Nem volt kivétel a Jawa-d. Haverom is bejárta vele észak Afrikát. Egyszer az Auto-Motor is cikkezett róla. Bontatlan blokkal jött haza. Egy másik haverom kis 50-es Suzukival ment el Rigába. Róla is cikkezet újság. Azt hiszem a MotorRevü volt. Ez a srác gyüjti az öreg motorokat és gépeket. Ö pl. nem tép őket és iszonyat kilómétereket teker beléjük. Ő csinálta a montembike robogót is.
Állok elébe!:-D A barcikai barátommal már gurultunk együtt (CBF 600), és mikor indultunk, kicsit kétkedve nézte a motort, annál is inkább, mert szerpentin is volt benne bőven, meg, hogy egyáltalán hogy fogok vele lépést tartani. Aztán a végén láttam a szemében, hogy most már ott helyezte el magában a motoromat, ahová való!:-) Ezt amúgy szóba is öntötte, és csak megerősített a döntésemben, jó választás volt, simán bírt vele lépést tartani 140-nél is - na jó, mondhatjátok, hogy egy CBF nem csak 140-et megy - de ő sem igen járkál ilyen sebességekkel, és a partot meg egyenesen imádta az MP3.:-DD
Ez mondjuk jellemző volt a régi szoc motorokra. Az orosz ural és izs lassú volt, sokat evett, de nem esett szét szinte soha. Még a lánc is sokkal jobban túl volt méretezve mint amekkora terhelést kapott valaha is az életében.
Számtalan ülésátalakítást találhatunk a neten VStrom- ra. Nyilván nekik sem dl kompatibilis fenekük volt :)
De ez az egy kép szerintem viszi a prímet, kár hogy nem szeretem az alkoholt, de akkor is remek ötlet. :D
Hát...nem tudom. A Jawával 2 év alatt 28.000 km-t mentem. Eladás előtt átnéztem, nem volt cápafogas, nem voltak széthullva a görgők. Kétségtelen, hogy nem volt olyan teljesítményük, (az MZ-nek főleg nem) de szerintem az anyaguk sem, még is tovább bírták. Ja, meg x görgős, meg o görgős meg stb...sem.
azért azt is nézzétek hogy szerintem nem mentetek annyit az Mz-vel mint ezekkel a gépekkel.nem biztos hogy km-ben sokkal többet futott az a lánc mint a mienk.ráadásul teljesítmény se volt,nem is kopott annyira talán.meg ráhagyta az ember ha nem látta,lehet cápafogas volt mint az állat a lánckerék de nem láttad és csak hajtottad tovább.nekem is volt etz-m kb12000 km-nél darabokra hultak a görgők a láncon,hiába volt tokozva.menet közben nem lehetett észrevenni azt sem csak ha toltam néha kattant egyet.a másik dolog pedig hogy egyrész szarul is néz ki szerintem ez a tok, meg az is igaz hogy az alkatrészekből élnek,kell nekik a lóvé..
Igazából újabb tapasztalat nincs, ha scak azt nem nézzük, hogy azóta ugye kipróbáltam a határokat.:-) 2 személylel, cuccokkal 135 km/h, szólóban, cuccokkal 145 km/h, legalábbis óra szerint. Mindkét esetben csak max fél kilométer hosszan mentem ennyivel, tehát lehetséges, hogy még pörgött volna, de bevallom, annyira ezért nem akartam a végét, hogy kilométereken keresztül padlógázzal menjek. Ezekre a segességekre pillanatok alatt felugrik, de ez nekem épp elég is. És nekem is tetszik, még mindíg!:-)
Széles utat!
Daty
ui: a hónapban, vagy a jövő hónapban jelenik megy egy cikkem az eddigi tapasztalataimról a Képes Motor magazinban, képekkel illusztrálva.:-)
Emlékszem, amikor megjelentek az első nagyszériás alu vázak qrva drágán, sokan (én is) odavoltunk, hogy milyen jó lesz, mert. Dehát a nagyszéria (vagyis tömegcikk), meg az a hülye piaci érdek, és kiderült, hogy ezek a szemét gyártók, kereskedők szeretnek szemtelenül keresni ezeken a nem olcsó cuccokon. Ki hinné? Barátaim, a fejlődés kb. annyi, hogy nincs röghözkötés, és nem kötelező a tized. Van helyette bankhitel és silány árú. Viszont ha szüken is, de van választási lehetőséged. És ezért a pénzért ezt kapod, ha nem tetszik, szük keretek között reklamálhatsz, vagy eladhatod. Vagy legyen pénzed és építs, építtess magadnak egyéni bringát (ue.:custom bike). Ha valaki a piacon keresgél igazságot, az jó kis keresztet vesz a nyakába, mert ott az ritka vendég, ellentétben az érdekkel. De én is had nyilatkoztassak ki egy kicsit; még másfél év, tizenötezer kilóméter után is jó (nagyon jó) érzéssel kapaszkodok fel a DL nyergébe, igyekszem nem túlterheli, képességeihez mérten használni. Ha majd nem tetszik, csalódás ér, eladom. Örülök az innovatív, a fórumon "megismert" márka, és motorostársak ötleteinek, próbálkozásainak, mert annak legalább van valami iránya, értelme. Viszont nevetségesnek és értelmetlennek találom a céltalan fikázást.
