 12146

Sziasztok!

A Metropol prágai és berlini ülőkocsijai mennyire szoktak kihasználtak lenni? Érdemes rá helyjegyet venni? Melyik a kényelmesebb? Nagyjából mindegy, melyikkel megyek. Köszönöm!

Kapafej-TRS Creative Commons License 2012.11.17 0 0 12145
koller andor Creative Commons License 2012.11.17 0 0 12144

Tehát nem. :-)

 

Előzmény: gw (12142)
Lovrin Creative Commons License 2012.11.16 0 0 12143

Eleve a Horehronec is Zólyomból indul, Érsekújvár felől sem lesz rá csatlakozás, teljesen elérhetetlen lesz Magyarországról.

Előzmény: gw (12139)
gw Creative Commons License 2012.11.16 0 0 12142
Dehogynem, sulis péntek-vasárnap Eperjes felől.
Előzmény: koller andor (12141)
koller andor Creative Commons License 2012.11.16 0 0 12141

Palocsára nem lehet majd vonattal eljutni?

Előzmény: gw (12139)
gw Creative Commons License 2012.11.16 0 0 12140

Csehországban a személyforgalom szüneteltetése idén egy vonalon sem nem fenyeget, újabb magánok lépnek be, rekord sebességgel lehet eljutni Varsóba, új típusok jelentek meg a síneken: mintha sikertörténetet látnánk. Fejlődést mutat, hogy idén várhatóan két német határátmenet felújítása is a porondon szerepel (Sebnitz-Dolní Poustevna, Selb-As), igaz, arra vonatok leghamarabb jövő járhatnak.

 

A másik oldalon csökkenő vonathosszok (Prága-Ústi-Cheb gyorsvonat 2-3 kocsival, Prága-Hradec Králové csúcsidőn kívül 3 kocsi, ebből 1 A), eltünő erősítő vonatok, csak munkanap/hétvége korlátozások, kevesebb helykínálat a csehszlovák éjszakai vonatokon stb. árnyalják a képet. 

gw Creative Commons License 2012.11.16 0 0 12139

Végleges a 2013-as szlovák menetrend.

http://www.slovakrail.sk/sk/gvd-2012-2013

 

Aki a Felsőgarami (Horehronec) gyorssal Budapestről vonattal indulva szeretne Kassa irányába utazni, az még gyorsan tegye meg, mivel ehhez a vonathoz/ról már nem lesz csatlakozás Párkány és Léva között.

A 171-es vonalon még pár hétig lehet még délelőtt is ablakos vonatot látni, aztán már azt sem, a 170-es vonalon kirándulási céllal eddig leszállók kereshetnek más közlekedési eszközt, mivel a vonatok Besztercebánya és Felsőstubnya között sehol nem állnak - cserébe az első osztályú kocsi másodosztályra szóló jeggyel igénybe vehető.

Selmecbányán maradnak a vonatok: hogy ezzel kik utaznak majd, rejtély, csatlakozás jobbára csak Zólyom felé van, oda viszont van busz is; átszállás nélkül. Cserébe 8 órán keresztük körbe lehet fotózni a motorvonatot a selmecbányai állomáson, mert más dolga nem lesz, mint egy helyben állni.

A többi negatív újdonságról már volt szó itt is.

DVB Creative Commons License 2012.11.15 0 0 12138

A sor alapjan osszehasonlitast meg senki nem vegzett - de ez is egy nagyon fontos szempont! :)) Ime:

 

Pendolino (JLV):

Csapolt Plzen 0.33l - 29 Korona

Uveges Budvar 12 - 0.5l - 46 korona

Uveges Gambrinus 10 - 0.5l - 35 korona

 

Regiojet:

Uveges Svijany 13 - 0.5l - 20 korona

Uveged Bernard 12 - 0.5l - 20 korona

 

Leo:

Dobozos Lobkowicz - 0.33l - 20 korona

 

Ezen kinalatok alapjan a Regiojet nyerne nalam. De ugye a sorissza azt issza ami epp ott van es meg elfogadhato ar-ertek aranyban. :) Itt azert gyorsan porog az uveges is, szoval nem gaz. Amit a nepek nem szeretnek az a dobozos...

 

Amugy nekem nem volt bezartsag erzesem a Pendolinoban, ha ul az ember nem veszes szerintem.

 

Előzmény: Gulper (12136)
koller andor Creative Commons License 2012.11.15 0 0 12137

Egyik sem veszi fel a versenyt a szegedi öszvér BDbh kocsijaival. :-)

Előzmény: DVB (12135)
Gulper Creative Commons License 2012.11.15 0 0 12136

"... a csapbol is a 3 versenyzo vasuttarsasag osszehasonlitasa folyik ..."

Úgy láttam, csak a pendolinón van csapolt sör, ez ellensúlyoz valamit a lőrés szerű ablakok miatti bezártság érzésen.

