Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Korábban olvastam,hogy az EGR szelepet sokszor elég csak megtisztítani,és utána tökéletesen működik. A kérdésem az lenne,hogy pontosan hol találom a szelepet,mert úgynézki,hogy az enyém is megadta magát,és hátha egy tisztítás segít rajta. 1.6HDI motor van a kocsimban. Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
1) betallózod a gépedről a kívánt fényképet 2) (opcionálisan) adsz hozzá valami feliratot 3) megnyomod a "feltölt" gombot 4) majd az ezen nyomógombok körül / előtt megjelent "beszúr" szöveggel beteszed ténylegesen a hozzászólásba 5) mielőtt "mehet" gombot nyomnál érdemes előtte "megnéz" gobbal ellenőrizned sikerült-e
Lehet neked unalmas mert nincsenek vele problémáid. Ez a Fórum tudomásom szerint a tapasztalatok megosztására szolgál és nem arra hogy az aktuális lelki világodat írd bele.
Lenne egy kérdésem. RD4es rádió van a kocsiban, azt hittem bluetooth-os, tévedtem. Szerintetek milyen kihangosítót szereltesek be, mert a gyáriért sokalom a 73ezret.
Remélem nem OFF-oljuk a fórumot, szerintem mindenki tanulhat ebből mert sok mindenről szó esett már ezzel kapcsolatban BSI, ECU Akkumulátor Led stb... Bár lassan megérne egy új témát is. "Peugeot 407 és a xenon" :))
Az elhelyezést én kizárnám, Erik hozzászólása is ezt támasztja alá, meg hogy nekem a lámpa alá lett felragasztva mind a kettő. Teljesen ilyen az én szettem is. Emiatt már tuti nem engedem hogy lebontsák a kasznit.
Az a fura hogy más szett működik a 407-ben.... Lehet prémium minőségű xenon szettet vásároltunk, de ennek nagyobb lehet az begyújtáshoz szükséges áram felvétele a többihez képest.
Most én az akkumulátor kérdését járom végig. De nézelődök olyan tesztek után melyik xenonnak mennyi az energiaigénye begyújtáskor.
Megpróbálok olyan szettet találni aminek kisebb.
Tegnap elhoztam a szervizből, visszatettem a xenont, és még nem produkált hibát. Ma akartam rátenni töltőre az akkumulátort, de ezek szerint nincs is baja ??? :-/
Ha lehetne kapni közvetlenül azt a szettet nálunk ami Erik is használ (R-Type Philips) Akkor már kicseréltem volna.
Én a XI. kerületben a Villányi úton vettem a szettet és most Kump Ferenc ötleteiben bízom. (Lehet lökhárító leszerelés lenne a vége és valahova messzire rejtené a trafókat).
Közben a korábban linkelt autotechnika.hu oldalon keresztül összetalálkoztam egy végtelenül segítőkész (és milyen véletlen: épp Peugeot szervizben dolgozó, ráadásul a szakmája után érdeklődő) szakemberrel. Elmondta, hogy egy ismerőse szerelt már 407-be egy teljesen egyszerű, nem CAN Bus-os (tizenezer forintos) szettet, ami hosszú ideje működik már, probléma mentesen).
Közösen a következő prioritást állítottuk fel:
1) Megpróbálok a "beszerelő műhelyben" egy újabb trafó cserét kérni, ezáltal valami teljesen egyszerű, nem CAN Bus-os verzióra. (Ezt alátámasztja a fórumtársak személyes tapasztalata is). Ha ez nem segít ...
2) Alufóliával megpróbálom árnyékolni a trafókat, hogy valami változik-e (elkerülve ezzel a lökhárító felesleges leszerelését). Ha ez valami pozitív változást hoz, akkor ...
3/a) Átszereltetem a trafókat máshová (akár lökhárítóba, stb). Vagy ...
3/b) Veszek egy olyan szettet, amit pl. userik ajánlott és amit ő is használ. Vagy ...
