Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

userik Creative Commons License 2010.03.24 0 0 1492
Viktor ide írhatsz emailt a xenonos cégnek ahonnan én is vettem.

awax-eu@hotmail.com
gasparv Creative Commons License 2010.03.24 0 0 1491
Sziasztok!

Remélem nem OFF-oljuk a fórumot, szerintem mindenki tanulhat ebből mert sok mindenről szó esett már ezzel kapcsolatban BSI, ECU Akkumulátor Led stb...
Bár lassan megérne egy új témát is.
"Peugeot 407 és a xenon" :))

Az elhelyezést én kizárnám, Erik hozzászólása is ezt támasztja alá, meg hogy nekem a lámpa alá lett felragasztva mind a kettő.
Teljesen ilyen az én szettem is.
Emiatt már tuti nem engedem hogy lebontsák a kasznit.

Az a fura hogy más szett működik a 407-ben....
Lehet prémium minőségű xenon szettet vásároltunk, de ennek nagyobb lehet az begyújtáshoz szükséges áram felvétele a többihez képest.

Most én az akkumulátor kérdését járom végig. De nézelődök olyan tesztek után melyik xenonnak mennyi az energiaigénye begyújtáskor.

Megpróbálok olyan szettet találni aminek kisebb.

Tegnap elhoztam a szervizből, visszatettem a xenont, és még nem produkált hibát.
Ma akartam rátenni töltőre az akkumulátort, de ezek szerint nincs is baja ??? :-/

Ha lehetne kapni közvetlenül azt a szettet nálunk ami Erik is használ (R-Type Philips)
Akkor már kicseréltem volna.

Üdv.: G.Viktor
Előzmény: Lux Kapitány (1488)
userik Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1490
Szinte ugyan igy raktam be az enyém is miliméteres eltéréssel, ugyhogy biztos hogy nem a hellyel van baj az tuti!!!!

Szerintem a hiba az szemmel is látható mert ha neked műanyag a trafó , nekem ugyanis fém borítású a trafó, vagyis szerintem az árnyékol is!!!!
Előzmény: Lux Kapitány (1488)
Lux Kapitány Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1489
Jah, nekem nem ledes!
Lux Kapitány Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1488
Szia Viktor!

Én a XI. kerületben a Villányi úton vettem a szettet és most Kump Ferenc ötleteiben bízom. (Lehet lökhárító leszerelés lenne a vége és valahova messzire rejtené a trafókat).

Közben a korábban linkelt autotechnika.hu oldalon keresztül összetalálkoztam egy végtelenül segítőkész (és milyen véletlen: épp Peugeot szervizben dolgozó, ráadásul a szakmája után érdeklődő) szakemberrel. Elmondta, hogy egy ismerőse szerelt már 407-be egy teljesen egyszerű, nem CAN Bus-os (tizenezer forintos) szettet, ami hosszú ideje működik már, probléma mentesen).


Közösen a következő prioritást állítottuk fel:

1) Megpróbálok a "beszerelő műhelyben" egy újabb trafó cserét kérni, ezáltal valami teljesen egyszerű, nem CAN Bus-os verzióra. (Ezt alátámasztja a fórumtársak személyes tapasztalata is). Ha ez nem segít ...

2) Alufóliával megpróbálom árnyékolni a trafókat, hogy valami változik-e (elkerülve ezzel a lökhárító felesleges leszerelését). Ha ez valami pozitív változást hoz, akkor ...

3/a) Átszereltetem a trafókat máshová (akár lökhárítóba, stb). Vagy ...

3/b) Veszek egy olyan szettet, amit pl. userik ajánlott és amit ő is használ. Vagy ...

3/c) hagyom az egészet a francba és visszaszereltetem a halogénizzókat. :-/

Már túl sokat kellett ezzel kínlódni. (És már a fórumot is teljesen szétOFFoltam ezzel. Elnézést mindenkitől!!!!!)