 

Előzmény: DVB (12135)
DVB Creative Commons License 2012.11.15 0 0 12135

Most hogy kedden elindult a Leo Express tesztuzeme - a csapbol is a 3 versenyzo vasuttarsasag osszehasonlitasa folyik:

 

A centrum.cz fenykepes tesztjet a Regiojet nyerte:

http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotogalerie/2012/11/15/ostre-sledovane-vlaky/

 

A cseh teve nem vitte tulzasba - kiprobaltak mind a harmat Praga es Pardubice kozott mindenfele kommentar nelkul:

 

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/212411000101113/obsah/229286-tvrdy-boj-na-zeleznicni-trati-praha-ostrava/ 

 

Itt meg egy irasos a Denik-tol:

http://www.denik.cz/ekonomika/ostrava-praha-o-cestujici-se-ted-poperou-tri-dopravci-20121115-hp3c.html

 

Az E15 csak a Regiojetet es a Leo-t probalta ki:

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/reportaz-prvnim-leo-expressem-se-svezla-tricitka-cestujicich-931894

 

Majd meglatjuk az utasok mennyire ugranak az oroszlanra :)

V43 1227 Creative Commons License 2012.11.13 0 0 12134

Úgy látom, még nem esett szó a Vlak a Lidl akcióról: http://www.lidl.sk/cps/rde/xchg/lidl_sk/hs.xsl/28038.htm

kasmat Creative Commons License 2012.11.13 0 0 12133
DVB Creative Commons License 2012.11.13 0 0 12132

Ket kis szines Csehorszagbol:

 

Ma reggel 4-kor Brnoban a tarolovagonokon egy fiatal no felmaszott egy szemelykocsi tetejre ahol a nagyfeszultsegtol langott kapott, es a tuz (szamomra) meglepo modon a vagonra is atterjedt. A vasutasok kezi poroltoval kezdtek az oltast, mire a tuzoltok kiertek nagyjabol sikerult rendet rakni. 20 ezer korona a kar.

 

------------------------------

 

A TSS Cargo berbe adott 25 kocsit (80 millio korona ertekueket http://www.tssas.cz/files/image/vozy2.jpg) egy kisebb cegnek, akik nem fizettek ki sem a berleti dijat, sem a biztositas dijat. Gyanus lett a dolog, rovid nyomozas utan kiderult, hogy a kocsik egy lengyelorszagi banyaban vannak, ahol atfestettek, atszamoztak oket es eladasra kinaltak fel oket. Egy bananhejon csusztak el, mivel a 25 vagonbol 1-en elfelejtettek torolni az eredeti azonositot.

vjano Creative Commons License 2012.11.13 0 0 12131

Engem Opava lenyűgözött, így 'tegnapig' szavaztam...:-)

 

Előzmény: gw (12130)
gw Creative Commons License 2012.11.10 0 0 12130

Még holnapig...

Előzmény: vjano (12129)
vjano Creative Commons License 2012.11.10 0 0 12129

....lehet szavazni a legszebb cseh vasútállomásra.

sétáLós bácsi Creative Commons License 2012.11.10 0 0 12128

Köszönöm az infókat.

 

Egyik vonat sem szokott késni, ez jó hír. Szeretem a fekvőkocsikat, de úgy érzem a 19 EUR-os Bp-Prága Spar Night jegyekhez képest túl drága lenne a 39 EUR-is fekvő Usti nad Labem-ig (még úgy is hogy a különbséget egy kicsit csökkenti a cseh belföldi útiköltség). Ha nem csak szezonális lenne a "lassú vonatrész" fekvőkocsija, akkor nem is gondolkodnék a 29 EUR-is fekvő jegyen...

 

Bízom benne, hogy a lassú részben el lehet majd feküldni (mint tavaly), legalább Pardubicéig.

Előzmény: DVB (12127)
DVB Creative Commons License 2012.11.10 0 0 12127

Létezik több is - ami a vlaky-ra legjobban hasonlít az a babitron.

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?718

 

De itt nem dátumra lebontott adatok vannak, hanem min és max értékek.

 

Van még ilyen:

http://provoz.szdc.cz/grapp/

 

és ilyen is:

http://www.cd.cz/mapa/?vlak=271

 

A 718-as nem igazán szokott késni, ez egy órás menet, helyből indul. Ha a Metropol lekésné az indulását, akkor eleve nem kapcsolják le Pardubicében a kocsikat,tehát nem vár csatlakozásra. Van rajta még 3 B kocsi. 770-esről nincs tapasztalat. A Prága-Lovosice jegy online váltva 112 korona.

 

Akár alternatív megoldás lehet a 29 Eurós ülökocsi a berlini stokkban Usti nad Labemig és onnan vissza 15 perc alatt Lovosicébe. Ez 36 korona. Bár ez korábbi érkezést jelent. Ha meg feküdni szeretne az utas akkor ugye 39/49 Euró a fekvő.

 

 

Előzmény: sétáLós bácsi (12126)
sétáLós bácsi Creative Commons License 2012.11.10 0 0 12126

Emberek!

 

Létezik cseh vonatinfó (amin a cseh belföldi viszonylatok is látszanak)? Elsősorban a 718-as vonat prágai érkezésére, és a 770-es vonat Lovosice-i érkezésének pontosságára vagyok kíváncsi.

 

Jól értem a MÁV honlapon, hogy a Metropolon 19 Eurós Bp-Prága Spar jegyet csak a Pardubicén dekkoló (azaz prágai) kocsikra lehet kapni? Kár, hogy ilyenkor nincs fekvőkocsi ezen a stokkon. Ez a Pardubicén várakozó ülő vonatrész mennyire zsúfolt? Tavaly 1x Pardubicéig mentem vele. Akkor ezek az ülőkocsik szinte üresek voltak. Azonban most csak 1 db ilyan viszonylatú ükőkocsi van; tavaly mintha több lett volna. Pardubice után gondolom, nagy lehet a tömeg, mert munkába járáshoz is alkalmasnak tűnik a vonat.

 

frieslander Creative Commons License 2012.11.09 0 0 12125

regionális díjszabás - ez mit jelent? 

Előzmény: Lovrin (12119)
DVB Creative Commons License 2012.11.09 0 0 12124

A tervek szerint 12-én adják át a dokumentációt és ha minden okés jővő hét végén indulnak el.

Előzmény: gw (12112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!