3/c) hagyom az egészet a francba és visszaszereltetem a halogénizzókat. :-/
Már túl sokat kellett ezzel kínlódni. (És már a fórumot is teljesen szétOFFoltam ezzel. Elnézést mindenkitől!!!!!)
Gáspár Viktor ha neked ledes helyzetjeződ van ved ki minnén előbb és használj eredetit vagy olyat aminek van saját trafója vagy valamilyen átalakitója. Senkinek nem ajánlom a ledes helyzetjelzőt mert az teljesen meghülyiti a BSI-t!!!
Tapasztalatból mondom, én is beraktam amikor vettem a xenont , és teljesen hülye hibaüzenetek jelentek meg véletlenszerűen mindaddig amíg ki nem vettem.
És 1 relé is beszart a BSM modulon ugyanakkor!!! gyanus egybeesés!!!
(BSM modul a motortérben található az ECU mellet, a BSI a kesztyűtartóban.)
Eriknek igaza van a BSI val kapcsolatban. Én a lámpák alá raktam a két trafót. Gyanítom egy helyről vettük és egy "mestert" keresünk, akitől várjuk a csodát.
Mindkettőnknek a SiemensHID super canbus szettje van. Fura hogy csak ezzel a szettel vannak ilyen gondok, mindenki másnak más fajta szett működik. Neked mikor sűrűn jelentkezik a hiba? Helyzetjelzőbe gyári vagy ledesre cserélted?
Próbálok összefüggéseket keresni, mi a "túl-áramfelvétel" oka.
Most mivel a szervizben komputeresen nem találtak semmi hibát, így visszatettem a szettet és fullra töltöm az akkumulátort. (bár most már sejtem, hogy nem ez a gond, mivel neked új akkumulátorod van)
Aztán ha nem lesz jó, és addig nem ötölünk ki valamit akkor nem kockáztatok.... kirakom belőle véglegesen ezt a "siemenset".
Nekem a xenon trafok a lámpa mögött ball oldalon a légkondi hűtő mellé tettem a jobb oldalon pedig a szervo olaj tartály alá a kasznira.
Az én xenon szettem leírásában kifejezetten kérték hogy min 20A bizti legyen a lámpáknak berakva.
Az akku feszültsége kikapcsolt motornál és fogyasztókkal 12.4-12.7v közti szokott lenni, járó motornál 14.4. Ha esik a teljesítménye akkor valószínü hogy az egyik cella zárlatos kezd lenni. Ha más nem ki kell cserélni a savat róla. mert a régi már telítődőtt ólommal.
A xenon felkapcsolása nagyon is befolyásolhatja a BSI-t mivel milivoltnyi plusz vagy minusz teljesen más kapcsolatokat hoz létre a chipekben. vagy nagyobb áram ugymond összeragaszthatja őket mint egy relénél.
A BSI felel minden fogyasztó működéséért, irányitásáért.
LUX Kapitánynak, a cég ahol vettem a xenont (AWAX) nem lehet személyesen megvenni , de egy probát megér.
A 14,4 V az a töltési feszűltség! A terheletlen aksi 12,6V (2,1 V cellánként) Az áramlökésről, és egyéb jelenségekről amit írsz, az nem kizárt. Itt azt hiszem a tapasztalati útnak is van jelentősége. Tovább bonyolíthatja a dolgot, az elktronikák (gyíári) bus-os megoldása. Üdvözlettel: birobandi
(nem akarok a topic olvasók agyára menni a sok beírással, de ...)
... beszéltem a xenon beszerelő műhely által ajánlott "villamossági szakival", aki talán (?) meg tudja oldani a problémát (ami ugye az, hogy néha a xenon felkapcsolásakor minden elektromos fogyasztó elnémul egy pillanatra).
azt mondja, hogy lehet valami olyan elektromos "lökéshullám" keletkezik, ami nem a lámpa vezetékein, hanem közeli, szomszédos vezetékeken keresztül haladva jut el valamelyik számítógéphez, amit az megzavar.
ezen úgy lehet segíteni, ha a trafót máshová helyezi az ember (távolabb a bekavaró vezetékektől; ezzel gyakorlatilag árnyékolva a rendszert). a dolog elgondolkodtat, nem tartom totál hülyeségnek, főleg azt belekalkulálva, hogy vannak olyan szettek, amelyek kifogástalanul működnek. lehet, hogy azoknál csak annyi a különbség, hogy máshova van feltéve a trafó, vagy más vezetékek közelében megy a kábele.