A beszerelés nálam így néz ki most:

Vezető oldali (1)

Vezető oldali (2)

Anyós oldali (1)

Anyós oldali (2)











































Üdv.:
Balázs
Előzmény: gasparv (1485)
userik Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1487
Még egy kis BSI leírás sajna angol.

http://www.autodiagnos.com/fileadmin/assets/en/downloads/pdf/technical_bulletins/psa/bsi_complete.pdf
userik Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1486
Gáspár Viktor ha neked ledes helyzetjeződ van ved ki minnén előbb és használj eredetit vagy olyat aminek van saját trafója vagy valamilyen átalakitója.
Senkinek nem ajánlom a ledes helyzetjelzőt mert az teljesen meghülyiti a BSI-t!!!

Tapasztalatból mondom, én is beraktam amikor vettem a xenont , és teljesen hülye hibaüzenetek jelentek meg véletlenszerűen mindaddig amíg ki nem vettem.

És 1 relé is beszart a BSM modulon ugyanakkor!!! gyanus egybeesés!!!


(BSM modul a motortérben található az ECU mellet, a BSI a kesztyűtartóban.)

Üdv Erik

gasparv Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1485
Hello Lux Kapitány!

Eriknek igaza van a BSI val kapcsolatban.
Én a lámpák alá raktam a két trafót.
Gyanítom egy helyről vettük és egy "mestert" keresünk, akitől várjuk a csodát.

Mindkettőnknek a SiemensHID super canbus szettje van.
Fura hogy csak ezzel a szettel vannak ilyen gondok, mindenki másnak más fajta szett működik.
Neked mikor sűrűn jelentkezik a hiba? Helyzetjelzőbe gyári vagy ledesre cserélted?

Próbálok összefüggéseket keresni, mi a "túl-áramfelvétel" oka.

Most mivel a szervizben komputeresen nem találtak semmi hibát, így visszatettem a szettet és fullra töltöm az akkumulátort. (bár most már sejtem, hogy nem ez a gond, mivel neked új akkumulátorod van)

Aztán ha nem lesz jó, és addig nem ötölünk ki valamit akkor nem kockáztatok.... kirakom belőle véglegesen ezt a "siemenset".

Köszi válaszod.

Üdv.: G.Viktor

Előzmény: Lux Kapitány (1482)
userik Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1484
Szerbusztok!

Nekem a xenon trafok a lámpa mögött ball oldalon a légkondi hűtő mellé tettem a jobb oldalon pedig a szervo olaj tartály alá a kasznira.

Az én xenon szettem leírásában kifejezetten kérték hogy min 20A bizti legyen a lámpáknak berakva.

Az akku feszültsége kikapcsolt motornál és fogyasztókkal 12.4-12.7v közti szokott lenni, járó motornál 14.4.
Ha esik a teljesítménye akkor valószínü hogy az egyik cella zárlatos kezd lenni.
Ha más nem ki kell cserélni a savat róla. mert a régi már telítődőtt ólommal.

A xenon felkapcsolása nagyon is befolyásolhatja a BSI-t mivel milivoltnyi plusz vagy minusz teljesen más kapcsolatokat hoz létre a chipekben.
vagy nagyobb áram ugymond összeragaszthatja őket mint egy relénél.

A BSI felel minden fogyasztó működéséért, irányitásáért.

LUX Kapitánynak, a cég ahol vettem a xenont (AWAX) nem lehet személyesen megvenni , de egy probát megér.
birobandi Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1483

Szia Lux Kapitány!

A 14,4 V az a töltési feszűltség! A terheletlen aksi 12,6V (2,1 V cellánként) Az áramlökésről, és egyéb jelenségekről amit írsz, az nem kizárt. Itt azt hiszem a tapasztalati útnak is van jelentősége. Tovább bonyolíthatja a dolgot, az elktronikák (gyíári) bus-os megoldása.
Üdvözlettel: birobandi

Előzmény: Lux Kapitány (1481)
Lux Kapitány Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1482
(nem akarok a topic olvasók agyára menni a sok beírással, de ...)

