Eriknek igaza van a BSI val kapcsolatban. Én a lámpák alá raktam a két trafót. Gyanítom egy helyről vettük és egy "mestert" keresünk, akitől várjuk a csodát.
Mindkettőnknek a SiemensHID super canbus szettje van. Fura hogy csak ezzel a szettel vannak ilyen gondok, mindenki másnak más fajta szett működik. Neked mikor sűrűn jelentkezik a hiba? Helyzetjelzőbe gyári vagy ledesre cserélted?
Próbálok összefüggéseket keresni, mi a "túl-áramfelvétel" oka.
Most mivel a szervizben komputeresen nem találtak semmi hibát, így visszatettem a szettet és fullra töltöm az akkumulátort. (bár most már sejtem, hogy nem ez a gond, mivel neked új akkumulátorod van)
Aztán ha nem lesz jó, és addig nem ötölünk ki valamit akkor nem kockáztatok.... kirakom belőle véglegesen ezt a "siemenset".
Nekem a xenon trafok a lámpa mögött ball oldalon a légkondi hűtő mellé tettem a jobb oldalon pedig a szervo olaj tartály alá a kasznira.
Az én xenon szettem leírásában kifejezetten kérték hogy min 20A bizti legyen a lámpáknak berakva.
Az akku feszültsége kikapcsolt motornál és fogyasztókkal 12.4-12.7v közti szokott lenni, járó motornál 14.4. Ha esik a teljesítménye akkor valószínü hogy az egyik cella zárlatos kezd lenni. Ha más nem ki kell cserélni a savat róla. mert a régi már telítődőtt ólommal.
A xenon felkapcsolása nagyon is befolyásolhatja a BSI-t mivel milivoltnyi plusz vagy minusz teljesen más kapcsolatokat hoz létre a chipekben. vagy nagyobb áram ugymond összeragaszthatja őket mint egy relénél.
A BSI felel minden fogyasztó működéséért, irányitásáért.
LUX Kapitánynak, a cég ahol vettem a xenont (AWAX) nem lehet személyesen megvenni , de egy probát megér.
A 14,4 V az a töltési feszűltség! A terheletlen aksi 12,6V (2,1 V cellánként) Az áramlökésről, és egyéb jelenségekről amit írsz, az nem kizárt. Itt azt hiszem a tapasztalati útnak is van jelentősége. Tovább bonyolíthatja a dolgot, az elktronikák (gyíári) bus-os megoldása. Üdvözlettel: birobandi
(nem akarok a topic olvasók agyára menni a sok beírással, de ...)
... beszéltem a xenon beszerelő műhely által ajánlott "villamossági szakival", aki talán (?) meg tudja oldani a problémát (ami ugye az, hogy néha a xenon felkapcsolásakor minden elektromos fogyasztó elnémul egy pillanatra).
azt mondja, hogy lehet valami olyan elektromos "lökéshullám" keletkezik, ami nem a lámpa vezetékein, hanem közeli, szomszédos vezetékeken keresztül haladva jut el valamelyik számítógéphez, amit az megzavar.
ezen úgy lehet segíteni, ha a trafót máshová helyezi az ember (távolabb a bekavaró vezetékektől; ezzel gyakorlatilag árnyékolva a rendszert). a dolog elgondolkodtat, nem tartom totál hülyeségnek, főleg azt belekalkulálva, hogy vannak olyan szettek, amelyek kifogástalanul működnek. lehet, hogy azoknál csak annyi a különbség, hogy máshova van feltéve a trafó, vagy más vezetékek közelében megy a kábele.
(arra kell még választ találjak, hogy miért csak alkalmanként és miért nem állandóan csinálja ezt a hibát?)
ha lejutok az autómhoz meg fogom nézni, hogy hol vannak a trafók és megnézem, hogy tudnám-e máshova tenni őket.
Terheletlenül az aksi kapocsfeszültsége nem 14,4V kell legyen??? 6 cella, cellánként 2,4V.
Az xenonos okfejtése a szerviznek nekem nem tetszik (amitől még természetesen igazuk is lehet). Én vadi új (77Ah-s, 760A-s) aksival használom az autót, a xenon lámpa kapcsolása még is "leveri a biztosítékot".
Ha jól gondolom, akkor az autóban lévő computerek közül egyiknek sem kell / lehet megmondani, hogy az autóban xenon világítás van. (?) (Mert talán egy ilyen beállítás opcióra lehetne a számítógép tudtára hozni, hogy xenon felkapcsoláskor számítson egy nagyobb áramfelvételre).
