Bal alsó képen jól látszik a körmány hátoldalán lévő rés. Van mindkét oldalon. Ott kell benyúlnod csavarhúzóval és félretolni egy rugós nyelvet. Ezáltal ugrik ki a légzsák. Aksi le, csati le, majd a kormányt fogja egy torx csavar középen. Jelöld meg, ha nem akarod rosszul, egy-két foggal arréb visszatenni. Légzsákvezeték óvatosan átfűz, kormány le. Majd visszafele a csavarra menetrögzítő.
...benzinnyomásra gondolsz...? az elsők között , volt is némi külömbség, mégsem segítet a pumpa csere ... ez a benzinen torpanás viszont csk most a télen jelentkezett ... tavaly május óta pedig "gyertyacsere óta" viszont gázon váltás volt után problémám ...már én is cseréltem minden lehetséges érzékelőt ...eredmény nélkül....
Veszel hozzá ilyet.
www.designcaraudio.hu/szerelesi-anyagok/tartozekok/csatlakozok/hangszoro-adapterek/4carmedia-zrs-ag-12-hangszoro-adapter-citroen-fiat-peugeot
Xsara II ben hangszórót akarok cserélni, meg lehet azt oldani, hogy a gyári csatlakozót ne kelljen piszkálni, és az új hangszórót egyszerűen rá lehessen kötni? Elől 13as, hátul 10es van ha jól emlékszem.
Az utóbbi időben fémes koppanást veszek észre a hátsó futómű környékéről, de nemtudom, hogy mi okozhatja. Ismerős azt mondta, hogy a szilent elkopása okozhat ilyen tüneteket. Híd nyár közepén lett cserélve, azóta már 2x nyomtam tele zsírral, szóval remélem nem ő a hunyó. Nektek produkált már hasonlót? 2001-es ferdehátú II-es Xsara a páciens!
Köszi a részletes leírást! Jelen esetben én tudom, hogy a szalagkábelt húztam ki a jobb oldali karból, mikor feszegettem. Eredetileg a kis rézkarika (ami zárja a szalagkáber áramköreit) volt eltörve, nem is értem, miért próbáltam tovább bontogatni. Kicserélem akkor a teljes szerkezetet. A rádió vezérlője áttehető ebbe az újba, jól gondolom (amit vettem, azon nincs, csak a helye)?
A légzsák a kormány és a burkolat leszerelése után a kormánykapcsoló eltávolítható.A jobbos balos kar kiszerelhető belőle de néminemű szakértelmet igényel ezért nem ajánlanám a szétszerelését.Attól hogy az infókijelző funkciói nem működnek még egyáltalán nem biztos,hogy a nyomógomb felelős,sőt többnyire nem.Legsűrűbb szokás hogy elkezdik kontaktspray-vel fujkálni:)))))...ez azért is butaság mert a COM 2000 ben lévő hibák nem mechanikusak hanem elektronikai jellegű.Sajnos a gyári kapcsolók alulméretezés miatt tönkremennek:összekeveredik az irányjelző és reflektor funkció stb..stb.Ezek mind mind orvosólhatók beleértve a légzsák átvezető kommutátor kábel hibáját-szakadását is.A legtöbb problémát azzal okozzák hogy belenyúlnak szétszedik és úgy kapom meg-no az esetek nagyrészében ilyenkor a kapcsoló már kuka .ha egyben van akkor minden menthető és javítható.Bizonyos típusok már 2000 es évjárattól a Com 2000 -rel vannak szerelve /mint ahogyan a neve is mutatja/ a recézettt kapcsolók bonthatók szét 2 külön oldalra és külön légzsákszalagra.A kapcsolókból egyébként 17 féle van és egyáltalán nem biztos hogy az egyik működik a másikkal.Immobiliser -hez is köze van,igy a csereberét annyira nem javallom-bár van mikor sikerül.Ritka.
Elvileg ilyen van az enyémben, COM2000-res. A kapcsolók mindenesetre megegyeznek. Az biztos, hogy nem külön van, hanem egyben, azt láttam mikor leszedtem a borítást.
Szia. Az egészet tudod csak cserélni,és a kormányt is le kell szerelned. A kormányon hátul van két csavar azt kitekered,a többi adja magát. A csatlakozók szineinek meg kell egyezni a fentlévő kapcsoló szineivel,különben nem jó. De szerintem a tiédhez ez nem jó.2003 elöttiekhez külön van a két bajúszkapcsoló. De mielött elkezdenél szerelni kösd le az akksit. Ha véletlenül nem jó, akkor átveszem. Ha érdekel a dolog küldj e-mailt.
...tavaly nyáron cseréltem pumpát egy másik torpanásos jelenség miatt de a helyzet nem javult ... ezért is voltam bent nálatok ..de a kollégáid sem tudtak segíteni .... és ez most kissé más mert benzinen jelentkezik ..az meg gázon jelentkezett ... de ha jól belegondolok lehet az idő faktor és a víz hőmérséklet összefüggéséből adódhat az eltérés.. érdekesség hogy gyertyacsere óta jelentkezik a dolog ..de ezt már ecseteltem neked ....