Nekem is volt MZm és azon is volt gumihürnyő a teleszkópon, sosem kopott el.
Volt láncvédője, de sosem láttam a láncot, csak mikor barmulgattam a végefelé vele, mert akkor viszont eltört a bakelit láncvédő és megtaláltam a lánc egy darabját is benne.
Nekem egy fém pontozó jut eszembe mikor is fúrás elött akartam egy 1cm vastag lágyvas lemezt megpontozni. A pontozó hegye kilapult az ütés hatására. Erre a szaki akinél ez történt símán megköszörülte hegyesre, majd felhevítette izzásig gázlánban csak a hegyet majd vízben lehűtötte. Ezt 3x meismételte, majd vissza adta a pontozót. Csodák csodájára most az 1cm-es fémlemezen marad nyom a pontozás után és nem a pontozón. Simson vázat direkt görbítettük, hogy felfelé álljon az ülése, viszont hiába ültünk rajta 3-an néha 4en, sosem görbült el a gyári váz :)))
Szerintem a mai gyártást teljes mértékben a haszonszerzés vezérli. Amikor a híradások arról szólnak, hogy egy gyár, cég nyeresége milliárdokban számolható, akkor már kifizette az adót, alkalmazottakat, fejlesztéseket és egyébb költségeket is. Nem éri meg jó szerkezetet venni, hiszen akkor minek vennék újat.
A 350-es Jawán is ilyen volt, nem is dobta le soha, szakadásom sem volt, kenni sem kellett, cserélni sem kellett, max úgy évente, 2 évente utána húzni.
Szóval tömören az a véleményem, hogy régebben tartósabb cuccokat csináltak.
Tudnának most is, de akkor csődbe mennének, ha egy új vashoz 10 évig hozzá sem kéne nyúlni!:-))
A komplett bedobozolt lánc érdekes feature, mert annó az MZ Trophymon ilyen volt, és nem is értem, hogy manapság miért nem csinálnak ilyent, valami gépész esetleg mondhatna rá valamit...
Lánckerékileg az a véleményem, hogy hiszek a mérnökökben. Valszeg azért ennyire kemény, mert ha keményítem, akkor más, fontos tulajdonságai változnak meg.
Nyilván piac diktál, meg ár/teljesítmény, de hardcore fanoknak mindig lesz kurvafasza megoldás utángyártottban akármennyipénzért, szal nem hiszem hogy ez a házilagos keményítés használna.
Ahogy néztem a különféle beszámolókat azon az oldalon láttam, hogy sokan panaszkodtak lánszakadás, lánckerék kopásra. Ezért is találták ki az olajzást a srácok.
Viszont ha ennyire kopik a lánckerék, akkor lehet, hogy nem elég kemény.
Minden fémet lehet hőkezeléssel edzeni, keményíteni. Lágyítani is, de ez most nem érdekes.
Van egy egyszerű szerszám ami meghatározza a fém keménységét. Lehet érdemes lenne megmérni és felkeményíteni a fogaskerekeket. Nektek mi a véleményetek ?
Már csak azért is mert külföldön is elég rendesen bajlódnak ezzel a príma és szeretnivaló motorral :))))
Hengerfejtörés, váztörés, láncszakadás, blokkbetörés. Minden van amit csak szem látni tud :)))
Én biztos megnézem valamelyik nap, mert nekem fájt a seggem és napokig éreztem a túra után :)
Találtam pár érdekes átalakítást a vstrominfon, érdekes ott is elgörbült egy túrás srácnak a váza, pont ott ahol az enyém. Viszont elég jópofa ötleteket láttam még.