... beszéltem a xenon beszerelő műhely által ajánlott "villamossági szakival", aki talán (?) meg tudja oldani a problémát (ami ugye az, hogy néha a xenon felkapcsolásakor minden elektromos fogyasztó elnémul egy pillanatra).

azt mondja, hogy lehet valami olyan elektromos "lökéshullám" keletkezik, ami nem a lámpa vezetékein, hanem közeli, szomszédos vezetékeken keresztül haladva jut el valamelyik számítógéphez, amit az megzavar.

ezen úgy lehet segíteni, ha a trafót máshová helyezi az ember (távolabb a bekavaró vezetékektől; ezzel gyakorlatilag árnyékolva a rendszert). a dolog elgondolkodtat, nem tartom totál hülyeségnek, főleg azt belekalkulálva, hogy vannak olyan szettek, amelyek kifogástalanul működnek. lehet, hogy azoknál csak annyi a különbség, hogy máshova van feltéve a trafó, vagy más vezetékek közelében megy a kábele.

(arra kell még választ találjak, hogy miért csak alkalmanként és miért nem állandóan csinálja ezt a hibát?)

ha lejutok az autómhoz meg fogom nézni, hogy hol vannak a trafók és megnézem, hogy tudnám-e máshova tenni őket.

(én kérek elnézést, ...)
balázs
Lux Kapitány Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1481
birobandi,
gasparv!

Terheletlenül az aksi kapocsfeszültsége nem 14,4V kell legyen??? 6 cella, cellánként 2,4V.

Az xenonos okfejtése a szerviznek nekem nem tetszik (amitől még természetesen igazuk is lehet). Én vadi új (77Ah-s, 760A-s) aksival használom az autót, a xenon lámpa kapcsolása még is "leveri a biztosítékot".

Ha jól gondolom, akkor az autóban lévő computerek közül egyiknek sem kell / lehet megmondani, hogy az autóban xenon világítás van. (?) (Mert talán egy ilyen beállítás opcióra lehetne a számítógép tudtára hozni, hogy xenon felkapcsoláskor számítson egy nagyobb áramfelvételre).

Mondjuk az állítást úgy lehetne ellenőrizni, hogy lámpa kapcsolás előtt (üresjáratban) fel kellene a pörgetni a motort (hogy legyen kellő generátor fordulat / teljesítmény).

Szevasztok,
Balázs
birobandi Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1480
Szia gasparv

!
Nekem vannak fenntartásom ezzel a diagnozissal. Az autóba gyárilag 55 Ah-ás akku van és elég is. Nekem még a gyári muzsikál benne és egyelőre semmi gondot nem okoz, pedig már bizonyosan nem tudja a teljes kapacítását leadni.

Töltés: A gyári generátor kb. 2,5 KW teljesítménnyel rendelkezik, azzal egy fél falut el lehet árammal látni. :) Kűlső töltésre csak akkor lehet szükség, ha nagyon rövid utakon, gyakori önindítózással használod az autót. Én úgy szoktam az aksit leellenőrizni, hogy egy sima mérőműszerrel megmérem a terheletlen feszűltséget, annak 12,6 V körűl kell lennie, ezek útán ráadom a világítást és néhány perc múlva az újabb mérésnél, nem illik 11,8 alá esnie.
Természetesen, még az is lehetséges, hogy valóban igaz, amire ők gondolnak, de az oka az, hogy az önindító túl nagy áramot vesz fel esetleg.
Üdvözlettel: birobandi

Előzmény: gasparv (1479)
gasparv Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1479
Sziasztok!

Most jöttem a szervizből.
Majd egy órát vizsgáltuk a szettet.
A beszerelés tökéletes.
Semmit hibaüzenetet nem láttunk a xenonnal kapcsolatban.

Ám a kulcsfelejtés, a xenon és többi szoftveres dolog összefügg a bsi rendszerrel.
Amit láttak hogy sok energiaellátási gond volt naplózva és emiatt felejthette el a kódot.
Valószínű ez lehet gond hogy indításkor az önindító leveszi a neki kellő feszültséget, a többi eszköz is és a bsa nem tud kommunikálni azokkal az egységekkel ami nem kap megfelelő áramot. A xenon begyújtáshoz is elég nagy energia kell.

Megnéztük az akkumulátort valami másik műszerrel.
A gyanu kezd beigazolódni, a 72 AH akku 52 mutatott. Tölteni kell.
Bár nem értem ha van generátor miért szorul plusz töltésre, de kipróbálom.

Remélem csak ennyi a gond, hogy max egy új akkumulátort kell vennem, ami magas indítóárammal rendelkezik, hogy elbírja a rengeteg elektronikai eszközt.

