A légzsák a kormány és a burkolat leszerelése után a kormánykapcsoló eltávolítható.A jobbos balos kar kiszerelhető belőle de néminemű szakértelmet igényel ezért nem ajánlanám a szétszerelését.Attól hogy az infókijelző funkciói nem működnek még egyáltalán nem biztos,hogy a nyomógomb felelős,sőt többnyire nem.Legsűrűbb szokás hogy elkezdik kontaktspray-vel fujkálni:)))))...ez azért is butaság mert a COM 2000 ben lévő hibák nem mechanikusak hanem elektronikai jellegű.Sajnos a gyári kapcsolók alulméretezés miatt tönkremennek:összekeveredik az irányjelző és reflektor funkció stb..stb.Ezek mind mind orvosólhatók beleértve a légzsák átvezető kommutátor kábel hibáját-szakadását is.A legtöbb problémát azzal okozzák hogy belenyúlnak szétszedik és úgy kapom meg-no az esetek nagyrészében ilyenkor a kapcsoló már kuka .ha egyben van akkor minden menthető és javítható.Bizonyos típusok már 2000 es évjárattól a Com 2000 -rel vannak szerelve /mint ahogyan a neve is mutatja/ a recézettt kapcsolók bonthatók szét 2 külön oldalra és külön légzsákszalagra.A kapcsolókból egyébként 17 féle van és egyáltalán nem biztos hogy az egyik működik a másikkal.Immobiliser -hez is köze van,igy a csereberét annyira nem javallom-bár van mikor sikerül.Ritka.
Elvileg ilyen van az enyémben, COM2000-res. A kapcsolók mindenesetre megegyeznek. Az biztos, hogy nem külön van, hanem egyben, azt láttam mikor leszedtem a borítást.
Szia. Az egészet tudod csak cserélni,és a kormányt is le kell szerelned. A kormányon hátul van két csavar azt kitekered,a többi adja magát. A csatlakozók szineinek meg kell egyezni a fentlévő kapcsoló szineivel,különben nem jó. De szerintem a tiédhez ez nem jó.2003 elöttiekhez külön van a két bajúszkapcsoló. De mielött elkezdenél szerelni kösd le az akksit. Ha véletlenül nem jó, akkor átveszem. Ha érdekel a dolog küldj e-mailt.
...tavaly nyáron cseréltem pumpát egy másik torpanásos jelenség miatt de a helyzet nem javult ... ezért is voltam bent nálatok ..de a kollégáid sem tudtak segíteni .... és ez most kissé más mert benzinen jelentkezik ..az meg gázon jelentkezett ... de ha jól belegondolok lehet az idő faktor és a víz hőmérséklet összefüggéséből adódhat az eltérés.. érdekesség hogy gyertyacsere óta jelentkezik a dolog ..de ezt már ecseteltem neked ....
Sikerült vennem Vaterán egy ilyen bajuszkapcsolót: LINK. Ez ugye jó lesz egy COM2000-res, 2001-es Xsara II-be? Nekem a jobb oldali kar lenne a lényeg, azon nem működik a fedkomp váltógomb, miután "kicsit szétberheltem". Ki lehet venni szerintetek csak a jobb kart, vagy az egészet 1:1-be kell kicserélni? Ennek a metodikáját le tudja írni valaki? Addig megvan, hogy a borítást alul-felül leszedem, de hogyan tovább? A kormányt is le kell szedni, gondolom...
...most a télen olyat csinált , hogy reggeli hideg indítás után minden rendben de úgy 100-150 m múlva megtorpan nem veszi a gázt , így tesz meg 15-20 m -t és újra éled erőre kap és megy tovább ... mi lehet ez ..?
...Szevasz .. eddig nem panaszkodott a KAT ... de annó össze kellett faragni a régivel ..3 cm volt a különbség .... csak hogy tud a jövőben hogy nem csere szabatos faragás nélkül ... :-)))
legelőször ellenőrizd a hűtőfolyadék szintet,már nagyon kevés hiány is tud ilyen problémát ez rendben ,akkor én a termosztát ház mögötti hőméréklet jeladó cseréjére gondolnék-persze attól is függ,hogy a ventillátor melyik fokozatban kapcsol be,mert ha a legnagyobb direktáramos vészfokozatot kapcsolja akkor a műanyag homlokfalon található szürke színű előtét ellenállás a hiba okozója.
