Sorrendben a külföldi oldal általam lefordítva remélhetőleg jól
C:Ábra
Lazítsuk fel a rögzítő csavart a szabályzó karnál,addig amíg a szabályzó kar szabadon eltud fordulni a regulátor szabályzó tengelyén
D:Ábra
Állítsuk a fojtószelepet nyitott állapotba ,a rugóerő teljesen tartsa nyitva a folytószelepet,mivel a folytószelep összevan kötve egy rudazattal a gázszabályzó karral,így megadja a helyes pozíciót a karnak.
E: Ábra A folytószelep teljesen nyitva van(nyitva tartjuk) megadja a gázszabályzó kar helyes pozícióját,ekkor a regulátor tengelyét forgassuk ugyanabba az irányba amerre a szabályzó kar mozdult(karburátor fele)
Mellékesen lenne egy kérdésem egy Quantum mx 45-ös rotakapával szenvedtem idén a földműveléssel.A Gép jó tulajdonsága tudtomal az lenne hogy lenne jó rendes alapjárat és max gázon is rendes fordulat.Ehelyett folyamatosan alapjáratól kezdve Max gázálássnál is szabályozgatott elég erőteljesen(pillangószelep alapjárati helyzettől végálásig tudott csapkodni.)
Ha jól értelmeztem akkor ez a regulátor szabályzás úgy működne hogy adott fordulaton tartsa a motort pl 3000RPM. Namármost nekem a quantumnál(Briggs motor 4,5Le tudtomal) a blokkból kijövő regulátor(röpsúlyos/olajszóró fogaskerekes) verzióm van.Ennek a tengelye kijön a blokkból rá egy karra,a kar egy rudazattal van összekötve a pillangószeleppel.A pillangszószelep pedig egy rugóval van összekötve a gázadagoló részel.
Alapjárat ennél a tipusnál a pillangószelep kitámasztásával történik egy állítócsavarral(mellékesen úszóházas karbi nem a tankos féle) Van egy minőségcsavar és enyi.
A gázadagoló résznél pedig egy szabályzó csavar,amivel a rugó feszességét tudom állítani. A problémám az lenne hogy a rugóerő megvan mégis rászabályoz a motor a gázra nem tartj a fordulatot. Rájöttem véleményem szerint a Blokkból kijövő tengely és a rajta elhelyezkedő kar állásával lessz a baj(fellazult a csavar)Viszont nemtudom a kijövő tengely állását hova állítsam be a karhoz képest.
Üdvözletem a formuzóknak! Régóta olvasom ezt és hasonló témájú itteni forumokat itt az index.hu-n. Ha valakit érdekel nagyon jó állapotú Rk02-es hajtás kiválló állapotban lévő csigatengelyel,és brozkerékkel akkor van egy eladóm.A hajtásnak megvan még az orrkereke,és az kormányszerv csatlakozási része,de kormányszarva az nincs meg. jelenleg szétbontottam mert elég régóta 1 helyben állt és úgy kaptam az olaj is olajsárrá alakult,de így legalább látni a belső alkatrészek állapotát és kívállóak!A csiga-bronzkerék nem kotyog!Fogak állapota ép! Ehezvaló kuplungom(röpsúlyos is akad,de azt ferodózni kell)
Bontásból származó Briggs 3,5Hp-es motorblokk alkatrészeim is akadnak!
Mégegyszer javaslom a szivócső tömitésének tüzetes vizsgálatát!! Ugyanis a kipuff oldalra átnyúlik és ott túlzottan felmelegedhet (esetleg kiéghet)é Amennyiben a tömités már nem elég "képlékeny" akkor a melegedés hatására a deformáció nem kivánt rést hozhat létre!!!
Mielőtt bármit "batirgálnál" érdemesebb ennél kezdeni.
Most néztem a sprint 375 ös motor képét, a karbi a tankon van. Tehát érdemes figyelni a tank és a karbi közötti membránt (1000 Ft alatti árú), ja netán leszedted, akkor a visszaszerelésnél a membrán előfeszitését javasolják a csavarok végleges meghúzása előtt!!! A karbiból a tankba két kis szivó csatlakozik be, azokon finom szűrő!! Ezek rendben? Meg egy golyó is van bennük. Na ennyit. Üdv.
Kérdezem, hogy a tank a karbival összeépitett-e, vagy külön van a karburátor?
Első esetben gyanus a karbi alatti membrán, második esetben vélem, hogy mégis karbi gond, valamelyik fúvóka. Nézted a karburátor rajzot? Mindent kipucoltál? Úszó beállitása?
Akárki akármit mond, ha az első percekben rendesen működik, akkor csakis üza ellátási gond!!! Most jut eszembe! A stivócső tömitettsége rendben van? Netán melegedés után deformálódik, és itt falsot sziv, nem üzanyagot!!
Eredeti a benzinsapka a tankon? Vagy nincs eltömődve a levegőzőfurata? Egyszerű hibaok lehet, hogy teljesen zár a tanksapka és a keletkező vákum miatt leáll a gép. Persze ez csak egy ok, az üa. ellátás útja hosszú (karburátor).
Sziasztok tudtok segíteni?van 1 Briggs&Straton Sprit 375-ös rotám csak az a gond vele hogyha rotálok kb 5 prcet leáll tudtok valami tanácsot adni h mit csináljak vele?
Olvasgattam a fórumon, hogy a 4-es járókerékkel kapar ha megpakoljuk a futót. Ezt tapasztaltam én is (homok). Lehetséges Szentkirályi KF-re 5-ös kereket rakni? Vagy inkább orrsúly?
Van maga a motor, ez rá van csavarozva a "közdarabra" amiben a kuplung is van, és ez megy rá a kapa hajtásházra. Sok helyen láttam, hogy más hajtásházra közvetlen csatlakozik a motor és arra lennék kíváncsi, hogy nálam ez megoldható-e. Mivel apósomé a gép és van egy kevéske távolság közöttünk még nem tudtam leelenőrízni a kuplungot, hogy egyáltalán van e még ferodol rajta mert lehet hogy csak annyi a baj. Másik lehajtás meg azért volna jó mert akkor én szereznék apósnak egy olyat és ő meg nekem adná az övét ami meg tökéletes lenne az enyémhez. Így nem kellene a kerekeket leszerelni, hanem csak átraknám a motort a kapákra.