Néha nekem becsibbant az ESP erősebb fékezésnél. Ennek oka hogy a féklámpa kapcsolót cserélni kell (írta a komputer). A gyári 16e Ft. Nézek vmi után gyártottat hátha kedvezőbb árat mondanak.

A szerviz hozzáállása is példaértékű volt.

Üdv.: G.Viktor
krisztianqn Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1478

Sziasztok!

 

Nekem előzőleg 206-om volt, amibe ezt a Teger típusú xenont raktam.

2,5 évet használtam és hibátlan volt.

 

üdv mindenkinek!

 

 

Előzmény: Lux Kapitány (1473)
gasparv Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1477
Mindkettőt ismerem.
Az Üllő-i szimpatikusabb, de a Szentendrei úti esik közelebb a munkahelyemhez, és ott sem okoztak még csalódást.
Előzmény: Lux Kapitány (1475)
gasparv Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1476
Szia!

Én sajna nem vagyok ott regisztrálva :((
De ha összeadod akkor is "megéri" ha valóban tökéletesen működik.
Az enyémet 33e vettem...
Nincs véletlenül valamelyikőtök regisztrálva aki tapasztalt is ott esetleg összehozhatnánk a boltot ?

Üdv.: G. Viktor

Bandi! Ha valóban problémamentes akkor én is bekapcsoltatom a keréknyomás ellenőrzést, ha mát úgy is benne van.
Előzmény: Lux Kapitány (1474)
Lux Kapitány Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1475
Szia Viktor!
Üllő vagy a Szentendrei út?
(Üllőn voltam már - sajnos, épp ott robbantam le - nagyon kedvező munkadíjjal számoltak, kedvesek is).
Üdv.: Balázs
Előzmény: gasparv (1463)
Lux Kapitány Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1474
upsz, most vettem észre, hogy angliába kerül 7.500Ft-ba (25GBP) a postaköltség, magyarországra 9.500Ft (32GBP)!!!!!!!! :-o
Előzmény: Lux Kapitány (1473)
Lux Kapitány Creative Commons License 2010.03.23 0 0 1473
userik féle xenon szett:
PEUGEOT 407 SW 05/2004- HID XENON LIGHT CONVERSION KIT

felcsigázott, főleg az, hogy maga a portéka csak 6.000Ft lenne.
ehhez még hozzá jön 7.500 Ft postaköltség, ami ha azt nézzük, hogy magyarországi a kereskedő, indokolatlanul sok. ha ki tudnánk fundálni valami "személyes átvételt", akkor már indulnék is. :-)

de még postaköltséggel is jó vétel, lehet, ha nem jutok előre a most beszerelt típussal, akkor kipróbálom ezt ("most már minden mindegy" alapon).

szép napot mindenkinek.

(userik! köszi a ebaylinket!)
Előzmény: gasparv (1468)
birobandi Creative Commons License 2010.03.22 0 0 1472
Szia gasparv!
Én még senkitől nem hallottam, hogy a jeladó bármilyen gubancot okozott. Az egyetlen, amiről hallottam, hogy téli gumizás után, tavasszal nem ismerte fel a jeladót és inicializáltatni kellett. Nekem az elmúlt 5 évben, úgy ahogy Jancsi is írta, simán magától "felébredt"
Üdvözöl: birobandi
Előzmény: gasparv (1469)
Jancsi66 Creative Commons License 2010.03.22 0 0 1471
Szia Viktor!
Én nem kapcsoltattam ki szoftveresen a keréknyomás érzékelést. Mikor nem találta a jeladókat, egy párszor ezt még jelezte indításkor aztán egész télen semmi. Most, hogy visszaraktam az alufelniket, egy pár indítás és néhány km után magától elkezdte újra az ellenőrzést és azóta is tökéletesen műkszik. Végre ez egy jó húzás a Gallok-tól. Te kikapcsoltattad szervízben?
Üdv Jancsi
Előzmény: gasparv (1469)
p407 Creative Commons License 2010.03.22 0 0 1470

Szia,Lux Kapitány!