...lehet benne valami .. tavaly ősszel mikor vizet cseréltem kivettem az addig jól működő termosztátott és mivel sérültnek találtam vettem bele egy ugyanolyan Vahler márkájút ... mivel nem volt kéznél az új így viszzatettem a régit de észre vettem hogy sétál a műszer mutatója kb. 83-93 fok között ...ami még rosszab megnőtt a fogyasztásom .. aztán kicsréltem az újra de a "séta" nem maradt abba ... de érdekes hogy a 89 -re kalibrált termosztát a lexia szerint 93 -nál nyit ...
...nem mutatkozott be így nem tudom hogy menyét vagy nyest volt -e ... de hála az égnek még a koszon kívül más gondot nem okozott ... volt idő mikor nyestriasztó sprayt használtam ...most meg fel kell frissítenem a kihelyezett mérgekett ....
Új hiba pár napja: motor szépen jár, hőfok eléri a 90 fokot, fűtés rendben megy, stb. Ha viszont eléri azt a hőfokot, amikor be kell kapcsolnia a ventilátornak (nálam ez a műszer alapján a 90 fokos osztás felett egy kicsivel van), akkor STOP lámpa, piros pötty a vízfok mérő mellett, szirénázás, "ENIGNE OVERHEAT", közben viszont a hűtőventilátor rendben bekacsol, ahogy kell, és kb 30 másodperc alatt visszahűti a vizet 90 fokra, ennek megfelelően a figyelmeztetés is elkussol. Ebben a mostani jó időben ez max dugóban jelentkezik, folyamatos haladás mellett nem kell neki ventillátor (tegnap 500 km-t mentem vele autópályán, nem jelzett be, bp-n viszont a piroshullámot kifogva viszonylag hamar csinálja.) Magyarul nekem úgy tűnik, minden működik ahogy kell, csak valahol valami érzékelő feleslegesen kelti a pánikot.
Visszaolvasam itt, ez hőgomba hiba lehet (vagy venti vezérlőegység). A kérdésem igazából annyi, hogy érdemes elvinni hibakód kiolvasásra? Ad az valami plusz infót ilnyekor?
Nemrég írta valaki hogy vett egy valamilyen utángyártottat és még méretben sem volt jó.
Mivel nem számottevő az árkülönbség(sőt valamelyik drágább is) nem érdemes vele kisérletezni.
Az a sáros lábú menyét nem szokta megrágcsálni a dolgokat a motortérben?
A régi lakhelyemen egy nyest elég sok kárt csinált az akkori autóimban. Volt hogy szitává rágta a felső vastag vízcsövet, kicseréltettem, majd másnap reggelre megint szétrágta. Ugyanannak a lambdaszondának a vezetékét(5 darab jó vastag ér) háromszor rágta el. Ráadásul a gyáriban mindegyik ér fehér volt, ezért nem volt értelme kisérletezgetni az összekötéssel. Csere. Utána meg tőben rágta el, úgyhogy ismét csere. Harmadszorra szerencsére össze lehetett kötni. És még sorolhatnám.
De mondjuk a nyest jóval nagyobb és erőteljesebb állat mint a menyét.
Az abs jel gyuladt ki a műszerfalon majd később a fékhiba vissza jelző is. Ami érdekes az abs működik(kerreg mikor kell) a fék is működik bár ma olyat vettem észre hogy néha el gyengül a fék hatás. A kereket semilyen esetbe sem csúsztatja meg.
Köszi jani! :-) ez már valami....s hogy fixen értsem...a "kupak" jött le....s a tükör maradt a helyén a fekete keretben...Jól értem? S visszafele? Egyszerűen visszapattintom? Valamiféle körmök foghatják...ugye?
Szia!
Tavaj én is laszedtem festeni.
Alul a belső fele körül volt egy lapos csavarhúzónyi luk, itt benyúltam, kicsi feszités és lepattant az egész.
Nem tudom hogy ez a szakszerű levétel e, de törés nélkül megusztam!