Egy Louis termékeket forgalmazó boltban rontom a levegőt a Duna Plaza alatt.... www.bembomotor.hu az oldalon található számokon lehet érdeklődni! Nem olcsó, de egy barátomnak nagyon bevált, aki SV-vel nyomul! A pontos árat nem tudom, de ha jól emlékszem 36, vagy 38ezres beruházás a vízágyszerű kényelem. Keressétek a telefonban kengyelfutót:) hátha tudunk valami jó keresztény árat kitalálni:)
Van nálunk levegős ülésbetét, amelyet olyanra hangolsz amilyen a hátsód igénye! Nem 100000 pénz, ha érdekel keress privát üzenetben, mert nem akarom a topicot reklámmal offolni!
Úgy gondolom, mivel én is leültem a DL nyergében 19.000 km-t egy véleményt ír6ok az ülésről.:-) Nekem is kényelmetlen volt, már 100 km után kívánkoztam megállni mindíg. Viszont az aszony szerint hátul tökéletes. De én ott félek!:-DD
Hááát, az ülés témát én is alátámaszthatom. Nekem is kész lett a popóm 500 km után. Aztán átalakíttattam és nem változott a helyzet. Ott tartok, hogy már motorcserére is gondoltam, de annak kicsit húzós ára lenne :-) ezért most azon agyalok, hogy kellene vennem egy Corbin ülést. Az "csak" 100.000 :-((( Persze mindkét megoldásnak az a hátránya, hogy csak fizetés után derül ki az igazság. Ha mellényúltam.... (erre inkább nem is gondolok)
Ami a dőléskárokat illeti, már kétszer sikerült lefektetnem a gépet (igaz állóhelyzetben) hála a bukócsőnek abszolut semmi baja nem lett. Na jó, a bukócsőről lejött a szinter.
Nekem ez volt az első hosszútávu egyben többszáz km-es utam a motorral.
Ezt az utat már Freewindel megtettem és az nem volt kényelmetlen. Ezt vártam most is. Mármint, hogy szuper és kényelmes lesz. Most azért éreztem a hátsómat. De ez a legkevesebb és a leglényegtelenebb dolog, hiszen ízlések és pofonok, meg fenekek különbözőek. De úgy nézem a dolgot ahogy mondod. Szerencse, hogy nem lett baleset. Hogy mikor és hogyan történt a vázgörbülés, hát nem tudom. Azóta kijavitottam és méreteket is egyeztettem egy szalonban-szervizben álló motor segédvázáról.
Mindegy.
Ejtem a témát mert kedélyeket borzolok vele.
Ma lőttem ez a markolatfűtést egy kis boltban 7990 Ftért. A papírja szerint hőfokszablyzós és termosztátos. A kapcsolóján 2 fűtési állás van, egy gyengébb és egy erősebb . :
azért a bömös is eltört a longwayon,nem néztem végig de azt a részt pont láttam.egyszerüen nem bírják a mai gépek a többszörös túlterhelést,ennyi.amikor vettem a DL-t úgy emlékszem egyik tesztben írták hogy egyik legnagyobb terhelhetősége van a kategóriában,szóval a többi még ennyit se bír valószínűleg,sajnos.
Gondoltam már rá többször is. Arra is gondoltam, hogy a csomagtartóm rögzitése rossz esetleg. Csomaggal csak aszfalt úton mentünk a kompig és onnan kempingig.
Mivel jelenleg más v-stromos bandát nem nagyon ismerek így kézenfekvő volt a gondolat, hogy itt számolok be a hibáról. A szervízben a cimborák is értetlenül állnak a dolog elött. Lehet hogy csak egyedi eset. De láttad a képeket. A súlyt is elmondtam. Nem egykerekeztünk, nem ugrattunk le sehonnan, dehát hirtelen nagy ütés nem érte a motort. Ez nem sértődés kérdése egyébbként. Neked sem esne jól, ha lenne egy hibád ami bosszant, erre elküldenek a csodába. Ezek szerint nem is igaziak a képek, valami fotoshoppal gyártottam. Részemről nem is arra voltam kiváncsi ki mennyire elégedett a saját motorjával.
Annyit én eltudok mondani, hogy a DLnek kényelmetlen az ülése, gyenge a váza, és ha felborul nem ússza meg a javítási költséget az ember 3-500ezerFt alatt ha van bukócső, ha nincs.
Nem szivesen szólok bele, de minthogy ezt a problémát eddig még csak Te tapasztaltad nem lehet, hogy egyedi a gond ? Esetleg (ne sértődj meg) tényleg túlterhelted ? És itt most nem feltétlen a kg-ra gondolok. Rossz úton a rázkódás megnövelheti a csomagok "erejét".