Nekem természetesen kiolvasták a hibát,egyértelműen kiírta.Nekem bontott van de ezekhez csak egyfajta van 99%,hogy jó!Cikkszámot nem tudok.

Előzmény: Lux Kapitány (1454)
gasparv Creative Commons License 2010.03.22 0 0 1469
Sziasztok!


Ugyan nekem is jeladós az alufenim (hétvégén feltettem), de nem merem bekapcsoltatni nehogy ezzel is gondom legyen, ne zavarjon be semmibe. Télen is nagyon jól megvoltam nélküle. 2-3 havonta rámérek a keréknyomásra, ha meg defekt van akkor azt úgy is érzem.

Üdv. G.Viktor





Előzmény: krisztianqn (1467)
gasparv Creative Commons License 2010.03.22 0 0 1468

Nincs esetleg közvetlen elérhetőséged, mert nem vagyok ott regisztrálva.
Előzmény: userik (1465)
krisztianqn Creative Commons License 2010.03.22 0 0 1467

Köszi a választ Bíróbandi!

 

Holnap egyeztetek a szervízzel.

 

 

 

Előzmény: birobandi (1460)
Jancsi66 Creative Commons License 2010.03.22 0 0 1466
Szia userik!
Ne haragudj, de én nem érzem magam vasárnapi sofőrnek! Ha minden km-ért csak 1 Ft-ot kapnék amit megtettem mióta vezetek, az most igen jól jönne.
Igaz a 407-es előtt egyik autómon sem volt tolató radar, mégis elközlekedtem. Viszont mióta van, nem egy esetben megkönnyítette pl. két kocsi közül való kiállást, ha valami barom drasztikusan rám állt. Vagy szűk helyen való megfordulást. Szerintem ami a segítségünkre van azt nem elítélni kell, hanem ésszerűen használni. Tény, hogy nekem gyárilag van az autóban és ha nem lenne, valószínű én se rakatnék bele, de csak az anyagiak miatt. Egy szó mint száz, nekem tetszik.
Üdv! Jancsi66
Előzmény: userik (1461)
userik Creative Commons License 2010.03.22 0 0 1465
Szerbusz Viktor !

Örülök, hogy írtál.

Az én xenonomat az ebay-on vettem, de magyar gyártótol, amugy philips.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150397838031

Semmi baj nincs vele semmi sötét folt vagy akármi.
gy-ér Creative Commons License 2010.03.22 0 0 1464

Szia Mindenkinek!

 

Egy hónapja regisztráltam hozzátok. A 407-met azóta is imadom! Egy kis emlekeztetést írnék nektek arról, hogy mi is volt az Én problémam, amit úgy néz ki sikerült orvosolni! 

Tehát a köv. volt a problémám: "(A Indításkor el kellet telnie 2-3 másodpercnek, hogy a szervó reagáljon. Ugyanakkor balra kanyarodáskor (csak balra) néha bele kell kapaszkodi a kormányba, hogy megtudjam tartani az autót)".

Sok után járás és kapcsolat révén eljutottam egy maszek szervízbe, ahol már csináltak ilyen problémával 407-t, amit azóta sem vittek vissza panasszal!

Tehát a probléma a szervoban leledző tömítés, amit röpke 6-7 óra alatt kiszereltek, kicserélték a tömítéseket, és beszereltek, 33.000 Nettó Huf-ért, amire még adtak 1 év garit is. Az autó tökéletesen müködik, próba úton vagyok vele, majd elvállik! Remélem ezzel tudok másokon is segíteni, ezért írtam le!

 

Üdvözlettel: gy-ér

gasparv Creative Commons License 2010.03.22 0 0 1463
Szia Userik!

Ép a Te hozzászólásod nyomán indultam el ezen a nyomon, amit utólag is köszönöm.
A házilagos BSI központos reset-ből nem volt minden teljesen tiszta, lehet a hiányos nyelvismeret miatt. Nem kezdtem hozzá.
Amit ellenben nem tudom hogy az majd véglegesen megoldja a problémát?
Nem térnek vissza a hibák?

A te szettedet hol vetted? Mi a pontos típusa?

Köszönöm válaszod:

G.Viktor


Lux Kapitány nekem a Frédiék a kedvenc szervizem.
Előzmény: userik (1461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!