Mondjuk az állítást úgy lehetne ellenőrizni, hogy lámpa kapcsolás előtt (üresjáratban) fel kellene a pörgetni a motort (hogy legyen kellő generátor fordulat / teljesítmény).
! Nekem vannak fenntartásom ezzel a diagnozissal. Az autóba gyárilag 55 Ah-ás akku van és elég is. Nekem még a gyári muzsikál benne és egyelőre semmi gondot nem okoz, pedig már bizonyosan nem tudja a teljes kapacítását leadni.
Töltés: A gyári generátor kb. 2,5 KW teljesítménnyel rendelkezik, azzal egy fél falut el lehet árammal látni. :) Kűlső töltésre csak akkor lehet szükség, ha nagyon rövid utakon, gyakori önindítózással használod az autót. Én úgy szoktam az aksit leellenőrizni, hogy egy sima mérőműszerrel megmérem a terheletlen feszűltséget, annak 12,6 V körűl kell lennie, ezek útán ráadom a világítást és néhány perc múlva az újabb mérésnél, nem illik 11,8 alá esnie. Természetesen, még az is lehetséges, hogy valóban igaz, amire ők gondolnak, de az oka az, hogy az önindító túl nagy áramot vesz fel esetleg. Üdvözlettel: birobandi
Most jöttem a szervizből. Majd egy órát vizsgáltuk a szettet. A beszerelés tökéletes. Semmit hibaüzenetet nem láttunk a xenonnal kapcsolatban.
Ám a kulcsfelejtés, a xenon és többi szoftveres dolog összefügg a bsi rendszerrel. Amit láttak hogy sok energiaellátási gond volt naplózva és emiatt felejthette el a kódot. Valószínű ez lehet gond hogy indításkor az önindító leveszi a neki kellő feszültséget, a többi eszköz is és a bsa nem tud kommunikálni azokkal az egységekkel ami nem kap megfelelő áramot. A xenon begyújtáshoz is elég nagy energia kell.
Megnéztük az akkumulátort valami másik műszerrel. A gyanu kezd beigazolódni, a 72 AH akku 52 mutatott. Tölteni kell. Bár nem értem ha van generátor miért szorul plusz töltésre, de kipróbálom.
Remélem csak ennyi a gond, hogy max egy új akkumulátort kell vennem, ami magas indítóárammal rendelkezik, hogy elbírja a rengeteg elektronikai eszközt.
Néha nekem becsibbant az ESP erősebb fékezésnél. Ennek oka hogy a féklámpa kapcsolót cserélni kell (írta a komputer). A gyári 16e Ft. Nézek vmi után gyártottat hátha kedvezőbb árat mondanak.
Én sajna nem vagyok ott regisztrálva :(( De ha összeadod akkor is "megéri" ha valóban tökéletesen működik. Az enyémet 33e vettem... Nincs véletlenül valamelyikőtök regisztrálva aki tapasztalt is ott esetleg összehozhatnánk a boltot ?
Üdv.: G. Viktor
Bandi! Ha valóban problémamentes akkor én is bekapcsoltatom a keréknyomás ellenőrzést, ha mát úgy is benne van.
Szia Viktor! Üllő vagy a Szentendrei út? (Üllőn voltam már - sajnos, épp ott robbantam le - nagyon kedvező munkadíjjal számoltak, kedvesek is). Üdv.: Balázs
felcsigázott, főleg az, hogy maga a portéka csak 6.000Ft lenne. ehhez még hozzá jön 7.500 Ft postaköltség, ami ha azt nézzük, hogy magyarországi a kereskedő, indokolatlanul sok. ha ki tudnánk fundálni valami "személyes átvételt", akkor már indulnék is. :-)
de még postaköltséggel is jó vétel, lehet, ha nem jutok előre a most beszerelt típussal, akkor kipróbálom ezt ("most már minden mindegy" alapon).
Szia gasparv! Én még senkitől nem hallottam, hogy a jeladó bármilyen gubancot okozott. Az egyetlen, amiről hallottam, hogy téli gumizás után, tavasszal nem ismerte fel a jeladót és inicializáltatni kellett. Nekem az elmúlt 5 évben, úgy ahogy Jancsi is írta, simán magától "felébredt" Üdvözöl: birobandi
Szia Viktor! Én nem kapcsoltattam ki szoftveresen a keréknyomás érzékelést. Mikor nem találta a jeladókat, egy párszor ezt még jelezte indításkor aztán egész télen semmi. Most, hogy visszaraktam az alufelniket, egy pár indítás és néhány km után magától elkezdte újra az ellenőrzést és azóta is tökéletesen műkszik. Végre ez egy jó húzás a Gallok-tól. Te kikapcsoltattad szervízben? Üdv Jancsi
Ugyan nekem is jeladós az alufenim (hétvégén feltettem), de nem merem bekapcsoltatni nehogy ezzel is gondom legyen, ne zavarjon be semmibe. Télen is nagyon jól megvoltam nélküle. 2-3 havonta rámérek a keréknyomásra, ha meg defekt van akkor azt úgy is érzem.