Sikerült vennem Vaterán egy ilyen bajuszkapcsolót: LINK. Ez ugye jó lesz egy COM2000-res, 2001-es Xsara II-be? Nekem a jobb oldali kar lenne a lényeg, azon nem működik a fedkomp váltógomb, miután "kicsit szétberheltem". Ki lehet venni szerintetek csak a jobb kart, vagy az egészet 1:1-be kell kicserélni? Ennek a metodikáját le tudja írni valaki? Addig megvan, hogy a borítást alul-felül leszedem, de hogyan tovább? A kormányt is le kell szedni, gondolom...
...most a télen olyat csinált , hogy reggeli hideg indítás után minden rendben de úgy 100-150 m múlva megtorpan nem veszi a gázt , így tesz meg 15-20 m -t és újra éled erőre kap és megy tovább ... mi lehet ez ..?
...Szevasz .. eddig nem panaszkodott a KAT ... de annó össze kellett faragni a régivel ..3 cm volt a különbség .... csak hogy tud a jövőben hogy nem csere szabatos faragás nélkül ... :-)))
legelőször ellenőrizd a hűtőfolyadék szintet,már nagyon kevés hiány is tud ilyen problémát ez rendben ,akkor én a termosztát ház mögötti hőméréklet jeladó cseréjére gondolnék-persze attól is függ,hogy a ventillátor melyik fokozatban kapcsol be,mert ha a legnagyobb direktáramos vészfokozatot kapcsolja akkor a műanyag homlokfalon található szürke színű előtét ellenállás a hiba okozója.
...lehet benne valami .. tavaly ősszel mikor vizet cseréltem kivettem az addig jól működő termosztátott és mivel sérültnek találtam vettem bele egy ugyanolyan Vahler márkájút ... mivel nem volt kéznél az új így viszzatettem a régit de észre vettem hogy sétál a műszer mutatója kb. 83-93 fok között ...ami még rosszab megnőtt a fogyasztásom .. aztán kicsréltem az újra de a "séta" nem maradt abba ... de érdekes hogy a 89 -re kalibrált termosztát a lexia szerint 93 -nál nyit ...
...nem mutatkozott be így nem tudom hogy menyét vagy nyest volt -e ... de hála az égnek még a koszon kívül más gondot nem okozott ... volt idő mikor nyestriasztó sprayt használtam ...most meg fel kell frissítenem a kihelyezett mérgekett ....
Új hiba pár napja: motor szépen jár, hőfok eléri a 90 fokot, fűtés rendben megy, stb. Ha viszont eléri azt a hőfokot, amikor be kell kapcsolnia a ventilátornak (nálam ez a műszer alapján a 90 fokos osztás felett egy kicsivel van), akkor STOP lámpa, piros pötty a vízfok mérő mellett, szirénázás, "ENIGNE OVERHEAT", közben viszont a hűtőventilátor rendben bekacsol, ahogy kell, és kb 30 másodperc alatt visszahűti a vizet 90 fokra, ennek megfelelően a figyelmeztetés is elkussol. Ebben a mostani jó időben ez max dugóban jelentkezik, folyamatos haladás mellett nem kell neki ventillátor (tegnap 500 km-t mentem vele autópályán, nem jelzett be, bp-n viszont a piroshullámot kifogva viszonylag hamar csinálja.) Magyarul nekem úgy tűnik, minden működik ahogy kell, csak valahol valami érzékelő feleslegesen kelti a pánikot.
Visszaolvasam itt, ez hőgomba hiba lehet (vagy venti vezérlőegység). A kérdésem igazából annyi, hogy érdemes elvinni hibakód kiolvasásra? Ad az valami plusz infót ilnyekor?
Nemrég írta valaki hogy vett egy valamilyen utángyártottat és még méretben sem volt jó.
Mivel nem számottevő az árkülönbség(sőt valamelyik drágább is) nem érdemes vele kisérletezni.
Az a sáros lábú menyét nem szokta megrágcsálni a dolgokat a motortérben?
A régi lakhelyemen egy nyest elég sok kárt csinált az akkori autóimban. Volt hogy szitává rágta a felső vastag vízcsövet, kicseréltettem, majd másnap reggelre megint szétrágta. Ugyanannak a lambdaszondának a vezetékét(5 darab jó vastag ér) háromszor rágta el. Ráadásul a gyáriban mindegyik ér fehér volt, ezért nem volt értelme kisérletezgetni az összekötéssel. Csere. Utána meg tőben rágta el, úgyhogy ismét csere. Harmadszorra szerencsére össze lehetett kötni. És még sorolhatnám.
De mondjuk a nyest jóval nagyobb és erőteljesebb állat mint a menyét.