(arra kell még választ találjak, hogy miért csak alkalmanként és miért nem állandóan csinálja ezt a hibát?)
ha lejutok az autómhoz meg fogom nézni, hogy hol vannak a trafók és megnézem, hogy tudnám-e máshova tenni őket.
Terheletlenül az aksi kapocsfeszültsége nem 14,4V kell legyen??? 6 cella, cellánként 2,4V.
Az xenonos okfejtése a szerviznek nekem nem tetszik (amitől még természetesen igazuk is lehet). Én vadi új (77Ah-s, 760A-s) aksival használom az autót, a xenon lámpa kapcsolása még is "leveri a biztosítékot".
Ha jól gondolom, akkor az autóban lévő computerek közül egyiknek sem kell / lehet megmondani, hogy az autóban xenon világítás van. (?) (Mert talán egy ilyen beállítás opcióra lehetne a számítógép tudtára hozni, hogy xenon felkapcsoláskor számítson egy nagyobb áramfelvételre).
Mondjuk az állítást úgy lehetne ellenőrizni, hogy lámpa kapcsolás előtt (üresjáratban) fel kellene a pörgetni a motort (hogy legyen kellő generátor fordulat / teljesítmény).
! Nekem vannak fenntartásom ezzel a diagnozissal. Az autóba gyárilag 55 Ah-ás akku van és elég is. Nekem még a gyári muzsikál benne és egyelőre semmi gondot nem okoz, pedig már bizonyosan nem tudja a teljes kapacítását leadni.
Töltés: A gyári generátor kb. 2,5 KW teljesítménnyel rendelkezik, azzal egy fél falut el lehet árammal látni. :) Kűlső töltésre csak akkor lehet szükség, ha nagyon rövid utakon, gyakori önindítózással használod az autót. Én úgy szoktam az aksit leellenőrizni, hogy egy sima mérőműszerrel megmérem a terheletlen feszűltséget, annak 12,6 V körűl kell lennie, ezek útán ráadom a világítást és néhány perc múlva az újabb mérésnél, nem illik 11,8 alá esnie. Természetesen, még az is lehetséges, hogy valóban igaz, amire ők gondolnak, de az oka az, hogy az önindító túl nagy áramot vesz fel esetleg. Üdvözlettel: birobandi
Most jöttem a szervizből. Majd egy órát vizsgáltuk a szettet. A beszerelés tökéletes. Semmit hibaüzenetet nem láttunk a xenonnal kapcsolatban.
Ám a kulcsfelejtés, a xenon és többi szoftveres dolog összefügg a bsi rendszerrel. Amit láttak hogy sok energiaellátási gond volt naplózva és emiatt felejthette el a kódot. Valószínű ez lehet gond hogy indításkor az önindító leveszi a neki kellő feszültséget, a többi eszköz is és a bsa nem tud kommunikálni azokkal az egységekkel ami nem kap megfelelő áramot. A xenon begyújtáshoz is elég nagy energia kell.
Megnéztük az akkumulátort valami másik műszerrel. A gyanu kezd beigazolódni, a 72 AH akku 52 mutatott. Tölteni kell. Bár nem értem ha van generátor miért szorul plusz töltésre, de kipróbálom.
Remélem csak ennyi a gond, hogy max egy új akkumulátort kell vennem, ami magas indítóárammal rendelkezik, hogy elbírja a rengeteg elektronikai eszközt.
Néha nekem becsibbant az ESP erősebb fékezésnél. Ennek oka hogy a féklámpa kapcsolót cserélni kell (írta a komputer). A gyári 16e Ft. Nézek vmi után gyártottat hátha kedvezőbb árat mondanak.