Szia userik! Ne haragudj, de én nem érzem magam vasárnapi sofőrnek! Ha minden km-ért csak 1 Ft-ot kapnék amit megtettem mióta vezetek, az most igen jól jönne. Igaz a 407-es előtt egyik autómon sem volt tolató radar, mégis elközlekedtem. Viszont mióta van, nem egy esetben megkönnyítette pl. két kocsi közül való kiállást, ha valami barom drasztikusan rám állt. Vagy szűk helyen való megfordulást. Szerintem ami a segítségünkre van azt nem elítélni kell, hanem ésszerűen használni. Tény, hogy nekem gyárilag van az autóban és ha nem lenne, valószínű én se rakatnék bele, de csak az anyagiak miatt. Egy szó mint száz, nekem tetszik. Üdv! Jancsi66
Egy hónapja regisztráltam hozzátok. A 407-met azóta is imadom! Egy kis emlekeztetést írnék nektek arról, hogy mi is volt az Én problémam, amit úgy néz ki sikerült orvosolni!
Tehát a köv. volt a problémám: "(A Indításkor el kellet telnie 2-3 másodpercnek, hogy a szervó reagáljon. Ugyanakkor balra kanyarodáskor (csak balra) néha bele kell kapaszkodi a kormányba, hogy megtudjam tartani az autót)".
Sok után járás és kapcsolat révén eljutottam egy maszek szervízbe, ahol már csináltak ilyen problémával 407-t, amit azóta sem vittek vissza panasszal!
Tehát a probléma a szervoban leledző tömítés, amit röpke 6-7 óra alatt kiszereltek, kicserélték a tömítéseket, és beszereltek, 33.000 Nettó Huf-ért, amire még adtak 1 év garit is. Az autó tökéletesen müködik, próba úton vagyok vele, majd elvállik! Remélem ezzel tudok másokon is segíteni, ezért írtam le!
Ép a Te hozzászólásod nyomán indultam el ezen a nyomon, amit utólag is köszönöm. A házilagos BSI központos reset-ből nem volt minden teljesen tiszta, lehet a hiányos nyelvismeret miatt. Nem kezdtem hozzá. Amit ellenben nem tudom hogy az majd véglegesen megoldja a problémát? Nem térnek vissza a hibák?
Gáspár Viktornak csak annyit hogy nem véletlenül mondtam hogy resetelje a BSI mudult azért is tettem közzé a resetelés pontos leírását, mert ha utána olvasol akkor külföldi forumokban pontosan ugyan az a hibáról lehet olvasni mint neked volt a siofoki turán!!!
A xenon-ra is írtam nem míndig a DRÁGA a jó!!! Nekem 13.500 forintba került és tökéletesen megy semmi baja.
A tölatóradarról meg az a véleményem, hogy csak béna csajoknak meg vasárnapi soffőrnek kell.!!! Amugy is ha béna vagy neki mész mindennek hihihi. Csak pénz kidobás.
Na csá nem is várom hogy valaki reagáljon erre már meg is szoktam mintha magaban beszélgetnék.
Szia krisztianqn! Igen, én is úgy tudom, hogy minegyik 407-es, a 4 műszeres is tudja a gumi nyomás jeladó feismerését. Lehetséges, hogy fel kell ismertetni (inicializáéás) vele. Szervizben meg csinálják. Kipróbálni úgy tudod, hogy leengedsz legalább 05 bár nyomást valamelyik gurigából, azt már jeleznie kell. Üdvözlet: birobandi
Holnap viszem a paripát "terheléses diagnosztikára" a xenon miatt. Feltételezem azért működött kulcstanítás után hibátlanul mert akkor kitöröltek minden hibaüzenetet a memóriából, ami a hétvégén ismét megtelt. Teszteljük azt hogy mit csinál xenonnal és xenon nélkül. Eldöntöttem csak abban az esetben marad meg a szett ha megtalálják a hiba okát és azt orvosolni tudják. Ahogy lentebb írtam nekem fontosabb a megbízhatóság egy extránál, attól függetlenül, hogy mennyire látványos a halogénhez képest. Megjelenésben, biztonságban, össze sem lehet hasonlítani a kettőt. /Legfeljebb veszek valami HI-TECH halogént :)) /